Eksperdid ennustavad – 2019 aasta internetiturunduses

Kas olete mõelnud, kuidas digiturundus sel aastal muutuda võiks? Kas üldse muutub? Mida tuleb sel aastal eriti silmas pidada ja millele nii palju tähelepanu vaja pöörata ei ole?

Ka sel aastal küsisin tuntud turundajatelt, et millised on nende ennustused alanud aastaks. Siin on sinu ees sarja esimene artikkel.

  • Nüüd on aeg SEOle eraldada vähemalt 10 kuni 15 protsenti turundusele kuluvast ajast ja eelarvest.“

  • “Hea turundus on integreeritud ja hõlmab nii pikaajalist brändingut kui lühiajalisi müügiedendustegevusi. Seepärast tasub kriitiliselt suhtuda igasuguste isehakanud gurude soovitustesse stiilis “pange 100% turunduseelarvest Instagrami.”

  • „Mobiil, sotsiaalmeedia, programmatic ja sisuturundus on jätkuvalt olulised teemad ka 2018 aastal. Influencerid on enam pilti tulnud, ent suuri, brände loovaid edulugusid ootame endiselt“

  • „Makstud reklaamita ei pääse. Tähendab pääsed ikka, aga see on lihtsalt aja ja muu ressursi raiskamine, kui lood sisu, ent ei pane sellele sama palju eelarvet reklaamis“

Tänases artiklis jagavad oma mõtteid:

  • Priit Kallas – Dreamgrow digiturunduse strateeg
  • Hando Sinisalu – Best Marketing International
  • Erki Heinsaar – Mediabrands Digital CEO
  • Jaan Kruusma – 7Blaze Firestarter ja sotsiaalmeedia mentor, www.7blaze.com
  • Brit Mesipuu – Milos OÜ sisulooja ja koolitaja

 

Priit Kallas, Dreamgrow

Priit Kallas

Priit Kallas, Dreamgrow digiturunduse strateeg, vastutab klientide tulemuste eest internetis

2019. aastal on kaks peamist suunda. Esimene neist on SEO. Kodulehe optimeerimist on raske uueks trendiks nimetada, aga peaaegu mitte keegi ei tegele sellega järjepidevald. Nüüd on aeg SEOle eraldada vähemalt 10 kuni 15 protsenti turundusele kuluvast ajast ja eelarvest.

Teine samm on püüda kinni need inimesed, kellega sul kontakt on olnud. Meiliturundus on see kanal, mille abil on võimalik kõige efektiivsemalt müüki teha. Olenemata sellest, mis on algseks kontakti saamise kanaliks: Facebook, Insta, Google Ads või muu taoline, suurim väärtus edasisteks tegevusteks on kontakti saamine meiliaadressi näol.

Selleks, et need kaks turundusvahendit efektiivselt tööle panna on vaja läbimõeldud sisustrateegiat. Sisust saab alguse leitavus otsingumootorites ja tegevused sotsiaalmeedias. Läbimõeldud sisustrateegia aitab sul kliendini jõuda varem kui su konkurent.

 

Hando Sinisalu - Best Marketing International juht

Hando Sinisalu

Hando Sinisalu, Best Marketing International

Alustuseks selline soovitus, et võiksime lõpetada mõiste digiturundus kasutamise. Milline on mitte-digi turundus? 
Mingit väga suurt muudatust või revolutsiooni ma võrreldes 2018. aastaga ei näe. Ma ennustasin aasta tagasi, et GDPRiga seoses tuleb mingi näidispoomine, aga seda siiski ei juhtunud. Võib-olla siis 2019.a. näitab GDPR oma hambaid.
 
Ma pakun, et 2019 koondavad paljud ettevõtted järjest rohkem turundustegevusi oma maja sisse ja see on väljakutse agentuuride ärile.
Amazon hakkab tasapisi järjest rohkem Eesti turule tähelepanu pöörama ja järjest rohkem Eesti firmasid hakkab läbi Amazoni müüma.
Kuna järjest rohkem inimesi teeb enne mistahes ostu sooritamist Google abil taustauuringut, on sisuloome ja ettevõtete veebilehtede kvaliteet üha olulisem. Eestikeelsetest reitingu- ja review lehtedest on puudus, ilmselt tekib neid juurde. 
 
Hea turundus on integreeritud ja hõlmab nii pikaajalist brändingut kui lühiajalisi müügiedendustegevusi. Seepärast tasub kriitiliselt suhtuda igasuguste isehakanud gurude soovitustesse stiilis “pange 100% turunduseelarvest Instagrami”.
 
 
Erki Heinsaar – MediaBrands Digital CEO

Erki Heinsaar

Erki Heinsaar, Mediabrands Digital CEO

2019 digitrendide osas jätkub trend, et midagi uut ja maailma muutvat ei tule. Muutusi on palju, aga need toimuvad pikaajaliste trendide raames. Mobiil, sotsiaalmeedia, programmatic ja sisuturundus on jätkuvalt olulised teemad ka 2019 aastal. Influencerid on enam pilti tulnud, ent suuri, brände loovaid edulugusid ootame endiselt.

Mobiilikasutajate arv kasvab jätkuvalt ja ületab paljude veebilehtede puhul arvutikasutajate külastusi. Ettevõtjale tähendab see vajadust mobiilisisu kiirelt ja loogiliselt kasutajale pakkuda ning agentuurile vajadust lahendada cross-device mõõdikute mure ehk  viia kokku inimesed, kes alustavad ostuteekonda mobiilis ja lõpetavad teises seadmes. Ses osa on meil eelmisest aastast hea edulugu, kuidas mobiili reaalsest mõjust infot saada ja seda personaliseeritud lähenemiseks kasutada: https://www.facebook.com/business/success/airbaltic

Sotsiaalmeedias jätkab võidukäiku Facebook koos Instagramiga, mis on nii Eestis kui üle maailma kõige kiiremini reklaamikäivet kasvatav meediakanal. 2018 tõi kaasa organic reachi surma, mis tähendab, et varasemate aastate strateegiad ja taktikad selles kanalis enam ei tööta ja ilma reklaamieelarveta ei pruugi sisutootmine efektiivne ressursikasutus olla.

Meedia ning reklaamiplatvormide konsolideerumine jätkub nii Eestis kui maailmas. Üleilmselt võtavad Google ja Facebook jätkuvalt enamiku digiturunduse kasvust. Eestis koondub kohalik digimeedia samuti paari suurema grupi väljaannetesse, kelle põhiliseks väljakutseks saab omavahelise kemplemise asemel just digimaailma juhtivate keskkondade kõrval oma turuosa säilitamine.

Jätkub ka tõe ja tulemuslikkuse otsimine kõikides (digi)turundustegevustes, vähemaks jääb üleüldist reklaami kõikidele ja suureneb täpselt sihitud reklaami osakaal, mis toob kaasa digitegevuste efektiivsuse ja ideaalis ka lõpptarbija frustratsiooni vähenemise reklaamirohkuse suhtes.

Jaan Kruusma, 7Blaze

Jaan Kruusma, 7Blaze

Jaan Kruusma, Firestarter ja sotsiaalmeedia mentor

Kolm kõige olulisemat muutust 2019

  1. Endiselt tuleb panustada enda kohaolule sotsiaalmeedias. Isegi kui sulle tuleb appi Paljas Paljas porgand või Koit Toome teeb sinust laulu, siis ikkagi sa ei pääse. Ennast ja enda ettevõtted pead sa ka ise esile tooma.
  2. Makstud reklaamita ei pääse. Tähendab pääsed ikka, aga see on lihtsalt aja ja muu ressursi raiskamine, kui lood sisu, ent ei pane sellele sama palju eelarvet reklaamis. Näiteks, kui ostad agentuurilt 100€ eest tööd, siis sinu reklaamieelarve võiks olla vähemalt sama suur.
  3. Kõik jääb tegelikult samaks. Usun, et 2019 tuleb süvenemise ja pühendumise aasta. Esile tõusevad need, kes panustavad ka kampaania välisel ajal. 

Ühe põneva teema tooksin veel esile – nimelt häälotsingud ja e-kaubandus. Aastaks 2020 usun, et on normaalne, et meil kõigil on üks Amazoni Echo või Google Home seade, mis kuulab iga meie tegevust kodus.

Nii on meil kerge nt tellida süüa läbi Wolt Voice äppi või Apple Siril lasta osta kinopiletid järgmisele seansile. See toob kaasa ka uue taseme reklaamides, eriti teles. Näiteks sina vaatad 15 hooaega Su nägu kõlab tuttavalt ja seda kuuleb ka sinu Amazoni Echo seade, sest saate taustal kõlab väike vilin, mida võib olla kuuleb ka sinu koer, aga inimkõrvale see heli ei kostu. Selle heli püüab sinu kodune seade kinni ja kui järgmine kord mobiili või arvuti avad, siis ootab sind juba pakkumine Tanel Padari t-särgiga, kus ta on riietatud Marje Aunasteks. Kas sinu koduleht on Voice Engine Optimized

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Brit Mesipuu, Milos OÜ sisulooja ja koolitaja

Lisan siia lõppu ka enda arvamuse.

Sarnaselt Priit Kallasega, nõustun ka mina, et SEO tähtsust on raske üle hinnata. Selle olulisusest hakatakse aina enam aru saama. Näen seda kasvõi enda pealt, kus üha enam selliseid töid tellitakse. Kui alles 2 aastat tagasi oli sarnaseid päringuid vähe, siis nüüd on kodulehe optimeerimisega seotud ligi 75% töödest. Põhjuseks kindlasti asjaolu, et erinevad sotsiaalmeedia kanalid muudavad oma algoritme tihti ja ettevõtetele ebasoodsas suunas. Enda kodulehel saad mängida aga oma reeglite järgi. Ja kuna Google on valdavaks otsingumootoriks, siis on igati mõistlik olla sellele meelepärane. Seda aga just kodulehe SEO võimaldabki.

Kui mõelda eri sotsiaalmeedia keskkondadele, siis peamiseks kanaliks arvan siiski ka sel aastal olevat Facebooki. Seal keskkonnas on lihtsam leida endale jälgijaid, eriti alustavatel ettevõtetel. Instagram nõuab veidi rohkem planeerimist. Kui Facebookis võid juhuslikult nö. võõraste seinale jõuda läbi jagamiste ja like’imiste, siis Instagramis on pea ainsaks mooduseks strateegiline lähenemine #hashtage kasutades. Samas on aga näha, et aina enam otsitakse muid keskkondi, olgu selleks siis Instagram või suisa YouTube. Sellesse viimasesse soovitaksin ka ma ise rohkem panustada. Eestikeelset sisu on seal lihtsalt nii vähe, et hästi läbimõeldud kanaliga võiks märgatavus olla täitsa hea.

Tõenäoliselt näeme üha enam ka influencerite / mõjuisikute kasutamist. Ja neid nn. jutumärkides mõjutajaid kui ka nii öelda reaalselt mõjutada suutvaid. Küll aga loodaks, et siinkohal saadakse üle mentaliteedist – „anname tasuta toote, saame blogipostituse, jääme raha ootama“. Läbimõeldud plaan, pikemaaegsem koostöö ja vastastikune aktiivne suhtlus võiks olla hoopis nendeks märgusõnadeks, mis seda aastat influenceri turunduses iseloomustavad.

 

 

 

Need olid siis esimesed 3 + 1 arvamust. Uued juba mõne aja pärast: https://milos.ee/kasulik/

Mis on sinu mõtted seoses alanud aastaga? Kirjuta julgelt oma kommentaar! Kui sul on keegi, kelle arvamust samuti väga sooviksid teada saada, kirjuta mulle, äkki saan juba järgmine kord tema mõtteid jagada!

 

Brit Mesipuu

brit@milos.ee

 

By |2019-01-08T17:51:41+00:006. jaan. 2019|Tags: , , , , , , , |

About the Author: