SEO EDASIJÕUDNUTELE – MUUDA LUGEJAD ÕNNELIKUKS!

Soovid Google’i otsingumootorile rohkem meele järgi olla? Leida end otsingutes esirinnas? Ja seda võimalikult väikse kulu eest pikemas perspektiivis? Palju õnne, oled õiges kohas 🙂

Järgneva 10 punktiga jagan sulle nõuandeid, kuidas parandada oma kodulehe nähtavust otsingutes. Kodulehe üle vaatamisel nö. SEO pilguga, paraneb ka veebilehe kasutajakogemus. Kõik muudatused, mis muudavad teie külastajad õnnelikumaks, muudavad ka otsingumootorid rõõmsaks.

Seega – SEO = õnnelik lehekülastaja! 🙂

Sellest artiklist leiad:

  • 10 võtet, kuidas parandada oma lehe leitavust;
  • Miks eelistada longtail märksõnu lühikestele?
  • Abistavad tööriistad SEO parandamiseks
  • Mida vältida, kui üritad parandada lehe SEO-d?
  • Ja palju muud.

1.    SEO alustala – vali märksõnad strateegiliselt…

Õigete märksõnade valimine on korraliku SEO alustala. Ilma selleta on hea plaan juba ette hukule määratud.

Näiteks märksõna „kasutatud autod“. Seda võivad otsingumootorisse tippida nii need, kes soovivad osta kasutatud autosid, kui ka oma autot müügile  panna soovivad inimesed. Jah, võid vastu vaielda, et kui jutt on kasutatud autode ostmisest, siis minnakse otsemaid Auto24.ee lehele, kuid see ei tähenda, et peaksid juba eos alla andma.

Seega, vali oma märksõna hoolikamalt. Juba veidi parem on „kasutatud autode müük“. Kui aga müüd vaid Audisid, pane „kasutatud Audide müük“, „kasutatud autod Audi“ jne.

Google otsing ise annab ka vihjeid, mida täpsemalt leida püütakse.

Kasutatud autod Google otsing

Kasutatud autod. Google otsing.

Kui oled välja valinud märksõnad, katsu tekitada oma kodulehele iga märksõna kohta oma leht. Ehk siis leht, mis keskendub just sellele ühele märksõnale.

Kui sul on mitu ühesuguse märksõnaga lehte, pakub nt Yoast võimalust ära märkida neist olulisima lehe ehk cornerstone. Sedasi ei hakka sa Google otsingus iseenda lehtede vastu konkureerima.

Kui kirjutad inglise keeles, on üks päris põnev märksõnade planeerija Answerthepublic.

PS! See, kui oled kord endale sobivad sõnad välja valinud, ei tähenda, et võid jalad seinale visata ja selle peale enam mitte kunagi mõelda. Vaata regulaarselt üle, kas oleks vaja neid kohendada või muuta vastavalt muutunud konkurentidele, otsimise viisile jms. Väidetavalt on 15% Googlesse sisestatud märksõnadest iga päev uued, ehk sellised, mida varem ei ole  keegi kunagi kasutanud. Tundub uskumatu, eks? Seega maailm on pidevas muutumises. Kuna RankBrain õpib varsti juba need uued märksõnad ka ära, pead seda ka sina tegema.

a)     Märksõnad ja kontaktleht

Üks sagedane viga, mida tehakse kodulehtedel, on kontakti võtmise lehed. Need peaksid olema ju lehed, mis võiksid samuti kergesti Google otsingus välja tulla, aga väheste märksõnade puudumise tõttu seda tihtipeale ei juhtu. Mida siis teha?

  1. Sarnaselt muudele lehtedele, lisa ka sinna asjakohast pildimaterjali ja muuda neid üle paari kuu, et Google robotil oleks sinna põhjust uuesti vaatama tulla.
  2. Veel parem oleks lisada video. Näiteks klientide tagasiside, õnnelike töötajate kommentaarid jne J. Muuhulgas annab see võimaluse lisada ka link su YouTube kanalile, kui sul see olemas on.
  3. Kasuta Google maps’e asukoha näitamiseks.
  4. Lisa asjakohast teksti – kus on lähim parkla, on see tasuline? Kuidas saab kõige hõlpsamini sinu juurde ühistranspordiga? Ja otseloomulikult lahtiolekuajad jms. Samuti oleks kena, kui kontaktide juures oleks ära toodud võimalusel ka inimese nimi ja pilt, kes tavaliselt sellele telefonile vastab.
  5. Kas oled meta-kirjelduse lisanud lehele?
  6. Ära unusta CTA!
  7. Täna – lehe all võid tänada keda iganes – oma lojaalseid kliente, tarnijaid jne. Taaskord võimalus lehele veidi sisu luua. Ja kõigile meeldib, kui neid tänatakse, isegi siis, kui see on kõigest umbisikuline ja tekst ettevõtte kodulehel. Sinu ülesanne on muuta see kõnetavaks!

b)    Your Money or Your Life (YMYL)

Ehk siis lehed, mis võivad mõjutada inimese tuleviku õnne, tervis ja rikkust. Kuidas neid lehti Google’le meelepäraseks teha, loe pikemalt siit.

Your money or your life (YMYL) lehed Google ja SEO

Your money or your life (YMYL) lehed Google ja SEO

Erinevaid märksõnade tööriistu on mitmeid, enamus muidugi millegipärast ei keskendu just eesti keele peale… 🙂 Aga mõned välja tuues siis: https://ubersuggest.io/ , https://keywordtool.io/google, https://adwords.google.com/KeywordPlanner , https://trends.google.com/trends/ jpt.

2.    …ja ära üle pinguta.

Kui su soovitud märksõnadele on tugev konkurents, tasub mõelda, kas peab kõik su kodulehel olevad tekstid punnitades neile sõnadele optimeerima. Kui konkurent on seda teinud juba pikemat aega, võib esialgu raskeks minna tema troonilt löömine.

Seega oleks mõistlik proovida ehk alternatiivseid märksõnu, teise nurga alt ja/või keskendudagi pikematele – longtail – märksõnadele. Igasugu tööriistu ka nende genereerimise ideedeks on mitmeid. Nende puhul on konkurents kindlasti madalam, samas tänu täpsemale sihtimisele konversioon aga parem.

3.    Räägi inimkeeles

Võime mõelda oma toodetele ja teenustele igasugu kõlavaid nimesid, kas aga otsitakse ka nende sõnade kaudu? Jäätmevedu – prügivedu, inventariseerimine – mõõtmine, suhkrupilt – tordipilt, UGC – kasutaja loodud sisu. Mõtle, mis „keeles“ räägib su peamine persona.

Tuleb tunnistada, et ka sellele artiklile pealkirja pannes mõtlesin, kas SEO või kodulehe optimeerimine. Võitis esimene, puhtalt seetõttu, et ta on lühem. Küll aga leiate lehe URL-ist mõlemad 🙂

4.    Järgi originaalsuses reeglit

See tähendab seda, et võimalusel väldi alati sama teksti kopeerimist mõne teise URL-iga lehele. Nt kui pead blogi oma ettevõtte lehel ja samal ajal pakud nende edasiavaldamist ka teistele.

Siia alla kuulub ka see, kui sa ei ole oma lehel URL-iga järjepidev. Kui meie jaoks võivad tunduda need ühed ja samad lehed, siis Google vaatab neid eraldiseisvatena:  www.sinufirma.ee, sinufirma.ee, http://sinufirma.ee, https://www.sinufirma.ee .

Tööriistad dubleerivate tekstide otsimiseks:

Mida teha, kui on vaja sama artikkel avaldada ka mujal?

See puudutab tihtipeale edasimüüjaid. Lihtne on ju lihtsalt copy-paste tootja saadetud info e-poodi panna ja sisu ongi olemas. Pea meeles aga, et kui sa ei ole ainus selle toote edasimüüja, võivad sarnaselt käituda ka teised. Keda siis Google eelistama peaks?

Seega tuleb kasutada canonical URL-i. Sellega saad ära määrata, mis leht on selle teksti puhul peamine, ja seega sa ei vähenda selle teksti väljavaateid Google rankingus.

Canonical URL. Kanooniline URL Hobo.

Canonical URL. Hobo.

5.    Sea korda oma lehel navigeerimine ja sisemised lingid

Saidil navigeerimine omab suurt rolli otsingumootorite poolt lehele antava tähtsuse määramisel. Kui üks leht on lingitud mitmel teisel sinu lehel, saab PageRank aru selle lehe suuremast tähtsusest. Seeläbi tõstab ta lehe esilekerkimise tõenäosust ka vastavate otsingute puhul.

Paljud ettevõtjad ei oma ülevaadet, milline on nende veebilehe siseste linkide voog. Seetõttu ollakse lähemal uurimisel tihtipeale  üllatunud, et nö. vähetähtsad lehed (nt kontakt) söövad ära suure osa PageRank voolust.

Navigeerimise optimeerimiseks, sisemiste linkide struktuuri ja PageRank voo parendamiseks alusta nende revideerimist nt SiteLiner’i või Screaming Frog’iga. Vaata, millised on vähemolulised, vähema tekstiga lehed, mis neelavad enamuse sissetulevatest linkidest.

Seejärel kasuta noindex koodi, millega ütled otsingumootorile, et neid lehti ei indekseeriks. Ja lisa nofollow koodid. Sedasi suunad sa PageRanki voo neile lehtedele, mis tõepoolest olulised on.

Pane tähele! noindex’iga tuleb märkida ka kõik need lehed, mis sisaldavad sul dubleerivat sisu. Kuid ära liiale ka mine. Ülemäära palju ja ebaõigesti kasutades noindex ja nofollow’it võib põhjustada märgatavat langust su lehe rankingule. Seega kui sa ei ole päris kindel, kuidas seda õigesti teha, pöördu parem spetsialisti poole!

Meta description näide

Meta description näide

6.    Pealkirjade sildid ja meta kirjeldused

Pealkirjade sildid on väga olulise tähtsusega SEO rankingu algoritmile. Seega optimeeri nii need, kui ka meta kirjeldused ja vaata, et nad oleksid sisuga relevantsed.  Kumbki neist ei tohiks olla ei liiga pikk ega ka liiga lühike. Mõnede uuringute soovitusel võiks see jääda 50-60 tähemärgi juurde.

Üks soovitus on see, et pealkirja esimesed sõnad oleksid need kõige olulisemad märksõnad, millega sooviksid otsingus välja tulla. Google andvat esimestele sõnadele suurema tähtsuse, kui viimastele. Seda sama teevad tegelt ka lugejad, ka nemad alustavad ju lugemist esimesest sõnast, kui suudad tähelepanu haarata, on suurem tõenäosus, et ta loeb ka kogu pealkirja.

Samuti soovitatakse võimalusel oma firma nimi sinna lisada. See siis pealkirja lõpusõnade hulka.

Kuigi Google alles hiljuti pikendas meta kirjelduste suurust 320 tähemärgini, ei soovita mitmed eksperdid kiirustada praeguse kirjelduse pikendamisega, kui sellega praegu rahul oled. Kindlasti täida see aga ise, mitte ära lase automaatselt lehe esimesi lauseid sinna kuvada.

Kuid märksõna meta kirjeldused Google silmis suurt väärtust ei oma.

Talk Agency

Talk Agency

7.    Teised lehesisesed faktorid

Rankingu algoritmi mõjutavad veel headingud (H1), sisu pikkus, sisesed ja välised lingid, reklaamid, pildid, teksti küljendus ja mitmed muud tegurid.

Samas H1 on vastuoluline. Neil Patel kirjutab, et muutes vaid oma lehe H1-te, sai ta 3 päevaga 85% suurema orgaanilise levi. Samuti otsingutulemuste 3ndalt positsioonilt esimeseks. Samuti nii tema, kui mitmed teised väidavad, et lehel võid kasutada ka mitut H1, kuid sel juhul nõrgendavad nad üksteise olulisust sel lehel.

Heading 1.  Neil Patel

Heading 1. Neil Patel

Samas on arvamusi, et H1-H6 ei ole üldse vaja või siis, et kasuta neid H1 nii palju kui süda lustib… Ka John Mueller Google’st väitis sedasi.

8.    Lehe laadimise kiirus

Taaskord faktor, mis mõjutab otsimootori järjestust. Samuti on see suur mõjur huvilisest kliendiks saamise juures. Näiteks Amazonis tähendaks lehe laadimise kiiruse 1 sekundiline aeglustamine 1,6 miljardi suurust kaotust aastas. On leitud ka, et lehe laadimise kiirus 8-lt sekundilt 2-le, tõstab konversiooni 74%!

Üks vähemtuntud lehe kiiruse tõstmise soovitus on WordPressi puhul nö. teema puhastamine.

Lehe kiirust ja soovitusi saad vaadata nt:

Kasuta saadud andmeid selleks, et optimeerida pilte jms, mis põhjustavad pikka laadimisaega.

Kui kiiresti veebileht laadima peaks. Hobo

Lehe laadimise kiirus. Hobo

9.    Ära osta linke – teeni nad välja!

Sissetulevate linkide tähtsust Google rankingus on raske alahinnata. Seega võib nii mõnelgi tekkida kiusatus neid kuidagi lihtsamalt hankida, nt ostmise teel. Tegemist on aga reeglitevastase teoga. Ja kui kord sellega vahele jääd, ei lõppe see kindlasti mitte Google otsitulemuste esilehega 🙂

Selle asemel loo kvaliteetset sisu, mida soovitakse ise edasi linkida.

10.  Google ja SEO ei armasta ehk mida tasuks vältida

  1. Pealkiri, mis ei seostu tekstiga.
  2. Kasutad vaikimisi või ebamääraseid lehe tiitleid nagu nt „Untitled“, „uus leht 1“.
  3. Kasutad samasugust lehe tiitlit paljudel lehtedel.
  4. Kasutad ülemäära pikki pealkirju.
  5. Meta-kirjeldus, mis ei oma mingit seost lehe sisuga.
  6. Kasutad üleüldisi lehe nimesid nagu nt „Autode ostmine“. Selle asemel pane täpsemalt, nt „Mida silmas pidada kasutatud auto ostmisel“
  7. Lehe kirjeldusse paned ainult märksõnad või teed copy-paste tekstist.
  8. Kasutad samasugust meta-kirjeldust paljudel lehtedel.
  9. Üldiselt genereeritud lehe nimed „page1.html.“
  10. Ülemäärane märksõnade kasutamine kirjelduses: „autode-ost-autode-ost-autode-ost.htm“
  11. Liiga palju alamkatalooge.
  12. Kataloogi nimed, mis ei seostu kuidagi seal oleva sisuga.
  13. Alamdomeenid, mis viivad samale lehele nt „minufirma.ee/tooted“ ja „pood.minufirma.ee/tooted“
  14. Siselinkimisel kasutad läbi segi www. ja ilma www-ta aadresse.
  15. Üleliigsete või ebaharilike suurtähtede kasutamine URL-is.
  16. Lehel navigeerimine on ainult rippmenüüde, piltide või animatsioonide kujul. Mitte kõik otsimootorid ei suuda neid lehti õigesti tõlgendada.
  17. HTML sitemap on katkiste linkidega ja aegunud.
  18. Oled serveri seadistanud sedasi, et otsimootorid indekseerivad ka sinu 404 lehti.
  19. 404 lehtedel lakoonilised teated nagu nt „not found“, „404“ või üldse mitte midagi.
  20. Kasutad 404 lehel kujundust, mis ei ole järgi teiste tavalehtede kujundust.
  21. Lohakas ja rohkelt kirjavigu sisaldav tekst. Kontrolli nt Spelleriga.
  22. Ei lisa lehel olevatele piltidele kirjeldusi – otsimootori robot ei oska pilti lugeda. Pildile nime lisades on sul võimalik välja tulla ka erinevates pildiotsingutes.
  23. Hunnik teksti ühel lehel ilma paragraafide ja alampealkirjadeta.
  24. ….
Lehe autoritaarsus

Lehe autoritaarsus

Lisamõtted

  • Mõtle tulevikule – häälotsingud!
  • YouTube, kui otsingumootor.
  • Flash – võib põhjustada palju probleeme alates sellest, et kasutajal ei ole selle vaatamiseks/lugemiseks pluginat, lõpetades pika laadimisajaga. Samuti ei tööta see osade telefonidega, nt iPhone. Google armastab aga lehti, mis on mobiilisõbralikud

Kokkuvõtteks

Kuidas täpselt Google iga lehte hindab, ei ole loomulikult teada. Küll aga on võtme elementideks:

  • Märksõnad
  • Lingid
  • Relevantsus, kasulikkus.
  • Reputatsioon
  • Usaldusväärsus

Sisu ja külastajate rahulolu!

 

Sellest artiklist said teada kuidas parandada oma kodulehe nähtavust Google otsingumootori jaoks. Millised on peamised kitsaskohad ja millega peab arvestama lehe tehnilise poole pealt

Kui sul on lisamõtteid, jaga neid julgelt allolevas kommentaariumis!

Lisalugemist:

 

By |2018-01-09T10:27:39+00:009. jaan. 2018|Tags: , , , , , |

About the Author: