34 soovitust järgmise postituse idee leidmiseks
34 soovitust järgmise postituse idee leidmiseks
Kui su pea on ideedest tühi, aga järgmine postitus peaks juba avalikustatud olema, oled õiges kohas! Järgnevalt annan sulle 34 postituse ideed, kust leida inspiratsiooni postitusteks.
KIIREKS INSPIRATSIOONIKS
- Poolt ja vastu – kirjuta artikkel, kus kaalud mingi toote/teenuse plusse ja miinuseid. Rehvifirma – „Naastrehvide kasutamise poolt ja vastu“.
- Valik tehtust – koosta valik varem tehtud artiklite sisust ja populaarsusest („5 populaarsemat artiklit ….teemal“), ajast („Detsembrikuu loetumad artiklid“), autorist („Kirjutaja Kirke parimad palad“) jne. Pühendasin varasemalt terve teema taaskasutusele.
- Firma telgitagused? – näita oma auditooriumile, kuidas ettevõte tegutseb. Tee video, koosta pildireportaaž, kirjuta tekst. NB! Ja ma ei väsi kordamast – video teha vertikaalne!
- Lemmikud – kirjuta oma lemmikutest teenustest, äppidest, igapäevastest abivahenditest, mida tööl ja töö tegemiseks kasutad.
- Lemmikud vol 2 – kui eelmine punkt on tehtud, mine sügavamale. Kirjuta nüüd mingist lemmikust detailsemalt. Ja mitu uut artikliideed nüüd lausa lisandus? 🙂
- Case study – analüüsi oma kliendi (tema nõusolekul ka nimega) e-poe ostu tõusu peale teie soovituste ellurakendamist. Warc’is on võimalus leida eri parameetreid arvestavaid analüüse.
- Külalispostitused – palu oma ala ekspertidelt sisu kirjutada. See on ühtlasi ka reklaam neile.
- Intervjuud – intervjueeri oma töötajaid. Nad võivad rääkida nii igapäevatööst kui eraelust, et kliendid saaks ka lähema kontakti nendega.
- Fotoülevaade – külastasid oma eriala sündmusi? Tee neist fotokollaaž koos lühitutvustusega, mis seal räägiti, mida uut teie valdkonnas toimub jms.
- Naljad – korja kokku anekdoodid jms naljad oma valdkonna kohta. Vahel peab ju nalja ka saama :).
- Küsimustik/viktoriin – see võib olla nii meelelahutuslik kui ka asjalik. Tasuta tööriist selleks on QZZR.
- Kommenteeri videot – otsi YouTubest sinu erialaga seotud Jaga seda ja lisa juurde oma kommentaarid. Kommentaarid stiilis „See ei ole õige, sest…“ toovad suuremat edu kui lihtsalt neutraalsed ja positiivsed mõtted.
- Tagasiside kliendilt – kirjuta, kuidas su toode või teenus klienti aitas. Parem oleks, kui selle kirjutaks klient ise ja lisaks juurde ka oma nime ja pildi.
- Lugu tegijatest – kirjuta lugu sellest, kuidas sinu poolt müüdavatesse saiakestesse jahumöldrid jahu teevad. Anna soovitusi parimate jahusortide valikuks.
- Sõnastik ja mõisted – kirjuta, mida tähendavad sinu erialal kasutatavad sõnad. Mis vahe on nektaril, täismahlal, mahlajoogil? Lavii tegi oma blogis ülevaate erialasest sõnavarast.
- Infograafikud – inimestele meeldib õppida piltidelt. Võta mõni varasem postitus ja tee sellest visuaalne graafik. Seda saab teha nt Canva Loe nende kohta pikemalt varasemast artiklist.
- Teadaanded – osalete konkursil, saite preemia, tunnustuse – kirjutage sellest!
- SAQ (The Should Ask Question)– kirjuta artikkel küsimustest, mida tihtipeale ei küsita, kuid peaks. „Mis küsimusi peaks küsima veendumaks, et sinu ostetav auto ei ole osalenud avariis?“
- FAQ/KKK – kirjuta detailne vastus küsimustele, mida sinu kliendid tihtipeale küsivad. Mine vaata ka konkurendi lehe KKK rubriiki! Küsi lisaks oma töötajatelt, mida neilt töö käigus küsitakse, ära piirdu vaid kirjalikult esitatud küsimustega.
- Nö. võhik – räägi inimestega, kes ei tea sinu erialast suurt midagi, mis küsimustele nemad sooviksid vastuseid leida? Kirjuta sellest.
- Google otsing – leidub küll igasugu jaburusi, kuid ideid võib leida siitki. Pane tähele milliseid otsingulauseid Google automaatselt pakub, kui hakkad miskit sinna sisse tippima. Eraldi artikkel Google otsingu kasutusvõimalustest on leitav siit.
- Aktuaalsed teemad –abivahendid hetkel populaarsete teemade leidmiseks. Eri netiväljaannete loetumad postitused, et saada aimu, mis inimesi hetkel enim huvitab. Samuti saab vaadata erialalehti, et mis teemadel seal enim kaasa räägitakse, mida jagatakse ja kommenteeritakse. Kui tegeled ka välisturul, on abiks Google Trends.
- Põletavad vaidlused – sarnaselt eelmisega, jälgi, mis teemadel sinu valdkonnas hetkel tulised vaidlused käivad. „Kas taimetoit on siiski lapsele parim?“
- Sihtrühma jälgimine – siin on võimalus jälgida mida nad ise jagavad ja postitavad. Pane näiteks jälgimisse inimesed, keda oma sihtrühmana käsitleksid. Sedasi saada mõtteid, mis neid huvitab. Samas võid ka otse küsida, et millest rohkem teada sooviksid saada.
- Mõjuisikud – sarnane eelmisega. Jälgi oma valdkonna mõjuisikuid ja seda, mida neilt küsitakse.
- SlideShare – vaata, millised on enim like saanud teemad ja postitused SlideShares.
- Hashtag # – leia lihtsalt huvipakkuvaid märgistatud teemasid. Kuidas neid ise kasutada, loe siit.
- Kalender – see annab võimaluse ka pikemaks sisuloome planeerimiseks. Erinevaid kalendreid on palju. Vali kas oma valdkonnaga seonduva, tähtpäevade, ajaloo, nimepäevade, humoorikate jne kalendrite vahel. Leia enda jaoks sobivad ja huvipakkuvad tähtpäevad ning tee juba sisuplaan ette ära ka järgmisteks kordadeks.
- Veebilehe kommentaarium – mida sinu veebilehel küsitakse, räägitakse? Ja mitte ainult sinu lehel vaid ka sinu konkurendi, uudisteportaali jne lehtedel!
- Foorumid – vaata, mille kohta erialafoorumites infot küsitakse? Järelikult need on teemad, millest su kliendid rohkem teada saada sooviksid. Samamoodi sotsmeediaplatvormide grupid.
- Soovitused – välisturul tegutsedes on huvitavaks soovituste abiliseks Serpstat.
- Quora – samamoodi rohkem välismaale suunatud kuid saab edukalt ka meil ära kasutada. Vaata Quora’s veidi ringi, mis on need teemad, mis sinu valdkonnas esile kerkivad. Kirjuta neist artikkel. Kui jutt on inglise keeles, võid vabalt linkida ka vastusesse oma artiklilingi.
- Konverentsid, koolitused – mida kuulajad seal küsivad, milliseid arutelusid korraldatakse?
- Podcastid ja blogid– kuula tööle minnes, süüa ja trenni tehes Loe vabal hetkel blogisid. See annab sulle võimaluse õppida midagi juurde ja samas leida ideid sisuks. Kuulsid midagi, millest sooviksid rohkem teada, kirjuta ise! Näitena ma ise loen raamatuid ja artikleid samal ajal, kui varahommikul treeningsaalis ratta peal soojaks sõidan :).
Ja selleks korraks ongi kõik. Loodan, et su järgmine postitus ei jää tegemata idee puudumise tõttu!
On sul endal ehk veel häid mõtteid välja pakkuda?
TÖÖRIISTU
- Getpocket, Feedly ja Diigo – salvesta hilisemaks vaatamiseks
- Soovle ja Delicious – pisut teistmoodi otsingumootor
- ContentIdeator – ideede generaator
- Aminstitute ja CoSchedule– inglise keelsete pealkirjade hindaja
- Hemingwayapp ja Grammarly – paranda oma kirjutamise oskust
- Word2CleanHTML – kuidas tekst WP-sse jääb?
- Canva, Wideo, Haiku Deck, Picktochart, Thinglink – pildid, videod jms
LISALUGEMIST
- Why is Content Strategy Important
- Content Marketing 101: A Primer
- Sisuturundus: Sisu loomise mall
- F1 to F12: Time-Saving Function Key Shortcuts Everyone Should Know
- How to Write a Headline That Won’t Get Ignored: 7-Point Checklist
- 11 top marketing podcasts to tune into
- A Guide to Creating Content for Every Stage of Your Marketing Funnel
- 80% of people read headline, 20% of people read copy. True or urban legend?
Kasulikud artiklid
22. nov. 2024
Kuidas ületada hirme ja teha 2025. aastast sinu (ettevõtte) arenguaasta?
Loe edasi
8. nov. 2024
TOP 5 õppetundi: esimene aasta Amazonis müüjana
Loe edasi
28. okt. 2024
Algoritmid valitsevad meie maailma: kuidas sotsiaalmeedia kujundab meie mõtteviisi?
Loe edasi
20. okt. 2024
Emojid turunduses – kasutada või ei?
Loe edasi