11 isadepäeva turundusideed, mis tõesti töötavad
- 11 isadepäeva turundusideed, mis tõesti töötavad
- Pakun sulle välja 11 ideed, kuidas kasvatada müüki isadepäeva nime all:
- 1. Mida osta isale, kellel on justkui kõik olemas?
- 2. Koosta kingikomplekt
- 3. Kinkide tasuta pakkimine
- 4. Korralda isadepäeva üritus
- 5. Isadepäeva kampaania sotsiaalmeedias
- 6. Kingitus isadele
- 7. Õnnitlus, meme, tsitaat
- 8. Isadepäeva pakkumine e-mailile
- 9. Optimeeri otsingumootoritele
- 10.Isad on erinevad
- 11. Ära unusta emasid!
- Häid reklaaminäiteid:
Novembrikuu teine pühapäev on taas isade päralt. Ettevõtetele võiks see aga pakkuda jälle võimalust silma paista ja müüki kasvatada. Isadepäev on ideaalne aeg, et luua just meelstele suunatud meeldejäävaid kampaaniaid, mis haaravad nende (ja nende naiste!) tähelepanu. Siin on 11 turundusideed, mis aitavad sul isadepäeva kampaaniat ellu viia ja oma brändi esitlemisel silma paista.
Pakun sulle välja 11 ideed, kuidas kasvatada müüki isadepäeva nime all:
1. Mida osta isale, kellel on justkui kõik olemas?
Koosta kinkide top edetabel või sea üles kingileidja, mis juhendab otsijaid vastavalt seatud kriteeriumitele (huvid, vanus, eelarve) sobivate toodete/teenusteni.
Samuti võid teha lõbusa küsimustiku, mille lõpus siis soovitad enda tootevalikust kinke. Kui teed selle piisavalt humoorika, on lootust, et seda jagatakse ka edasi.
2. Koosta kingikomplekt
Pane oma toodetest/teenustest kokku spetsiaalne isadepäeva kinkekomplekt.
- Toidukohad – isadepäeva erimenüüd. Olgu selleks siis näiteks kanatiivad + õlu + jalgpalli ühisvaatamine või peen isadepäeva gurmee. Tulles kogu perega, isale eelroog/pearoog/magustoit tasuta. See võib kehtida vaid isadepäeval, kuid võid kuulutada ka kogu novembri isade kuuks.
- Ilusalongid – pane kokku kombo oma teenustest (maniküür, pediküür, juuksur, massaaž). Paku lisaks juurde ka lühikest õpetust, kuidas kodus lihtsa vaevaga ise enda eest hoolt kanda.
- Kaubanduskeskus – poed annavad ühiselt stiilinõu (kellad, ehted, jalatsid, riided jne). Suupisteid ja jooke pakkuv toidukoht pakub neid hoopis raamatupoes. Spordiklubi viib tunni läbi spordipoes.
Ühesõnaga, kui sul ei ole ka erilist pakkumist isadele, pane mõne tavapärase toote/teenuse ette sõna „isa“ ja kõik ongi õige 🙂 .
3. Kinkide tasuta pakkimine
Kinkide tasuta pakkimine on üks neist lihtsatest, kuid samas väga tõhusatest teenustest, mis võib oluliselt tõsta sinu ettevõtte nähtavust isadepäeva eel. Kuigi see võib tunduda tühise detailina, on see tegelikult suurepärane võimalus meelitada kliente ja luua positiivne ostukogemus. Eriti kiirete ja hõivatud emade seas, kes otsivad kingitusi oma meestele ja isadele, võib tasuta pakkimine olla tõeline päästerõngas.
4. Korralda isadepäeva üritus
Korralda oma poes, restoranis või töökojas isadepäeva üritus, mis on suunatud lastele ja nende isadele. See on suurepärane võimalus luua meeldejääv kogemus peredele ning tuua uusi kliente oma ettevõttesse.
Üks võimalus on korraldada kingi valmistamise töötubasid, kus lapsed saavad koos isadega meisterdada erilisi kingitusi. Kaval idee on kasutada materjale, millel on esindatud sinu ettevõtte logo, et reklaam jõuaks ka koju. See mitte ainult ei suurenda bränditeadlikkust, vaid loob ka emotsionaalse sideme sinu ettevõttega.
Kui teed ürituse vaid lastele, ära unusta kenasti eksponeerida oma tootevalikus isadele mõeldud kaupa. Kui isad ootavad oma lapsi või tulevad neile järgi, saavad nad aega parajaks teha, tutvudes sinu tootevalikuga.
Ideid on tõesti palju. Lase ainult fantaasial lennata. Joogatund grillrestorani juures koos hilisema grillikooliga. Isade ja laste küpsiste kaunistamine sporditeemalisteks kohalikus pagariäris jne.
Ideid ürituse turundamiseks sotsiaalmeedias, leiad siit!
5. Isadepäeva kampaania sotsiaalmeedias
Siin vist ei ole lisakommentaare vajagi.
Pakun omalt poolt välja mõningaid mõtteid:
- Postita kommentaaridesse pilt endast ja oma isast tegemas teie lemmiktegevust. Parimad pildid võiksid võita auhindu, nagu tasuta tooted või teenused.
- Küsi klientidelt, et nad jagaksid oma lugusid isade kohta – olgu need naljakad, liigutavad või õpetlikud. Parimad lood saavada auhindu ning neid võiks jagada ka sotsiaalmeedia kanalites või storydes. See loob sooja ja koduse õhkkonna ning kutsub esile häid emotsioone.
- Korralda loosimisi, kus osalejad saavad võimaluse võita kingitusi, kui nad jagavad oma isadepäeva plaane või postitavad pilte kingitustest, mida nad on isadele ostnud.
- Kutsu kliente jagama lühikesi videoid, kus nad räägivad oma isade tähtsusest nende elus või näitavad koos toimetamist. See loob autentse ja kaasahaarava sisu.
NB! Ära unusta seejuures FB loosimängu reegleid!
6. Kingitus isadele
Tee kõikidele isadele, kes isadepäeval/-nädalal sind külastavad, väike kingitus. Olgu selleks siis kasvõi firma sümboolikaga šokolaad, võtmehoidja, helkur või mida iganes. Samuti võid juba mitu nädalat enne isadepäeva jagada kuponge, millega isadepäeva ajal saab erisoodustusi.
Kuidas isadust tõestada? 🙂 Siin pane enda fantaasi tööle – telefonis selfie lapsega, rahakoti vahel lapse pilt jne.
Ka e-poed saavad kingitusi teha, lisades mehe nimega pakkidele üllatuskingituse või pakkuda neile tasuta kojuvedu. Või tee oma e-poes eraldi sektsioon isadepäeva pakkumisega, mille valikust oste tehes lisandub erisoodustus.
7. Õnnitlus, meme, tsitaat
Isadepäeval on kõige lihtsam viis end klientide seas meelde tuletada postitada oma sotsiaalmeedia profiilile õnnitluskaart, naljakas meme või mõtlemapanev tsitaat. Kui teed oma postituse piisavalt eriliseks ja kaasahaaravaks, on suur tõenäosus, et inimesed jagavad seda edasi, suurendades seeläbi sinu brändi nähtavust ja kaasatust. Ideid postitusteks võid leida siit ja „For Dad“.
8. Isadepäeva pakkumine e-mailile
Erisündmuste, ajalimiidiga müükide ja hooaja allahindluste reklaamimiseks on e-kiri hea vahend.
Kuidas leida õige pakkumine isadele? Alusta eelpromo kampaaniaga: saada kuu aega enne isadepäeva välja uudiskiri, milles teavitad kliente, et otsid parimaid kingiideid. Küsi neilt arvamust ja palu hääletada viie toote või teenuse vahel. Enim hääli saanud toode või teenus võiks olla isadepäeva nädalal soodushinnaga müügis. Nii tõmbad tähelepanu 2 korda – nii eelpromo kui ka sooduspakkumise kaudu. Samas lähenemist saab rakendada ka sotsiaalmeedias, et jõuda veelgi laiemale publikule.
Boonusnõu: Tee sellest pakkumisest ka FB event, kus eventi nimi ongi sinu isadepäevanädala eripakkumine. Minu arust hästi alahinnatud lahendus. Kui tulema son üritus, tehakse neid juba üpris usinalt FB eventiks. Mina kasutan neid aga ka soodusmüükide perioodi reklaamiks. Nii saavad kliendid veel ühte kaudu kirja panna, et nad on sellest huvitatud ja mina neid reaalseid huvilisi pommitada otse eventi all.
9. Optimeeri otsingumootoritele
Isadepäeva eel suureneb otsingute arv, kus inimesed otsivad otsingumootorite ja sotsiaalmeedia kaudu märksõna „isadepäev“. Seetõttu on oluline, et kasutaksid oma turundustegevustes asjakohaseid hashtage, silte ja SEO-strateegiaid. Näiteks see sama artikkelgi siin saab isadepäeva eel päris head klikkimist (kuigi see ei ole mu kõige õigem sihtrühm), sest siin on korduvalt kasutatud isadepäeva ja isadepäeva kingituse märksõnu.
Kuidas optimeerida kodulehte isadepäeva turunduseks?
- Märksõnade kasutamine: Uuri välja, millised märksõnad on isadepäeva eel kõige populaarsemad. Kasuta neid oma veebilehe sisus, blogipostitustes ja toodete kirjeldustes.
- Sisu loomine: Kirjuta blogipostitusi või artikleid, mis käsitlevad isadepäeva kingiideid, tegevusi või traditsioone. Kvaliteetne sisu mitte ainult ei tõmba külastajaid, vaid aitab ka parandada sinu positsiooni otsingutulemustes.
- Optimeeritud pildid: Kasuta kõrge kvaliteediga pilte ja lisa neile alt-tekstid, mis sisaldavad isaadepäeva kingituste märksõnu. See aitab piltidel otsingutes paremini esile tulla kui keegi peaks ideede otsinguks Google pildiotsingut kasutama.
10.Isad on erinevad
Oma kampaania ülesehitamisel pea silmas, et sa nö. kataksid ära kõik isade tüübid. Näiteks võivad mõned isad olla “nohikud”, teised machod või metro-isad. Seetõttu on soovitatav tuvastada kõikvõimalikud isatüübid, kes kuuluvad sinu sihtrühma, ja kohandada oma turundus vastavalt nende eripäradele.
Mõtle, millised tooted või teenused võiksid iga isatüübi jaoks atraktiivsed olla. Näiteks IT-isadele võiks pakkuda tehnoloogilisi vidinaid või raamatuid, samas kui machodele sobivad paremini spordivarustus või seikluslikud kogemused. Metro-isad võivad eelistada moekaid aksessuaare või hooldustooted. Nii nagu eakatele näitad pildil eakaid ja noortele noori, kohanda ka oma turundussõnumid ja visuaalid, et need kõnetaksid konkreetseid isatüüpe.
11. Ära unusta emasid!
Kes ostab beebide ja väikelaste asemel issidele kingitusi? Ikka emad! Seega, et meelitada ema poodi, võid läheneda hoopis seda teed pidi. Paku neile mingi atraktiivne soodustus, mis nad poodi tooks, ja nii muu seas too nähtavale ka isadele mõeldud kingitused. Näiteks võiksid pakkuda allahindlusi isadele mõeldud toodetele või luua kingikomplekte, mis teevad valiku lihtsamaks. Loo selleks poodi või kodulehele eraldi väljapanek.
Või kui oled keskmisest julgem – miks mitte pidada isadepäeval meeles üksikemasid? Paku neile erilisi soodustusi või kampaaniaid, mis tunnustavad nende rolli ja pingutusi. See mitte ainult ei näita sinu brändi empaatiat, vaid loob ka positiivse kuvandi ja tugevdab kliendilojaalsust. Vaata alt Angel Softi reklaami!
Häid reklaaminäiteid:
Superbowl:
- Calls For Dad #RealDadMoments | Dove Men+Care – Dove Men+Care’i kampaania “#RealDadMoments” kutsub inimesi jagama tõelisi hetki oma isadest. Reklaam rõhutab isade rolli peres ja nende igapäevaseid võite, edastades sooja ja kaasahaarava sõnumi.
- Toyota: ‘My Bold Dad’ – Toyota esitles 2015. aastal Super Bowlil reklaami “My Bold Dad”, mis saavutas Ad Meteri järgi kõrgeima reitingu. Reklaam keskendub isade julgetele valikutele ja seiklustele, tuues esile isade ja laste erilisi hetki. Hashtag #OneBoldChoice sai 24 tunni jooksul umbes 5,600 mainimist, näidates kampaania suurt mõju.
- Nissan #withdad – Nissani 90-sekundiline reklaam “#withdad” saavutas Ad Meteri edetabelis üheksanda koha. Reklaam keskendub isade ja laste vahelistele suhetele ning toob esile erilised hetked, mis jäävad mällu kogu eluks.
- TIME Magazine’s ‘Letters from Dad’ – TIME Magazine’i kampaania “Letters from Dad” kutsus tuntud isasid kirjutama avatud kirju oma tütardele. See liigutav algatus tõi esile isade armastuse ja toetuse ning pakkus emotsionaalset sisu, mis kõnetas laia publikut.
- Angel Soft´s Happy Fathers Day Mom – Angel Softi reklaam “Happy Father’s Day Mom” pöörab tähelepanu emadele, kes sageli ostavad kingitusi isadele. Reklaam toob esile emade panuse peres ja kutsub üles tunnustama ka nende rolli.
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu