Turundus TikTok’is – kas brändide viimane võimalus orgaaniliselt kasvada?
TikTok on turunduse poolest minu jaoks üpris hall ala, uurisin, kes võiks seda teemat nii minu kui teie jaoks rohkem avada. Olgem ausad, ma olen seal ka väga kehv sisutarbija vast kümmekond minutit kuus tuleb kokku.
Ma olen alati öelnud, et sotsmeedia platvorme on palju, seega tuleb teha valik vastavalt sellele, kus on sul rohkem oskusi, kus liigub su persoona ja mis sinu enda, kui turundaja jaoks, oleks jätkusuutlik. Vaata artiklit selle kohta, mis kanalites su ettevõte olema peaks, siit. Viska pilk peale ka 2024 novembris tehtud eesti koolinoorte sotsiaalmeedia kasutuse kohta, kus vaatasin ka eraldi TikToki kasutuse põhjuseid.
Aga nüüd siis annan sõna üle Liiselile, Lola Social tegevjuhile, kes kirjutab TikTokist ja sealsetest võimalustest ettevõtja jaoks. Tuleb tunnistada, et kõigele ma ise alla ei kirjuta. Kuid just seetõttu ma kajastangi Milose blogis teiste turundajate vaatenurki, et mitte ainult oma mättaotsa kinni jääda 😊
Niisiis, kas TikTok võib olla brändide viimane suur võimalus kasvada orgaaniliselt? Ning kas see on loomingulist pingutust väärt?
Liisel:
Sisukord
Meta vs TikTok orgaanilise sisu ja reklaami võimalused
Meta platvormid on pikka aega olnud turundajate lemmikud ja seda tänu oma prognoositavale struktuurile ja lihtsusele. META Ads Manager võimaldab kiiresti seadistada kampaaniaid, pakkudes selgeid sihtimisvõimalusi ja mõõdetavaid tulemusi. Pole ime, et paljud turundajad eelistavad Meta platvorme just nende kasutusmugavuse ja usaldusväärse ROI tõttu.
Kuid just see sama prognoositavus on viinud vaatajad eemale. Publik on tüdinud ülemäära viimistletud, korduvast ja müügile suunatud sisust, millest on nii Facebook kui ka Instagram üle ujutatud. Üks reklaam ja koostööpostitus ajab teist taga.
Mis tagab edu TikTokis?
Selle toel on TikTokist saanud eelistatud platvorm neile, kes janunevad ehtsa ja kaasahaarava sisu järele. Turundajate jaoks toob see muutus aga väljakutseid – TikToki ei saa “automatiseerida”. Edu TikTokis nõuab pidevat pingutust, loovust ja valmisolekut kohaneda platvormi kiire ja pidevalt muutuva kultuuriga. TikTok premeerib neid, kes investeerivad aega oma publiku mõistmiseks ja sisu loomiseks, mis tõeliselt kõnetab ja pöidla peatab, jättes mugavustsoonis olijad kõrvale.
Kas sotsiaalmeedia orgaaniline kasv on tänapäeval veel võimalik?
TikToki tõeline võlu peitub selle ainulaadses võimes pakkuda brändidele orgaanilist kasvu, mida tänapäeval on sotsiaalmeedias raske leida. Kuigi platvorm nõuab rohkem loomingulist panust, on tulemused seda väärt. TikToki potentsiaal sisu leviku osas on märkimisväärne. Võrreldes Meta platvormidega, kus sisu orgaaniline ulatus jääb sageli alla 5%, võimaldab TikTok ka juba Eestis jõuda tuhandete või isegi sadade tuhandete inimesteni täiesti orgaaniliselt, olenemata sellest, kui uus teie konto on või kui palju on jälgijaid.
Lisaks on kaasatusmäär TikTokis märkimisväärselt kõrgem – keskmiselt 2,63%, samal ajal kui Instagramil on see vaid 0,43% ja Facebookil kõigest 0,063% (Rival IQ, 2024).
Kuid TikToki suurim tugevus seisneb selle ehtsuses. Kasutajad hindavad siirust ja tõelist sisu üle viimistletud perfektsuse. Lihtne kodune retseptivideo võib publikut võluda palju rohkem kui professionaalselt toodetud reklaam. Ja mis kõige parem – TikToki sisu elab kauem. Videod võivad olla avastatavad nädalaid või isegi kuid hiljem, pakkudes pikaajalist mõju, samas kui Meta reklaamide mõju kestab tavaliselt vaid seni, kuni kampaania on aktiivne. Siin üks huvitav ülevaade kahe reklaamikanali võrdlusest.
Kas ettevõtte TikTok kanaliga alustada on juba liiga hilja?
Võimalus orgaaniliseks kasvuks TikTokis on praegu erakordne, kuid kahjuks ei pruugi see kesta igavesti. TikToki kasvav populaarsus tähendab üle miljardi aktiivse kasutaja maailmas, Eestis ligi 400 000 (Datareportal, 2024) ning ka aina rohkem brände avastab selle potentsiaali. Vaata eestlaste sotsiaalmeedia kasutust selle suve seisuga siit. Kuid see tähendab ka suuremat konkurentsi – mida rohkem tegijaid platvormiga liitub, seda keerulisemaks muutub nähtavuse saavutamine.
TikToki tasulised reklaamid
Lisaks sellele on ka TikTok hakanud rakendama tasulisi reklaamiformaate, nagu promoted posts, in-feed reklaamid ja TikTok Shop (viimane ei ole veel Eestis saadaval). Need uuendused viitavad sellele, et platvorm liigub tasapisi traditsioonilise “maksad-nähtavuse-eest” mudeli poole, mille tunnistajaks oleme olnud ka teistel sotsiaalmeedia platvormidel.
TikToki algoritm
Lisaks võib TikTok sarnaselt Facebooki ja Instagramiga kohandada oma algoritmi, et anda eelis tasulisele sisule. Seega, kuigi TikTok pakub praegu harukordseid võimalusi, on oluline tegutseda nüüd – enne kui platvorm muutub vähem soodsaks neile, kes loodavad orgaanilisele kasvule ja seda eelkõige väiksema turunduseelarvega brändidele.
Kuidas luua edukas TikToki kanal?
Nagu igal teisel platvormil on ka TikTokis omad nipid ja trikid parima tulemuse saavutamiseks. Selleks, et TikToki võimalusi maksimaalselt ära kasutada, soovitan:
· Millist sisu TikTokis luua?
Loo lühikest ja autentset sisu.
Esimesed 3 sekundit on kriitilised. Alusta julgelt või visuaalselt kaasahaaravalt, et vaatajat kohe enda sisu külge naelutada.
· Kas tasub kasutada TikTok trende ja populaarseid helisid?
Helide ja õigete märksõnade kasutamine suurendab TikToki postituste levikut.
· Kui tihti tuleb TikToki postitusi teha?
Postita regulaarselt – vähemalt 3–5 korda nädalas. Algoritm soosib aktiivseid kasutajaid.
· Kas TikToki kommentaaridele tuleb vastata?
Jah. Vasta kindlasti kommentaaridele, kommenteeri ise teiste postitusi ja tee LIVE sisu. Kaasamine on ülioluline.
· Millist sisu luua TikTokis?
Katseta erinevaid sisuformaate. Proovi erinevaid lähenemisi – alates õpetlikest videotest ja vlogidest kuni humoorika ja trendiva sisuni.
Meta ja TikToki ühendamine = tasakaalus turundusstrateegia
Kuigi TikTok pakub brändidele nähtavust ilma suure reklaami eelarveta, ei tähenda see turundajatele seda, et tuleks Meta platvormid täielikult kõrvale jätta. Parim lähenemine on integreerida oma strateegiasse mõlemad platvormid.
Kasuta TikToki eksperimenteerimiseks ja uute ideede testimiseks, et edukat sisu hiljem Instagramis ja Facebookis kasutada. Kogu TikTokist infot oma tarbijate eelistuste kohta, mida hiljem kasutada Meta reklaamikampaaniate optimeerimiseks.
Kui ikka tundub hirmus ja ei tea, kust otsast alustada, siis alusta sellest, et laed alla TikTok rakenduse, lood kasutaja ja võtad aega, et tutvuda sellega, mida platvorm pakub.
Vaata, millist sisu inimesed ja brändid loovad, ja jälgi, mis sinu sihtrühmale meeldib. TikTok on dünaamiline ja pidevalt muutuv keskkond, seega on oluline esialgu ise kogeda, kuidas see töötab.
Kui seejärel tunned, et tahad proovida, kuid ei tea kust alustada, läbi mõni TikToki kiirkoolitus. Näiteks see. Nii ei raiska sa aega katsetamisele ja ämbrite kolistamisele ja saavutad oodatud tulemuse kiiremini.
Liisel Vatsel, Lola Social tegevjuht
————————————–
Mina tänan Liiselit asjaliku artikli eest ja (võib-olla) avan lähipäevil TikToki, et anda talle ehk uus vaatenurk, kasvõi tavakasutajana 😊
Edukaid ettevõtmisi!
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu