Eksperdid arvavad – mida toob turundusaasta 2021? IV osa

Sarja neljandas ja viimases osas saavad sõna:

  • Marko Saue – Goal Marketing OÜ juhataja
  • Katrin Vilimaa-Otsing .- turundusspetsialist, koolitaja | Turunduskoolitus OÜ
  • Anni Rahula – Promoty
  • Johannes Sepp – Digi-loovstrateeg ja partner agentuurist VAAS & ParcelSea CMO

Loe kindlasti ka esimest, teist ja kolmandat osa!

Marko Saue

Marko Saue

Aasta 2021 märksõnad on jätkusuutlikkus, taaskasutus. Seda ka sotsiaalmeedia- ja sisuturunduse juures.

Me mõtleme rohkem keskkonna peale, mõtleme selle peale, kuidas eksisteerida efektiivsemalt, säästlikumalt, pikemalt.

    Kas peab tootma 30 postitust kuus, iga kuu, iga aasta?

    Kas peab iga kuu kujundama uued bannerid ja kirjutama uued reklaamtekstid?

    Kas on ikka vaja kontaktide kogumiseks mõelda välja iga kord täiesti uus kampaanialahendus?

Paraku väga paljud ettevõtted mõtlevad nii, et inimesed tarbivad nende sisu lineaarselt, loevad seina nagu ajalehte, ootavad iga päev midagi uut ja on kõigega kursis, mis sa kuu või pool aastat tagasi postitasid.

Tegelikkus on aga see, et vaid sina ise oled oma ettevõtte kõikide postitustega kursis.

Sinu sihtgrupp sotsiaalmeedias ei pane tähele, kui sa nädal aega ei postita või kui sa jooksutad varem head tulemust toonud bannereid uuesti. Samuti ei mõtle nad suures mänguhoos ja auhinnaihaluses, et see sama õnneratta mäng on teil aasta tagasi juba olnud.

Parema tulemuse saamiseks pole vaja nullist uusi asju teha, vaid vanu hästi töötavaid lahendusi uuesti kasutusele võtta ja neid täiendada optimeerida.

Nullist uute asjade loomisega on see probleem, et neid on vaja nullist testima hakata ja võibolla nad ei tööta nii hästi, kui su eelmine või üle-eelmine postitus / kampaania / banner.

Ma olen nõus, et blogi artikleid on vaja regulaarselt uusi juurde kirjutada, et su ettevõtte otsingumootorites relevantsete märksõnadega välja tuleks, aga sama oluline kui uute kirjutamine on vanemate postituste täiendamine ja uuendamine nii, et neist maksimaalne kasu saada.

Ühe sama hästi toimiva blogi artikliga võib Facebookis iga kuu erineva visuaali ja sissejuhatava tekstiga postituse teha. Samuti võib uute bännerite kujundamise asemel korra analüüsida viimase aasta omi ja panna kõige tulemuslikumad uuesti käima või kergelt värskendades (disaini timmides või copyt parandades) neid veel paremini toimima panna.

Kas sina teeksid pigem 30 postitust ja boostiks igat 10€-ga või teeks 4 ägedat, haaravat, reaktsioone tekitavat postitust ja boostiks igat ühte 75€-ga? Mis sa arvad, kummast on rohkem kasu? Töö- ja meedia raha on sama!

Endiselt kehtib reegel, et tähtis pole sisu maht vaid see, kui paljude õigete inimesteni see jõuab ja mis tulemust saavutab. Seega pigem vähem aga kvaliteetset sisu ja suurem meediaeelarve kui vastupidi. Pigem üks äge video kui 5 pilt-postitust. Pigem kulutada 5 tundi ühe postituse peale, kui 1 tund 5 postitusel peale.

Ja taaskasuta oma varem hästi toiminud lahendusi – hoiad kokku nii raha kui aega, sest vanad asjad on end korra juba tõestanud, pole vaja pidevalt toota ja testida.

 

Katrin Vilimaa-Otsing

Katrin Vilimaa-Otsing

Kõige lähem muudatus, mis juba otsapidi käes on küpsiste põhise turunduse hääbumine. FB tuli eelmine nädal välja rida uuendusi seoses iOS14 muudatustega. Näiteks saab nüüd mõõta kuni 8 tegevust domeeni kohta ja kui 1 kasutaja teeb mitu tegevust (nt lisab midagi ostukorvi, ostab ja liitub uudiskirjaga – kokku 3 konversiooni), siis nüüd raporteeritakse vaid üht neist. Prioriteedid tuleb ise määrata – kokkuvõtlik nimekiri, mida nüüd tegema peaks on siin.

Ka  Googles on suured muudatused – hiljuti  tuli välja uus analüütika versioon GA4 ja kui hetkel veel on soovitus koguda infot paralleelselt nii uue kui vana versiooniga, siis varsti jääb põhiliseks uus versioon ja tasub panustada aega natuke selle omale selgeks tegemise peale.

Seoses eri reeglitega peaksid ettevaatlikud olema ka need, kes on kogu oma turunduse üles ehitanud ühele kanalile. Eriti kui selleks kanaliks on Facebook. Praegu ma näen seda kuidas FB paneb massiliselt reklaamikontosid kinni ja tihti teevad seda nende robotid kogemata ja lahti saamine on mõnikord isegi mitte nädalate vaid kuude küsimus. Et seda vältida tuleb kõik turvaseaded nii enda kui ärikontol üle käia ja lugeda hoolega läbi kõik FB erinevad reeglid nii postituste sisu kui ka reklaamide osas. Samuti nüüd võiks juba kõigile teada olla, et need jaga-ja-like mängud on esiteks FB reeglite vastu (reaalselt on ka lehti kinni pandud juba) ja teiseks lühiajalise efektiga.

Koroona tulekuga pidid paljud oma ärimudelid üle vaatama ja see kiirendas oluliselt internetti kolimist. Ka aastal 2021 jätkub e-kaubanduse, online koolituste jm tõus. Sellega seonduvalt on palju ärivõimalusi ka neid toetavate teenuste pakkumisel. Näen seda ka enda klientide pealt – päris palju on tõusnud päringute hulk stiilis “juba ammu oli plaanis see digi kätte võtta ja nüüd on juba väga vaja…”.

 

 

Anni Rahula

Anni Rahula

2020 aastal tõusis sotsiaalmeedia tähtsus turunduses veelgi rohkem. Kui COVIDi Eestisse jõudmise esimesest ehmatusest oli üle saadud, siis kasvas sisuloojate kaasamine ja sotsiaalmeedia reklaam jõudsalt. Tegemist on väga loogilise kasvuga. Inimesed veedavad eelmise aasta alguses tunduvalt rohkem aega kodus ning selle tõttu on veel suurem suhtlusest aset leidmas sotsiaalmeedias. 

Ka influencer turundus ei näita raugemise märke. Küll aga on selge, et 2021. aastal ollakse kriitilisem koostöö mõlemal pool. Head sisuloojad ja turundajad on mõlemad koostööde osas valivamad ja seda positiivses mõttes. Inimesed on väsinud koostöö postitustest, mis pole muud, kui puhas reklaam „online reklaamajakirjas“ ja sisuloojad väsinud ebakindlusest, mis lühiajalistest koostöödes end peidab. 2021 aastal tuleb fookusesse veel rohkem pikemaajalised koostööd, kus bränd ja sisulooja töötavad koos ühise eesmärgi nimel pikaajalisemalt. Sisuloojad eelistavad pikaajalisemaid koostöid ja valivad brände vaadates suurt pilti – mitte ainult toodet, mis loomulikult meeldima peab, vaid ka brändi ennast ja selle väärtusi. 

Kui rääkida platvormidest, siis sotsiaalmeedia turunduses kasvab kindlasti TikToki tähtsus. Samuti veidi teistsugust sisu hakatakse järjest rohkem looma ka Linkedin-i. Esmaseks kanaliks jääb ka sel aastal instagram, ning eeldatavasti jõuavad Eestisse ka instagram-il Reels-id ja rohkem hakatakse kasutama ka Guides-e. Kui varasemalt on keskendutud ühele postitusele ja mõnele story-le, siis järjest enam näeme ka uuel Promoty platvormil, et kampaaniaid luuakse ainult story-de põhiseid, kasutatakse LIVE-i võimalust, ja IGTV-d. Lisaks ei ole kusagile kadunud Youtube ja blogid.

On selgelt näha, et sotsiaalmeedias oodatakse rohkem ausust ja päriselu ning tähtsamaks saavad lood, mida räägitakse. Sisuloojate seas tekib rohkem mõjuisikuid, kes keskenduvad oma mõtete jagamisele kirjalikult, piltidele lisaks. Loomulikult tõuseb ka huumori ja meemide tähtsus, mille läbi on väga edukalt võimalik ka tooteid või brändi turundada. Enam ei ole nii tähtis leida üles kõige suuremad sisuloojad, vaid need, kes sobivad ettevõtte väärtustega. Selleks võib 2021 aastal olla klassikaliselt suur sisulooja, kuid on selgelt näha, et ka micro influencerid on veelgi rohkem tähelepanu saamas. Samuti kaasatakse sisuloojaid brändide enda kanalitese sisu tootma, sest tihti on see ka turundajatele endale kanalite haldamiseks tunduvalt mugavam ja isegi soodsam.

Lisaks brändina enda pildis hoidmisele ja lühikestele lansseerimise kampaaniatele saab 2021 olema kindlasti ka aasta, kus märksõnaks on kampaaniate monitooring ja tulemuste põhjal optimeerimine. See tähendab, et analüüs ja tulemuste mõõtmine kogub tähtsust ning sisuloojate jälgijate sobivus brändiga on veelgi tähtsam. Sooduskoodid ja personaalsed lingid saavad veel tavalisemaks. Samuti kogub populaarsust sisuloojatele tasumine iga müügi pealt, mitte ette kokku lepitud fikseeritud summad. Turundajate elu teeb mugavamaks juba väga populaarne ostude sektsioon IG-s ja kindlasti ei peatu need platvormi uuenduse ka seal. On järjest tähtsam olla brändina läbipaistev, eetiline ning aus. 2021 mõjub hea reklaampostitus palju vastuvõetavamalt, kui tegemist on elulise ja hästi jagatud sisuga, kuid korrektselt #reklaam tähistusega.

On rõõm tõdeda, et 2021 aasta märksõnad on sügavam planeerimine, autentsus ja läbimõeldumad investeeringud.

Johannes Sepp

Johannes Sepp

Mis juhtub 2021. aasta videoturunduses?

  1. aasta oli video jaoks revolutsiooniline aasta ja videosisu tarbimine kasvas kõigi aegade rekordtasemele. Cisco ennustas juba paar aastat tagasi, et 2022 aastaks on peamine sisu veebis video ning see uuring ilmus enne COVID-19 pandeemiat. Video omab aina suuremat rolli pea kõikides turundustegevustes ja seda eriti just sotsiaalmeedias – mida kinnitab ka SocialMediaToday poolt ilmunud 2021 sotsiaalmeedia trendide artikkel, kus video oli uute trendide tuumikuks.

Trendid tulevad ja lähevad, kuid koondasin 2021. aasta jaoks kokku 8 olulist videoturunduse trendi, mida oma turundustrateegia planeerimisel & teostamisel arvesse võtta:

  1. Interaktiivsete & shoptavate videote kasv
  2. Uued kanalid on sisutrende ja formaatide „suunamudijad“
  3. LIVE streamingu, virtuaalürituste & veebinaride kasv
  4. Mobile first lähenemine videote tootmisel
  5. Video pikkus muutub paindlikumaks vastavalt soovitud eesmärgile
  6. „Less is more“ – sisu loeb rohkem kui produktsioonikvaliteet
  7. Omnichannel lähenemine – kanalite ülene video kasutamine
  8. Video rolli kasv SEOs

Täpsemalt saad iga trendi kohta lugeda siit.

 

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu