Ettevõtte maine hoidmine sotsiaalmeedias
Kuidas hoida oma ettevõtte mainet sotsiaalmeedias?
Sooviksid kasvatada usaldust fännide ja jälgijate seas, vältida vigu sotsiaalmeedias?
Suurfirmad kulutavad palju raha maine juhtimise strateegiaks. Neil on läbi mõeldud iga samm, et hoida oma ettevõte kuvand positiivse ja laitmatuna. Väiksemad firmad sageli eraldi sellele rõhku ei pane, kuid peaks!
Mõelge kasvõi enda kogemuse peale. Enne suurema ostu sooritamist uurid firma kodulehte, toote/teenuse kommentaare, Google otsing juhatab sotsmeedia kanalite peale jne. Isegi meie kodumaine leht Hinnavaatlus suunab arvustuse lingile vajutades Googlisse. Kas neil lehtedel loetu mõjutab sind? Loomulikult.
Selles artiklis leiad 9 teed, kuidas hoida oma ettevõtet parimas valguses ka ilma suuremate kulutuste.
1. Kasuta huumorit õigesti
Sa võid mõelda, et miski on hirmus naljakas, aga kas see on ka sinu jälgijatele? On see ajakohane või aegunud? Äkki see solvab kedagi?
Huumorit sisaldavad postitused tõstavad tihtipeale kaasatust, kuid sa pead tundma enda jälgijaskonda. Kas see postitus sobib sinu ettevõtte kontekstiga? Kui sa ei ole 100% kindel, küsi ausat arvamust kelleltki, keda usaldad. Kui kahtled, jäta parem lisamata.
Nali peab olema tark. Abstraktne ja mitmemõtteline huumor ei pruugi sinu jälgijateni jõuda jättes väga lameda mulje.
2. Kontrolli fakte ja õigekirja
Täiskohaga korrektori palkamine ei ole enamus ettevõtetele jõukohane. Seega võta aega, et kontrollida postituse õigekirja, võõrsõnade õigsust, arvutusi, fakte jne. Ära jää lootma pelgalt kõhutundele.
Eesti keele nõu leiad EKI lehelt ja Filosoftist. Teiste keelte puhul on abiks nt: Onlinecorrection, Grammarcheck ja Grammarly.
3. Vasta kommentaaridele ja kaebustele
Sotsmeedia Püha Graal on kaasatus. Vasta küsimustele ja suhtle klientide ja jälgijatega, et tõsta nende lojaalsust (5 võimalust tõsta lojaalsust). Kui sa ei leia aega vastamiseks, pane parem kinni ka oma konto. Sa pead olema kursis, mis sinu kohta räägitakse ja võimalike probleemide korral vastama neile enne, kui sellest kasvab välja suurem jama. Ja miks mitte pöörata see hoopis positiivseks :).
Kui näed probleemi kurtvat klienti, kirjuta talle, et te lahendaksite mure omavahel leidmaks parim lahendus. Püüdes offline kaebusi lahendada, saab vältida ebatäpseid fakte jms avalikuseni jõudmise eest (Koosta kriisiplaan). Offline suhtluses on võimalus pettunuga minna ka detailidesse. Ühtlasi näitab selline personaalne pöördumine teistele, et firma tõesti hoolib oma klientidest ja loodab leida lahenduse (Kuidas pakkuda head klienditeenindust).
Online’s täna klienti tagasiside eest, vabanda pettumuse pärast. Ära hakka kohe end õigustama. Ka kliendi endapoolse eksimuse korral alusta siiski vabandusega, et ta ei mõistnud teid õigesti ja seejärel lisa selgitus.
4. Veenduge, et teil ei ole topelt- või libakontosid
Duplikaatlehed mitte vaid ei kahjusta sinu ettevõtte mainet, vaid viivad segadusse ka otsingumootorid, mis on sunnitud valima, millist versiooni kõige sobivamaks päringule seada. Jälgi regulaarset oma ettevõtte nimega seonduvaid kontosid erinevates kanalites.
Pane paika firmapoliitika, mis keelaks töötajatel omavoliliselt ettevõtte nimega seotud kontode loomist.
CNN andmetel oli 2012.aastal FB-s 83 miljonit liba- või nö. varastatud kontot.
5. Vasta ka positiivsetele kommentaaridele
Paljud ettevõtted reageerivad negatiivsetele kommentaaridele jättes tunnustamata positiivseid. Näita oma klientidele, et sa hindad nende aega, mida nad võtsid sulle positiivse kogemuse jagamise jaoks. Olgu positiivne tunnustus või negatiivne kriitika, vasta sellele esimesel võimalusel. Eri uuringute väitel võib kiire probleemilahendus teha rahulolematust kliendist hoopis hea püsikliendi!
Kasutades SEO märksõnu vastuses, mõjub see positiivselt ka otsingumootoritele (5 vähetuntud võimalust SEO tõstmiseks sots meediaga).
6. Monitoori oma ettevõtet regulaarselt
Tee regulaarselt otsinguid, mis seostuvad sinu firma ja toodete/teenuste nimega. Lihtsaim tee selleks on kasutada Google Alerts märguandeid, mis on täiesti tasuta. Ülevaatlikke päringuid saab teha ka Social Mention lehel ja mitmetel teistel.
Miks mitte pidada silma peal ka oma tegevusala märksõnadel ja konkurentidel, et olla kursis ka nende tegemistega!
7. Pea blogi
Blogi on hea võimalus väljastada enda ettevõtte kohta asjalikku infot. Inimesi paeluvad kasulikud nõuanded, ülevaatlikud artiklid ja infograafikud. Miks mitte läbi blogi neid pakkuda saades sedasi lugejate jaoks oma valdkonna eksperdiks.
Oluline on, et pakuksid värsket blogipostitust regulaarselt. Kui tihti? See tasakaal tuleb leida kõigil ise. Üks põhjalikum uuring on Hubspot lehel. Liiga harva tehtavad postitused ei ole lugeja jaoks hea märk. Vähem tähelepanu ei tohi panna ka pildimaterjalile, see peab olema kindlasti kvaliteetne.
Sisu loomise ideid leiate ühest varasemast artiklist siit ja sisuideede spikrist.
8. Tee koostööd
Maine juhtimine on lisaks reaktiivsele ka proaktiivne. Ära kasuta sotsmeediat vaid müügiks, vaid loo lisaks endale eksperdi roll. Miks mitte uurida koostöö võimalusi online väljaannetega, pakkudes neile regulaarselt kvaliteetset sisu? Samuti otsi oma erialaga seonduvaid blogisid ja foorumeid, et jagada väärtuslikku ekspertnõuannet ka neis. Kuid pea silmas, et sa ei tegeleks seal müümisega!
9. Tagasiside
Julgusta kommentaaride jagamist. Tagasiside on väga väärtuslik ja avalikult enda nime alt tehes tõstab see kõvasti mainet. Mitmed uuringud on leidnud, et ligi 90% ostlejatest uurib eelnevalt internetist taustainfot ja positiivne leid võib tõsta ostu koguni 5 korda!
Kuid palun ära osta positiivseid kommentaare! See on mitmete platvormide puhul reeglitega vastuolus ja välja tulemisel tekitab pikaajalist kahju hilisemale leitavusele otsingumootorites.
Lisalugemist
- The Definitive Guide to Online Reputation Management
- Dealing with Social Media Criticism: Deflect, Defy, Defend?
- Top 15 Free Social Media Monitoring Tools
- Free Crisis Management Case Studies
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu