Eksperdid ennustavad – 2019 aasta internetiturunduses vol2

 

Küsisin tuntud turundajatelt, et millised on nende ennustused alanud aastaks. Siin on sinu ees sarja teine artikkel. Esimest osa saad näha siit!

 

  • Instagrami jälgijate osas jätkub samasugune tagaajamine nagu kunagi Facebooki fännide osas. Teen ennustuse, et Instagram jääb turunduskanaliks nagu Televisioon – pigem suurte brändide mängumaa.“
  • „Tehnilise töö osakaal tõuseb, impulssiivset loovust vähem, teadlikku enam, kvaliteetset pildi-, video- ja sisulist tekstimaterjali ning tehnoloogiamahukust rohkem.“
  • „Vajadus sisu loojate järgi ongi sellel aastal ehk kõige suurem väljakutse, millega silmitsi seistakse (ja seda mitte ainult Eestis).“

Tänases artiklis jagavad omi mõtteid:

  • Timo Porval – digiagentuur Lavii turundusstrateeg
  • Mikk Orglaan – turundusplatvormi Mailbow tegevjuht
  • Meelis Tomson – blogija, turundaja, blogiturunduse edendaja

 

Timo Porval Digiagentuur Lavii turundusstrateeg
Timo Porval Digiagentuur Lavii turundusstrateeg

Timo Porval, Digiagentuur Lavii turundusstrateeg www.lavii.ee

Kodulehtede uuendamine jätkub sama hooga, sest ettevõtted saavad aru, et kui ükskõik mis kanalist tuua inimesed kehvale kodulehele, siis pole sellest kasu. Eriti hästi saavad sellest aru ettevõtted, kes oma tooteid ja teenuseid soovivad müüa piiridest väljapoole. Ega seal keegi meid avasüli vastu ei võta ja seda rohkem on vaja ise tubli olla ja kõik turunduse ja müügiga seotud detailid paika saada.

Sisuturundus on ikka popp, aga lähenetakse aina väärtust loovamalt. Turundajad mõistavad aina enam, et nende enda kodulehel olev sisu, mis peab aitama saada häid positsioone otsimootorites, peab päriselt ka olema sisu. Vastasel korral inimesed ei loe ja sellest saab täna ka Google aru.

Instagrami jälgijate osas jätkub samasugune tagaajamine nagu kunagi Facebooki fännide osas. Teen ennustuse, et Instagram jääb turunduskanaliks nagu Televisioon – pigem suurte brändide mängumaa. Kindlasti on teenuseid ja tooteid, mis sinna sobivad kui valatult, aga enne suuremat Instagramis toimetamist on väiksematel ettevõtetel väga palju muid asju, mis vaja korda saada. Seega tuleks mõõta aega, mis läheb haldamisele ja sisuloomele ning kõrvutada see müükidega, et teha otsus, kas see on kanal, kuhu panustada või mitte.

Ka blogimine on taas ausees nagu see oli ka 10 a tagasi kui Blogfesti korraldati. Üha rohkem mõjutajaid püüab oma sisu rahaks teha, aga kas see kahandab nende usaldusväärsust ka fännide silmis, saame näha. Nendega koostööd tehes tuleks samuti kõrvutada kulud ja tulud, et enda jaoks sobivad partnerid välja sõeluda.

Kokkuvõtvalt – suures pildis ei toimu väga suuri muutusi. Väikese ja keskmise suurusega ettevõtted saavad parima ROI turundusrahast kätte 2019 a panustades kodulehte, kvaliteetsesse sisusse ja reklaamkanalitesse, mis on väga täpselt mõõdetavad.

 

Mikk Orglaan, turundusplatvormi Mailbow tegevjuht
Mikk Orglaan, turundusplatvormi Mailbow tegevjuht

Mikk Orglaan – turundusplatvormi Mailbow tegevjuht

2019 märksõnad.

  1. Prioritiseerimine ja delegeerimine, kindlasti mõõtmine ja optimeerimine. Keskendutakse rohkem kõrgema ROI’ga või kõrgema tootlikkusega tegevustele. Tehnilise töö osakaal tõuseb, impulssiivset loovust vähem, teadlikku enam, kvaliteetset pildi-, video- ja sisulist tekstimaterjali ning tehnoloogiamahukust rohkem.
  2. Eesti keeleruumis hakkab aeg otsa saama – tuleb teha tööd korralikult, st kallimalt, st ROI-d lähevad kehvemaks. Kui enne veel ei olnud sisuline kvaliteet ja optimeerimised päevakorras, sest mujalt lihtsalt oli veel niipalju paremaks teha, siis nüüd aeg muutuseks.
  3. Kõik ei jookse ülekuumenemisega oravarattas järjest kiiremini kaasa. Tõmmatakse pidurit ja proovitakse alternatii vseid seni kasutamata kombinatsioone, kanaleid ja võimalusi. Antakse alla kiiruses ja minnakse sügavuti aeglasemaks, mainstreamist eemale, järsult kvaliteetsemaks.
  4. Inimesed on kärsitud, uut võimalust naljalt ei anta. Kommunikatsiooni kvaliteet on määratud tõusma. Kes läheb kaasa, saavutab edu. Kes ei lähe kaasa, see jääb vinduma või kaotab rohkemgi ROI’s.
  5. Emailiturunduses on peamiselt 2 trendi.
    1. rohkem rohkematele, äkki keegi siiski ostab. Väikeste listide ja ühe teenuse/toote korral on oht
    2. rohkem vähem ja täpsemalt, et pakkuda paremat kliendikogemust ja seeläbi võita rohkem aega kallite klientidega heade diilide sõlmimiseks.

St rohkem strateegilisi lähenemisi, mitte kampaaniaid.

  1. Jätkub võidurelvastumine erinevate platvormide vahel. Edu toob siiski hea sisu ja täpselt sihitud sõnum, mitte platvormi funktsionaalsus.
  2. Internetis ei saa enam tasuta häid tulemusi. Igal juhul on turundus järjest olulisem müügikanal, kui mahud on suured ja katted väikesed.

 

Meelis Tomson, Marimell.eu
Meelis Tomson, Marimell.eu

Meelis Tomson – blogija, turundaja, blogiturunduse edendaja

Minu silmis on 2019 aasta suurimaks märksõnaks sisu ja selle loomine. Olles ka ise blogija ehk teisisõnu sisulooja, siis puutun igapäevaselt kokku erinevate ettevõtetega, kes tihti ei saa aru sisuloome vajalikkusest. Teatakse küll maagilist lühendit SEO, kuid päris täpselt ei aduta, mis see on ja mida selleks tegema peab, et SEO oleks hea. Selleks on vaja sisu. Head sisu. Väga head sisu. Kaasahaaravat sisu. Teadlikku sisu. Harivat sisu.

Suurim probleem on aga see, et puudus on sisu loojatest. Katsu sa kuskilt näiteks head copywriterit leida – ei leiagi, sest nad on juba kõik kuskil palgal või muud moodi ära napsatud. Vajadus sisu loojate järgi ongi sellel aastal ehk kõige suurem väljakutse, millega silmitsi seistakse (ja seda mitte ainult Eestis).

Kliendid otsivad ju alati midagi uut ja järjest enam ka vajalikku. Firmade ülesanne ongi neile seda pakkuda ja mitmel erineval kujul: olgu selleks siis foto, video või tekst. Enam ei piisa sellest, et teed Facebookis postituse, et meil on kõik tooted -20% allahinnatud – see ei huvita mitte kedagi. Tuleb keskenduda sisule ja sellele loole, kuidas toodet X müüa või muud brändi puudutavat infot edastada.

Ennustan ka Facebooki kasutavuse langust just firmade seas, kes senimaani kogu energia ja raha sinna paigutasid. Järjest enam suureneb erinevate ettevõtete arv Instagramis, kes seal brändingut tegema hakkavad või muud moodi oma toodet/teenust eksponeerima asuvad. Aga ega sealgi mängureeglid kuigi kerged pole ja kohest edu saavutada on kindlasti raske.

Kuigi mõjuisikute ning blogijate kasutamine oma toote või teenuse müügiks oli eelmisel aastal juba päris hea, siis ei ole see kindlasti mitte jõudnud haripunkti. Väga palju on turundusinimesi, kes pole veel blogijaid või insta-staare kasutanud. Olen võtnud enda südameasjaks selliseid inimesi pisut juhendada ja juba 2018 aasta lõpust alustasin BestMarketing.ee lehel blogiturundusalaste lugude avaldamisega. Suurim viga, mida tehakse ongi see, et kuigi blogijad on sisuloojad, kes töötavad tegelikult ettevõtte jaoks, siis firmad ja turundajad ise ei oska selle loodud sisuga midagi peale hakata. Mõeldakse, et kuskil blogis X (kui sellel on kümneid tuhandeid jälgijaid) ilmunud postitus teeb imesid. Müük teeb sekundiga laod tühjaks ja kogu Eesti teab sinust. Ei, nii see päris pole. Firmad saavad edukalt luua ise uut sisu blogija loodud materjalidest. Iga pilt, postitus, tekst, kommentaar on see, millest saab luua postituse.

 

Need olid siis järgmised 3 arvamust. Vaata ka sarja esimest osa siit! Uued aga juba mõne aja pärast lehel: https://milos.ee/kasulik/

Mis on sinu mõtted seoses alanud aastaga? Kirjuta julgelt oma kommentaar! Kui sul on keegi, kelle arvamust samuti väga sooviksid teada saada, kirjuta mulle, äkki saan juba järgmine kord tema mõtteid jagada!

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu