TURUNDUS ISADELE – MIS ISADELE MEELDIB?
Kuidas müüa isadele?
Tänapäeva isad ei ole enam pelgalt maestrod aias ja garaažis. Nad on ka aktiivsed kaaslased köögis, pesuruumis ja beebitoas, veedavad rohkem aega lastega (lausa 1,2 tundi enam tööpäevas kui aastal 1970!), teevad mitmeid koduga seonduvaid sisseoste ning kulutavad palju raha. U.S. Bureau of Labor Statistics andmetel veedavad isad iga emade 1 tunni poes veedetud aja kohta 54min. Seega jäävad nad emadele väga vähe alla!
Mitmed uuringud ütlevad, et isad teevad ostuotsuseid väga kaalutletult. Nad panevad suurt rõhku hinnale, kuid nad ostavad kvaliteeti, mitte hinda. Seega ei ole nende valikuks tihtipeale kõige odavam toode, nad soovivad firmamärki ja head brändi. Samuti vaatavad ka toote infot (materjal, sisaldus, päritolumaa). Isad on varmad proovima uusi tooteid ja brände, mis on silma jäänud heade netiarvustustega. Seega just nemad on head e-turundusele suunatud brändide sihtmärgid. Samas on palju mõjutatud oma kaaslase ja laste poolt, kui on vaja teha lõplik ostuotsus.
Muide isadest tarbijatele on mõeldud lausa eraldi termin: Dadsumers
JAGAME ISAD NELJAKS
1. UHIUUED MILLENNIUMI ISAD
Taust:
Vanus 30-34, sündisid varajastel 80ndatel ja omavad täiesti uut perspektiivi elule. Neil on väga liberaalne maailmavaade. Abielluvad alles 30ndate ringis ja lapsed on nüüd mudilased või eelkooliealised. Samas on siin grupis kõige vähem traditsioonilisi abielusid. Neil isadel on kindel eesmärk, mida soovivad saavutada (tihtipeale vanemate mittetäitunud unistused). Nende jaoks on loomulik, et kodutöid ja lastekasvatamist jagavad naistega võrdselt. Kusjuures see vanuserühm isasid veedab oma lastega enim aega ja ei ole ka ebatavaline, et hoopis nemad jäävad lastega koju. Tavaliselt elavad linnas.
Kasutavad enim meediat – nii online kui offline. Arvatakse, et nad väldivad reklaame, tegelikult see nii ei ole. Nad loevad/vaatavad/kuulavad ja usuvad! reklaame ning kaaluvad nendes öeldut, kui head võimalust tutvuda uute brändide ja toodetega. Nad kasutavad mitmeid erinevaid nutiseadmeid, ja sageli korraga :). Pane tähele – neid häirib väga, kui koduleht ei ole mobiilisõbralik, sest sealt vaatavad arvustusi, soodustusi jms. Aga huvitav on see, et kõige vähetõenäolisemalt liituvad nad erinevate lojaalsusprogrammidega.
Nad on kõige bränditeadlikumad. Need isad on nõus maksma rohkem lihtsalt selle eest, kui leiavad toote/brändi, mis peegeldab nende imagot. Kuigi nad on üsna brändilojaalsed, on samas ka avatud uutele tuultele ja vahetavad huvipakkuvamat leides meelsasti firmat.
5 nippi, kuidas nendeni jõuda:
- Ära kohtle isasid nagu nad oleksid superkangelased seepärast, et on võrdsed partnerid nii koduelus kui lapsevanematena. Nende jaoks on see täiesti normaalne tegevus.
- Portreteeri nende multidimensionaalset elustiili. Lisaks isadusele on nende elus veel mitmeid teisi tahke – töö, hobid, sõbrad.
- Sisenda usaldust. Paku infot ja uuringuid, mis aitavad tal tunda end kindlana ostuotsuse langetamisel.
- Paku head sisu. Avasta kõik võimalused, et pakkuda asjakohast sisu. Jälgi, et see oleks aja- ja asjakohane ning väärtuslik.
- See vanusegrupp isasid on brändi ja toodete, mis neile huvi pakuvad, fännid. Anna neile palju lihtsaid viise ja võimalusi, et amplifitseerida sinu brändi sõnumeid.
2. PÕLVKOND „MIKS?“ ISAD
Taust: Vanus 35-39, sündisid hilistel 70ndatel. Ka nemad liiguvad iga päevaga üha enam millenniumi vaimsuse suunas. Neil on traditsiooniline töö, laenud, elukindlustus ja mahtuniversaal. Sellele põlvkonnale on olulised pereväärtused ja lähedased suhted. Nad on rohkem pühendunud isa rollile ja vähem karjääritegemisse, kui nende nooremad kolleegid.
Ka selle põlvkonna isad on aktiivsed sotsiaalmeedia kasutajad. Paku neile huvitavat sisu ja saad lojaalse brändi armastava jälgija. Nende peamine nutivahend on mobiil, millele on seatud kõrged nõudmised. 4 isa 10st tunnevad ostuotsust tehes end mugavamalt, kui on enne mobiilist saanud taustauuringut teha. Kusjuures nad on aktiivsemad online-meedia kasutajad (like, share, kommentaarid) kui samas vanuses emad.
Miks? Isadele läheb vähem korda loodussõbralikkusse ja orgaanilisuse teema, kui noorematele isadele.
5 nippi, kuidas nendeni jõuda:
- Too esile isade rolli tähtsus. Rõhuta nende võimet kasvatada tublid ja tragid lapsed siin alati mitte kõige turvalisemas keskkonnas.
- Tunnusta peresuhteid ja eelkõige suhet oma naisega. Nad on jõudnud nüüd elus uude peatükki, kus mähkmed, kärud ja beebihullus on jäänud seljataha. Neil on üha rohkem aega ka üksteise jaoks, aega investeerida oma suhtesse.
- Selles vanuses isadel muutuvad prioriteedid. Enam ei ole esikohal sõbrad ja karjäär, tähtsamaks muutub perekond. Seega otsivad nad ka uusi brände, mis sobiks muutunud maailmavaatega. Seega mõtle kuidas oma firma sobitada nende uude väärtusteahelasse.
- Kasuta ära asjaolu, et nad on aktiivseimad sotsiaalmeedia kasutajad. Anna põhjuseid ja võimalusi enda brändiga seostumiseks ja sisu jagamiseks, et nad hakkaksid sind armastama.
- Ära eelda, et nad jagavad tüüpilisi millenniumi väärtusi, sest nende nutiseadmete kasutus ja ootused sellele on millenniumlastele sarnased. Mis puudutab isadust, siis see liigub pigem just vastupidises suunas – sarnasemaks vanematele isadele.
3. ISAD, KELLEL ON 50 UKSE EES
Taust: Vanus 40-49. Lapsed on nüüd teismelised. Nad on näinud majanduse tõuse ja langusi. Neil on oma kodu, pere ja karjäär. Naudivad üsna mugavat elu. Isad tunnetavad juba, kui suur mõju on neil eesolevale põlvkonnale, kasvatades praegu järgmiseid liidreid, teadlasi, aktiviste ja maailmamuutjaid. 3st isast 2 ütlevad, et enamus vabast ajast on seotud just perekonnaga. Kuigi see põlvkond on juba olnud tunnistajaks pere juurdekasvule ka lausa sünnitustoas, vahetanud mähkmeid ja toitnud lapsi pudelist, ei tunne nad end siiski täiesti vabalt selles lapsenduse asjas :).
Ajastu märksõnadeks on ohutus, autentsus ja õiglus. Neile on oluline tervis ja seksuaalsus (selle säilitamine).
Nad kasutavad 2 korda rohkem online meediat, kui offline. Internetti kasutavad võrdselt telefonist, laptopist ja lauaarvutist. Kuid enamus ei tunne end veel mugavalt mobiilioste tehes. Siiski 4 isa 10st uurivad enne ostu sooritamist tausta just interneti teel. Kuid reklaamide suhtes on nad väga ükskõiksed. Vaid umbes veerand selles vanuses isadest pööravad üldse mingitki tähelepanu reklaamile olgu see siis online või offline.
5 nippi, kuidas nendeni jõuda:
- Tunnusta head tasakaalu pere ja karjääri vahel. Kinnita isadele, kui suur mõju on neil kasvatades järgmist edukat põlvkonda.
- Rõhuta turvalisuse, ohutuse ja kindlustunde teemasid, praegusel keerulisel ajal, mil on rohkelt sõja ja terrorismiuudiseid.
- Tundes keskeale lähenemisega kaasnevaid mentaalseid ja füüsilisi mõjusid, pakub neile väga huvi tervise ja vitaalsuse teemad. Kuid nad ei nuta taga oma 20ndaid vaid just hindavad rohkem aastatega kogunenud tarkust ja enesekindlust. Nad soovivad täiel rinnal hakata kogema kõike, mida elul pakkuda veel on.
- Aita neile teha lihtsaks mobiilis toote/teenuse kohta lisainfo saamine. Samuti paku usaldust, mis julgustaks neid oma ostuotsus lõpetama ka telefoni teel.
- See vanuserühm on üsna valiv, mis puudutab sotsiaalmeediat ja seal mõne brändiga suurema seotuse loomist. Samuti ei meeldi neile reklaamid, seega tuleb pakkuda huvipakkuvat sisu, mis tõmbaks tähelepanu, ja seeläbi end sinu brändiga seoksid.
4. HILISE BUUMIAJA ISAD
Taust: Vanus 50-54, sündisid vabameelsetel 60ndatel. Lapsed on juba kesk- või kõrgkoolis. Samas võib neil olla ka suisa pisikesed beebid (uuest abielust). Nende mõtted on suunatud rahuliku pensioniea peale, samas tuleb muretseda laste kõrghariduse ja oma vanemate tervise pärast. Seega on käsil mitmeid olulisi küsimusi.
Selles vanuses ollakse juba aru saadud, et asjad ei ole kõige olulisemad. Neile pakub kõige vähem pinget mingi kindla hea brändi omamine ja seeläbi teistele mulje avaldamine. Sageli on nad aastaid olnud lojaalsed ühele brändile ja see on tihtipeale enda kodumaa firma.
See, et nad on nii „vanad“ ei tähenda, et veedaksid vähem aega internetis. Muide, nemad loevad pigem digiajalehte, vastupidiselt noorematele isadele. Ka telefoniga internetis kolamine ei ole nende prioriteet, mis aga ei tähenda, et ei ootaks mobiilisõbralikku veebilehte. Nad lihtsalt alles hakkavad avastama nutitelefoni võimalusi. Selles vanuses isadele ei meeldi kohe üldse netis ringi liikudes kõikvõimalike reklaamide nägemine.
5 nippi, kuidas nendeni jõuda:
- Nad on üsna kindlad, et suudavad teha õigeid otsuseid ka ilma kõrvalise (reklaami) abita. Seega vajavad väga vähe suuniseid väljastpoolt. Ja kindlasti mitte ei ole mõtet rõhutada neile, et sinu tootega saavutaksid nad mingit positsiooni või imagot, see ei paku neile üldse huvi.
- Nad on väga valivad tarbitava sisu osas. Televisioon on parim tee nendeni jõudmiseks, eelkõige just uudiste- ja spordisaated.
- Kuigi ootused mobiiliinternetile on väiksemad, ei ole need siiski olematud. Ka nemad käivad telefoni kaudu internetis mõned korrad päevas, eriti kui on eemal kodust ja töölt.
- Selle vanuserühma „püüdmine“ läbi sotsiaalmeedia on üsna mõttetu. Vaid väike osa neist lähevad selle õnge.
- Väga brändilojaalsed. Seega kui oled suutnud võita usalduse, tasub see kuhjaga ära.
KOKKUVÕTE
Tänased isad ei ole tobukesed, kes ei oska teha süüa ega hoida kodu puhtana. Iganenud arusaam, et isasid tuleb reklaamis kujutada kui saamatuid rumalukesi, ei löö nende seas laineid. Turundajana pead sa kaevuma sügavamale, et mõista, mis sellele segmendile tegelikult korda läheb. Miks mitte luua neile lausa eraldi lehekülgi, kus isad näeksid, et on täiesti normaalne kasvõi lõbustuspargis ringi hängida :). Siin on heaks eeskujuks nt. DILFS Of Disneyland ja Dove Men+Care. Lihtsalt humoorikaid mõtteid, mida isad on jaganud, leiab ka Reddit lehelt.
On Sinul ehk mõni õnnestunud isadele suunatud kampaania olnud?
LISALUGEMIST
- How your buying behavior can predict your gender
- http://www.thenewdad.org/
- http://www.a-g.com/thinking/dadsumers
- Fathers Just Looking to Be Included, Not Praised, in Ads
- Millennial Dads: Equal Partners in Parenting
ISADELE SUUNATUD REKLAAMIDE JA KAMPAANIATE NÄITEID:
- ‘DADvertising’: How Realistic Images of Dads Took Over TV Ads
- Tide and the stay-at-home dad
- Kellogg’s Frosted Flakes “Share What You Love”
- Huggies “Dad Test”
- Volkswagen Jetta “Is It Fast?”
- Gogurt Yogurt “Dads Who Get It”