Mis on UGC? 9+ nõuannet selle edukaks tööle panekuks juba täna!

Alustame halva uudisega – sa ei ole oma firma parim müügimees. Vahet ei ole, kui palju koolitusi, motivatsiooniprogramme jms läbid, keegi sinu ettevõttest ei saa nii heaks müüjaks kui sinu klient. Ja see ongi põhjus, miks sa pead ära kasutama kasutajate endi poolt loodud sisu (edaspidi UGCuser-generated content, kasutatakse ka CGC – consumer-generated content).

UGC on tulnud (,et jääda) just tänu sotsiaalmeediale. Tahad sa seda või mitte, tarbijad kirjutavad, pildistavad, filmivad ja arvustavad sinu pakutavat aina hoogsamalt. Mis veel hullem/parem, sinu potentsiaalsed teised kliendid, kes sellist sisu tarbivad, usaldavad seda rohkem, kui sinu poolt kuvatavaid asjalikke patente, teadusuuringuid ja kauneid klantspilte. Suisa 85% usuvad internetis leiduvaid arvustusi samaväärselt tuttavate poolt saadud soovitustega.

 

Mis on UGC?

Kasutajate loodud sisu (UGC) viitab fotodele, videotele või arvustustele, mida kliendid sinu ettevõtte või toodete/teenuste kohta oma voogudel postitavad. Ideaalne UGC on see, kui sinu pakutavat armastav klient postitab positiivse tagasiside oma või sinu ettevõtte sotsiaalmeedia kanalisse. Nt paneb oma Instagrami profiilile pildi sinu tootest ja kiidab seal kõrval selle häid omadusi.

UGC pole sama, mis influencer turundus, ehkki need kaks on sarnased. Esimene on spontaanne ja kliendi poolt initsiatiivi näitamine. Influencer turundus aga on sinu ja mõjutaja poolt üheskoos ellu viidav. Võid mõelda UGC-st kui suust suhu (WOM) turundusest.

Mis on vahet influencerturundusel ja UGC-turundusel_Burrelles
Burrelles

Kuidas UGC-d mõjutada?

Reaalsus on see, et sa ei suuda hoida silma peal ega mõjutada kogu sinu ettevõtte kohta käivat infot internetiavarustes. Seega tuleb anda sul endast parim, et sinu tarbijatest saaksid sõbrad. Selle saavutamiseks pead aga ka nendega käituma, kui sõpradega.

Mitmed uuringud on leidnud, et hea nö. interneti klienditeeninduse aluseks on aktiivne suhtlus, küsimustele ja muredele kiire vastamine ning meelelahutuse pakkumine.

Kliendile vastamise kiirus internetis
Kliendile vastamise kiirus internetis

Edison Research viis läbi uuringu, kus selgus, et 39% internetis kaebuse esitanud klientidest soovivad saada sellele vastuse 60 minuti!!! jooksul. Kuid kesmiselt 46% ootavad vastust 4 tunni jooksul.

Seega on siin sinul, kui ettevõttele, suurepärane võimalus oma konkurentidest eristuda, pakkudes kiiret klienditeenindust ka sotsiaalmeedias.

STATISTIKA

See on vaid väike valik statistikast, mida UGC sulle pakkuda võib:

  • Keskmine kliendi rahulolu tõstab lojaalsust: 96% rahulolevatest klientidest ostab uuesti ning 4–6 inimest räägivad sellest positiivselt ka tuttavatele.
  • Negatiivsed kogemused levivad aga veelgi rohkem! Klient, kellel on halb kogemus, räägib sellest 8–16-le inimesele! Kui ta saab aga kaks korda halva kogemuse osaliseks, räägib ta sellest koguni 20-le.
  • Veebilehed, mis kasutavad UGC-d, hoiavad külastajaid keskmiselt 90% kauem saidil ning kodulehele tagasi tuleku arv suureneb 20%.
  •  UGC TikTokis on 22% tõhusam kui brändisisu.
  • Brändid, kes kasutavad UGC-d, näevad 29% kõrgemat veebikonversiooni võrreldes nendega, kes seda ei kasuta.
  • Millennials leiavad, et UGC on 35% meeldejäävam kui muu meedia ning usaldavad seda 50% rohkem.
  • 35% Gen Z liikmetest usub, et UGC-d peetakse järgmise 3–5 aasta jooksul veelgi usaldusväärsemaks.
  • UGC-ga turunduskampaaniad suurendavad sotsiaalmeedia kaasatust keskmiselt 50%.
  • 60% tarbijatest usub, et UGC on kõige autentsem sisu vorm.
  • 64% turundajatest tunnistab, et UGC on kõige tõhusam turundusviis tänapäeval.
  • 75% turundajatest väidab, et UGC teeb brändi autentsuseks, mis loob lojaalsust.
  • UGC kaasamine e-posti turundusse suurendab klikkimismäära 78% võrra.
  • Aastaks 2033 ennustatakse, et 78% veebisisust on kasutajate loodud.
  • 79% tarbijatest kinnitab, et UGC mõjutab nende ostuotsuseid tugevalt.
  • 84% inimestest usaldab brände rohkem, kui nad kasutavad UGC-d turunduses.
  • 90% tarbijatest usaldab brände tõenäolisemalt, kui keegi on seda neile soovitanud. Isegi kui soovitajaks on täiesti võõras inimene.
  • 93% tarbijatest leiab, et UGC on ostuotsuste tegemisel kasulik.

Miks UGC töötab?

Mis paneb kliente jälgima võõraste nõuandeid, arvamusi ja tegevusi?

Maslowi püramiidi järgi on see suisa inimese baasvajadus põhinedes sotsiaalsel tunnustusel. Soovime õppida teistelt, et vältida ise vigade tegemist. Kuid siiski on ka erandeid. Kui sulle ikka väga maitseb Coca-Cola hoolimata sellest, et kõik sõbrad Pepsit joovad… 🙂 Uuringud näitavad, et tarbijad peavad UGC-d üldiselt ehtsamaks ja autentsemaks kuna see pärineb nö. päris inimestelt, mitte kaubamärgilt.

Influenceri mõju. Liis Lemsalu.

UGC töötab eriti hästi siis, kui ostja on ebakindel. Ta soovib osta, kuid selleks viimaseks ostulükkeks ei ole ta veel täiesti valmis. Sellises olukorras eeldatakse tihtipeale, et teistel on rohkem infot sarnase olukorra lahendamiseks. Seega on UGC-l väga suur mõju just müügilehtri kõrgeimas tipus. Kuidas sellises olukorras potentsiaalset klienti ostlema saada, loe pikemalt siit YotPo. lehelt.

Bazaarvoice

Kuidas UGC aitab sinu ettevõtet?

Kuna UGC tüüpi sisu loomine on väga soodne, või suisa tasuta, on viimane aeg hakata sellest ka endale kasu lõikama. UGC toimib autentse sotsiaalse tõendina, et sinu ettevõtte poolt pakutav toode või teenus on väärt ostmist. Näiteks näeb sinu persoona talle sarnanevat inimest, toodet kandmas või kasutamas. See mõjutab teda otsustama selle ostmise kasuks.

Mina jälgin alati, kes hashtagib või tagib ettevõtet ja küsin siis luba seda pilti / videot edasi jagada. Tasuta sisu!

UGC_klient teeb pildi Starbucksi topsist pildi
Klient teeb pildi Starbucksi topsist pildi

Ja nüüd Starbucks näeb seda pilti ja…jagab edasi!

Starbucks jagab edasi kliendi pilti_ UGC
Starbucks jagab edasi kliendi pilti
 

Seega kasutajate loodud sisu abil muutuvad sinu kliendid brändi propageerijateks ja aitavad mõjutada teiste inimeste ostuotsuseid.Kuigi traditsioonilised turunduspingutused on olulised, võib liiga palju brändiga seotud sisu negatiivselt mõjutada sinu sihtrühma. Sprout Sociali 2025. aasta uuring näitas, et 60% sotsiaalmeedia kasutajatest ärritab liigse ja pealetükkiva reklaamsisu üle. Uuring rõhutab, et kasutajad eelistavad brändide poolt autentset, korduvat ja väärtust loovat sisu, mitte ületarbimist reklaamidest. Brändid, kes suudavad pakkuda sihitud ja inimlikku suhtlust, saavad parema kaasatuse ja lojaalsuse taseme.

Minu jaoks on täiesti välistatud jälgida lehekülgi, mis postitus postituse järel räägivad vaid sellest, mida neil pakkuda on. Esiteks – räägi, mis kasu mina sellest saan ja teiseks, ma ei taha kogu aeg osta! 

Lisaks sellele suureneb sageli postituse kaasatus just siis, kui on edasi jagatud nö. päris inimeste postitust. See aga on positiivne märk Meta algoritmile ja ta kergitab natukenegi postituse orgaanilist levikut. Samuti on postitusega kaasunud inimeste seas suurem tõenäosus näha järgmist postitust. 

Vaata kasvõi seda, Tartu Ülikooli Kliinikumi edasi jagatud tekstipostituse (NB! puhas tekst, ilma visuaalita!) kaasatust:

Tartu Ülikooli Kliinikum jagab AMidaHenryTeeb postitust_UGC

Vähem kasutatavam positiivne külg on aga see, et UGC-d saab kasutada ka oma sihtrühma või nende kohta, keda sa võib-olla ei sihi, aga peaksid, paremaks mõistmiseks. Kus, mis, kuidas jne nemad sinu pakutavat kasutavad?

UGC ja noored!

Forbes Advisor’i uuring näitab, et noored inimesed kasutavad üha enam sotsiaalmeedia platforme (TikTok, Instagram jt), et avastada uusi tooteid ja teenuseid.

Peamised nopped UGC ja noorte vahelise seoses uuringust:

  • Noored inimesed eelistavad sotsiaalmeediat suuremate ostuotsuste tegemisel.
  • TikTok ja Instagram on eriti populaarsed platvormid tooteotsinguteks.
  • Noored inimesed otsivad sotsiaalmeedia platvormidel sageli moe, ilu, toidu ja käsitööga seotud trende.
  • Google’i otsingut kasutatakse endiselt suuremate ostuotsuste ja kohalike teenuste leidmiseks.

Google otsing ja noored, google optimeerimine noortele

Mida need leiud tähendavad sulle, turundajale?

  • Kohanda oma sisu vastavalt sihtrühmale: Kui soovid jõuda vanematele inimestele, kes kasutavad rohkem Google’i otsingut, kohanda oma kodulehe sisu ja sõnastust vastavalt neile.
  • Kasuta sotsiaalmeediat targalt: Kui sinu sihtrühm on noorem, kasuta aktiivselt sotsiaalmeediat, et jagada oma sisu ja luua sidemeid oma jälgijatega. Seega mõtle, kes on su reaalne persoona! Ja seda mitte vaid sotsiaalmeedia vs koduleht vaid pane paika peamine persoona iga sotsiaalmeediakanali jaoks eraldi!
  • Mõtle, mida inimesed otsivad sotsiaalmeedia platvormidel: Uuringud ütlevad, et noored otsivad sageli enesehoolduse ja DIY-projektidega seotud sisu.
  • Jälgi uusi trende: Sotsiaalmeedia platvormid muutuvad pidevalt, see pole vast uudis eks. Jälgi uusi trende ja kohanda oma strateegiaid vastavalt sellele.

Noored inimesed kasutavad sotsiaalmeediat ostuotsuse tegemisel

Sotsiaalmeedia mängib üha suuremat rolli tooteotsingutes, eriti noorte inimeste seas. Turundajana peaksid pöörama tähelepanu sellele, kus sinu sihtrühm veedab aega ja kohandama oma sisu vastavalt sellele. Tahad või ei, noori sotsmeedias kohatud sisu mõjutab isegi siis, kui sa seal kohal ei ole. 

Täiesti OK on, kui sa ei ole abs igas sotsiaalmeediakanalis kohal (ei tohigi olla, kui sul pole reaalselt huvi, aega ja oskusi teha kõigisse kanalitesse unikaalset sisu!). Kuid mõtte koht võiks olla, et äkki kasutada mõnd suunamudijat või sisuloojat, et endast ise mitte kasutatavates kanalites jälg maha jätta.

Mis valdkondi guugeldavad noored sotsiaalmeedias, sotsiaalmeedia, UGc, noored

Kuid samamoodi, nagu sul on soov oma tooteid müüa, on sul ka vastutus! Oma teise magistritöö pühendasin suunamudijate mõjule Eesti koolilaste ostukäitumisele. Neil on suurem mõju, kui lapsevanemana tunnistada tahaksin. Seega ettevõtjana võib olla suur kiusatus (ka minul!) just neid kasutada turunduse edendamiseks. Kuid palun ole teadlik, et lisaks (kasulikule) sisule saavad nad suunamudijalt ka palju ebavajalikku. Niisiis ära lähtu vaid suunamudija jälgijanumbritest vaid ka tema üleüldisest ideoloogiast ja väljaütlemisest.

Siin lihtsalt üks paljudest näidetest.

Suunamudijate mõju laste tervisele. Brigitte Susanne Hunt. BSH

UGC turundus ja seadused!

Enne kui jagad sisu oma UGC-kampaaniast sotsiaalplatvormidel, kaalu, kas see on ka õiguslikult korrektne. Mõista, et teiste loodud sisul kehtivad autoriõiguse seadused. Eriti kui kavatsed kasutada UGC fotosid või sisu ärilistel eesmärkidel. Nt reklaamides.

Seega soovitan soojalt küsida sisu loojatelt luba enne nende sisu uuesti kasutamist – kirjuta PM, e-kiri või kommentaar sisu alla. Isegi kui korraldad konkursi kindla hashtagiga, ja kasutad selle teemaviitega fotot, on siiski hea mõte luba küsida. Kirjalik loa küsimine säästab sind igal juhul tulevastest tekkida võivatest probleemidest.

Autoriõigused ja UGC_küsi sisuloojalt luba

Kuidas teha edukas UGC kampaania?

Edukad UGC-kampaaniad on need, mis saavutavad selgelt määratletud äri- ja turunduseesmärgid, olgu selleks siis bränditeadlikkuse kasvatamine, kaasatuse tõstmine või müügi suurendamine. Siin on mõned peamised tegurid, mis võivad kaasa aidata UGC-kampaania edule:

  • Relevantsus: Kogutud ja jagatud kasutajate loodud sisu peab olema sihtrühmale asjakohane ning sobituma kampaania peamiste eesmärkidega. Relevantsus aitab hoida sihtrühma tähelepanu ja suurendab kampaania mõju.

  • Autentsus: UGC tugevus peitub autentsuses. Päris inimeste ehtsad lood ja kogemused loovad sihtrühmas usaldust. Väldi palgatud näitlejate või pildipankade kasutamist, sest see vähendab usaldusväärsust.

  • Kaasamine: Julgusta aktiivselt osa võtma ja oma sisu jagama, kuid hoia kampaanianõuded lihtsad ja arusaadavad. Liiga palju ja/või keerulised reeglid võib osalejaid tihtipeale hirmutada. Stiilis: osta see toode, mina sinna kohta, näita kuidas teed sellest süüa ja siis postita koos retseptiga sotsmeediasse koos kümne hashtagiga.

  • Ajastus: Kampaania korraldamise aeg on oluline. UGC-kampaania ajastus võib olla selle edu seisukohalt oluline. Peaksid arvestama kampaania ajastust seoses teiste turunduspingutuste ja oluliste sündmustega. Pole mõtet nõuda eesootava jõulukampaania jaoks pilte varasügisel!

  • Mõõtmine ja analüüs: Edukad kampaaniad toetuvad selgetele tulemusnäitajatele (KPI-dele) ja jälgimissüsteemidele, mis võimaldavad efektiivsust pidevalt hinnata ja vajadusel kohandusi teha. Nii saad pidevalt oma tulemust optimeerida ja järgmistel kordadel veelgi paremini pragmaatilisi eesmärke täita.

Kuidas panna paika oma UGC strateegia?

SEMrush andmetel on 86% ettevõtetest proovinud kasutada UGC-d, kuid GoodVid leidis, et vaid 27%-l neist oli selleks paika pandud ka strateegia. Ära kaota jälgijate usaldust ja tegutsemistahet ebamäärase sisu genereerimisega. Selleks, et su strateegia oleks paigas, jälgi neid 8 sammu:

1.      Vali välja kanal

Igal kanalil on oma demograafiline jälgijaskond, seega üks sisu ei sobi kõikjale. Määratle esmalt oma soovitav sihtrühm. Seda, kes su lehel liiguvad, saad näha ka nt Facebooki, Instagrami, Google Analytics jne statistikast.

Kui klassikaliselt mõeldaksegi, et sellist laadi sisu saab kasutada oma sotsiaalmeedias siis Smaily on välja toonud ka mitmed mõtted, kuidas kasutada UGC-d meiliturunduses!

Enim loovad UGC-d milleeniumipõlvkonna inimesed.

UGC ja kasutaja vanus. Linearity

2.      Pane paika täpsed eesmärgid

Iga UGC-kampaania peamine samm on teada, millised on sinu eesmärgid ja mida soovid sellega saavutada. Mõned üldisemad neist on nt teadlikkuse suurendamine, toodete tutvustamine, kaasatuse suurendamine, konversioonide suurendamine jne.

3.      Ütle mida sa tahad

Soovid pilti, mõtteid, video, kõike koos…? Kui said paika eelmise, eesmärgi, siis vastavalt sellele mõtle, millist UGC-d sul selle saavutamiseks täpselt vaja on. Ja tee seda selgelt! Ebaselgete juhistega võid saada küll mingit ebamäärast sisu, kuid kas see aitab saavutada soovitud eesmärki?

Kui esimestel päevadel ei tule oodatavat sisu, ära hakka muutma stiili või reegleid. Anna inimestele aega. Vastasel korral lood negatiivseid emotsioone neis, kes hakkasid üleskutsele vastavat sisu sulle looma ja nüüd peavad plaanid ümber tegema. See on aga hea aines netitrollidele. Ole kindel kohe alguses, et seadsid õige ülesande püstituse.

UGC kampaania loomine
Crowdtap

4.      Vali sisu tüüp

On mitmeid võimalusi kuidas lisada UGC oma turundusstrateegiasse. Populaarseim, ja vast ka lihtsaim, on sotsiaalmeedia võistlused. Samuti kõikvõimalikud hashtagi kampaaniad, kuid ära nendega liiale mine. Seeläbi saad publikut siduda oma sõnumi ja/või kampaaniaga.

Chobani tegi laste tervisliku toitumise kampaaniat #ChobaniKids. Bränd andis nippe ja nõuandeid tervislikuks toitumiseks enda toodetest, mis sobivad lastele. Hastag sai palju positiivset vastukaja ja arutelusid.
Isegi siis, kui su ülim eesmärk on oma brändi tutvustada, võid teha seda ka lihtsalt mõne ilusa pildiga, mis seondub sinu ettevõtmisega. Näiteks Bass Pro Shop jagas ühe oma fänni metsiku looduse pilti. Sellist laadi postituse positiivne külg on ka see, et sedasi võivad täieneda sinu jälgijate rivi hoopis uute inimestega. Peaasi, et nad ka sinu kliendiprofiiliga kokku sobiksid.

#hashtagi ja UGC võistluse ideid
#hashtagi ja UGC võistluse ideid

Vaata huvitavaid UGC juhtumianalüüse siit!

NB! Ole kiire!

Instagrami (ja Facebooki) Story’d on aina populaarsemad. Tarbijad ei soovi võib-olla oma seinale sinuga seotud sisu panna vaid teevad sellest Story. Kuna need kestavad vaid 24 tundi, pead olema valmis kiirelt reageerima. Kui sa ei soovi kõiki neid postitusi oma seinal jagada, on hea mõte nad samuti enda Story’desse panna.

5.      Vali parimatest parim

Ära lepi keskpärasega, vali välja parim. Küsi endalt, kas see võiks olla pilkupüüdev ka teiste jaoks. UGC juures on tore see, et saad näidata oma brändi kreatiivset poolt ilma suurte lisakulutusteta. Instagram on väga hea kanal, kust leida ja kus jagada suurepäraseid videoid ja pilte. Keskkond baseerub suuresti edevusel. Isegi kui sul on „igav“ valdkond, ei tähenda, et sisu seda olema peaks.

Aastaid tagasi haldasin Huawei Eesti Instagrami kontot. Iga kuu valisin välja 5 parimat pilti, mis olid kampaaniahashtagiga märgitud ning jagasin preemiaks neid pilte Huawei lehel. Alati küsisin ka luba pilsi teinutelt. Nad ei olnud kunagi selle vastu vaid väga rõõmsad alati. Praegu teen sama asja ühe toitustusketiga. Sisu puuduse üle kurta ei saa. Kusjuures mitte mingit rahalist ega tootelist kasu pildi/video lisaja selle eest ei saa. 

Kuid veendu, et originaal vastaks ka reklaamitavale. Peetri Pizza nt lubas kliendile kodukal sellist kaunist pitsat:

Veendu, et originaal vastaks ka reklaamitavale. Reklaamil olnud pilt.Peetri Pizza

Klient sai aga sellise. Loomulikult läheb see liikvele. Seega mõtle, kas negatiivne UGC ka kasu toob. Ma alati ütlen, et pigem üllata klienti mitte ära tõmba ootused kõrgele ja siis klient hoopis reaalsust nähes pettub.

Veendu, et originaal vastaks ka reklaamitavale. Peetri Pizza

6.      Keskendu kogukonnale

UGC annab võimaluse kontakteeruda uute inimestega läbi vestluse. Sinu kogu point on kasvatada usaldusväärsust. Tehes seda õigesti, saad kasutajad suunata sujuvalt turundustunnelisse.
Sinu jälgijad on äärmiselt oluline osa su sotsiaalmeedia strateegiast, seega kohtle neid hästi – vasta küsimustele ja näita enda inimlikku poolt. Kasutajad teavad, et teisel pool ekraani istub samuti reaalne inimene. Loo oma ettevõttele köitva kuvandiga isiksus.

7.      Jaga tunnustust

Kui keegi postitab pildi oma Instagrami voogu või loosse, sildistab ta tõenäoliselt sinu brändi. Seega jälgi kindlasti oma mainimisi, et näha, kes võiksid sinu brändist rääkida. Kui näed silti, kaalu repost’i tegemist.

Sa kasutad kellegi teise materjali? Ole kindel, et pakud talle piisavalt tähelepanu tag’ides, linkides jne. See on tore viis luua kasutajatega suhteid ja tuua naeratus mitte vaid sinu rahakotti vaid ka nende näole. Samas ole kindel, et sul on õigus võõrast sisu kasutada. Anna omanikule teada kus ja kuidas soovid tema materjale kasutada.

Tunnustus paneb hinnatuna tundma, mis omakorda muudab UGC tegijad sinu kaubamärgi vastu veelgi lojaalsemaks. Tõenäoliselt võiks ka edaspidi neilt positiivset tagasisidet sedasi saada. See näitab ka teistele, et hindad oma püsikliente.

8.      Loo #hashtag

Selleks, et mainimisi oleks lihtsam jälgida, loo oma ettevõttele unikaalne hashtag. Brändiga seotud #hashtagi omamine on suurepärane viis leida kogu oma UGC ühest kohast. Otsid lihtsalt oma #hashtagi ja kõik hiljutised selle sildiga märgitud postitused on kohe lihtsalt leitavad.

Kõik märkimised leiad hõlpsasti üles ka Meta Business Suites:

Leia postitused_UGC

9.      Analüüsi ja mõõda

Kui sa tahad olla kindel, et sinu UGC strateegia toimib, pead seda mõõtma. Selleks, et mõõta, peab sul paigas olema loomulikult soovitud eesmärgid (punkt 2). Võid teha seda oma jõudude ja tasuta varaga (nt GA jms), kuid on ka mitmeid tasulisi variante.

Kokkuvõtteks

UGC strateegia on pisut keerukam, ja ettearvamatum, kui sinu enda loodud sisu peal üles ehitatud turundusplaan. Kuid seda õigesti kasutades, saab sellest sinu bränd konkurentide ees kindlasti eelise. Võta seda kui võimalust luua ühtsem kogukond oma jälgijatega. See teadlikkuse kasv ei aita kaasa mitte ainult inimeste suunamisele sinu toodete ja teenuste juurde, vaid näitab lisaks ka ettevõtte personaalsemat poolt.

 Lisalugemist

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu