Mida toob aasta 2025 turunduses? Vol 2

Heidame taaskord Eesti tuntud turundajatega pilgu peale sellele, mis nende arvates meid ees ootab – millised strateegiad tasuvad end ära, millele panna rohkem rõhku ja mis võiks sel aastal ehk pisut tahaplaanile jääda. Loe ka esimest osa!

Allolevalt ja järgmistest postitustest leiad nii väärtuslikke ennustusi kui ka praktilisi nõuandeid! Tule kindlasti mõne päeva pärast tagasi – järgnevates osades jagavad oma mõtteid ka Tanel Smailyst, Birgit Sky MediastTeet Torim Bigger Picture Advisorsist ja paljud teised!

Sel korral võtavad sõna:

Marko Saue Goal Marketing

Marko Saue

AI tööriistad muudavad turundust 

AI kasutamine turunduses on muutunud normaalsuseks. AI tööriistad võimaldavad mitmeid erinevaid (varem palju aega või kallist produktsiooni nõudnud) töid teha hetkega. AI käest saab abi strateegia loomise, ideede genereerimise, skriptide kirjutamise, piltide ja videote loomise, muusika, helinduse, reklaamide sihtimise, turunduse analüüsi jpm jaoks.

Tähtis on vaid ise olla AI-kirjaoskaja – promptimise oskus on kriitilise tähtsusega. Lisaks peab tööriistade kasutaja endiselt siiski teemat valdama, et hinnata AI poolt tehtut, teha valikuid, lisada enda know-how ja kujundada töötav tervik.

Ma ei karda, et AI asendab turundaja, ma ei usu ka seda, et AI oskustega juht või töötaja asendab turundaja. Aga ma usun, et AI kasutamine turunduses tagab märkimisväärselt efektiivsema töö ja paremad tulemused. Kindlasti lisandub 2025 aastal veel palju uusi ja eriti hulle AI rakendusi, mida turunduses kasutada saame!

TikToki suur tulek mainstream turundusse

2024. aasta sügisel avanes Eestis võimalus teha TikTokis tasulist reklaami, mis on toonud kaasa olulise muutuse – Google ja Meta kõrval on nüüd kolmas väga suur ja võimas keskkond, kust saada raha eest soovitud tulemust.

Kindlasti intensiivistub ka TikToki influencer’ite kasutamine kampaaniates, kuna nüüd saab koostöös loodud sisu ka raha eest laiema auditooriumini viia. Järjest rohkem ettevõtted siseneb Tiktoki ja õpib seal iseseisvalt või ka agentuuri abiga sisu looma ja oma tooteid ja teenuseid turundama.

Julgustan siinkohal just väikseid ettevõtteid Tiktokis kätt proovima, sest platvorm soosib alustavate business kontode videote levikut ja täitsa ilma rahata saab jõuda märkimisväärse auditooriumini. TikTokist saab kindlasti oluline osa paljude suurte brändide meediamiksist. 

Videosisu võidukäik 

Inimesed on harjunud tarbima sisu ja infot videona – staatiline pilt ja tekst ei suuda enam edastada piisavalt palju infot ega hoida tähelepanu. Tänu telefonide arengule on kvaliteetse autentse videosisu loomine igaühe võimuses.

AI tööriistad aitavad siin kaasa nii scriptide kirjutamisel, monteerimisel, helindamisel kui ka subtiitrite loomisel, muutes professionaalse tulemuse saavutamise kiiremaks ja lihtsamaks. Me oleme ise juba päris mitme kliendi puhul kasutanud lahendust “1 video 4 kanalit”. Et kõik mis vaja kuu jooksul turunduses öelda (ettevõtte-, toodete-, inimeste-, teenuste tutvustused) filmitakse püstipidises formaadis üles ja postitatakse Instagrami ja Facebooki Reelina, TikToki ja Youtube Shortsi.

Kõik platvormid töötav erinevalt ja ka meedia rahaga toetatult toovad erineva hinnaga tulemusi – kunagi ei tea, mis video ja millise kanalis just kõige paremini töötab! Soovitan katsetada 🙂

Jakob Rosin, eesti Pimedate Liit, Ligipääsuke

Jakob Rosin

Pildi kirjeldus:

Lühikeste pruunide juustega mustas jakis laialt naeratav Jakob kannab peas Google nutiprille, seistes roheliste puude taustal.

Ligipääsetav turundus

Turundusmaailmas on kätte jõudmas ligipääsetava turunduse laine. Nii võiks asjaga kursis olevad turundajad oma ettevõttes juba mõnda aega kuulutada. Paari kuu pärast jõustub kogu Euroopas Toodete ja teenuste ligipääsetavuse seadus, mis on pannud suurt osa ettevõtetest mõtlema sellele, kui kättesaadavad on nende teenused ja tooted erinevatele inimestele.

Näiteks nendele, kes püüavad telekapulti kasutada kipsis käega, sooritada e-ostu ekraanilugejaga või saada pisikesel nutitelefoni ekraanil sotti keerulisest piletiostu flowst. Kui kõik teenused on aga ligipääsetavaks muutumas, siis on mõistlik sellest ka oma kliendile teada anda. Ja meelitada enda juurde ka need kliendid, kes tarbivad täna konkurendi teenuseid, kes oma ligipääsetavuse tagamisega nii edukad ei ole.

Kättesaadavamad ja selgemad sõnumid

Ligipääsetavuse konsultandi ja koolitajana jõuab minuni aina enam küsimusi: „Kuidas me ligipääsetavusest räägime?“ Või tuleb jagada nõu ettevõttele, kes tahab tutvustada loodud häid lahendusi, kuid ei oska oma reklaami ligipääsetavaks teha. On näha, et oma sõnumite selgus ja kättesaadavus läheb ettevõtetele aina enam ja enam korda. Ja mis seal salata, reklaami sellest, et „Oleme hoolivad ja kaasavad!“ ei usu mitte keegi, kui reklaam ise pole ligipääsetav ja ei kaasa.

Mängu tulevadki ligipääsetav turundus ja kommunikatsioon. Näiteks, kas arvestad, et sinu reklaami võib vaadata keegi, kes ei kuule heli, aga sa ei lisa oma videole subtiitreid? Või et sinu maandumislehe kehv ülesehitus peletab minema mitte ainult ekraanilugeja või klaviatuuri kasutajad, vaid ka hõivatud lapsevanemad, kes üritavad midagi kiiresti enne lapse ärkamist su kampaania abil e-poest osta?

Ligipääsetavus on turunduseelis

Uuringud näitavad, et 75% tarbijatest eelistavad ettevõtteid, mis reklaamivad end ligipääsetava ja kaasavana, pakkudes ka ligipääsetavat, arusaadavat sisu. Turunduse tuum on ju alati olnud lihtne: jõuda õigel ajal õige sõnumiga õigete inimesteni. Hea turundus paneb kliendi tundma, et räägitakse temaga, tema vajadustest ja tema maailmast. Kui jätad kõrvale mõne sihtrühma – olgu selle põhjuseks keeruline keel, raskesti kasutatav disain või tähelepanuta jäetud ligipääsetavus –, on su sõnum vildakas. Annad hoopis konkurendile võimaluse näidata, et nemad hoolivad.

Ligipääsuke viib aprillis 2025 läbi esimese Eesti ligipääsetava turunduse ja kommunikatsiooni koolituse. On aeg õppida rääkima ka nende klientidega, kes ei tea veel, kui äge sa oled. Loe koolitusest lähemalt 

Liisel Vatsel, Lola Social

Liisel Vatsel

Sel aastal on kasutajate loodud sisu (UGC) sotsiaalmeedia turunduse nurgakiviks, olles nüüdseks juba lahutamatu osa enamike brändide sisustrateegiast. Koos UGC-ga on esile tõusmas ka töötajate loodud sisu (EGC) ja asutajate loodud sisu (FGC), mis muudavad brändid sotsiaalmeediaplatvormidel, nagu nt TikTok, inimlikumaks.

Lisaks suureneb tehisintellekti roll sotsiaalmeedia turunduses, aidates kirjutada pealkirju, luua kujundusi ja genereerida ideid kaasahaaravateks postitusteks. Siiski jääb inim-filter oluliseks, et eristuda mürast ja luua oma brändi ümber lojaalset jälgijaskonda.

Lisaks nendele tähelepanekutele on 2025. aastal 3 olulist turundustrendi, mida silmas pidada:

1.     Mikro-mõjuisikute koostööd:

Ettevõtted pööravad üha rohkem tähelepanu mikro-influenceritele, kes suudavad pakkuda autentsemat ja personaalsemat kontakti jälgijaskonnaga ning seeläbi ka kõrgemat kaasatust. Mikro-mõjuisikute sisu levik on küll väiksem, kuid nad loovad oma jälgijatega usaldusväärsemaid suhteid, mis omakorda aitab ka brändide sõnumeid veenvamalt esitleda.

2.     Tehisintellekt ja SEO langus:

Otsingumootorite tulevikku mõjutavad tugevalt tehisintellekti võimekus pakkuda vastuseid kasutajatele otse ja mugavamalt, ilma lisaklikkideta (nn no-click search). See tähendab, et traditsiooniline SEO kaotab oma väärtust ning ettevõtted peavad kohanduma, luues väärtuspõhist ja kaasahaaravat sisu. Selles kontekstis muutub järjest olulisemaks sisu optimeerimine uute AI-põhiste otsingumudelite jaoks, millest olen eelmise aasta alguses lähemalt kirjutanud ka TULI artiklis „Otsingumootorite tulevik – Google SGE ja AI mõju SEO-le ja otsingureklaamidele “.

3.     Kogukonna- ja nišiplatvormid:

Suured sotsiaalmeediaplatvormid, nagu Instagram ja TikTok, jäävad oluliseks, kuid paralleelselt kasvab huvi nišipõhiste platvormide ja spetsialiseeritud kogukondade vastu (Discord, Rednote, BeReal, Reddit, Snapchat jne). Brändid panustavad üha enam sellistesse kanalitesse, kus kasutajad tunnevad end kaasatuna ja kus on võimalus oma tarbijaga personaalsemat kontakti luua.

seo-spetsialist-marten-saar

Marten Saar

Usun, et sel aastal on AI tähelepanu keskmes. Selle areng ja kasutusviisid pälvivad kõige rohkem tähelepanu ning see mõjutab tõenäoliselt kõiki turunduskanaleid. Muudatusi on siiski oodata ka teistes kanalites.

AI

AI muutub üha võimekamaks ning oodata on sagedamini ja muljetavaldavamaid uuendusi nii OpenAI-lt, Google’ilt kui ka teistelt AI-lahendusi arendavatelt ettevõtetelt. Uuematest tulijatest tasub eriti tähele panna hiinlaste loodud Deepseeki, mis on OpenAI ja Google Gemini lahendustega sarnase võimekusega, kuid märkimisväärselt odavam.

Deepseeki esiletõus on eriti huvitav, kuna detsembris teatas Google uuest kvantkiibist Willow, mis lahendas vähem kui viie minutiga arvutuse, mis praegustel superarvutitel võtaks aega 10 septiljonit aastat (1 ja 25 nulli!). See näitab, et Deepseek on suutnud olemasolevate kiipide võimsust tõhusamalt ära kasutada, ning tulevikus ootab meid veelgi võimsamate kiipide ajastu. See loob ideaalse pinnase AI murranguliseks arenguks. 2025. aastal tuleb olla valmis kõigeks – pöörane aeg, mil elada! 😊

SEO

Ma arvan, et Google muutub ka eesti keeles veidi osavamaks, mistõttu tuleb mõnevõrra rohkem pingutada, et sisu lahendaks päriselt inimese probleeme. “Vanaaegne” SEO õpetus – märksõnad on erinevates tiitlites, URL-s ja paaris muus olulises kohas ning ka lihateemalise segapudruga (vt viimast linki!) on võimalik endale sobivate märksõnadega otsingutulemustes kõrgel välja tulla – ei kao tõenäoliselt veel täielikult, kuid Google hakkab paremini aru saama, millised lehed vastavad tegelikult kasutajate ootustele.

Hea SEO sisu omadused:

  • Asjakohane sihtgrupile – saidil avaldatakse ainult sisu, mis huvitab sihtgruppi. Ei looda sisu lihtsalt sellepärast, et seda otsitakse, kui sihtgrupp ei ole õige.
  • Praktiline – sisu pakub lugejatele selgeid juhiseid, lahendusi ja soovitusi, mida saab kohe ellu viia.
  • Ajakohane – sisu uuendatakse vastavalt muutustele.
  • Infotihe – välditakse tarbetut sõnavahtu.
  • Faktiliselt korrektne – väited on tõestatud ja viidatud.
  • Selgelt struktureeritud – kasutatakse vahepealkirju ja loetelusid.
  • Kergesti tarbitav – sisu toetavad visuaalid ja see on kasutatav erinevatel seadmetel.
  • Otsingunõudlusega kooskõlas – teemad ja märksõnad vastavad sellele, mida inimesed tegelikult otsivad.

Mida uut SEOs veel oodata on?

  • Uusi SEO automatiseerimise tarkvarasid.
  • 4-5 core update’i.
  • Algoritmide veelgi enam keskendumist brändi- ja kasutajasignaalidele.
  • Moodsate SEO põhimõtetega arvestavat Eesti keelset SEO koolitust.

Turundusest üldiselt

Ma arvan, et hoolimata kanalist saadab turunduses edu neid, kes suudavad strateegiliselt ja loovalt ideid välja mõelda ning (AI abil) ellu viia. Kuigi AI võimaldab kiirelt luua erinevaid materjale, suudavad head turundajad küsimusele, mida üldse luua, vähemalt 2025. aastal veel paremini vastata.

Üks võimalus eristuda on pakkuda sügavamat sisu – põhjalikke, unikaalseid ja argumenteeritud mõtteid ja seisukohti. See aitab võidelda sihtgrupi väsimusega – pinnapealset müra on liiga palju ja tuleb üha juurde.

Kui mõelda ajas tagasi, siis näiteks Facebookis levisid kunagi erinevate kampaaniarakenduste automaatsed tagimised ja jagamised kõikide kontaktide uudisvoogudesse, kuniks laat läks liiga suureks. Inimesed kolisid gruppidesse ja privaatvestlustesse või hoopis muudele platvormidele. Facebook ise tegi samuti korrektiive sisu levitamises. Viimasel ajal olen kuulnud, kuidas inimesed lülitavad näiteks LinkedInis teatud kasutajate teavitused välja ja valivad hoolikalt, keda jälgida. Detailid on mõnevõrra erinevad, kuid probleem on sama – liigne infotulv, eriti mitteasjakohane, väsitab.

Kuna AI muudab eelkõige just pinnapealse sisu tootmise lihtsaks, võib oodata, et müra tase kasvab veelgi. Vastupidises suunas minek aitaks eristuda. Teha “zik”, kui teised teevad “zak” ja vastupidi.

Viimase asjana märgin veel ära, et väga oluline on osata ära tunda, millal on vaja plaane ümber kohandada ja millal mingit osa skaleerida. Tuleks vältida lähtumist jäikadest eelarvetest ja rangelt paika pandud plaanidest.

Tänan taaskord kõiki kirjutajaid! Uus osa juba mõne päeva pärast!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu