Mida toob aasta 2023 turunduses? Osa 1

Aasta jälle möödas ning uus number ees. Heidame üheskoos tuntud Eesti turundajatega pilgu sellesse aastasse – mida toob see kaasa digiturunduses? Olen ka sel aastal kokku kogunud mitme artikli jagu ennustusi ja nõuandeid! NB! Tule kindlasti mõne päeva pärast tagasi ja loe ka järgmisi osi! Osa II! Osa 3 ja osa 4 ka siin!

Sel korral alustan Raido, Karola ja Taaviga. Lõppu ka enda mõtisklused.

Raido Tamar – SEO spetsialist, raidotamar.ee

Karola Karlson – vabakutseline turundaja, karolakarlson.com

Taavi Kalvi – Holini asutaja, holini.com

Brit Mesipuu – Milos reklaam

raido-tamar-seo-ekspert-spetsialist-otsingumootoritele-optimeerimine-seo

Raido Tamar

Aastat 2023 iseloomustab arvatavasti otsingumootoritele optimeerimisel tasakaalu leidmine AI võimaluste uurimise ja kasutamise ning selle ülehindamise ja liigse manipuleerimise osas.

Väga raske aasta prognoosimiseks. Google on juba mitu aastat otsingutulemusi reastavas algoritmis prioriteetsele kohale seadnud madal kvaliteediga sisu nähtavuse vähendamisega. Mis saab ja kuidas ollakse võimelised uue AI sisu lainega toime tulema? Milline on lähiajal Google’i seiuskoht/lähenemine selles osas (AI genereeritud sisu)? Kas Google’i positsioon püsib otsingumootorite turul?

Julgen arvata, et nii lähiajal ja ka tulevikus kvaliteet ületab kvantiteeti. Kvaliteedi hindamiseks aga saab arvatavasti näha rohkem rõhu panemist lehtede autoriteetsuse ja usaldusväärsuse faktorite osakaalu katsetamisele. Väliste viidete ja linkide mõjule SEO töödes tuleb kindlasti pilk peal hoida.

Karola Karlson

Karola Karlson

Enne, kui jagan kolme mõtet-soovitust digiturunduse valdkonnast, tahaksin rõhutada, et üha olulisemaks muutub suure pildi nägemine. Turundusjuhtidel tuleb lisaks PPC kanalitele ja muudele digiturunduse valdkondadele jälgida ka seda, kuidas mõjutavad müügitulemusi nii brändi- kui müügitegevused. Pannes oma turundustiimidele kokku 2023 ja esimese kvartali strateegiaid, kasutasin eesmärkidena nii konkreetseid kanalipõhiseid numbreid kui ka üldisi ettevõtte kasvunumbreid.

Allpool on mõned soovitused kolme digireklaami kanali osas.

1. Meta pole oma potentsiaali kaotanud
Kui 2022. aastal muutus Meta reklaamiplatvorm (Facebook + Instagram) paljude brändide jaoks oluliselt kallimaks (pidevalt kasv reklaamijate arvus, kõrgem CPM hind), siis 2023. aastal on mitmelt poolt kuulda, et Facebook reklaamid on muutunud soodsamaks ning toovad jälle paremaid tulemusi. Erinevate klientide Facebooki reklaamistrateegiat juhtides näen, et sel reklaamiplatvormil on endiselt suur potentsiaal, eriti B2C ja väikeettevõtetele suunatud B2B toodete puhul. 

Varasemast veelgi olulisem on optimeerida kampaaniad mid-funnel või müügitulemustele – nii saavad algoritmid aru, kellele reklaamid suunata. Soovitan üle vaadata signaalid, mida Meta Pixeli kaudu platvormiga jagate.

2. B2C turundajad 💚 orgaanilised videod

Instagram Reels, koostöö TikToki sisuloojatega… Need on 2023. aastal kõige tulemuslikumad (B2C) kanalid ning brändid-turundajad, kes sellest rongist maha jäävad, kaotavad kõrge ROI’ga turunduskanali. Kui seni on läbi aetud staatiliste graafiliste disainidega, siis 2023. aasta on viimane aeg alustada user-generated ja tiimisiseselt loodud lühivideodega. Näiteks laienes üks mu klientidest 2022. aasta oktoobris USA turule ja nende sotsiaalmeedia tiim alustas koostööd 5-6 TikToki (ca 5-10k järgijaga) sisuloojaga. Kahe kuu jooksul jõudsid nende brändi promovad videod miljonite vaatajateni ja nende USA TikToki brändikontol on juba 35k järgijat. Samal ajal ei toonud TikTok mitte ainult Reach numbreid, vaid ka mitutuhat äpi allalaadimist. 

3. LinkedInis võidab orgaaniline strateegia

Üks probleem B2B toodete LinkedInis reklaamimisega on see, et inimesed, kes neid tooteid vajavad ja ostavad, ei ole LinkedIni platvormil aktiivsed. Ehk siis kõigepealt tuleks LinkedIni turundust kaaludes teha selgeks, kas brändile relevantne publik üldsegi seal platvormil aktiivselt toimetab. Ma olen soovitanud 90% ettevõtetel, kellega töötan, LinkedIni reklaamid välja lülitada ning keskenduda orgaanilisele strateegiale. Kuna LinkedIn Business kontode alt tehtud postitustel on kordades madalam Reach, siis julgustan alati tiimiliikmeid endid aktiivselt postitama ning oma networki kasvatama. Turundustiim saab siinkohal paljuga aidata – luua iganädalaselt tiimiliikmetele postitamiseks sisu, jagada nippe, kuidas uutele inimestele kutseid saata jne.

Taavi Kalvi

Taavi Kalvi

Mõned olulisemad mõjutajad 2023. aastal digiturunduses:

Open AI ja Google LaMDA – Eelmisel aastal välja tulnud ChatGPT on juba muutnud kogu turunduse sektorit märkimisväärselt. See aasta tuleb välja ka uuem AI versioon nimetusega GPT-4, mis on väidetavalt veel palju targem (omad rohkem andmepunkte). Ma arvan, et Google Search ei kao lähiajal kusagile, aga on tõenäoline, et aastate jooksul hakkab märkimisväärselt suurem osa inimesi AI poole pöörduma, et oma küsimustele vastuseid leida.

Google Analytics 4 ja alternatiivsed analüütika tööriistad – Selle aasta 1. juulil lõpetab Google Analytics Universal (tasuta GA3 versioon) oma töö. Seega, kui ettevõtetel, kes on siiani kasutanud GA3 versiooni, on soov jätkata andmete kogumist, oleks vaja lähima poole aasta jooksul teha ümberkorraldusi. Lahendus on kasutusele võtta GA4 (Google Analytics 4) või siis rakendada mõnda alternatiivset tööriista. Suuremad ettevõtted võtavad aina enam kasutusse ka erinevaid andmeladude lahendusi (nt BigQuery), et omada ligipääsu algandmetele ning ehitada turundusraportid hoopis algandmete põhiselt. Lisaks saab aina enam rakendust server-side GTM, mis võimaldab andmete kvaliteeti ja täpsustaset tõsta ning olulisi integratsioone erinevate analüütikaga seotud tööriistade vahel tekitada.
Andmete privaatsus ja tarbijate teadlikkuse kasv – Aina enam Euroopa riike on võtnud eraldiseisvalt vastu õiguslikke regulatsioone, mis seavad piirangud sellele, kas ja kuidas tohivad digiturundajad veebilehe külastajate tegevusi mõõta ning andmeid kolmandatele osapooltele saata. Lisaks on paljudes Euroopa riikides käimas kohtuprotsessid, mis toovad tõenäoliselt lähiajal õigusruumi veelgi rohkem selgust. Kokkuvõtlikult see tähendab, et rahvusvahelist turundust tegevad ettevõtted peavad aina enam ennast kurssi viima ka andmete privaatsusega seotud regulatsioonidega ning nendest kinni pidama hakkama.

Brit Mesipuu Milos reklaam

Brit Mesipuu

Strateegiline SEO

SEO on olnud oluline Google’i algusest peale. Kuid sa ei saa lihtsalt blogipostitustesse märksõnu visata ja nimetada seda SEO-ks. Tuleb lõpuks taibata, et sa kirjutad esmajoones inimesele, mitte Googlele. See kõlab vastuoluliselt, kuid otsingumootorid on aru saanud, mida kasutajad tahavad.

Selle asemel, et luua märksõnarohke postitus, püüa saada teema autoriteediks. Katsu olla parim ressurss oma valdkonna teemadel.  Ja selle asemel, et vaadata ainult URL-i asetust Google otsingus, keskendu ka reaalsetele klikkimise määradele ja seotuse mõõdikutele. See on see, millest otsimootorid 2023. aastal hoolivad.

Seega peame uurima, millist tüüpi küsimusi inimesed mõne teema kohta küsivad, ja kirjutama selle teema kohta vastust andvat sisu.

Sotsiaalmeedia sisuloome

Viimane aeg lõpetada puhtalt müügile suunatud sotsiaalmeedia platvormide ülalhoidmine. Leia oma unikalane hääl ja rakenda sisuloomesse, isegi kui see tähendab hääletooni kohandamist (a’la stiilist meie pakume suunale soovime sulle). Sotsiaalmeedias tuleb rääkida inimeselt inimesele.

Sinu loodav sisu peab selgelt näitama, et suhtled oma klientidega – vastasel juhul ei jõua see sinu persoonani. Emotsioonid ja empaatia – võti tõeliste sidemete loomisel oma jälgijatega.

Ja kui sa ei tunne sõnaseadmise kunsti perfektselt, tuleks see sisu esitada lühidalt. Pakutavat sisu on nii palju, mistõttu kasutajad muutuvad sisupimedaks või kerivad lihtsalt järgmise asja juurde. Seda suundumust veab ees loomulikult TikTok, kuid usun/kardan, et see levib ka muudesse sisuvormidesse

Meiliturundus

Tegelen küll sotsiaalmeediaga, kuid soovitan alati oma klientidele kaasata kohe ka e-mailiturundus. Nii seetõttu, et nende avamise määr on kordades suurem kui keskpäraselt tehtud sotsiaalmeediakonto orgaaniline levik. Kuid ka seetõttu, et täpsemini sihtida sooje kliente sotsiaalmeediareklaamidega.

Sisulooja vs mõjutaja

Mõjutajaturundusega soovitakse kiiresti oma haaret laiendada ja bränditeadlikkust suurendada. Kuid mitte igaüks, kellel on jälgijaid, ei ole mõjutaja. Õnneks näen ka ise aina enam oma töös, et enam ei lasta end pimestada edevusmõõdikutest (jälgijate arvust) vaid keskendutakse sisukamatele KPI-dele ja pikemaajalisematele koostöödele.

Seega usun, et sel aastal näeme mõjutajate asemel rohkem sisuloojaid. Peamine erinevus nende kahe vahel, nagu Neil Patel ütleb, seisneb selles, et sisuloojad on rohkem keskendunud originaalsisu loomisele. Samas mõjutajad keskenduvad peamiselt vaatajaskonna loomisele ja brändidega koostöödele brändi sponsorlusvõimaluste tõttu, mis on nende endi jaoks mõistlikud ja järgijatele huvitavad.

UGC tõus

Tänapäeval pälvib kasutajate loodud sisu rohkem tähelepanu kui kunagi varem. Räägin alati ka oma klientidele – kasutage rohkem päris inimesi ja nende poolt loodud sisu. See on tasuta/odav ja näeb nii ehe välja. Lihtsaim viis kogumiseks – levita oma hashtagi!

Kuna nutitelefon on peaaegu igas taskus, on klientide postitused sagedasemad ja fotod muljetavaldavamad kui sinu palgatud fotograafi omad. Aina enam räägitakse, kuidas noored kasutavad otsimootorina TikToki (vaatasin ka ise paar päeva tagasi, et saada aimu, mis on reaalne lumeseis Saalbachis). Just need klientide veebipõhised arvamused ja elavad pildid annavad sotsiaalse kinnituse proovitud toote/teenuse headusest (kuid ka möödalaskmistest).

Julgusta neid seda jagama – hashtag, Google Review, TripAdvisor jne.

Juba mõne päeva pärast uus artikkel! Ole kursis!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu