9 nõuannet eduka maandumislehe kujundamiseks

Maandumisleht, landing page, kampaanialeht – nagu öeldakse, heal lapsel mitu nime. Kõigi nende märksõnade taga on peidus aga üks idee ehk siis tegemist on lehega, mis keskendub ainult sellele, mida sa soovid sellele lehele tulijat tegema panna. Leht, kuhu külastaja „maandub“ näiteks peale sinu Google Ads või Facebooki reklaamile klikkimist. Sellel lehel on öeldud ei liigsetele sõnadele, segavatele piltidele ja eksitavatele linkidele. Selle asemel on lehel vaid üks lihtne ja selge sõnum ehk CTA (call-to-action). Tavaliselt on eesmärk midagi ostma panna, kuid ka näiteks uudiskirjaga liituma, teenuse/toote tasuta proovimine jms.

Ilma pikema sissejuhatuseta vaatame nüüd, millised on need tüüpilised vead, mida maandumislehe tegemisel tehakse.

1.    Nõrk maandumislehe tekst

Siin all ei pea ma silmas mitte vaid kirjavigu, puuduvaid kirjavahemärke jms. Eelkõige mõtlen just rohket tekstimüüri, kehva liigendamist ja liiga paljut teksti.

Loendid, alapealkirjad, lühikesed lõigud…need on vaid mõned elementaarsed punktid, mida teksti kujundamisel silmas pead pidama. Samuti see, et teksti peab olema just täpselt nii palju, et haarata lugeja tähelepanu, pakkuda väärtust ja öelda, mida tuleb järgmisena teha. Kõik ülejäänud sõnad on aga üleliigsed.

CTA asukoht lehe üleval vs. all. brandongaille

CTA asukoht lehe üleval vs. all. Brandongaille

2.    Mitu üleskutset (CTA)

1 maandumisleht = 1 kutse tegevusele. Ära koorma maandumislehele tulijat üleliigsete tegevustega – liitu uudiskirjaga, osta toode ja jälgi meid sotsiaalmeedias. Sedasi tekitad vaid lehele maandujas segadust, mida ta tegema peab. Tema tähelepanu kandub suure tõenäosusega sinu maandumislehe peamiselt eesmärgilt kõrvale.

Kutse tegevusele - millist värvi kasutada.123seo

Kutse tegevusele – millist värvi kasutada. 123seo

3.    Navigeerimise lingid

Sarnaselt mitmetele üleskutsetele mõjuvad kehvasti sinu maandumislehe eesmärgile ka navigeerimise menüüd. Korja oma maandumislehelt ära lingid toodetele ja teenustele, ettevõtte tutvustuse lehele jne. Hoia maandumisleht puhas kõikvõimalikest teistest „ärritajatest“, mis võiks sellele lehele tulijat ahvatleda tegema midagi muud, peale sinu soovitud eesmärgi.

Navigeerimislingid. Hubspot

Navigeerimislingid võivad olla eksitavad. Hubspot

4.    Kehv tüpograafia

Veendu, et sinu maandumislehel olevat teksti on lihtne lugeda. Seda mitte ainult sõnumi selguse poole pealt vaid ka visuaalselt. Kas tekst on piisavalt suur? On see taustaga võrreldes kontrastne? Kas font on hõlpsasti loetav?

5.    Nõrga kvaliteediga / puuduvad pildid

Efektne ja kõnekas pilt võib edasi anda suure osa sinu peamisest sõnumist. Seega ära jäta seda maandumislehele lisamast. Väldi kindlasti kehva kvaliteediga, sõnumiga mitte seostuvaid ja tüüpilisi pildipanga pilte. Sedasi võid üpris lihtsalt kogu oma pakkumise muuta väga vähe atraktiivseks.

Selle asemel kasuta pilte, millel on nii öelda päris inimesed sinu pakutavat kasutamas. Luba neil sedasi aimu saada, milline sinu toode päriselt välja näeb. Võimalusel kasuta enne ja pärast pilte, millel olev inimese nimi on selgelt välja toodud. Sedasi kasvab usaldus pildi vastu veelgi.

Pane aga tähele, et paljude toodete puhul ei saa sotsiaalmeedias enne ja pärast pilte kasutada!

6.    Pikad kontaktivormid

Üldiselt on maandumisleht üles ehitatud sedasi, et eesmärk on saada sinna tulijalt kätte tema kontaktandmed. Sellel eesmärgil on lehel ka kontaktivorm. Pea aga silmas, et sa ei muudaks selle täitmist pikaks keeruliseks kadalipuks, kus muuhulgas on vaja märkida ära oma sugu, elukoht, vanus jms esimeseks kontaktivõtuks ebaoluline info. Inimese nimi ja e-mail/telefoninumber on üldjuhul täiesti piisavad!

Selge, lühike üleskutse ja kontaktivorm. Shopify

Selge, lühike üleskutse ja kontaktivorm. Shopify

7.    Segane ja kirju maandumisleht

Netilehe kasutusmugavuse uuringud näitavad, et inimesed endiselt loevad lehti vasakult paremale ja ülevalt alla. Öeldakse ka, et F tähe kujuliselt. Pea seda silmas, kui kujundad maandumislehe välist ilmet – kuhu panna üleskutse tegutsemisele, kuhu kirjeldus, kus võiks asuda pilt ja kus kontaktivorm?

Klassikaline maandumislehe ülesehitus on üldjuhul järgnev:

  • Tähelepanu tõmbav pealkiri.
  • Alapealkiri lühikese selgituseks, mis muudaks pakutava lugejale ahvatlevaks.
  • Aktiivne tekst kirjeldamaks pakutavat + pildid.
  • Kontaktivorm + juhend, kuidas pakkumist kasutada saab.
Segane ja rohke testiga maandumisleht. searchengineland

Segane ja rohke testiga maandumisleht. searchengineland

8.    Aeglane leht

Uuringud on näidanud, et 1-sekundiline viivitus lehe laadimisel võib vähendada konversioonide arvu 7%. Mõningate uuringute järgi on leitud, et lausa 40% lehekülastajatest lahkuvad sellelt, kui laadimine võtab aega enam, kui 3 sekundit.

Kiire lehe üleslaadimine on oluline iga sinu kodulehe alamlehe juures. Maandumislehel on see aga eriti kriitilise tähtsusega. Seetõttu väldi üleliigseid slaidereid ja muid vidinaid, mis võiksid lisada asjatut ajakulu lehe laadimiseks.

Üks lihtne tööriist, millega oma lehe kiirust hinnata, on Google PageSpeed Insights.

9.    Mobiilile optimeerimata

Pole ammu enam uudiseks, et väga suur osa inimestest kasutab internet külastamiseks mobiiltelefoni. Minu Eesti koolilaste seas läbi viidud uuring andis selleks arvuks suisa 83,3%. Seega peab sa alati silmas pidama, milline näeb sinu maandumisleht välja mobiilis – kas ta kohaldub kenasti, on seal tekst loetav ja pildid nähtavad? Ja kas kontaktivorm on piisavalt suur, et seda oleks mugav ka telefonis täita?

 

Kokkuvõtteks

Loodetavasti said nüüd nii mõnegi uue mõtte, kuidas oma järgmine kampaania maandumislehte kasutades veelgi efektiivsemaks muuta. Hea meelega ootaksin ka sinu nippe ja nõuandeid, mis on hästi toiminud ja mis mitte nii väga!

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu