8 viisi uue toote turule toomise promomiseks

 

Edukaks toote lansseerimiseks on vaja tekitada elevust ning suminat selle ümber.

Sa oled ette valmistunud aastaid, kuid, nädalaid ning sinu toode või teenus hakkab ilmet võtma. Ilmselt tunned end ärevana, kas see läheb ikka edukalt. Sul võib olla kõige murrangulisem toode, kuid ilma kajastuse ning elevuseta enne toote turule viimist, ei pruugi see õnnestuda.

Ligikaudu 75% ettevõtetest hävib esimese kolme aasta jooksul. Edu alus on ettevalmistamine, sul peab olema jälgijaskond juba enne toote turule toomist. Tähtis on vaadata suurt pilti ning mõelda, kuidas saavad võimalikult paljud inimesed teada sinu toote tulekust.

Siin on 8 nippi, kuidas edukalt saada inimeste tähelepanu enne toote avalikustamist sotsiaalmeedias.

Uue toote turule toomise checklist

Uue toote turule toomise checklist

1.    Selgita, kuidas sinu toode või teenus muudab inimeste elu

Mõtle tagasi sellele, miks sa alustasid selle toote või teenuse arendust. Tihtipeale meile endile jääb igapäevaelus midagi vajaka ning otsustame parandada teiste ja enda elukvaliteeti luues puudu oleva toote. Kui teised inimesed oskavad sinuga samastuda, siis nad tahavad ka seda, mida sa müüd.

Teadagi, et sina ja sinu tiim on palju töötanud oma toote kallal. Te olete läbi mõelnud kõik detailid ja funktsionaalsused, elevus on metsik. Sa võid arvata, et sinu ostja arvab sama, kuid see ei ole nii. Algul ta vaatab ainult üldpilti ja seejärel otsustab, kas ta soovib seda osta. Tarbijad hoolivad sellest, kuidas sa lahendad nende probleeme.

Sul ei ole vaja liialt rääkida toote funktsioonidest. Paremini mõjub probleemi näitamine ning selle lahendamine. Sealt edasi juba tekib huvi ning ostja saab ise funktsioonide kohta uurida.

2.    Näita kaadritagust elu

Üks parimaid viise huvi tekitamiseks on teha video, mis toimub kaadrite taga. Sa saad kasutada Instagramis IGTV võimalust või Facebookis Live videot. Nii näevad sinu jälgijad, millega sina ja sinu tiim tegeleb ning kuidas sünnib uus kuum toode. Need videod aitavad sul tekitada põnevust selle ümber. Kui inimesed on põnevil, siis hakkavad nad sellest rääkima.

3.    Tunne oma ostjat

Ostja tundmine on ülimalt tähtis kui soovid saavutada edu. See aitab sul luua postitusi ja suunata reklaami sihtrühmale, seega müüb ka toode paremini.

Milliseid meediakanaleid sinu ostjad enim tarbivad? Kui sinu bränd oleks inimene, siis milline? Mille eest ta seisab? Kuidas inimesed saavad temaga samastuda?

Loe ostupersoona loomise kohta siit!

4.    Tee reklaami

Sa võid võimendada tähelepanu reklaamidega. Selleks postita reklaam oma tootest ning palu inimestel vastata küsimusele kommentaarides või teha midagi sinu postitusega. Paku neile midagi ka vastu, näiteks paku soodustust.

Kui sul on koduleht, veendu, et sellel oleks peal toimiv Facebook Pixel ja, et sa kasutaksid Ads Manageri võimalusi. Nii on sul võimalus teha retargeting ehk taasturunduse reklaame neile, kes on su toote vastu juba huvi üles näidanud. Tunduvalt täpsem sihtimine kui niisama huupi raha loopimine.

Tekita põnevust

Tekita põnevust

5.    Tee koostööd sisuloojatega

Kui sa tahad, et sinu toode leviks võimalikult paljudeni, siis peab olema fännibaas, kes sellest pidevalt räägiks. Tee koostööd sisuloojatega, kes sinu tootest räägivad.

Influencerit valides jälgi, et tal oleks sarnane iseloom ja põhimõtted nagu sinu ettevõttel. Mõistlik oleks mõelda nii pikaajalistele kui lühiajalistele koostöödele.

6.    Korralda mänge ning võistluseid

Lõbus viis brändi kajastada on mängud ning võistlused sotsiaalmeedias. Siin pead samuti paika panema, mida soovid saavutada. Kas sa tahad kasvatada brändi teadlikkust? Näidata üles vastutust? Vaatamata lõppeesmärgile peab olema strateegia, et see õnnestuks. Veendu, et sinu mäng oleks unikaalne ning tähendusrikas.

Mängud ning võistlused on ühed parimad inimeste tähelepanu tõmbajad. See aitab sul tõsta sinu toote ja brändi teadlikkust ning levida paljudeni. Tulemusena saad juurde palju jälgijaid oma sotsiaalmeedia kanalitel.

Kuid veendu, et mänge tehes pead kinni Facebooki reeglitest. Tea, et meil üldlevinud laigi-jaga-täägi mäng ei ole tegelikult Facebooki reeglite järgi lubatud.

7.    Loo õpetlikke videoid

Mitmetes sotsiaalmeedia kanalites on teada, et videod levivad paremini kui pilt.

Võistlused ja sisuloojad on võib-olla piisavad, et tekitada jälgijates huvi. Jälgijate informeerimiseks on vaja hoopis midagi muud. Millest nad rääkida oskavad teistele kui nad sinu ettevõtte nime kuulevad? Selleks tuleb luua videoid, mis tutvustavad sinu brändi ning tooteid lähemalt. Videod peavad lahutama meelt ning olema kaasahaaravad. Kui videol on mingi sügavam mõte või nali, siis inimesed jagavad seda ka oma tuttavatega.

Võimalusel tee video ka Youtube reklaami jaoks. Sihi inimesi nende huvide ja asukoha järgi.

Kuid pane tähele, et kui sa teed videoid, siis laadi nad sotsiaalmeedia keskkonda otse üles. Ära laadi neid Facebooki ja jaga siis sealt kaudu näiteks Facebooki lingiga edasi. Facebook ei taha, et tema keskkonnast välja suunatakse ja veel vähem, kui seda tehakse konkurendi lehele. Seega laadi alati video Facebooki otse üles.

8.    Tee eelmüüki

Eelmüüki tehes tekitad inimestest tunde, et nad peavad selle saama enne teisi. Kui sul on lojaalsed ostjad, siis nemad tahavad kohe uut asja proovida. Kui neile see toode meeldib, siis nad kindlasti räägivad sellest ka teistele.

 

 

Kui sa tahad suurendada oma müüki ning eesmärke, siis pead tekitama suure sumina enne esitlemist. Proovi ülaltoodud nippe selle saavutamiseks.

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus

Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu