Eesti ettevõtete Facebooki edulood osa 2
Eelmisel nädalal alustasin postitustega, kus uurin mis on need tegurid, mis on ettevõtetel aidanud kaasa suurema jälgijaskonna saamiseks Facebookis. Aluseks on võetud Metrix.Stationi andmed suurimate jälgijaskondadega lehtede kohta.
Möödunud kord vastasid küsimustele Visit Estonia ja AEGAON Watches.
Tänases artiklis
Täna pakun sulle lugemiseks Elisa Eesti ja Telia Eesti edulugusid. Muuhulgas saame teada, et Elisa hoiab end kursis ja jälgib Instagrami arengut ning Telia peab huviga silma peal Musical.ly.
Elisa Eesti
https://www.facebook.com/elisaeesti/
Jälgijate arv:: circa 88 500
Küsimustele vastas: Elisa sotsiaalmeedia juht
KÜSIMUSED:
- Kui kaua olete oma ettevõtet Facebookis turundanud?
Elisa Eesti Facebooki leht loodi 2010 aastal. Tänaseks oleme Facebookis inimeste meelt lahutanud ja neile kiiret klienditeenindust pakkunud juba üle 8 aasta. Esimeste fännide seas loosisime näiteks kunagi välja Nokia N97 mini mobiiltelefoni (vau, eks! J).
- Mis on Facebookis olemise peamine eesmärk?
Elisa Eesti Facebooki strateegia toetab ettevõtte ärilisi eesmärke. Facebookis harime ja lahutame oma jälgijate meelt, jagame infot ettevõttes toimuvast ning loomulikult toetame ka läbi reklaami ärikampaaniaid ning edastame infot uutest toodetest/teenustest. Samuti on üks meie väga suur eesmärk pakkuda kiiret klienditeenindust ning seeläbi saavutada tugev side enda klientidega.
- Mitu inimest lehel postitusi teevad?
Enamasti üks, aga reklaamikontot haldab ka agentuur.
- Kui sagedasti postitate?
Mitte vähem kui kolm korda nädalas, üldiselt neli-viis korda nädalas. Meie jaoks on oluline pigem kvaliteet kui kvantiteet. Kui ettevõttes toimub midagi ägedat, siis tahame seda ka enda fännidega jagada.
- Mis töötavad teie lehel kõige paremini – pildid, videod, lingid?
Kõige paremini toimib ikkagi kaasahaarav sisu. Tegelikult ei ole lõppkokkuvõttes vahet, kas tegemist on video või pildiga kui see läheb inimestele korda. 🙂
- Kas kasutate tasulist reklaami?
Jah, kasutame nii tasulisi reklaame kui ka võimendatud(boostitud) postitusi.
- Milliste mõõdikutega hindate lehe edukust?
ROI on kindlasti üha enam oluline. Hetkel on mõõdikuteks ka lehe jägijaskond ning engagement. Samuti jälgime Pixli abil seda kui paljud jõuavad Facebookist meie kodulehele.
- Kas teil on ka teisi sotsiaalmeedia kontosid?
Jah, Elisa Eesti on tegev LinkedInis ning meil on ka Youtube’i konto, kuhu lisame reklaamklippe ning tööandja brändigu videosid. Kuna Facebook piirab täna juba suuresti seda kui paljude inimesteni meie sisu orgaaniliselt jõuab, ei välista ma ka seda, et varsti laiendame enda sotsiaalmeediahaaret.
- Kas usute, et olete ka 1 aasta pärast aktiivne Facebooki turundaja või olete vaadanud juba uusi keskkondi? Milliseid?
Usun, et Eestis on ka aasta pärast Facebookis turundamine aktuaalne, aga kindlasti hoiame ennast alati ka kõigi teiste suuremate ja väiksemate uute keskkondadadega kursis. Minu jaoks tähendab see hetkel kindlasti Instagrami, aga kes teab, millised tuuled juba aasta pärast puhuvad. 🙂
- Mis oleks see üks nõuanne, mida soovitaksite teistele ettevõtetele, et saada sama tubliks nagu teie? Kindlasti kordaksin sotsiaalmeedia turundajate mantrat, et igaüks peab leidma selle, mis toimib just nende jälgijate jaoks. See tähendab pidevat katsetamist. Sotsiaalmeedia kanalid pakuvad meile õnneks selle jaoks kogu aeg uusi võimalusi. Sky is the limit – kui ei proovi, ei tea, kas ja mis toimib!
Mida veel sooviksite lisada?
Lisaksin eelnevale vastusele selle, et lihtne on jääda vanade liistude juurde, mis juba tänaseks toimivad. Sotsiaalmeedia on aga kogu aeg pidevas arengus ning turundamine peab käima käsi käes ka meediumi poolt pakutavate võimalustega. Kutsun samuti üles kõiki sotsiaalmeedia turundajaid meiega koostööd tegema – koos sünnib alati veelgi ägedamaid mõtteid!
Telia Eesti
https://www.facebook.com/TeliaEesti/
Jälgijate arv: 104 600+
Küsimustele vastas: Tõnn Kuuli, sisuturunduse ja sotsiaalmeedia juht
KÜSIMUSED:
- Kui kaua olete oma ettevõtet Facebookis turundanud?
Hea küsimus ja jään tegelikult ametliku vastuse võlgu. EMT-l ning Elionil olid FB lehed juba aastaid ning aktiivsemalt oleme tähelepanu pöörama hakanud sellele valdkonnale viimase nelja aasta jooksul.
- Mis on Facebookis olemise peamine eesmärk?
Pakkuda inimestele huvitavat, kaasavat ja kasulikku sisu tehnoloogiavaldkonnast.
- Mitu inimest lehel postitusi teevad?
Peamiselt 1-2.
- Kui sagedasti postitate?
5-6 korda nädalas.
- Mis töötavad teie lehel kõige paremini – pildid, videod, lingid?
Videote võidukäik jätkub. Kuid oleme täheldanud, et kui selgitame uusi tooteid, teenuseid või regulatsioonimuudatusi siis toimivad endiselt ka artiklid.
- Kas kasutate tasulist reklaami?
Jah.
- Milliste mõõdikutega hindate lehe edukust? (like, engagement, ROI jne)
Kõikide eelmainitutega ning kindlasti on üks põhilistest eesmärkidest tänases keerulises levikut piiravas olukorras ikka jõuda sama paljude inimesteni.
- Kuidas hindate, kas viimased Facebooki uuendused on ka teie lehel tunda andnud? (reach jms)
Hetkel oodatust vähem. Väikeseid trende näeme, kuid drastilist muudatust ei ole olnud.
- Kas teil on ka teisi sotsiaalmeedia kontosid?
Jah. Twitter, Instagram, Linkedin, Youtube.
- Kas usute, et olete ka 1 aasta pärast aktiivne Facebooki turundaja või olete vaadanud juba uusi keskkondi? Milliseid?
Kindlasti. Facebook täna on ikkagi kõige efektiivsem viis suuremate massideni jõudmiseks sotsiaalmeedias. Usun, et aastaga niivõrd palju sellel turul veel ei muutu. Uute keskkondade suhtes hoiame pidevalt silmad lahti. Sellepärast oleme oma kohalolu ka teistes keskkondades kinnistanud. Uutest suundadest on kindlasti huvitav vaadata Musical.ly arengut.
- Mis oleks see üks nõuanne, mida soovitaksite teistele ettevõtetele, et saada sama tubliks nagu teie?
Usun, et kõigil on võimalik sotsiaalmeedias tubli olla. Alustada tuleks lihtsamast otsast – keda, millise sõnumi ja millise eesmärgiga kõnetada soovite. Sealt edasi on võimalik juba keskkond ja sisu vorm otsustada.
Kokkuvõtteks
Taaskord saime teada, et ka suuremate lehtede haldusega on võimalik edukalt hakkama saada vaid ühe-kahe tubli inimesega. Oluline on selge siht ja paika pandud eesmärgid.
Järgmise korrani!
PS! Palun anna kindlasti enda panus Eesti suurima sotsiaalmeedia uuringu õnnestumisse, kus auhinnaks on 299eur väärt pilet sotsiaalmeedia seminarile!
Kui tekkis küsimusi või ettepanekuid, võta julgelt ühendust brit@milos.ee!
—
Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu