Mis on Facebook Lookalike Audience ja kuidas sellest maksimumi võtta?
Kui vahepeal tundus, et Facebook ei huvita enam suurt kedagi, kõik on Instagrami üle kolinud, siis viimasel kuul olen saanud just mitmeid kutseid anda konsultatsiooni Facebookis turundamise teemadel. Üks termin, mis on palju küsimusi tekitanud, on Facebook Lookalike Audience. Ehk siis teadmatus esiteks sellest, et selline võimas tööriist on meie kõigi kätes tasuta saadaval. Teiseks, et kuidas seda enda kasuks tööle panna.
Järgnevalt sellest juttu teengi. Siit artiklist leiad vastuse küsimustele:
- Mis on Facebook Lookalike Audience?
- Kuidas luua Lookalike Audience sihtrühmi?
- Mis on Facebook Lookalike Audience eelised teiste sihtimisvõimaluste ees?
Mis on Facebook Lookalike Audience?
Facebook Lookalike Audience on sihitud vaatajaskond, mis põhineb nii öelda tavajälgijatel (Custom Audience). Need viimased on näiteks sinu ettevõtte uudiskirjalist, kodulehe külastajad (Facebook Pixel) ning sinu ettevõtte Facebooki lehe jälgijad ja postitusega kaasatud inimesed. Kui te loote Facebookis Lookalike Audience’i (kohandatud sihtrühma), püüab Facebook üles leida oma keskkonnast need kasutajad, kes oleksid oma tunnuste poolest sarnased Custom Audience sihtrühmaga.
Kuidas Lookalike Audience töötab?
Ilmestan seda näite abil.
Ütleme, et sul on e-maili list, kus on 1000 e-posti aadressi. Sa laadid selle listi Facebooki. Seejärel hakkab Facebook otsima oma platvormil olevaid kasutajaid, kelle e-mail vastaks sinu listis olevale e-mailile (nt mari.maasikas@gmail.com ja kui Mari Maasikas on oma Facebooki konto sidunud selle e-mailiga, tekibki klapp). Näitena leiab Facebook sedasi 300 kattuvat e-maili. Sellest saab Custom Audience’i baas. Võttes nüüd aluseks selle uue listi, hakkab Facebook otsima inimesi, kes jagaksid selles nimekirjas olevate inimestega sarnaseid tunnusjooni (nt hobid, vanus, elukoht jms).
Kuidas Facebook seda teha saab?
Facebook teab oma kasutajate kohta palju. Kuigi jagatavad andmed on anonüümsed, on Facebook teinud need siiski reklaamijatele üldistatud kujul kättesaadavaks, et aidata neil reklaamimisel leida ideaalne sihtrühm.
Miks kasutada Lookalike Audience’i?
Soojad kliendid
Lookalike Audience annab sulle hoopis täpsema sihtimise võimaluse. Seda tunduvalt nii öelda potentsiaalikamale sihtrühmale, kui pelgalt huvide, asukoha ja vanuse järgi välja selekteerides (külmad kliendid). Kui sihtrühm jagada skaalal külmad ja soojad, siis Lookalike Audience oleks seal leigel positsioonil ?.
Kõige soojemad on muidugi su e-maili listis olijad, kodulehe külastajad ning Facebooki lehe jälgijad ja seal kaasa rääkijad. Lookalike Audience võimaldab sul leida soojadele klientidele „sarnased nagu nemad“ inimesed Facebookist üles. Seega hoopis teine tase, kui külmi kliente jälitades.
Soodsam reklaam Facebookis
Inimesed, kes võiksid olla sinu potentsiaalsele ostjale sarnasemad, võimaldavad sul ka reklaamiraha kokku hoida. Jääb ära suur hulk (ekslikult) reklaamile klikkinud inimesi, kes õige pea su lehelt lahkuvad.
Enda kogemus
Jooksutasin äsja 7 erinevat A/B testiga reklaami, kus üheks sihtrühmaks oli e-maililistil baseeruvad inimesed ja teiseks nendest moodustatud Lookalike Audience sihtrühmad. Kõigi seitsme reklaami korral oli kliki hind viimaste puhul ligi 1/3 soodsam.
Kuidas luua Lookalike Audience’i?
Selleks on sul vaja minna https://business.facebook.com. Sihtrühmade loomise koha leiad, kui järgid juhiseid, mis on alloleval pildil.
Seejärel avaneb sulle vaade, kust saad valida Create Audience ja sellele klikkides Lookalike Audience.
Source
Esmalt küsitakse sinult, et millistele andmetele põhinevalt sa uut sihtrühma koostama soovid hakata. Kõige lihtsam neist on Facebook Pixel. Kui sa klikid aga „Create New“, avaneb võimalus valida „Custom Audience“. Sellele klikkides tuleb taaskord pikem valikumenüü ette.
Siin saad siis teha valiku, millele baseeruvalt sinu Facebook Custom Audience olema hakkab. Näiteks, kui soovid seda teha oma e-maili listi põhjal, valid Customer File ja jälgid sealseid juhendeid.
Tähelepanu!
Et kõik oleks korrektne, peaksid sa iga kord, kui keegi sinu meililistist lahkub, kliendibaasi Facebooki uuesti üles laadima. Ei ole sul ju enam siis luba lahkujat oma reklaamsõnumitega tülitada.
Website Traffic
Custom Audience on võimalus moodustada muuhulgas ka näiteks kodulehe külastajatest. Kasutan ka ise seda üpris tihti. Ehk siis esmalt lood Custom Audience sihtrühma, valides kodulehe külastamise (vahemikuks 1-180 päeva), mõne konkreetse lehe külastamise (nt ostukorvi lehekülg) või aja, kui kaua lehel viibiti. Just selliste sihtrühmade loomise tagajärg ongi see, et kui oled käinud firma X lehel külmkappi vaatamas, aga seda ära ei ostnud, jälitab ta sind Facebookis reklaami näol edasi ?.
Kui see on loodud, siis selle põhjal saad luua ka Lookalike Audience.
Oluline on siinkohal ka märkida, et kui lood näiteks sihtrühma neist, kes on su kodulehte külastanud 30 päeva jooksul, uueneb see iga päevaga. Seega alati arvestab ta päevi tänasest tagasi, mitte, et lõid sihtrühma 11. detsember 2018 ja nüüd jääbki periood vaid 11.11-11.12.2018 aegade lõpuni.
Skaala 1-10%
Lookalike Audience looma hakates näed sa avanevas tabelis ka üht slaiderit, kus on skaala 1st 10ni. See on selleks, et kui sa hakkad looma Lookalike Audience sihtrühma Facebookis, küsitakse sinult, kui sarnaseid sa sinna valimisse leida soovid. Ehk siis kõige sarnasemad on 1%, kõige suurema sihtrühma saad aga valides 10%. Mida väiksem, seda täpsem, kuid nii jääb ka sihtrühma suurus ahtaks. On ju Facebookil sedasi väiksem valim ette söödetud, mille seast ta peab leidma üsna spetsiifiliste parameetritega inimesi.
Enda kogemus
Mõni aeg tagasi uurisin ka Facebooki turunduse grupis, et mis on nende eelistused sellel skaalal. Vastuseid tuli erinevaid. Kuid üks oluline tegur, mida arvestada, on see, kui suur on su Custom Audience baas, millele Lookalike Audience sihtrühma ehitama hakkad. Kui selle suuruseks on vaid 200 meiliaadressi, siis 1% on ilmselgelt vähe. 20 000 ja 100 000 puhul on aga juba hoopis teine tera. Ise kasutasin äsja 10 000 meililisti juures suurust 5% ja soovitud müügieesmärk sai täidetud ning mitmeid kordi isegi ületatud. Õnn või õige sihtimine? ? Sagedaseim protsent on mul aga 3%. 5% sai pandud sel korral seetõttu, et reklaami periood oli kõigest 3 päeva ja soov oli saada maksimaalselt palju müüki. Pikema perioodi puhul oleksin kasutanud esialgu 3% ja vaadanud, kuidas minema hakkab.
* Facebook ise soovitab aluseks võtta baasi suurusega 1000 – 50 000. Pane tähele, et kui soovid kasutada nt meililisti, peab sul olema seal vähemalt 100 e-meiliaadressi, mis ühtiksid Facebooki kasutajate omadega.
Reklaam Facebook Lookalike Audience sihtrühmale
Kuigi ülal mainisin, et tegemist on nii öelda leige sihtrühmaga, tuleb sul arvestada, et tegelikult ei pruugi nad sinust mitte midagi teada. Erinevalt Custom Audience sihtrühmas, kes on ühel või teisel viisil sinuga kontaktis olnud. Seega reklaami luues pea meeles, et viisakas oleks esmalt end tutvustada ehk siis tuleb alustada üsna algusest – huvi ja usalduse tekitamisest. Küll aga võiks see etapp nende puhul toimuda kiiremini, kui täiesti külma sihtrühma puhul.
Kui valid korraga mitu (Lookalike) Audience reklaami sihtimisel ole teadlik, et need võivad suuremal või vähemal määral kattuda. Selle vältimiseks vaata kindlasti, mis on see ulatus, mil määral kaks eri sihtrühma kattuvad.
Huvide lisamine Facebook Lookalike Audience sihtrühmale
Selleks, et uut loodud sihtrühma veelgi paremini sihtida, võib tekkida soov lisaks Lookalike Audience valikule reklaami sihtrühmaks, valida selle sihtrühma siseselt veel teatud huvidega inimesed. Näiteks kui mul oleks Lookalike Audience loodud e-maili listi põhjal, kus on koos kõik minu teenuse ostjad. Nüüd aga tuleb mõte, et võtan selle sihtrühma ja reklaami tehes määran veel ära, et reklaam läheks küll selle Lookalike Audience sihtrühmale, kuid neile inimestele seal sees, kelle huviks on näiteks „ettevõtlus“. Need, kellel seda huvi ei ole, valimisse ei võeta.
See on nii ja naa. Mina isiklikult ei tõtta esimese hooga neid täiendavaid kriteeriume lisama. Vaatan esialgu, kuidas algne sihtrühm käima läheb. Kui ei toimi, alles siis kaalun täiendavate meetmete kasutusele võttu.
Kokkuvõtteks
Esialgu võib tunduda, et tegemist on aeganõudva ja keerulisema toiminguga. Tegelikult ei ole see hoopiski mitte sedasi. Facebook on oma kasutamise teinud üsna hõlpsaks ning igal pool annab juhiseid ja suuniseid, mida järgmisena teha.
Kui sa oled Facebooki reklaamidega sina peal, kuid siiani Lookalike Audience võimalusi kasutanud ei ole, soovitan seda esimesel võimalusel teha. Kui tunned aga, et pigem rakendaksid sellesse süvenemiseks minevat aega oma põhitegevusele, kirjuta, saan aidata reklaami poolega ?
Julget pealehakkamist!
Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu