Kas tead miks sinu Facebooki seinal on mõni reklaam aga su sõbra omal mitte? Miks sinu jaoks võõrad ettevõtted just sulle reklaami sihivad? Mäletad sa, kus viibisid möödunud aasta 31 jaanuaril? Tead sa, millistel piltidel oled tag’itud jne jne jne.

Toongi järgnevalt nüüd välja mõned võimalused, kuidas leida üles kogu see info, mida Facebook sinu kohta teab. Samuti viisid, kuidas veidigi meelepärasemaks muuta oma Facebooki ajajoon eemdaldades (lisades) enda jaoks huvipakkuvaid teemasid.

1. Mis on sinu huvid Facebookis?

Kui esimese hooga sa ise sellele vastata ei oska siis Facebook teab küll, mis sind huvitab ja mis mitte :). Tahad ka teada?

Selleks mine lingile: https://www.facebook.com/ads/preferences. Seejärel avaneb allolev vaade.

Sinu huvid Facebookis

Sinu huvid Facebookis

Siia on siis kokku kogutud need huvid, mida Facebook on sulle genereerinud. Üleval ribal saad valida huvide kategooriad. Liikudes hiirega erinevate kastikeste peale, näitab ta sulle, miks see sinu huvide sekka sattunud oled. Näiteks minu puhul „Online advertising“ on huvide seas, sest olen klikkinud online turunduse reklaamidele.

Kui ma nüüd aga mõtleksin, et ei, see siiski mu huvi ei ole, saan klikkida kastikese üleval paremas nurgas olevale ristile ja selle eemaldada.

Kui fitnessi ja heaolu huvid vastavad päris täpselt sellele, mis mind huvitada võiks (huvitav, kas deodorant vihjab millelegi :D) …

Sinu huvid Facebookis vol 2

Sinu huvid Facebookis vol 2

…siis spordi puhul on küll asi pisut nihkes. Uisutamine, ja veel täpsemalt akslite hüppamine, mul küll (ala)teadlikult huvidesse ei kuulu. Küll aga võiks olla siin jõusaali ja rattasõitu puudutavad teemad. Ja kas Facebook tõesti ei tea, te ma aitan hallata vehklejanna Julia Beljajeva Facebooki lehte, mistõttu võiks üks huvi ju ka see olla.

Sinu huvid Facebookis vol 3

Sinu huvid Facebookis vol 3

Pane tähele, et viimase „more“ valiku peale klikkides avaneb lisavalik huvisid ja tegevusi, mida kontrollida saad.

2. Millised ettevõtted on reklaamide sihtimiseks minu andmeid kasutanud?

Liikudes lehel veidi alla poole, avaneb uus võimalus oma andmetega tutvumiseks.

Siin on esitatud need ettevõtted, kes on oma meililistid Facebooki reklaami sihtimiseks üles laadinud. Oma meili oled sa neile ise andnud nt erinevaid kontaktivorme täites.

Millised ettevõtted sind oma reklaamiga Facebookis sihivad

Millised ettevõtted sind oma reklaamiga Facebookis sihivad

Samuti saad sa seal näha, kelle reklaamidele oled klikkinud ja kelle reklaame peitnud.

3.    Millist infot jagan enda kohta läbi Facebooki profiili?

Vaadates edasi, avaneb info selle kohta, mida Facebook on sinu kohta saanud tänu su enda poolt sisestatud andmetele oma profiili täites (vanus, perekondlik seis jms).

Siin on sul võimalus need kategooriatena inaktiveerida.

Millist infot jagan enda kohta läbi Facebooki profiili

Millist infot jagan enda kohta läbi Facebooki profiili

Siin ei ole mul midagi vastu vaielda. Olen abielus, töötan Milos reklaamitöödes, olen moodsas keeles CEO. Lisaks Audentese Spordikoolile ja Tartu Ülikooli Kehakultuuri magistrile oman lõputunnistust ka Tartu Kutsehariduskeskuses, kuhu peale ülikooli läksin.

Kui ma aga siiski väga sooviksin saada vallalistele suunatud reklaami, saan välja lülitada abielu nupu J. See aga ei mõjuta mu isiklikul profiilil olevat teavet, seal jään ma ikka sõrmusekandjaks.

4.    Reklaamid, mis sõltuvad sinu tegevustest väljaspool Facebooki

Siin on sul võimalus valida, kas soovid, et Facebook arvestaks sulle kuvatavate reklaamide valikul ka tema partnerite (nt Oculus, WhatsApp, Instagram jne) poolt võimaldavate andmetega. Eks ikka selleks, et reklaamid oleksid veelgi meeldivamad sulle.

5.    Facebooki reklaamide peitmine teemagruppide kaupa

Siin on sul võimalus peita suuremate teemade kaupa reklaamid kas 6 või 12 kuuks või koguni lõpmatuseni.

Facebooki reklaamide peitmine teemade kaupa

Facebooki reklaamide peitmine teemade kaupa

See ei garanteeri siiski, et selle teemalisi reklaame sa enam mitte kunagi ei näe. Facebook proovib lihtsalt anda endast veelgi?! parema, et nähtavad reklaamid sulle rohkem meelepärased oleksid.

Kuidas kõige lihtsamini saada ülevaade oma tegevustest Facebookis?

Sellele küsimusele vastan lingiga. Mine vaata siia: https://www.facebook.com/your_information/

Siit on siis võimalik erinevaid teemasid läbi klikkides vaadata kõiki pilte, kus sind on tag’itud, millistes gruppides oled sõna võtnud, keda oled müksanud jne jne jne.

Sinu informatsioon Facebookis

Sinu informatsioon Facebookis

Näiteks siit lingi alt võid leida kõiksugu kasulikku kontaktiinfot nii oma praeguste kui varasemate sõprade, tuttavate, ettevõtete jne kohta. Seega, kui peaks juhtuma, et su telefon läheb rändama, saad mõningaid oma tuttavate konkte just sellest tabelist seal leida ja uude telefoni sisestada.

Kus sa käinud oled?

Kui sul peaks olema pidevalt sisse lülitatud asukoha jälgimine, teab Facebook muidugi ka selle kohta, kus sa näiteks möödunud aastal jaanuaris ringi liikusid. NB! Töötab siis, kui oled asukoha vaatamise sisse lülitanud.

Tahad kaevuda veelgi sügavamale?

Kogu selle info võid endale alla ka laadida. List, mis sulle saadetakse seejärel, on muljet avaldav:

Facebookist allalaaditud info enda kohta

Facebookist allalaaditud info enda kohta

Kokkuvõte

Kas oled ise kunagi vaadanud või üldse huvigi tundnud, millise jälje endast maha oled jätnud erinevatesse kanalitesse?

Mina võtan selle tee ette ca kord aastas. Eriti just Google kontode puhul. Pole neil vaja teada, kus ja kellega ma ringi käin, millist meelelahutust eelistan jne.

Kuidas sinuga lood?

By |2018-05-03T08:05:30+00:003. mai 2018|Tags: , , , |

About the Author: