Emojid turunduses – kasutada või ei?
Kas kujutaksid ette, et selgitaksid sõbrale veebivestluses oma meeleolu ilma emojit kasutamata? 🤔 Kui lihtsaks on saanud ühe klikiga näidata armastust ❤️, naeru 😂, viha 😡, vihkamist 😤, sarkasmi 😏, sõnamängu 🎉 ja palju muud – ning mõnikord ka valesid emotsioone. Emojid on muutunud meie igapäevaelu lahutamatuks osaks, andes meile võimaluse kiiresti ja efektiivselt väljendada oma tundeid ja mõtteid. Kuid kuidas saame neid kasutada turunduses, et suurendada kaasatust ja müüki? Järgnevalt sellest juttu ongi. Kuid kindlasti jääb sulle silma et nii palju kui on uuringuid, on ka erinevaid numbreid 🙂 Seega ära jää kinni nendesse täpsetesse portsentidesse vaid pigem jälgi suurusjärke ja trende.
Sisukord
Tänapäeval on parim viis veebis end väljendada kiire emoji abil. Neist on saanud suhtlusviis. Kuidas seda trendi aga turunduses kasutada? Järgnevalt seda sulle avada püüangi. Eraldi peatükid emojide kasutamisest müügi edendamiseks leiad artikli lõpust. Sealhulgas infot selle kohta, kas kasutada emojisid ka oma e-mailiturunduses.
Kuidas said emojid alguse?
Emojid on olemas juba aastast 1999, kui Jaapani disainer Shigetaka Kurita tegi esimesed emoji mobiiltelefonidele. Kuid massid ei võtnud neid täielikult omaks enne kui 2012. aastani, mil Apple andis välja iOS 6. Muide, emojidel on lausa rahvusvaheline päev – World Emoji Day, #WorldEmojiDay, 17 juuli.
Tänapäeval on emojid sotsiaalmeedia postitustes üsna tavapärane nähtus. Uuringud näitavad, et 92% inimestest kasutavad emojisid, samas kui Instagramis on emojide kasutamine levinud 56,5%-l kontodest. Kusjuures ühes Islandi e-poe äpis on isegi emoji otsingufunktsioon – sisestad emoji ja saad vastavad tooted.
Seega selleks, et ajaga sammu pidada, tuleb kindlasti kaaluda nende kasutamist ka ettevõtetel. Kuid silmas tuleb pidada, et emojide tõlgendamisel võib esineda suuri erinevusi, nende tähendused varieeruvad sotsiaalse grupi, piirkonna ja muude tegurite järgi. Ehkki võib olla hea mõte hüpata emojirongile ja väljendada vaatajaskonnale meeldivalt sõbralikku suhtumist, pead siiski ettevaatlikult tegutsema. Niisiis tuleb väga tähele panna, milliseid ja kui palju neid kasutusele võtta.
Alljärgnevalt mõned soovitused emojide kasutamisel.
Mis on emojid?
Emojid on väikesed ikoonid ja pildid, mis on loodud Unicode Standardi abil. Neid kasutatakse tekstisõnumites, veebisaitidel ja muus digitaalses suhtluses. Sõna “emoji” pärineb jaapani keelest, kus “e” (絵) tähendab “pilti” ja “moji” (文字) tähendab “märki”. Emojid võivad esineda tuntud kollaste piltidena või tavaliste objektide kujul, nt ilm, toit, loomad ja muud esemed. Neid kasutatakse nii arvutites kui ka mobiilides.
Mis vahe on emojidel ja emotikonidel?
Emojid on animeeritud digitaalpildid, mis esindavad erinevaid objekte, emotsioone ja tegevusi.
Emotikonid, seevastu, on emotsioonide ja näo kujutised, mida edastatakse teksti kaudu, kasutades klaviatuurilt leitud märke. Näiteks “:)” tähistab naeratavat nägu, samas kui “:(” tähistab kurba nägu.
Ehk siis erinevalt emojidest saab emotikone luua lihtsalt klaviatuuri sümbolite abil.
Miks kasutada emojisid?
Olgu siinkohal välja toodud vaid mõned numbrid. Siit leiad veel igasugu statistikat.
- Emojide kasutamine on viimase kolme aasta jooksul suurenenud 775%.
- 92% millenniaalidest kasutab emojisid igapäevaselt.
- Täna on olemas üle 3000 erineva emoji.
- Emojide lisamine sotsiaalmeedia postitusele võib suurendada kaasatust 25,4%.
- Naissoost kasutajad on 16% tõenäolisemalt emojide kasutajad kui mehed.
- Ärilises mõtetes on emojide kasutamine suurenenud 775%.
Emojide kasutamine vs edulisemalt leviv postitus Instagramis on samuti leitud mitmete uuringute tulemusena. Jah loomulikult saab öelda, et kõik sõltub. Kuid loo moraal võiks olla, et ole julgem katsetama ja leidma, kuidas on sinu sihtrühmaga, mil määral neid emojid kõnetavad.
Miks emojid toimivad?
Teaduslik seletus on, et emoji nägemine aktiveerib ajus sama reaktsiooni nagu reaalse inimnäo nägemine. Ja see kehtib ka puhtalt emotikoni puhul nt :), kuid emojid näevad välja veelgi inimlikumad kui klaviatuuri elementide kombinatsioon. Lihtsam viis selgitada meie kiindumust emojide vastu on kasutades klišeed: pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Emojid aitavad meil edastada nüansse, mida me ei oska sõnadega väljendada. Need on universaalselt mõistetavad ja aitavad pakkuda konteksti olukordades, kus see on vajalik. Emojid aitavad meil oma sõnumit lühemalt edastada, samas võimaldades meil oma emotsioone väljendada. Ja mis kõige tähtsam, nad muudavad sõnad visuaalselt lõbusamaks.
Emojide kasutamine turunduses
Emojide kasutamine Facebooki personaalses postitustes suurendab meeldimiste arvu 57%, kommentaare 33% ja jagamisi 33%, näitab üks uuring. Kuid kas sama kehtib ka ettevõtte sotsiaalmeedia postituste turundamise puhul? Kas emojide kasutamine aitab rohkem kliente meelitada või positsioneerib see ettevõtte lapsiku ja mitte just kõige tõsiselt võetavamana?
Lühike vastus on, et emojide kasutamine äriga seotud sotsiaalmeedia postitustes võib oluliselt suurendada interaktsioone ja kaasatust.Tarkvarahiiglane Adobe avaldas 2019. aastal oma esimese Emoji Trend Reporti, kus küsitleti 1000 emojide kasutajat Ameerika Ühendriikides. Uuring näitas, et 44% vastajatest ostavad tõenäolisem tooteid, mida reklaamitakse emojidega.Võib-olla on emojide mõju tarbijate ostuotsustele seotud inimlikku sidet loova mõju tõttu, mille nad brändide ja ostjate vahel loovad. Umbes 80% Adobe raportis küsitletud inimestest usub, et emojide kasutajad on sõbralikumad ja ligipääsetavamad — see tunne laieneb ka brändidele.
Huvitav on märkida, et mõne aasta tagune HubSpoti analüüs leidis, et viiest emojist, mis kõige tõenäolisemalt suurendavad kaasatust (vähemalt nende uuringus), ei olnud ühtegi “sõbralikku” nägu:
Märkad isegi, et vaid mõned neist on näo kujulised ehk siis populaarseimad, mida muidu kasutatakse (vaata top 100 pilti). See võib tähendada seda, et vähempopulaarsete emojide kasutamine oma turundusstrateegias on produktiivne uudsuse teguri jaoks, mis on minu arvates oluline faktor jälgijate kaasamiseks.
Eraldi tähelepanu sooviks juhtida ka pisar silmas näole. Kas pisarate või kurva näoga emotikonide postitamine julgustab inimesi avaldama kaastunnet ja aktiivsemalt kaasa lööma? Kindlasti tundub nutvale näole reageerimine (ka päriselus) kiireloomulisem kui naeratavale näole.
Mida pidada silmas emojide kasutamisel turunduses?
Kuhu panna emoji – tähtsa sõna ette või taha?
Vaadates erinevaid soovitusi laiast maailmast, soovitatakse enamjaolt, et emojid tulevad alati pärast teksti, mitte enne. Ma saan mõttest aru kuid mina patustan selle vastu, mulle meeldib panna emoji peale sõna, mida siis ilmestada tahan. Kuid mitte kunagi ei asenda ma sõna emojiga. Sõnad peaksid olema kuningad ehk esikohal. Soovime ju, et inimesed saaksid sõnumi mõttest üheselt aru ja kohe. Pannes emoji sõna asemele, ei pruugi teksti mõttest kõik üheselt aru saada.
Kuid täiesti eraldi teema on ekraanilugejate ja vaegnägijate puhul. Kui kasutatakse ekraanilugejat, ajab lause keskel olev emoji tõenäoliselt lugeja lühisesse. Seejuures veelgi vähem soovitatakse ekraanilugejaid silmas pidades kasutada emotikoni. Sellest saab ta tihtipeale aru kui lihtsalt mingitest kirjavahemärkidest.
Mõtle ka sellele, et emoji näeks ok välja eri värvi ekraanidel
Oled sa mõelnud, et inimesed kasutavad eri värvirežiimil ekraane? Tume vs hele. Kas su kasutatav pildike paistab ühtviisi hästi välja mõlemas versioonis? Seega väldi näiteks valikul variatsioone tumedat või heledat nahavärvi. Neutraalkollasena on sellel parem kontrast nii tumedal kui heledal taustal.
Tunne oma jälgijaid
Kas su sihtrühm ise kasutab emojisid? Kas nad üleüldse mõistavad neid? Või kas isegi tead nende tõelist tähendust! Vaata siit kui valesti võid kasutada 😊 Kui sinu peamiseks sihtrühmaks on Z- ja Y-generatsioon, on vastus enamjaolt jah. Kui aga sinu soovitavaks persoonaks on X-generatsioon ja boomersid, ei pruugi see vastus nii ühene olla.
Kuid erinevus on ka rahvuses. Nii näiteks on leitud, et vene keelt kõnelevad inimesed on kõige romantilisemas, sest kasutavad 3x rohkem romantikateemalisi emojisid, kui keskmine inimene.
Samal ajal Austraalias on kõige enam hoolimatuid emojisid – alkohol, narkootikumid, rämpstoit. Seejuures on nad ka pühadepidustuste emojide peamised kasutajad.
Kas emojid vastavad kontekstile?
Selleks, et oma emojide turundusstrateegiast maksimumi võtta, pead teadma, mida iga emoji tähistab. Emojid on loodud selleks, et nad täiustaksid sõna või lauset ja nad peavad sobituma konteksti.
Emojid saavad edastada emotsioone, ideid ja tegevusi. Vali emojid, mis on seotud sinu brändi ja sõnumiga, mida soovid edastada. Kasuta emojisid, mis peegeldavad sinu brändi isikupära ja resoneerivad sinu sihtrühmaga.See on väga oluline tegur, kui soovid, et sinu sõnum kõnetaks kliente. Ära kasuta brändi jaoks juhuslikke emojisid; näiteks kui sinu ettevõte müüb meiki, siis ei ole mõistlik kasutada emojid, mis kujutavad postitus postituse järel autojuppe.
Emoji lisab emotsioone
Elektroonilise suhtluse peamine probleem on see, et ta on hääletu ja seega tuleb sul sõnum peas „kõlama“ panna puhtalt teksti abil. Kui tavasuhtluses saad kasutada hääle varjundeid, et emotsioone edasi anda, siis internetis teksti kirjutades seda võimalust ei ole. On sul ka olnud möödarääkimisi kuna sa mõtlesid üht aga lugeja luges välja midagi muud, sest ei saanud aru su emotsioonist. Mul küll on. Meenub kohe vestlus ühe mehega seoses mu GDPR artikliga Messengeris ja suusad läksid suht risti, sest emotsioonid ja hääletoon ei tulnud tähtedekombinatsioonist välja. Seega on emojide kasutamisel võimalus sul lisaks sõnadele ka piltidega üldist tonaalsust väljendada.
Vaata kasvõi seda pilti. Kuidas sama sõnum aga erinev tujukuju mõtet edasi annab.
Ära üle pinguta
Ära kasuta emojisid liiga palju. Liiga palju emojisid tundub esiteks odavana ja teiseks vaatajal/lugejal tekib neist tüdimus. Liiga palju emojisid sinu sotsiaalmeedia turunduses ja kampaaniates võivad mõjuda ärritavalt või lihtsalt segadusse ajavalt.
Kuigi emojide kasutamine võib aidata konversioone suurendada, soovitavad eksperdid neid ettevaatlikult kasutada. Ühe vanema uuringu järgi arvab üle pool vaatajaskonnast, et ettevõtted kasutavad liiga palju emojisid. Seega olgu veelkord öeldud, et ole nende kasutamisel pigem ettevaatlik, et sa ei jätaks oma ettevõttest negatiivset muljet ega edastaks vale sõnumit.
Tunne emojide tähendust
Liikvel on tuhandeid erinevaid emojisid. Seega enne, kui sa oled postitusele neid lisamas, veendu, et valisid just selle kõige õigema. Tunne selle tegelikku tähendust! Kui sa ei ole kindel, jäta pigem panemata. Emojide tähendusi saad vaadata ka ühest mu lemmikust postituste ilmestamise tööriistast Emojipediast.
Ja lisaks klassikaline kakajunn, mida paljud kasutasid alguses šokolaadijäätise tähenduses…
Kusjuures asja teeb veelgi keerulisemaks see, et ka üht ja sama emojit tajutakse erinevalt. Minnesota ülikooli uuring leidis, et inimesed ei olnud sageli nõus sellega, kas samad emojid kujutasid positiivset, neutraalset või negatiivset meelt. Segadus suurenes veelgi, kui esitleti samade emojide versioone erinevate ettevõtete poolt.
Ja, et asja veel keerulisemaks ajada, pead sa teadma ka, et eri seadmetes võib emoji olla erineva ilmega.
Kas leida oma ettevõttele sobivad emojid ja kasutada neid?
Üks hea mõte on leida oma ettevõttele paar kuni viis emojit, mida sihipäraselt edaspidi kasutada. Nii jääb brändi toon ühtlasemaks ja emojid muutuvad sinu jälgijatele tuttavlikuks.Suurim eelis selle lähenemise juures on see, et tarbijad hakkavad sinu kaubamärki nende emojidega seostama iga kord, kui nad neid mujal kontekstis näevad. See aitab luua tugevamat sidet brändi ja tarbijate vahel ning suurendab brändi tuntust ja meeldejäävust.
Kui tundub, et ei sobi, ära kasuta
Hoolimata sellest, et ka väga suured ja tuntud ning lugupeetud ettevõtted emojisid kasutavad, ei pea seda sina tegema, kui sa tunned, et see ei sobi kokku sinu ettevõtte üldise kuvandiga. Oluline on aga valida emojid, mis peegeldavad sinu brändi isikupära ja on kontekstis sobivad. Kui emojid ei sobi sinu brändiga või tunduvad ebaproportsionaalsed, siis on parem neist loobuda.
Kuid mina siiski julgustaksin neid kasutama. Kasvõi mõni üksik jutu ilmestamiseks, pidepunktidele viitamiseks vms. Kõik eelnev statistika ka ju pooldab nende kasutamist.
Kui sinu ettevõte töötab moe-, spordi-, muusika- või muus vormis meelelahutuses, on väga tõenäoline, et emojid sobivad sinu brändiga. Need valdkonnad on sageli nooruslikud ja lõbusad, mistõttu emojid saavad aidata edastada positiivset ja kaasahaaravat sõnumit.
Kuid kui pakud tõsisemat teenust, näiteks matuseteenust, on tõenäolisem, et emojide kasutamine ei pruugi sobida. Nutunäoga emoji võiks küll tunduda kohane, kuid kas see tõeliselt sobib sellises kontekstis?
Ja no kui küsida, kui palju neid tujukujusid oma postituses kasutada. Mnjaa…minu jaoks jätab paljude emojide kasutamine natuke odava mulje. Aga mõtle ise! Seetõttu on oluline leida tasakaal: vali hoolikalt paar emojit, mis sobivad sinu brändi isikupära ja sõnumiga. Lõppkokkuvõttes mõtle ise, mis sinu brändile ja sihtrühmale kõige paremini sobib.
Emojide kasutamine müügi edendamiseks
On tehtud mitmeid teaduslikke uuringuid, et selgitada, kas emojide lisamine müügiteksti mõjutab müügikäivet. Ühes uuringus leiti, et reklaamtekst, mis sisaldab emojisid, tõstab vähemalt hedooniliste toodete puhul suuremat positiivset mõju ja soodsamaid ostukavatsusi võrreldes tekstidega, kus emojisid ei ole.
Mis vahe on utilitaarsel ja hedoonilisel kaubal?
Utilitaarsed tooted on tõhusad, abivalmid, funktsionaalsed ja praktilised, samas kui hedoonilised tooted on lõbusad, põnevad ja nauditavad. Need tooted pakuvad tarbijatele rõõmu ja naudingut ning on sageli seotud emotsionaalsete kogemustega. Hedoonilised tooted võivad olla näiteks maiustused, meelelahutus või luksuskaupade ostmine, mis pakuvad tarbijale mitte ainult praktilist kasu, vaid ka emotsionaalset rahulolu. Utilitaarsed tooted seevastu, nagu kodumasinad või tööriistad, keskenduvad peamiselt funktsionaalsusele ja praktilisusele.
Emojide kasutamine turunduses võib olla eriti tõhus hedooniliste toodete puhul, kuna need aitavad edastada tooteid ümbritsevat positiivset emotsionaalset konteksti. Siiski tuleb meeles pidada, et emojide kasutamine peab olema mõistlik ja konteksti sobiv. Liigne emoji kasutamine võib muuta sõnumi segaseks ja vähendada selle mõju.Seega peaksid ettevõtted sihtima just neid kliendisegmente, kes on suurema hedoonilise käitumisega. A/B testimine on tõhus viis välja selgitada, millised emojid ja millises koguses neid kasutada, et saavutada parim tulemus. Oluline on leida tasakaal emojide kasutamise vahel, et need toetaksid sõnumit ja brändi kuvandit ning ei moonutaks sõnumi sisu.
Emojide kasutamine reklaamis
Enne emojide kasutamist oma Facebooki reklaamides peaksid kaaluma oma brändi häält, sihtrühma ja niši, milles müüd. Kui sinu ettevõte on lõbus ja omapärane (või sihtrühmaks on vähem professionaalne vaatajaskond), siis lase käia! Aga kui su bränd on vastupidine, tasub hoolikalt kaaluda!
On leitud, et emojid on abiks reklaamide puhul, et teiste reklaamide seas silma paista. Tõenäoliselt on sinu kliendil sotsiaalmeedia voog täis sadu eri reklaame, mis kõik räägivad sarnaseid asju – osta! Kui kasutad oma reklaamis emojit, võib olla suurem võimalus scrollimise ajal kellelegi silma jääda. Kuid veendu, et kasutad oma sotsiaalmeediareklaamides emojisid ainult siis, kui see on sinu reklaamisõnumi jaoks mõistlikud ja/või lisavad sellele midagi juurde.
Kuigi mnjah, tuleb tunnistada, et emojid reklaamides ei ole ka enam midagi erilist nähtusena.
Facebooki reklaamides olevad emojid võivad konto blokeerida!
Ühel mu kliendil pandid reklaamikonto blokki kuna reklaamis oli liiga palju emojisid (neid oli 5 ca 40 sõna peale). Paari päeva pärast küll avati aga siiski! Kuid miks nii siis? Selle pärast:
Facebook võimaldab sul kasutada emojisid, kuid nad ei käsi seda teha. See ei pruugi tunduda olulise erinevusena, kuid nii see on. Facebooki reklaamipoliitikas on punkt nö süsteemidest möödahiilimise kohta. Seal rõhutatakse, et sa ei tohi “kasutada reklaami tekstis unicode-märke ega sümboleid eesmärgiga sõnu või fraase hägustada”.
See tähendab sisuliselt seda, et sa ei tohi sõnade, numbrite või fraaside asemel kasutada emojisid. Näiteks kui tahad, et soodushind Facebooki reklaamis silma paistaks, võib olla ahvatlev kasutada soodustuse suurust emoji numbritena. Facebook aga hindab seda katseks varjata teavet unicode’is ja reklaam lükatakse tagasi. Vähe sellest, süsteemidest möödahiilimine on Facebooki jaoks üsna tõsine kuritegu ja seda peaksid kindlasti vältima. Nad on praegu eriti kurjaks läinud…
Seega igasugu huvitavate objektide emojide kasutamine võib aidata saada rohkem konversioone. Siiski! Kasuta neid mõistlikult ja pigem vähem. Ma ei väsi kordamast – emoji ei asenda sõna, vaid täiendab teda!
Isegi kui su ettevõtte „mängib emojid välja“, tuleb mõelda ka pakutavatele toodetele. See, et sinu bränd soovib kasutada emojisid, ei tähenda, et peaksid neid kindla peale pidevalt kasutama. Kuid kui sa seda teed, peaksid need emojid olema müüdava toote jaoks mõistlikud.
Võlusõna võiks igal juhul olla A/B test. Ja kindlasti mitte ei piisa ühest testist, seda tuleks teha ikka mitmeid, et mingitki ühist joont välja selgitama hakata. Pea silmas aga, et liigsete emojide kasutamine moonutab sõnumeid, on tüütu ja näib välja kui rämpspostitus. Lisaks minu isikliku arvamuse kohaselt mõjub see ka brändile labaselt ja odavalt.
Ehk siis – kas kasutada sotsiaalmeediareklaamis emojit? Esimene vastus on, et testi! Seejuures ole asjakohane, selge ja loominguline. Seega hoia nad strateegilisena ja testi neid oma konkreetse niši, vaatajaskonna ja brändi jaoks, enne kui hulluks lähed.
Aga emojid e-maili pealkirjas?
Jälle üks põnev nurk. Uurisin ka Facebookis, et kas keegi on testinud, kuid kahjuks ei saanud ühtegi vastust. Olen ise mõned korrad testinud ja siis on tulemus kord nii, kord naa. Siia sobiks nüüd hästi mu endise teivashüppetreeneri lause – aga vaatame, mida kirjandus selle peale ütleb. Ta võttis selle peale küll lahti enda kirjutatud raamatu 😊, ma jääks siinkohal netis leiduvate uuringute peale.
Sinu uudiskirja tellijate postkastid on üle ujutatud teiste ettevõtete e-mailidest, kes võistlevad nende tähelepanu pärast. See väike meili teemarida on kõik, mida saad nende huvi äratamiseks ja kirja avamiseks kasutada. Siin pisut statistikat nethuntilt:
Jah, oluline on pakkuda ka oma tellijatele e-kirjas kvaliteetset sisu. Kuid nad ei näe tegelikult tihtipeale sinu väärtuslikku teavet ega hämmastavaid (või „hämmastavaid“?) pakkumisi. Miks? Sinu e-maili turundus on igav. E-maili pealkiri veel igavam ja see ei paista kuidagi teiste seas silma.
Emojide kasutamine e-maili teemaridadel – kui see on asjakohane – võiks olla ju suurepärane viis emotsioonide esilekutsumiseks või tellijate tähelepanu tõmbamiseks. Seda enam, et uuringud on paljulubavad. Mõnede uuringute kohaselt näitab emojide lisamine e-maili teemareale 56% kõrgemat avamismäära, samas kui mõned väidavad, et nende lisamisel suureneb CTR 93%. Aga loe edasi ka 🙂
Millal ja kuidas kasutada meilis emotikone?
1. Kasuta emojisid, et reklaamkirjad silma paistaksid.
Emoji sümbolid on värvilised ja silmatorkavad. Nagu ülevalt paarist näitest näha, peaksid nad oluliselt ka avamise määra tõstma.
Kuid kaalu seda, et äkki mõnele segmendile emoji lisamine ei ole nii vastuvõetav. Nt mul on Eesti koolide meililist, kuhu saadan uuringukutseid jms. Mõni aasta tagasi ma neile emojisid üldse ei pannud teemareale. Ma ei tea, lihtsalt ei tundunud sobivat. Kuid nüüd, mnjaa kasutan julgesti! Oma turunduse uudiskirjas kasutan neid aga kogu aeg. PS! Oled mu meililistis? Kui ei, kliki siia!
Aga eks see on su enda brändi hääl, mis peaks ütlema kas neid kasutada ja kui siis milliseid ja mitu.
2. Saada kaasatuse suurendamiseks asjakohaseid emojisid.
Temaatiliste emojide kasutamine hooajaliste teemaridade jaoks võib märkimisväärselt suurendada postituste tõhusust avamisel. Näiteks sõbrapäeval süda või huuled, jõuludel jõulukuusk jne.
Siin on Nethunti uuring, mis vaatles kuidas pühade ajal meiliturunduses teemareale emoji lisamine kirjade avamist mõjutab:
3. Kasuta emojit meilireal tähemärkide kokkuhoiuks.
Kuigi ma muidu ei soovita emojit sõna asemel kasutada, siis väike mõttekoht e-maili turunduses on. Põhjus selles, et paljud loevad oma e-maile just mobiilist (ja Smaily Taneli väitel kohe kui silmad voodis lahti löövad :D) siis sinna väiksele ekraanile just ülemäära palju ruumi ei jää tabava pealkirja kirjutamiseks. Seega võivad emojid aidata e-maili teemarea vormindamisel, sest emojide sümbolid võtavad sama sõnumi edastamisel vähem ruumi kui tekst. Kuid veelkord! Vaata, et sõnum oleks üheselt mõistetav ja ei tekitaks küsimusi, mida selle pildiga öelda on soovitud.
Millal ei tasuks e-postis emojid kasutada?
1. Jäta emojid välja, kui need ei sobi sinu brändi tooniga.
Kui sinu bränd on siiani pigem emojisid vältinud, nii sotsiaalmeedias ja mujal väljundites, siis ei sobi emojid tõenäoliselt ka sinu uudiskirjade tellijatele.
Samas valikus on lai valik emotikone: kalkulaatorid, stoppmärgid, numbrid, rahaklambrid, kellad ja palju muud. See jätab palju ruumi oma ettevõtte jaoks sobivate emojide leidmiseks.
Kuid isegi nö. popid ja noortepärased brändid ei tohiks kõige jaoks emojisid kasutada.
2. Jäta emojid tehingutega seotud meilide saatmisel välja.
Näiteks tehingutega seotud meilid on ehk koht, mil südamesilmad ei pruugi sobida. Keegi ei taha saada armsaid emojisid täis kviitungit või tagasilükatud kaarditeatist. Emojid võivad jätta mulje, et bränd on odav või ebaprofessionaalne, mis võib kahjustada brändi mainet. Kuigi nad tõmbavad tähelepanu, ei pruugi see olla positiivne.
3. Ära saada emojisid kogu aeg ja kohutavalt palju.
Liiga paljude emotikonidega e-kirjade liiga sagedane saatmine võib olla häiriv ja närvidele käiv – umbes nagu oleks liiga palju õhupalle ühes ruumis…Õhupallid on küll toredad aga (vähemalt minu arust) on needki toredad vaid mingi piirini.
4. Koostööpartnerile esimese kirja saatmisel.
Kui plaanid edukat koostööd uue ettevõttega, pole ehk emoji asjakohane. Mitte tundes oma uut potentsiaalset partnerit võid talle vale esmamulje jätta wink-wink emojit saates. Pigem jääks klassikalise e-maili teemarea peale ja kasutaksin ainult teksti.
5. Vali emojisid hoolikalt
Valede emojide kasutamine valel ajal võib luua eemaletõukavaid sõnumeid. Oluline on valida emojid hoolikalt, et vältida tahtmatuid ja sobimatuid emotikonide vigu, mis võivad tekitada segadust või negatiivseid assotsiatsioone.
Ok aga mis siis saab – emoji e-maili teemareale või ei?
Tead jumala ausalt – ma ei tea 😊. Kui googeldad uuringuid siis leiad täpselt sellise vastuse nagu soovid. Kui tahad uskuda, et emoji teemareal tõstab CTR, siis sellise vaste sa leiad. Kui aga sellesse ei usu, on ka sinule tõendeid uuringute näol olemas.
Tegelikult on ju nii, et nii nagu iga teine asi, ka e-mailiturunduses sõltub tulemuslikkus niiiii paljudest asjadest ja kokkulangevustest – ajastus, pakkumine, teemarea CTA jne. Seega igav vastus aga nagu alati soovitan – testi, testi, testi ja tee omi järeldusi. Testimise koha pealt – saada testkirjad ka endale enne välja saatmist. Ava seda eri meilboksides ja ka telefonis/arvutis. Võid üllatuda kui erinevad nad eri keskkondades välja näevad.
Kuid lühidalt veel mõttekohad, miks ja kuidas meiliturunduses emojisid kasutada:
Kuidas kasutada emojide e-posti turunduses tõhusalt
Emojide kasutamine e-posti turunduses võib olla kasulik, kuid nende efektiivne rakendamine nõuab hoolikat lähenemist. Siin on mõned peamised soovitused:
- Paiguta emojid strateegiliselt: Kasuta emojide lisamiseks subjekti pealkirja, et suurendada avamismäära. Vali vähem levinud emojid, et silma paista, ja rõhuta olulisi sõnumeid.
- Tunne oma sihtrühma: Oluline on mõista, kellele sa e-kirju saadad. Erinevad demograafilised rühmad reageerivad emojidele erinevalt, seega kohanda oma lähenemist vastavalt.
- Arvesta erinevaid seadmeid ja e-posti teenusepakkujaid: Emojid võivad eri seadmetes ja e-posti programmides välja näha erinevalt. Veendu, et valitud emojid kuvatakse õigesti.
- Taga emojide sobivus brändi häälega: Emojid peaksid olema kooskõlas sinu brändi isikupära ja sihtrühmaga. Tõsistes valdkondades, nagu finants või meditsiin, on emojide kasutamine sageli sobimatu.
- Ära ületa mõõtu: Liigne emoji kasutamine võib muuta sõnumi segaseks ja odavaks. Emojid peaksid olema täienduseks, mitte asenduseks sõnadele.
- Veendu, et emojid toetavad sõnumit: Kasuta emojisid ainult siis, kui need lisavad väärtust ja on seotud edastatava sõnumiga.
- Testi erinevaid variante: A/B testimine aitab välja selgitada, millised emojid töötavad kõige paremini sinu sihtrühmas.
Kokkuvõttes võivad emojid olla tõhus tööriist e-posti turunduses, kui neid kasutatakse õigesti ja mõistlikult.
Mina ikka neid aga aeg ajalt panen ka edaspidi. Miks? Sest lihtsalt tahan!
Emojid ja poliitika
Kuna digitaliseerumine hoogustub ja maailm kallab oma mõtteid kõikjale sotsiaalmeedias, on uudsemad väljendusviisid teretulnud ka väljaspool klassikalist turundust (kuigi eks see poliitika on ju ka üks paras ideede müük). X-i protestid ja revolutsioonid on nüüdseks igapäevased. Ja emojid aitavad seal hästi õiget emotsiooni õigel ajal esile kutsuda.
Näiteks USA presidendi Donald Trumpi tagandamise kontekstis sai virsiku emoji sümboliks, mis väljendas vastuseisu tema valitsusele. See näitab, kuidas emojid võivad kiiresti omandada poliitilise tähenduse ja muutuda osaks laiemast diskursusest.
Samuti näiteks Euroopa Parlamendi valimiste ajal kasutasid parteid lipuemojisid, et rõhutada rahvuslikku identiteeti ja tugevdada oma sõnumeid.
Poliitilises mõttes tuleb aga veelgi enam kaaluda emojide kasutamise relevantsust. Kui poliitik tegeleb rahvusvahelisel tasandil, siis tuleb teada, et kultuurilised erinevused võivad mõjutada emoji tõlgendamist. Näiteks võib Hiinas naeratav emoji väljendada umbusku, samas kui lääne kultuuris seostatakse seda sõbralikkusega. Vasakpoolsete poliitikute seas on populaarsed emojid ✌️ (rahusümbol) ja 🌱 (kasv), samas kui parempoolsed kasutavad rohkem 💪 (jõud) ja 💯 (täiuslikkus). See näitab, kuidas emojid võivad peegeldada poliitilisi väärtusi ja mõjutada identiteedi loomist.
Seetõttu on soovitatav segmenteerida oma sihtrühm ja kohandada emojide kasutamine vastavalt iga grupi eripäradele. Selline lähenemine aitab tagada, et sõnum jõuab õigesti kohale ning loob positiivse vastukaja. Emojide kasutamist poliitikas toetab ka üks väga põhjalik uuring, mis leidis, et poliitikud, kes kasutavad emojide kombinatsioone oma postitustes, suudavad luua tugevama sideme oma valijatega ning paremini oma sõnumeid visuaalselt edastada.
Konsulteerin ka ise mitmeid Eesti väga tuntud poliitikuid ning katsetan ka nende puhul emojidega. Veel on vara öelda, sest testin neid alles, kuid kergelt julgeks öelda küll, et kaasatus on pisut kõrgem. Selgem teadlikkus on aga selle kohta tulnud, et CTA teeb ka nende postituste juures tubli sammu engagementi osas. Neil konkreetselt neid peaaegu ei olnud, nüüd pikin neid kavalalt sisse ja silm statistikal rõõmustab 😊.
Emojid turunduses – kasutada siis või mitte?
Emojid võivad sinu suhtlus- ja turundusstrateegiat tõhustada, võimaldades ettevõtjana luua sidet oma vaatajaskonnaga, ilma et peaksid muretsema keelebarjääri pärast. Lisaks erinevate kanalitel ja digitaalsetel platvormidel kaasamisele, annavad need sinu ettevõttele isikupära ja identiteedi, aidates kaasa ka selle inimlikustamisele.
Siiski tuleb meeles pidada, et selle kasutamine peab olema läbimõeldud ja tagasihoidlik, et mitte põhjustada ärritust, segadust ega isegi tarbetut kahemõttelisust. Lisaks ei tohiks me turundajana kunagi jätta tähelepanuta kirjutatud sõna autoriteeti ja autentsust. On tõsi, et pilt võib olla väärt tuhat sõna. Seega piisab mõnikord ühest sõna asendavast emojist, et mõtlematult kogu oma turundus pea peale pöörata.
Järg sinu käes – kas kasutad emojisid?
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu