Eksperdid ennustavad – aasta 2020 internetiturunduses vol2

Eksperdid ennustavad – aasta 2020 internetiturunduses vol2

Ennustame edasi. Sarja teine artikkel sinu ees. Loe kindlasti ka esimest!

  • Andrus Kiisküla, Tallink Grupi digianalüütika äriarenduse juht
  • Karl Mattias Õige, digimeedia strateeg, Initiative
  • Mathis Bogens, turunduse juht, Neway loovagentuur
  • Jaan Kruusma, koolitaja
  • Rene Rumberg, turunduskommunikatsiooni spetsialist
  • Andrus Purde, Outfunneli juht ja asutaja

 

Andrus Kiisküla
Andrus Kiisküla

Andrus Kiisküla, Tallink Grupi digianalüütika äriarenduse juht

Arvamusi ja võimalusi on palju millele see aasta keskenduda. Kirjutasin hiljuti pikema postituse Turundus aastal 2020 – trendid, fookus ja ootused ja ei hakka sealseid mõtteid kordama. 

Esimese asjana soovitan keskenduda heale analüüsile, vaata üle mida oled teinud, mis on tulemusi toonud ja mida saaks tänaste tegevuste juures parandada. Väikesed muudatused eri etappides võivad suurt pilti väga palju muuta. Kui jääd hätta, leia hea analüütilise mõtlemisega strateeg, kes mõistab Sinu äri olemust. 

Hõbekuule, ei ole olemas, kuigi Sinu teele tuleb ikka inimesi, kes lubavad imesid ilma suure tööta. Ole konstruktiivselt kriitiline! 

Signaale suures infomüras tuleb muudkui juurde. Hea loovlahendus eristub ja aitab selles müras pinnale tõusta. Yuval Noah Harari on öelnud, ”me mõtleme lugudes ja proovime maailmast aru saada läbi lugude, mitte läbi valemite ja graafikute.” Ära alahinda lugude tähtsust! 

Teiselt poolt muutub turundus järjest rohkem tehniliseks ja analüütilisemaks. Leia tasakaal loovuse ja tehnoloogia vahel, et veel paremini müras esile tõusta. Panusta tugevasse tehnoloogilisse võimekusse, see loob aluse heale analüütikale ja personaliseerimisele. Tehisintellekti roll turunduses on veel väikene, aga kasvab kindlasti väga suureks selle kümnendi jooksul. 

Päeva lõpuks ära unusta, kes on Sinu klient, mida ta vajab ja kuidas Sa saad teda aidata.

 

Karl-Mattias Õige
Karl-Mattias Õige

Karl Mattias Õige, digimeedia strateeg, Initiative

Mitte kellelegi ei ole enam üllatuseks, et enamus internetikasutajatest on kättesaadavad üha väiksematelt ekraanidelt, mille pärast nn “mobile first” meediastrateegiatest ei ole enam pelgalt soovitus vaid kohustus. 2020. aastaks on klienditeekonnast arusaamine määravaks kriteeriumiks efektiivseks digiturundamiseks.

Andmed

Tänaseks pole turundus pehme teadus, vaid liigub üha enam matemaatiliseks. Seda sama teed läheb ka loovam pool, mille puhul näeme üha enam sisendit tulevat just andmetest.

AR

Kindlasti tasub ka meeles pidada, et tehnoloogiline areng soosib erinevate lahenduste kasutamist. Kui AR ja erinevad 360 kraadi lahendused on paljudele juba teada-tuntud mõisted, siis nii tark- kui ka riistvaraline areng soosib väiksemate kaupmeeste võimalusi levitada interaktiivset sisu. Seda saab kasutada nii oma toodete tutvustamisel, kui ka reklaamlahendustest.

Visuaalne sisu

Tulenevalt sellest, et kasutajatele meeldib üha enam tarbida visuaalset sisu ning suhelda piltide keeles saab SEO vaates oluliseks pildiotsing ning kasutajate inspireerimine just läbi analoogsete formaatide.                                    

Häälotsing

Silmas tasub pidada ka seda, et tehnoloogia areneb kiiremini kui me arvata oskame ning ma ei oleks üllatunud, kui juba varsti jõuab pisemate keeleruumide häälotsing nii kaasaskantavatesse nutiseadmetesse kui ka koduabilistesse.

 

Mathis Bogens
Mathis Bogens

Mathis Bogens, turunduse juht, Neway loovagentuur

Uus kümnend algab olukorrast, kus turundustegevused on muutunud ettevõtete orgaaniliseks osaks ja turundajate igapäevased väljakutsed seisavad küsimuste taga, kuidas teha midagi sellist, mis eristaks sind teistest või tooks sulle tähelepanu nii, et sa saaksid selle hiljem enda kasuks tööle panna.

 

Pakun kolm mõtet, millele võiks iga turundusega tegelev inimene mõelda, siis kui ta ärkab ja ka siis, kui on aeg magama minna.

  1. Sul on sihtgrupp ja tal on sinuga omad puutepunktid. Sinu töö on teha nii, et igal hetkel, kui ta sinuga kokku puutub, saaks ta sellest hetkest kätte täpselt selle elamuse, info või kogemuse, mida ta otsib ja mida sa talle pakkuda tahad.

See eeldab, et sul on paigas väga kindlad sihtgrupid ja sa toodad neile sisu nendes kanalites, mida nad kasutavad või suunad neile neid reklaame, mis just neid enim kõnetavad.

  1. Turundus elab mobiilis. Uus kümnend võiks alata mõttega, et enne, kui midagi üldse teha, tuleb mõelda sellele, kuidas see mobiilis välja näeb. Või näiteks, kas üldse on mõtet enam „pikali“ fotosid sotsiaalmeedia jaoks teha?

See sisu, mis on mobiili jaoks tehtud, paistab mobiilis ka tunduvalt parem välja ja samas ei tohi sealjuures unustada, et mobiilis elatakse skrollides ja korraga on silme ees vaid üks äpp või veebileht.

  1. Ei tohi kaotada pead ja otsima peaks alati suurt pilti. Turundusse saab tuua kommunikatsioonielemente, mängida sõnumitega, luua jutupunkte, otsida fakte ja mitte kaotada enda nägu. Olema peab põhjalik ning lähtuma alati mõtteviisist, kus mõõta tuleks palju rohkem kui lõigata.

Endale tuleb alati aru anda, et kumb sinu ja su sihtgrupi jaoks on see õige toode, kas üks hea ja läbimõeldud foto/videojupp või sootuks telefoniga tehtud kiired Instagrami story’d värvikate vilede ja emojidega.

 

Jaan Kruusma
Jaan Kruusma

Jaan Kruusma, koolitaja

TikTok, TikTok, aeg muudkui lendab ja kogu aeg vaja uuendada enda turundusstrateegiat. See vast on kõige suurem väljakutse 2020, et aru saada kuhu ja mis sisu luua, et olla kaasaegne ja oluline oma jälgijate ning klientide jaoks. Samas ei tasu paanikat tekitada, vaata rahulikult oma senised tegevused üle ja tee seda mida juba hästi oled teinud veelgi paremini, arvan ma. Õnneks arvamusi saab palju olla ja ennast ennustajaks ei pea. 

AR ja VR

Endiselt on suure küsimärgi all kõik AR ja VR süsteemid, kuid seni on see tehnoloogia saanud peamiselt kasutust vaid toredate maskide, mida võimalik enda videodele või piltidele peale panna. See kõik on tore, aga revolutsioonist on asi kaugel. Mina isiklikult ei hakka käima maski või prillidega ringi, selleks, et näha lisa reklaami. 

Inimesed ise sisuloojana

Ostsin endale ka hiljuti uue telefoni (reklaam: Oneplus), viimane sai soetatud 3 aastat tagasi, Läbi uue seadme taipasin, et jah, kaamerad on paremaks läinud, kuid taaskord mingit hüppelist arengut pole olnud. Mis aga on toimunud on inimeste enda sisuloome oskuste arenemine ja rakenduste valik hüppeliselt kasvanud, mis pakuvad kergeid, kiireid ja ilusaid viise video ja piltide töötlemiseks. Vaata TikToki ja leiad sealt hunnikute viisi sisuloojaid, kes on sinu turundusjuhist kui ka minust kordades julgemad proovima uusi asju ja innovaatilisemad ehk nad proovivad enne kui see on cool või “kasulik” nende turunduse jaoks. Nende tasemeni jõudmiseks võib võtta sul kaua aega, võta parem mõni noor endale praktikale ja anna talle vabad käed.

Kokkuvõtteks – kõik on sama, lihtsalt kiirem ja parem. Ja nagu ikka, tuleb lihtsalt tegutseda, mitte muretseda!

Tähelepanu. Autor on olnud tegev Eesti ettevõtete sotsiaalmeedia tegevuste toetamisel 9 aastat ja teeb Eesti sotsiaalmeedia podcasti www.7blaze.com/podcast

 

Rene Rumberg
Rene Rumberg

Rene Rumberg, turunduskommunikatsiooni spetsialist

Kuna olen viimase aasta jooksul tegelenud eelkõige B2B turundusega, siis keskendun oma arvamusavalduses sellele. 

Sisuturundus

Ei saa üle ega ümber sisuturundusest ning sellel on oma oluline roll ka B2B suunal. Mida läbimõeldumalt on tehtud sisuturundus, seda efektiivsemad on ka sellega kaasnevad lead generation tegevused ja tulemused. Kuna paljud B2B ostjad tarbivad oma ostuteekonnal visuaalset sisu, siis on minu arust oluline panna rõhku just sellele. Otseloomulikult on efektiivselt tehtud sisuturunduse juures kõige olulisem roll täpselt sihitud sisul ning selle eelduseks on oma sihtrühma läbi ja lõhki tundmine, mh klienditeekonna kaardistamine. 

Account-based marketing (ABM)

ehk kontopõhine turundamine. Kui traditsioonilise turunduse funnel on “Attract – Nurture – Close”, siis kontopõhises turunduses näeb funnel välja “Identity, Engage, Land”. Kuna B2B ostjad ootavad ja väärtustavad aina enam personaliseeritud lähenemist, siis on ABM ideaalne lähenemine nende ootuste täitmiseks. ABM juures on oluline identifitseerida ära otsuste tegijad erinevates faasides/gruppides, mõista nende vajadusi ning konstrukteerida oma turundussõnumid täpselt selliselt, et need adresseeriks nende vajadusi. Oma kogemustest lähtudes ütleks, et parim kanal ABM turunduskampaaniate läbiviimiseks on LinkedIn. LinkedIn’is saab sihtida väga konkreetselt spetsiifilises valdkonnas töötavaid inimesi, mh nende tööstaaži järgi. Seega kui sa tahad läbi makstud reklaami kõnetada ettevõtte direktorit ja keskastmejuhti, aga täiesti erinevate sõnumitega, siis LinkedIn’is on see võimalik. Kontaktihind on LinkedIn’is teiste kanalitega võrreldes küll üpriski kõrge, aga kvaliteetne kontakt korvab selle mitmekordselt. Kui nüüd minna korraks pooleldi tagasi ka mu esimese punkti juurde, siis hea sisu- ja kontopõhise turundamise kombo on äärmiselt võimas relv iga B2B turundaja vööl.

B2B emailiturundus

Email on B2B suunal olnud väga efektiivne turunduskanal juba pikalt ning vähemalt hetkel ei tundu see muutuvat ka aastal 2020. B2B emaili turundus on parim viis luua ja säilitada suhtlust potentsiaalsete klientidega. Kui B2Cs uudiskirjad on eelkõige orienteerunud aktiivsele müügile, siis B2B uudiskirja suurim väärtus seisneb asjakohase ning kasuliku informatsiooni pakkumises ning seeläbi suhete loomises. Hinna- ja tootekommunikatsiooni asemel tuleb oma uudiskirja tellijatele jagada hoopis konkreetse B2B valdkonna insight’e, soovitusi ja muud olulist antud valdkonna kohta käivat informatsiooni. Kindlasti on äärmiselt oluline panna paika ka oma drip marketing strateegia ning kaardistada ära, et millist tüüpi emaile sa saadad.

 

Andrus Purde
Andrus Purde

Andrus Purde, Outfunneli juht ja asutaja

Üks 2020 trend on kindlasti see, et kõik turundus- ja müügitööriistad pakuvad üha rohkem täpselt sama asja, või vähemasti nii see pealtnäha tundub.

Alles see oli, kui Hubspot oli turundustööriist, Freshdesk klienditoe tööriist ja Salesforce peamiselt müügitööriist. Tänaseks pakuvad need kolm ettevõtet kõiki neid kolme funktsioone.

Kuidas siis endale tarkvara valida?

Kõige lihtsam on lihtsalt oodata, sest küll varem või hiljem ka sinu teenusepakkuja selle vajaliku funktsionaalsuse lisab.

Proaktiivselt mõtlejad ja tegutsejad võiksid aga otsida õige “toote DNA-ga” lahendust. 

Olen veidi rohkem nii “toote DNA-st” kui muudest 2020 suurematest ja väiksematest trendidest kirjutanud siin postituses https://outfunnel.com/5-marketing-trends-for-2020/