Digiturundus e-poodidele
Osalesin nii kuulaja kui esinejana E-Kaubandusliidu hommikuseminaril. Taaskord teen ka teile lühikese konspekti teiste esinejate ettekannetest. Ise rääkisin muidu sel teemal, mida kirjutada sotsiaalmeediasse kui endal ideid ei ole.
Erkki Markus, Smaily
Kas e-mail on surnud? Ei. Küll aga spämm.
Umbes 60% inimestest vaatavad hommikul ärgates e-maili. 14% sotsiaalmeediat.
Meiliturundus vs. sotsiaalmeedia – igal kanalil on omad plussid. Üks täiendab teist.
E-maili plussid:
- Meili unikaalne positiivne külg on see, et saad enim tähelepanu. 15-20% open rate on väga ok. Teistes kanalites see nii suur ei ole.
- Kontrollid, kes mida näeb
- Personaliseerimine, segmenteerimine toob paremad tulemused. 30-40% avamismäär hea segmenteerimisega ei ole üldse erakordne.
- Väga hea testimise võimalus – A/B testid.
- Kliendid ootavad uudiskirju. Kui ma annan vabast tahtest e-maili ettevõttele siis nende e-mail on oodatud.
- Konkurentsitult kõrgeim ROI. Iga sisse pandud euro võiks tagasi tuua 40eur.
- Meilibaas on sinu oma.
E-maili miinused:
- Saad tegeleda vaid olemasolevate klientidega.
- Tehniliselt võib olla keerulisem.
- Klikk ei võrdu rahaga.
80% tänapäeva meilitarkvaradest on täpsed samad.
Sotsiaalmeedia plussid
- Saad tõsta katvust.
- Võid pöörduda mitu korda päevas.
- Lisainfo demograafia kohta ilma bürokraatiata.
- Väga põhjalikud sihtimise võimalused.
Sotsiaalmeedia miinus
- Kallis
- Sisu tootmine nõuab aega rohkem.
- Ei ole alati läbipaistev. Kui paljud on botid?
- Organic reach järjest langeb.
- See pole sinu oma.
Kasuta sotsiaalmeediat, et listi suurendada.
Kui sa paneksid oma e-poele meeldetuletuse kirja pooleli jäänud ostukorvi kohta, oleks sul tulu 37x parem.
Edukas meiliturundaja:
- Alusta väikeste sammudega – kasuta kliendiandmeid, nt sünnipäeval sooduskupong. Pane meili sisse alati üks pakkumine, mida muudest kanalitest ei saa.
- Tee plaan – sarnaselt turundusplaanile tee ka meili plaan.
- Leia sobivad tööriistad
- Mõõda (STACC, Google Analytics, Microsoft Power BI, QlikView jt)
- Hinda tulemust ja paranda.
Kogu aadresse alates esimesest päevast ja ristkasuta kanaleid.
Tulevik on kanalist sõltumatute protsesside päralt – omnichannel.
Subject olgu lööv, kuid ära kasuta %-te, muidu pead iga kord järjest suurema panema.
Meilibaas võiks olla justkui eksklusiivne klubi, kus sa pakud lisaväärtust listis olijatele.
Andres Nael, Eduliiga
Messengeri turundus
FB Messenger ei võrdu Facebook. Ta lihtsalt on Facebooki korporatsiooni omand. Üks on kanal, teine meediapind.
Chati eelised:
- Chat on lihtne
- Chat on vahetu – 1:1le suhtluskanal
- Inimesed on chatis
Juturobot ehk chatbot on eelseadistatud süsteem, mis “suhtleb” klientidega ise ning interaktiivselt.
Chatboti valu:
- Inimeste kanalite eelistus on mitmekülgne
- Vähene engagement
- Klientide anonüümsus
- Ghost ostukorv
Viga – Messengerile pannakse vastama turundusinimene. Sa ei suuna ju ka info@ ja klienditoe telefoni turundusjuhile. Need tuleks suunata otse müügiinimesele.
Chatboti võimalused 24/7
- Interaktiivne müügimees
- Follow up ja abandoned cart – ei pea olema pealetükkiv vaid lihtsalt nt sõbralik meeldetuletus
- Stripe ja Maksekeskus
- Küsitlused ja mängud
- Lojaalsusprogramm
Mis maksab? Algseadistus alates 1000 eurost.
Andres Kaljo, Direct Messenger
Forbese andmetel 95% sõnumitest loetakse läbi ja seda tehakse väga kiiresti. Tihtipeale 3min jooksul.
SMS turunduse plussid:
- See on operatiivne ja paindlik.
- Personaalne – kõik omavad telefoni, loob aluse lojaalsele kliendisuhtele. Saadad sõnumi kindlale inimesele, kes on sulle selle loa andnud.
- Booster – tõstmaks kampaania tootlust.
Mida saata?
- Personaalsed pakkumised – võimalusel kasuta inimese nime.
- Sünnipäevasõnumid – pigem anna soodustus toodetele mitte ära kingi ühte kindlat toodet.
- Allahindlused. Teha vahetult enne sooduskampaania algust.
- Ostu kinnitus, info kauba väljasaatmise kohta.
Mida mitte saata?
- Väga väikseid sooduspakkumisi
- Liiga kitsas kaubavalik
- Tuleviku sündmused
- Vigased sõnumid
See oli siis lühike ülevaade toimunud seminarist minu silme läbi.
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu