Pinterest reklaamid Eestis: Kuidas jõuda inspireeritud ostjateni väikese CPC-ga?
On aeg vaadata suunda, kus konkurents on veel suhteliselt madal, aga tähelepanu suur: Pinterest.
Kui digiturunduses jagatakse kanaleid “kohustuslikeks” ja “katsetusväärseteks”, siis Pinterest on Eestis seni jäänud kusagile “ma tean, et see on olemas” ja “äkki prooviks järgmine kvartal” vahele. Aga nüüd, kui Pinterest Ads on Eestis ametlikult kättesaadav, on aeg äkki ehk see kategooria ümber mõtestada?

Järgnevalt anna sõna Hendrik-Ulvar Peetsile, kes on MediaBroker Digimeedia suunajuht ja Pinteresti turundusega täitsa sina peal.
Lühidalt reklaamist Pinterestis:
- Pinteresti reklaamid on ametlikult Eestis kättesaadavad – konkurents madal, klikihinnad üliodavad.
- 85% kasutajatest on ostuotsuse lähedal – reklaamid on osa otsingust, mitte katkestus.
- CTR ja CPC numbrid Eestis ületavad Facebooki tulemusi mitmekordselt.
- Lühidalt reklaamist Pinterestis:
- Miks just Pinterest?
- Eesti turul on Pinterest väike platvorm = väiksem konkurents
- Milline sisu töötab Pinterestis?
- Pinteresti algoritm lähtub huvist
- Pinteresti reklaamikeskkond:
- Eesti esimene ring: mis tulemusi nägime?
- Kokkuvõte: Pinterest Ads – uus võimalus Eestis, mis vajab sobivat lähenemist
- 3 põhjust, miks just nüüd Pinteresti reklaamidesse investeerida:
Miks just Pinterest?
Pinterest on rohkem kui koht, kuhu kogutakse pulmapilte või salvestatakse retsepte, mida kunagi ei pruugita teha ehk lihtsalt “ideepank”. See on otsingumootor neile, kes tahavad ilusat elu ja ammutavad sealt visuaalseid ideid.
85% Pinterestis olevatest kasutajatest ütlevad Pinterest Path to Purchase uuringu põhjal, et nad tulevad sinna millegi uue leidmiseks või ostuotsuse ettevalmistamiseks. Pinterestis ei “scrollita”, vaid otsitakse ja planeeritakse. See muudab sobiva reklaami osaks kasutajakogemusest, mitte tüütuks vahepalaks.
Kasutajad on avatud uutele ideedele ja toodetele ning klikivad reklaamile, kui see aitab nende ideid ellu viia või inspiratsiooni tuua.
Eesti turul on Pinterest väike platvorm = väiksem konkurents
Pinterestis on täna Eestis ca 300 tuhat kasutajat, kellest suurema enamuse moodustab naissoost 18-44 aastane kasutaja.
Allikas: Pinterest Ads Manager, 2024 Q4
2024. aasta lõpus muutus Pinterest Ads ametlikult kättesaadavaks Eesti kontodele, mis tõi uue pika ajalooga kanali reklaamivõimalused lõpuks meieni.
Ja veel – kuna Eesti turul on reklaamijaid hetkel pigem vähe, on ka CPC (kliki hind) madal. Väga madal. Senistes Eesti kampaaniates on MediaBrokeri andmetel ühe kliki hind olnud alla 0,10 €, mis on kooskõlas rahvusvaheliste trendidega.
Milline sisu töötab Pinterestis?
Pinterest ei ole tavapäraste bännerite võidukäigu koht. See on visuaalne platvorm, kus eelistatakse kaunist, praktilist ja inspireerivat sisu.
Pinteresti reklaami peamised formaadid:
- Standard Pins – kui sul on ilus toode või foto.
- Video Pins – sobivad hästi DIY, retseptide, ideede või “enne ja pärast” lugude jaoks.
- Carousel Ads – mitu pilti ühes reklaamis: suurepärane tootevaliku esitlemiseks.
- Shopping Ads – näita tooteid otse kataloogist ja saada liiklus e-poodi.
- Idea Ads – sisuloojate formaadis reklaamid, mis sobivad brändinguks.
Allikas: Pinterest Media Agency Advertising Guide
Pinteresti algoritm lähtub huvist
Erinevalt Facebookist või TikTokist ei keskendu Pinterest niivõrd vanusele või asukohale – see hoolib sellest, mida sa otsid.
Kui keegi otsib Pinterestis näiteks „minimalistlik köök“, võib ta sattuda Eesti köögimööblitootja reklaamile – isegi siis, kui ettevõte pole kordagi maininud oma seost minimalismiga.
Pinteresti reklaamikeskkond:
Pinteresti platvorm sarnaneb suuresti Meta, TikToki jt reklaamiplatvormidega ehk kellel on varasem kokkupuude nendega, suudavad ka Pinterestis hästi orienteeruda ning reklaame seadistada.
Sihtimisvõimalused on samuti küllaltki sarnased ja mitmekesised, kuid eelkõige tasub rõhku panna just huvidele, märksõnadele või keskenduda engagementile.
Eesti esimene ring: mis tulemusi nägime?
MediaBrokeris oleme juba katsetanud mitut Pinteresti kampaaniat ning tulemused on olnud väga positiivsed:
- CTR oli sageli 2x kõrgem kui Facebookis
CPC oli väga madal, vahel alla 0,05 €
Ka väikese eelarvega on võimalik arvestatav kogus liiklust veebi suunata.
Kindlasti tasub ära seadistada ka Pinteresti Pixel, et kasutada võimalusi maksimaalselt. Nii saab reklaame ka müükidele/leadidele optimeerida.
Lisaks, Pinterestis võivad inimesed “Pin’ida” su reklaami ja salvestada selle hilisemaks. Mõtle – kui keegi salvestab su reklaami, et „osta palgapäeval“ – milline au!
Kokkuvõte: Pinterest Ads – uus võimalus Eestis, mis vajab sobivat lähenemist
Kui oled visuaalselt tugev bränd ja soovid jõuda motiveeritud ning ideedega sihtrühmani, siis Pinterest on sinu jaoks.
See ei ole platvorm tavapäraseks “massireklaamiks”, vaid kvaliteetsete ideede sihtrühmale viimiseks.
3 põhjust, miks just nüüd Pinteresti reklaamidesse investeerida:
- CPC alla 0,10 € – hinna ja kvaliteedi suhe on parim.
- Visuaalne otsing sobib eriti hästi e-kaubandusele – Pinterestis inimesed otsivad, mitte ei scrolli.
- Uus platvorm Eestis = vähem konkurente ja suur võimalus brändi esiletõstmiseks.
Aitäh Hendrik-Ulvar nende kasulike mõtete eest! Kui soovid Pinteresti reklaamidest rohkem teada ja oma ettevõttega Pinteresti reklaame katsetada, siis MediaBroker saab abiks olla.
Milos reklaam
Tegevjuht, sisulooja, koolitaja
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu