SISUTURUNDUS – KUI LOBISEMISE EEST PALKA MAKSTAKSE!

Vat see on teema, mis mulle väga meeldib -kirjutamine… Olete vast isegi aru saanud, et juttu jätkub vahel rohkem, kui vaja oleks :). Seega katsun siis lühemalt teha. Põimin siia sisuturundus koolitusel käidud jutu sisse ka SEO koolituse teise osa, mis puudutas sisu osa. Siis on kogu sisundus ühes kohas.

Siit artiklist saad teada:

  • Miks on sisuturundus vajalik?
  • Milliseid tehnilisi tingimusi on vaja silmas pidada sisu loomisel?
  • Mis mõjutab teksti loetavust?
  • Kuidas hankida linke?

Persona

  • Võiks üle vaadata iga-aasta aga kui ka natuke harvemini, ei ole ka hullu. Kui sul ei ole paigas personat siis lugeja ei tunne, et temaga räägitakse.
  • See ei kehti vaid sisuturunduse puhul. Samamoodi peaks persona olema ka youtuuberitel jne. Laisa inimese persona on kliendi pilt laual.
  • Kirjuta sellest, mis personat huvitab, mitte sellest, mida sina pakkuda tahad ja sulle huvi pakub.
  • Sisuturundusega ei tegeleta praegu endiselt eriti. Seega alusta kohe, seda väiksema materjalimahuga otsingutesse esile jõuda saad. Kui tuleb konkurente juurde siis nemad alustavad nullist, sinul juba mingi maht on olemas ja oled neist jupp maad ees. Värskenda vana sisu uue infoga, ja saad lihtsalt värskemat materjali juurde.
  • 3-5 intervjuud, sedasi parim teha persoona. Nad peaksid olema ühest tüübist – sarnane vanus, sugu jne. Küsimused võimalikult avatud. Ära esita suunavaid küsimusi.
  • Salvestage, siis ei sega kirjutamine kuulamist.
  • Võta välja ka värvikad laused, mida ta ütleb, et a’la „Pagan, see ei toiminud meil üldse…“ jne
  • Vaata, mis konkurendil on, mis tema lehel tehtud on. Kuidas saaksid sina paremini teha sisu osas?

Milleks sisuturundus?

  • Nr 1 asi, kui midagi otsima hakkad, on Google otsing (no mõnede eranditega Auto24, KV, CV jms suured spetsiaalsed lehed). Inimene tahab otsinguga leida veidi lisainfot enne ostu sooritamist. Siin tulebki appi sinu sisu.
  • Enamus külastajaid ei tule veebilehele kindla plaaniga osta, vaid tulevad pakutavaga tutvuma.
  • Umbes 10-l % ettevõtetest on keskkonnad veebis, kus saab reaalselt osta ka (e-pood, hotellibronn jms). Ülejäänud on sellised, kes pakuvad teenust jms, kus esitatakse päringuid.
  • Kui keegi võtab vaevaks sinu lehel kontakti vormi täitma, on ta valmis sinu käest ka ostma (kui ei ole just konkurent, kes hindu soovib teada). Kui ta pärast ei osta, on põhjuseks hind, teenuse mitte vastavus ootustele jms.
  • Kui ta kohe praegu ei ole ostja siis parimakskonksuks on saadud meiliaadress!
  • Umbes 45% inimesi on sellised, kes ei tea kaubast midagi aga osta on vaja. Nt on mootorsaagi vaja aga ma ei tea sellest mitte midagi. Läheb siis Googlesse infot hankima. Osta bensukas, akul toimiv või elektriga?

Kui see üldvajadus on välja selgitatud siis hakatakse detaile vaatama, mis mootor, palju kütust kulub jne. Seal osas on just seda sisu vähe kodulehtedel ja siin on sinu võimalus teha asjalik videoklipp, tootekirjeldus/-võrdlus jne. Kui klient siis näeb, et te teate, mida pakute, jäävad tõenäolisemalt sinu lehele edasi kuni ostuni.

Tavapäraselt see eeltöö on lehtedel tegemata, kodulehtedel vaid toote/teenuse hind, kogu see eelnev – asjalikud nõuanded jms –  puudub.

  • Poole ja 1% vahel on selline keskmine Eesti e-poodide ostjate-uudistajate suhe. Ehk ca 1% inimesi veebikülastajatest sooritavad ostu.
  • Kui sul on tehinguks aga päring, meililingi klikkimine, helistamine vms, siis peaks olema see määr 2% vähemalt.

Eesmärgid

Selge, mõõdetav number eesmärgiks. Olgu selleks siis euro, päringute hulk jms.

Bränd, arvamusliider:

  • Tuntuse kasv
  • Top of mind
  • Valdkonna ekspert – see firma on asjatundja, temaga on mõtet asju ajada

Üks brändi sisuturunduse näide on Digitark ehk siis Telia mahukas internetiportaal.

Mida kirjutada?

Abi ja nõuanded

  • Ostu sooritamisel – abiks otsustamisel, tood välja oma toote plussid endale sobivas valguses. Ka kõik need unboxingud kuuluvad siia.
  • Toote kasutamisel – nt PhotoPoint jagab kasulikke nippe ja näiteid ning toob ikka jälle kliente oma lehele tagasi. Kui oled oma fotoka ära ostnud, tahad ehk aru saada, kuidas paremini pilte teha jms. Siin ongi PhotoPointil varmalt pakkuda mitu head toodet ja teenust, et oma fotopisikut veelgi lihvida.
  • Probleemide lahendamisel

Müük ja tehingud

Sisuturundust saab edukalt rakendada ka:

  • Uued kliendid
  • Kordusmüük
  • Juurdemüük

Veeb on vundament

Kogu sisu, mis kunagi kuskil sinust kirjutatud on, leiab koha veebis. Kui kuskil on kirjutatud sinu ettevõttest (Postimees, Delfi või kus iganes), kirjuta lühidalt, et selline artikkel avaldus ja viita siis originaalile.

Sisustrateegia planeerimine

  • Kellele sa sisu lood?
  • Mis on tulemus? (Kui ma seda sisu teen, siis mis selle järel peaks „juhtuma“ – ostab, päring jms)
  • Kus sa sisu avaldad?
  • Kuidas sa sisu levitad?

Globaalsel turul võiks olla sõnade miinimum 1800. Eestis peaks 500ga hakkama saama.

Sisuturundus ei ole uudised!

  • Anna nõu ja ideid, et lugejad saaksid oma elu paremaks muuta!
  • Uudistel ei ole pikaajalist väärtust, sisul on!
  • Sisu on kui tooteportfell. Vaata ja hinda seda, et kui see sisu hakkab oma olulisust vähendama (nt Google Analyticsi abil), mida saaksid teha, et parandada ja uuesti kõrgemale tuua. Nt värskenda infot.
  • Iga postituse juurde pane kindlasti ka pilt. Asjakohane!

Uuenda olemasolevat

  • Kui uuendad tekste siis aadress jäta alati samaks kodukal. Muidu alustad nullist taas uue lehega.
  • Kui sa teed aadresse sisule, korja välja kõik muutuvad asjad – nt 10 asja (äkki on hiljem 7 ainult uuenduse käigus leida). Ehk siis: Pealkirjaks võid panna: „2017 sisuturunduse trendid“, aadress aga „Sisuturunduse trendid“. Sedasi võid samal URL-il liugu lasta veel mitu mitu aastat. Oi kuidas ma praegu kahetsen, et seda ei mõelnud 2a tagasi….
  • Uuenda oma vana artiklit, pane uus kuupäev. Parem oleks muidugi ka värskeid lõike juurde lisada.
  • Lisa nt iga artikli teisse lõiku 5 rida juurde.

Personaalsus

  • Anonüümsed ja kolmandas isikus artiklid ei tekita lugejaga sidet. Seega sina, sulle jms on omal kohal.
  • Sisu on vestlus lugejaga. Jäta mulje samast tasemest, mitte, et oled ilge proff ja lugeja ei tea midagi.

Sagedus

  • Sisu loomise sagedus min 2 korda kuus, alustades 1 kord nädalas.
  • 1 informatiivne uudiskiri kuus.
  • Korralik sisumaterjali maht on minimaalselt 3000 tähemärki.
  • Kui ei ole aega tee siis paar kuud sagedasi, väike paus jne

Levikanalid

  • Oma uudiskiri
  • Sotsiaalmeediakanalid läbi jagamisnuppude
  • Ristkasutus teiste brändide uudiskirjades

Meediatüübid:

  • Artiklid (alati lisa pilt)
  • Infograafika
  • Video
  • Juhend/e-raamat/PDF

Sihtgrupp ja stiil

  • Mis lugejat huvitab?
  • Kuidas neile kirjutame?
  • Milline stiil sobib sihtgrupile?

Sisutüübid ja maht

  • Aktiivne tekst: Lahendused
  • Väldi kantseliiti
  • Loetelud, mitte pikad tekstiribad
  • Lihtne keel
  • Võimalikult lühidalt
  • TL;DR too long: didn’t read
    • Kuidas panna külastaja lugema?
    • Alusta kõige olulisemast
    • Teksti kvaliteet
    • Vormindamine
    • Asjakohasus ja kontekst
  • Tekstimüür – paragraafide eraldaja on tühi rida, mitte taandreaga algav järgmine rida.
  • Lisa loendeid.
Tekstimüür, liiga palju teksti

Tekstimüür

Struktuur

  • Pealkiri
  • Juhtlõik ja asjakohane pilt
  • Esimene lõik ( olulised märksõnad)
  • Alapealkirjad (H2…)
  • Lõigu pikkus 5-6 rida (üks idee/mõte)
  • Listid/loetelud
  • Oluline paksuks
  • Lühikesed laused
Sisu struktuur

Sisu struktuur

Listide kohta leidsin veel sellise huvitava uuringu, kus öeldi, et nö. täppidega liste (nagu mul siin samas ülal) vaadatakse rohkem, kui ilma nendeta (70% vs 55%).

Tagurpidi püramiid

Tagurpidi püramiid

Lehel viibimise aeg

  • Aeg lehel ja bounce rate on olulised mõõdikud Google jaoks. Veendu, et nähtav sisu hoiab külastaja lehel.
  • NB! Google Analytics bounce rate ei oska mõõta ühe leheküljelise lehe külastuse pikkust. Ehk siis kui inimene tuli lugema vaid ühte artiklit ja peale seda vajutab nt X lehe kinni, ei saa Google aru, kui kaua ta seal lehel viibis.

Pealkirjad ja alapealkirjad

  • Kui su pealkiri ei haagi, oled juba kaotanud.
  • Otsimootoritele: kasuta märksõnu pealkirja alguses.
  • Pealkirjades töötab väga hästi „sina“ vorm

Loetavus

Ka parimast tekstist pole kasu, kui seda on raske lugeda:

  • Font vähemalt 14 punkti või isegi 16
  • Ruumi ridade vahel (1,5 rida)
  • Kontrastsus: tume tekst heledal taustal
  • Kitsad veerud (60-80 tm)
  • Ära kasuta allajoonimist – inimesed arvavad, et see on link!
  • Listid (kuni 7 võiks olla neid)
  • Oluline boldis

Tekstilõigud

  • Lõigud 5-6 rida
  • Üks mõte lõigu kohta
  • Vahepealkirjad

Sisukad vahepealkirjad

Vahepealkirjad peavad välja tooma selgelt, miks järgmist lõiku lugeda.

Lõppu kokkuvõte:

  • Millest oli juttu?
  • Mis kasu sai lugeja?
  • Korda peamisi punkte
  • Lisa üleskutse, mida edasi tegema peab
  • Hea kokkuvõte annab tunde, et aega pole asjata kulutatud

Nõustumine, lubadus, näide

  1. Alusta väitega, millele saab vastata jah.
  2. Luba, et järgneb väärtuslik materjal.
  3. Konkreetne näide väärtusest, mida pakkuma hakkad. („Muuhulgas saad siit artiklist teada, et..“.)
Fraasid, mis panevad lugema

Fraasid, mis panevad lugema

Pildid ja muu sisu

  • Alati lisa pilt, mis lisab väärtust
  • Piltidel olevat teksti loetakse
  • Tabelid ja graafikud, slaidid ja videod, infograafikud ja Gif – proovi ja katseta nende kõigiga
  • E-pood:
    • Suurus ja zoom
    • Kvaliteet
    • Palju pilte
    • 360* vaade
    • Tooted konteksti – näita toodet kasutuses, mitte eraldi pildina (e-poes piltide optimeerimine)
    • Aita visualiseerida

Sisu loomise mall – https://www.dreamgrow.ee/10978-sisuturundus-sisu-loomise-mall/

Videod

  • Tooted
  • Tehtud tööd
  • Nõuanded
  • Youtube (embed) – paneme video YouTube’i aga levitame oma lehte, mitte YouTube linki
  • Slaidid + graafika
  • Subtiitrid – lisa need ka siis, kui su sisu on eestikeelne ja samamoodi ka video. Sedasi ei lähe video mõte kaotsi ka hääletuna vaadates.

Töövahendid

  • Testid
  • Kalkulaatorid
  • Wizardid
  • Mängud

Nii meelelahutuslik, kui ka kasulikud võivad nad olla. Valuutakalkulaator; „Oled sa kassi või koerainimene?“ jne

Sisu pihustamine

Üks hea sisu – tee sellest palju erinevaid materjale. Video, üksikud pildid ühe mõttega, kokkuvõtted, pressikas (nt uuringud), audio podcast jne.

Optimeerimine

  • Sellest rääkisin möödunud kord – välised lingid, siselingid, Keyword planner jne.
  • Search console kindlasti seadistada. Näed, mis sõnadega sa hästi välja tuled ja saad siis seadistada vastavalt sellele.

Siselingid

  • Sarnastel teemadel rääkivad lehed viidaku üksteisele. Samamoodi tooted – mobiiltelefon mobiilikotile jne. Aga koeratoidult kassitoidule ei ole pointi.
  • Igas sisutekstis võiks olla mõni viide teisele.
  • Viited seotud lehtedele oma veebis (aga mitte toodete ja teenuste poolt artiklite juurde, tahame ju et ostaks ikka :), ära suuna lehelt siis ära).

Kategooriad ja sildid

  • Kategooriad pane oluliste märksõnadega. Google näeb ka, et sul on sarnaseid lehti ja sisusid. Sildid toodetele, teenustele ja artiklitele.
Loomulik lingiprofiil

Loomulik lingiprofiil

Google Analytics

  1. Raport: Acquisition – All traffic – Source/Medium – google/organic
  2. Queries – Advance. vaata lehti, mille keskmine päringute pos on suurem kui 5 ja vähem kui 10. Tegele nende sõnadega, optimeeri neid. Nendega on lihtsam end ette poole suruda, kui nendega, mis on a’la 70ndal kohal. Saad 13ndaks. Väga midagi ei juhtu. 7ndalt positsioonilt 4ndale on aga väga eduline.
  3. Search console – Search traffic – Manual actions – vaata, kas oled saanud mõne nö. karistuse Googlelt :) Vaata täpsemalt Dreamgrow blogist.

Google MyBussiness

ole olemas :)

Google MyBusiness

Google MyBusiness

Yoast SEO

 WordPressis. Kasutan ka ise. Saab lihtsalt jälgida infot, mida see tööriist soovitab, et su SEO skoor tema silmis parem oleks.

Nii, see siis oleks selleks korraks taaskord kõik. Ootaksin aga väga hea meelega sinu mõtteid, vastuvaidlemist ja kogemusi! Seega kirjuta julgelt kommentaar!