SEO – kodulehe optimeerimine on ilgelt lihtne

SEO – kodulehe optimeerimine on ilgelt lihtne.

Kodulehe optimeerimine on ilgelt lihtne aga jõhkralt töömahukas… See lause jäi kummitama Turundustreffi SEO koolitusest.

SEO on teema, mida olen kaua soovinud osata, seega ootused koolitusele olid eriti kõrgele kruvitud. Ja tundub, et ma ei olnud ainus, ruum oli tavapärasest topelt suurem ja rahvast ka selle võrra rohkem. Ka minu jutt sellest koolitusest on tavapärasest pikem. Seetõttu teen postituse kahe osana. Vol 2 juba järgmine nädal koos sisuturundusega. Lihtsalt kasulikku infot oli niivõrd palju aga kust võtta see aeg, et nüüd kõik ka ellu viia…Igatahes jäin väga rahule. Vaatan, et jätkukursus ka tulemas, äkki võiks end proovile panna…

Priit Kallase sõnad on, et kõige mõtekam turundustegevus veebis on kodulehe optimeerimine. See tasub kordades ära ja tulemus püsib. Vaid konkurendi parem tegutsemine kõigutab su positsiooni.

Sel korral saad vastused SEO küsimustele:

  • Kuidas Google su lehte hindab?
  • Kuidas ja kui palju valida märksõnu?
  • Mida silmas pidada tehnilisel optimeerimisel?

Kuidas Google lehti reastab?

Sisemised faktorid – millest leht räägib.

Sisu, märksõnade olemasolu ja nende rohkus, lehe struktuur ja selle sisu värskus jne.

Väline faktor – kui populaarne leht on?

Kui paljud teised lehed sinu lehele lingivad. Iga leht annab sulle veidi kaalu juurde. Seega mida mainekam leht sind lingib, seda parem.
Üks mõistlik reklaamivõimalus ja väärtuslike linkide hankimise meetod on (Eesti) erinevatesse portaalidesse artiklite saamine ja sealt linkimine sinu lehele edasi. Nt Postimees, Delfi jne.

Bännerid nendes keskkondades ei oma sellist väärtust, sest nad on ajutised, artiklite lingid aga jäävad arhiividesse püsima.

Google Page Ranks

Ligikaudne lehele viitavate linkide arvu mõõdik Google.com/patents/US6285999

Google SEO faktorid

https://moz.com/search-ranking-factors

NR 1 – toimiv koduleht

  • Leht peab laadima kiiresti, alla 5sek. 3 oleks hea. Inimesed teavad kui kiiresti Postimees ja Delfi end laevad. Kui sa neist oled tsipa kiirem, siis inimestele jääb hea mulje ka sinu koduka laadimise kiirusest. Nad on harjunud lihtsalt Delfi kiirusega 🙂
  • Tööriistu:
  • Yslow.org
  • https://gtmetrix.com/
  • https://www.webpagetest.org/

Leia katkised lehed kodukal – Developers.google.com/speed/pagespeed/insights Tulemus, mis on parem kui 66% on OK. Muide https-iga tuleb tulemus teine.
Kui teed kodukat, lase demo keskkond siit läbi. Saad kohe näha, mis vead on ja enne avalikuks tehes need vead parandada.
Priidu sõnul tavalise keskmise Eesti lehe peaks ära suutma optimeerida küll paari päevaga.

Preloader – prügikasti

Viska minema – parem on näha juba mingeid osi kodulehel, kui seda ringikest seal tiksumas. Siis on aru saada, et leht on toimiv ja õige pea näen kogu sisu.

Pre-loader oleks mõeldav vaid siis, kui see tegelikult näitab ka mingit aega. Nt tead, et 5sek avaneb siis paned 5sek jooksma.

Veebi kujundus, server, https ja palju muud

  • Veebi kujundus tänapäevane, kuid mitte disaini ime. See peab olema riiul, kus sa esitad oma toodet või teenust. Riiul peab olema „tugev“ mitte edev nipsasjake.
  • Nähtav enamus kasutajatele – kontrolli lisaks arvutile androidi, tahvlit, iOs, mobiili. Windows ja Mac. Kas on see neis kõigis kenasti nähtav? Kui igal pool ei käi jõud üle ole korralikult esindatud seal, kust tuleb enamus liikumisest. Vaata seda statistikat Google Analyticsist.
  • Korrektne kood – puhtam kood, kiirem leht. Alati on lehel vigu. Aga NB! Googles ei ole ainult korrektse koodiga lehed. Inimesed otsivad ikka tulemusi, mitte korrektset koodi.

Testi oma lehte: https://validator.w3.org/

  • HTTPS – ole kindel, et su koduleht oleks https. Nt Veebimajutuses ja Zones on see tasuta. See on oluline rankingu faktor. Aga muide, su veeb läheb veidi aeglasemaks seeläbi tänu selle “s”- lisandumisele :).
  • Serveri asukoht – kui sul on üks dominantne turg (nt Saksamaa) siis võiks olla Saksa serveris ka kodukas. Kui müüd aga nt Soome + Baltimaad, võib olla vabalt Eestis. Kuid mõelda võib ka sellele, kus on suurim turg.
  • Keeled – kui su lehel on mitu keelt siis koodis tuleb ära kirjeldada, mis keeles leht on. Google Search Console jälgib selle olemasolu.
  • WordPressil on mugavad pluginad selleks. Pane otsingusse: hreflang tag wp plugin
  • Priidu soovitus oli, et kui oled ainult Venemaal, tee кириллица, kui üle maailma, tee ladina tähtedes.

Märksõnad ja SEO

  • Kui räägime märksõnast siis see ei pea olema lihtsalt 1 sõna. See võib vabalt olla ka fraas. Kasvõi 5-6 sõna pikk (nö. pika sabaga / long-tail märksõnad) eriti rahvusvahelisel turul.
  • Mõtle, et mida päris inimesed päriselt otsivad? Mida kasutaja sisestab Googlesse kui soovib leida infot, mis on olemas ka sinu lehel?

Tihti öeldakse, et naised otsivad autole kumme, mehed rehve. Vaatasin, mis tulemused saan küsimustele ja tõepoolest, rehvifirmad tunduvad kasutavat rehve, „lihtinimene“ kumme.

Google otsing talverehvid

Google otsing talvekummid

  • Lisaks sünonüümidele siis ka kirjavead, kokku-lahku kirjutamine jms.
  • Ajurünnak, kirjuta lihtsalt järjest Exceli tabelisse 50 asja ühes sinu toote/teenuse valikusse kuuluvas valdkonnas, mis pähe tuleb. Nt taburet, tool, pink. Raamatupidamine – aasta aruanne, raamatupidamise teenus jne. Internetiturundus – Facebook, Google Adwords, meiliturundus kõigi nende teemade kohta eraldi siis otsi märksõnad.
  • Parim allikas oleks kliendi kaasamine – küsi, mida tema kasutab otsingus (see sama rehvi/kummi näide). Või vähemalt küsi, kas nad kasutavad selliseid sõnu, mida sina kasutad.
  • Nt RagnSells – esimesena kangastub sõna „prügi“, nemad kasutavad aga „jäätmekäitlus“.

Ideid märksõnadeks. DreamGrow

Märksõnatihedus

  • Kasuta lehel olulisi märksõnu ja selle variatsioone. Tihedus võiks olla 1-3% vahel. Kui tekst tundub imelik, siis ta ongi imelik, ja märksõnu on liiga palju 🙂
  • Ideaalis võiks iga leht keskenduda ühele teemale/sõnale.
  • Vaata nt Google otsingus „internetiturunduse koolitus“ ja siis vaata ka „searches related/ Päringuga internetiturunduse koolitus seotud otsingud“ lehe all osas. Sealt saad ideid. Lisaks märksõnadele sain siis teada ka Priidu ja Iglusauna vahelisest seosest 😀

Google otsing

  • Kasuta märksõna kindlasti esimeses paragraafis ja pealkirjas.
  • Manual Actions – Search Consoles, neid tasub karta 🙂 Keegi inimene käsitsi vaatab, kas oled märksõnu täis toppinud oma lehe (ka nt valge kirjaga valgele taustale).

Google Keyword Stuffing Example

Märksõnad lehe mallides

  • Üldnimetaja – toote andmed vs mobiiltelefoni andmed
  • Bränd – mobiiltelefon vs mobiiltelefon samsung.
  • Tootekoodid
  • Kirjeldavad märksõnad – lihtsalt „laius“ vs. „keraamilise plaadi möödud“
  • Kategooriad – kasutad olulisimat märksõna

Tehniline optimeerimine

TITLE

Google näitab tiitlist 50-65 tähemärki. See number ei ole täpne. Sõltub sellest kui suur sõna on. Nt mummud ja lilled on mõlemad 6 tähte aga „m“ täht võtab ruumi lihtsalt nii palju ruumi.Vaata ise:

Mummud
Lilled

Ala laius, kus seda kuvatakse, on 600px suur.
Kindlasti lisada oma märksõna sinna sisse. Ja see võiks olla esimeste seas. Leidsin ka ühe uuringu, mis räägib esimese kahe sõna olulisusest lugeja tähelepanus.

Formaat

  • Lehe peamine märksõna – Bränd
  • Lehe peamine märksõna – Alajaotuse märksõna – Bränd. Nt: Mobiiltelefon samsung galaxy s7 – nutitelefonid – Telia

Page title näide. Neil Patel.

Title reeglid:

  • HTML kood
  • Unikaalne tiitel igal lehel
  • Ära korda samu märksõnu, leia variatsioone
  • Title peab panema kasutaja klikkima otsitulemustel

Headings, teksti küljendamine

H – pealkirjad

  • H1 – kõige olulisem lause
  • Üks H1 lehe kohta
  • H2, H3 jne vahepealkirjadel. Vähemalt ühes vahepealkirjas võiks ka olla märksõna.
  • Kasuta pealkirjades lehe olulisi märksõnu

 Kasulik nipp: Vajuta Chromes Ctrl+U ja vaata, kas leiad sealt H1 ehk siis H1 pealkirju. Hea oleks, kui oleks 1 ainus. Väga kehv, kui ei leidu aga ühtegi…

Veebilehe aadressid (URL)

  • Märksõnad domeeninimes ja lehe aadressides. Telia.pood.ee on parem kui pood.telia.ee.
  • Märksõnaga domeeniga oled 11% parem tulemus otsingutes. Samuti jõuad poole vähema sisumahu ja märksõnatihedusega tippu.
  • Märksõnata korral peab olema Domain Authority ja Page Authority väga head. Saad seda kontrollida siin: https://www.prepostseo.com/domain-authority-checker
  • Ära kasuta alamdomeene (pood.telia). Iga alamdomeen on google silmis oma domeen. Seega ww.telia.ee ja pood.telia.ee on erinevad ja sa kogud väärtusi neile eraldi.
  • Kui sul on mitmekeelne leht kirjuta nt nimi.ee/ru nimi.ee/eng

 

Canonical URL

  • Okia kirjutab: Kuidas olla kindel, et Google tulemustes on ainult unikaalne sisu sinu veebilehelt

Selleks on olemas canonical url tag, milles tuleb määrata, mis on originaallehe aadress. See on vajalik, kui sama sisu on kuvatud mitmel erineval aadressil (näiteks: printvaade, otsing, kategooria leht jne). Veebilehe koodis <head> tagide vahel käib canonical kood: <link rel=”canonical” href=”http://www.nimi.com/tooted” />

  • Ehk siis: Lehe päris aadress – kanooniline aadress. Vaata samuti ctrl+U ja otsi „canonical“. Peaks siis sellisel kujul olema: <link rel=”canonical” href=”https://milos.ee/” />
  • Mitte kunagi ei tohi muuta veebiaadressi! Nii kui muudata, kustutate kogu väärtuse, mis oli. Alustate taas alles nullist.
  • Kui tahad suunata tuleb teha 301 suunamine „moved permanently“ kuid 100% ei suuna ikka edasi. Kuskil -20-25% võiks arvestada langust.
  • Kirjuta lehele reegel, et kui tullakse http lehele siis suunab automaatselt https lehele.

Canonical url

Pildid

  • Pildile pane nimi, mis on ka reaalne, pilti kirjeldav, mitte „allalaaditud fail“, „hdbdev4d322da52bd19“ jne.
  • Alt-tag (alt=““) sinna kirjuta, mis on pildil reaalselt. Kirjuta seda nagu kirjeldaksid pimedale „google-analytics-konto-loomine
  • Vähenda mahtu (selgita välja täpne mõõt, ära skaleeri)
    • Jpg – hea fotode esitamiseks, pildid, kus palju sigri-migri
    • Png – kasuta logode jaoks, sest sedasi ei kaota pakkimisel midagi ega jää ka säbruline. Seal, kus on palju valget tausta ja suured screenshotid, tasub samuti png-d kasutada.
    • Gif – ainult liikuva pildi kuvamiseks.
  • Pildi allkirjad on kasulikud ka piltide otsimisel otsimootorites.
  • Slaiderid vähendavad müüki! – võta maha J Ehk siis kui su koduka esilehel on suurelt slaider (nagu minu praegu on ….aga tegelen sellega õige pea) sisutute piltidega, ei viitsita tihtipeale scrollima hakata lehele jõudes, ja minnakse minema. Parem pane sinna kohe müügiargument.

Description

  • See ei mõjuta otseselt SEO tulemust.
  • Kirjuta lühikirjeldus, kuni 156tm, millest see leht räägib.
  • Alusta märksõnaga ja lõppu kirjuta üleskutse tegutsema. „Vaata lähemalt…“

Kuid parem isegi „Vaata lähemalt vastust oma küsimustele“ sest:
NB! Inglise keeles Google saab aru, kui paned „click here“ ja lõikab ära automaatselt selle osa. Seega tasub sinna panna ka sedasi, et „click here for more….“

  • Unikaalne kirjeldus igale lehele (või üldse mitte). Kui sa ise käsitsi ei sisesta seda, võtab Google ise mingi osa teksti su kodukalt.
  • Tänu heale kirjeldusele klikitakse ka rohkem sinu lehele ja sa hakkad Google otsingutes paremini välja tulema.

Google otsing

SEO jälgimiseks on mugav kasutada ka sellist tööriista: SEO META in 1 CLICK

SEO META in 1 CLICK

Robots ja sitemap

Sinulehenimi.ee/robots.txt – Google vaatab, millistel sinu lehtedel võib käia, mis mitte. Siin peaks olema ka sitemap.

Vaata ka https://milos.ee/sitemap_index.xml – siit on näha sitemap’i ja Google saab siit infot, millal viimati muudatus lehel toimus. Kui Sitemap’i ei ole siis Googlel läheb kauem aega ja peab ükshaaval läbi vaatama.

Responsive kujundus

See ei tähenda, et tekst surutakse mobiili kokku vaid, et tekst ja kujundus kohanduvad vastavalt sisule.

Kasutatavus mobiilis

Mobiili inimesed soovivad desktop inimestest veelgi kiiremat lehe avanemist.
Kasutatavus mõjutab lehel viibimise aega ja bounce rate.
Mobiilse lehe tehniline lisainfo Google’lt: https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-seo/

Nii, see on siis esimene osa. Loodan, et jõudsid nii kaugele. Nüüd vaata need punktid oma kodulehel üle ja jää ootama uut kogust infot uuel nädalal. Viska pilk peale ka siia Moz lehele, leiad hulga tööriistu, mis aitavad SEO töö lihtsamaks teha.