Loe, miks Google Business Profile on täna olulisem kui kunagi varem!
Käesolev teema – Google Business Profile – meenus mulle mõni nädal tagasi, kui sain oma ettevõttele 1* hinnangu. Õudusunenägu? Esimese hooga jah! Ma soovin väga oma tegemistele tagasisidet, sest kuidas muidu areneda (nii, et lisa enda tagasiside siis ka eks 😊 )? Mõtlesingi, et issand, keegi on nii nördinud olnud.
Hakkasin uurima, millega ta rahul ei olnud, kuid kommentaari polnud. Guugeldades leidsin inimese üles ja küsisin, et uurida ning sellele vastas ta, et hinnang oli „õppetund“, sest olin tema frantsiisiettevõtet hinnanud 4 tärniga. Tänaseks kommentaar kadunud, aga siiani on seal teine sarnane 1* hinnangu, mis polnud seotud minu ettevõttega, vaid olukorraga, kus esindasin teist firmat, aga hinnati mind isiklikult. 😊

See pani mind mõtlema, kui palju me tegelikult ise teiste ettevõtete puhul loeme arvustusi ja kui suur mõju on neil. Samuti, et kas AI otsingute ajal on see rubriik ka kuidagi „pihta“ saanud või mitte. Ja just sel teemal Feliks Veebimeistrist ka alloleva artikli kirjutas. Loe ja mõtle kaasa!
Jätkab Feliks:
Sisukord
Miks sinu ettevõtte nähtavus sõltub GBP-st rohkem kui kunagi varem.
Kui veel mõned aastad tagasi tähendas Google’i otsing peamiselt linkide loendit, siis täna liigub pilt hoopis teises suunas. Tehisintellekt (AI) on muutnud Google’i otsingut põhjalikult: kasutajad saavad vastused juba otsingutulemuste lehel ilma, et nad peaksid klõpsama mõnele kodulehe lingile. See tähendab vähem külastusi ettevõtete veebilehtedele ja rohkem otsuseid, mis sünnivad juba enne, kui kasutaja kuhugi edasi liigub.
Samas on üks kanal, mille roll on just tänu sellele hüppeliselt kasvanud – Google Business Profile (GBP). See on saanud ettevõtte digitaalseks visiitkaardiks, mille põhjal kliendid teevad oma esmase hinnangu ja sageli ka lõpliku otsuse. Vaatame lähemalt, miks AI ja GBP on täna lahutamatus seoses.
Suur pööre Google otsingus – Search Generative Experience (SGE)
Google on käivitanud tehisintellekti baasil töötava Search Generative Experience’i (SGE), mis koondab vastused otse otsingutulemuste lehele. Näiteks kui varem pidi inimene otsima „parim hambaarst Tallinnas“ ja seejärel läbi klikkima mitmeid veebilehti, siis nüüd näeb ta AI poolt loodud ülevaadet juba Google’i enda aknas.
See aga tähendab, et klassikalised kodulehed saavad vähem liiklust. Inimesed ei otsi enam tingimata sinu kodulehte üles, vaid tahavad kiiret vastust. Kohalikud tulemused – kaardid, ettevõtete profiilid, kontaktandmed – on jäänud aga AI vastuste kõrvale alles ja nende nähtavus on hoopis kasvanud.
Google Business Profile kui „uus koduleht“ kohalikele ettevõtetele
Kui varem oli koduleht see, mille järgi potentsiaalne klient sind hindas, siis täna teeb ta esmase otsuse sinu Google Business Profile’i põhjal. See on esimene koht, kuhu pilk langeb: tööajad, aadress, telefoninumber, pildid, arvustused.
Tihti ei jõua klient enam sinu veebilehelegi. Ta näeb GBP-st kõike vajalikku ja kui sealne info on ajakohane ja visuaalselt veenev, on tal lihtne otsus teha. Seetõttu võib öelda, et paljudele kohalikele ettevõtetele on GBP-st saanud sisuliselt uus koduleht.
AI ja usaldus ehk miks GBP on veelgi olulisem?
Tehisintellekt koondab infot paljudest allikatest, aga kohalikus otsingus ei asenda see inimeste usaldust ja kogemust. Kui klient näeb sinu profiilis kümneid positiivseid arvustusi ja selgeid vastuseid korduma kippuvatele küsimustele, on see usaldusmärgis, mida AI üksinda ei paku.
Samuti on GBP sinu kontrolli all: sa saad vastata arvustustele, lisada omaenda sisu ja täiendada profiili pidevalt. See on võimalus kujundada oma mainet keskkonnas, mida inimesed kasutavad igapäevaselt.
Kuidas AI kasutab Google Business Profile infot?
Kujuta ette, et keegi küsib Google’ilt: „Parim juuksur Tartus.“ AI otsing ei hakka uurima iga salongi kodulehte eraldi, vaid toetub esmalt Google’i kaardile ja sealsetele profiilidele. Kui sinu GBP sisaldab fotosid, hinnakirja, täpseid teenuste kirjeldusi ja broneerimislinki, on AI-l palju rohkem infot, mida kasutajale edasi anda.
Kui profiil on aga poolik või aegunud, jäädki radarilt välja. Tehisintellekt ei saa sind soovitada, sest tal pole piisavalt kvaliteetset andmestikku, mida kuvada.
Mida sa ettevõtjana peaksid tegema Google Business Profile korrastamiseks?
Ettevõtja jaoks on kõige olulisem mõelda oma GBP-st kui strateegilisest turunduskanalist, mitte pelgalt formaalsest aadressikaardist. Siin on mõned praktilised sammud:
- Lisa regulaarselt postitusi ja pakkumisi. Aktiivsus näitab nii Google’ile kui ka klientidele, et ettevõte on elujõuline.
- Tõsta esile visuaale. Fotod ja videod loovad esmamulje ja mõjutavad otsust rohkem kui pikad tekstid.
- Kogu ja halda arvustusi. Rohked positiivsed hinnangud ja viisakad vastused kaebustele on usaldusväärsuse alus.
- Täida kõik väljad. Teenused, hinnad, kategooria jne. Mida detailsem info, seda paremini AI oskab sind esile tuua.
- Kasuta AI tööriistu oma kasuks. Näiteks automatiseeri arvustustele vastamine, loo AI abil uusi pakkumiste tekste või analüüsi konkurentide tegevust.
Milline on Google otsimootori tulevik kohaliku ettevõtte vaatest?
On üsna kindel, et AI muutub Google’i otsingutes järjest domineerivamaks. Klassikaline veebiliiklus väheneb ja järjest rohkem infot kuvatakse otse Google’i enda platvormidel. Kuid kohaliku otsingu puhul ei saa AI üle ega ümber reaalsest geograafiast, ettevõtte andmetest ja klientide arvustustest.
Seetõttu jääb GBP kõige tähtsamaks tööriistaks, millega ettevõte saab oma nähtavust kasvatada ja kliente juurde tuua. Kes paneb täna fookuse oma profiili arendamisse, on homme konkurentidest sammu võrra ees.
AI on Google’i otsingut põhjalikult muutnud
Kodulehed saavad vähem külastusi ja vastused antakse otse otsingutulemuste lehel. Kuid kohaliku ettevõtluse jaoks on see pigem võimalus kui probleem. Google Business Profile on muutunud ettevõtte digitaalseks tuumaks, kust kliendid otsuseid teevad ja kust ka AI ammutab oma andmeid.
Kui sinu profiil on täielik, aktiivne ja usaldusväärne, oled nähtav ka AI-põhises otsingus. Kui aga jätad GBP hooletusse, riskid sellega, et sinu ettevõte kaob Google’i ökosüsteemis sootuks.
Suur aitäh Feliks seda teemat avamast! Vaata siit kindlasti, millega tema sulle saab abiks olla!
.
.
Loe ka mõne aasta tagust artiklit: Google Business Profile – Kuidas Google’s kaardile saada?
.
.
.
Uute juttudeni! 😊
Milos reklaam
Tegevjuht, sisulooja, koolitaja
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu