Google Business Profile – Kuidas Google’s kaardile saada?

Käisin jälle reisil ja pea kõik matkabussi peatuskohad ja põnevad väikesed avastamist väärivad paigad sai otsitud Google Mapsilt. Samuti olen ise ka hakanud sinna usinalt panustama. Laadin üles pilte, kirjutan kommentaare jne.

Seepärast tekkis mõte, et peaks ikka selle kohta ka artikli tegema, et panna südamele ka siinsetele ettevõtjatele – tee see väike liigutus ja pane ennast Google Maps kaardile!

Optimeeritud vs optimeerimata Google Business Profile, Wordstream.com
Optimeeritud vs optimeerimata Google Business Profile, Wordstream.com

Ise ma sellest aga väga pädev ei ole kirjutama, seega palusin teha seda Birgit Itse’l. Järgnev kirjatükk pärinebki tema vastustel minu küsimustele. Birgit nendib, et Eestis on kahtlemata paremaid Google’i toodete ja teenuste eksperte, aga kuna ta on viimase viie aasta jooksul loonud nii mõnegi Ettevõtteprofiili ja juhendanud mitmeid ettevõtteid, oli ta nõus mu palvele vastu tulema. Seega ütleb ta, et võta seda artiklit, kui tema kogemuslikku teadmist, mille najalt ise paremini teha. Ta ütles ka, et on täiesti teadlik faktist, et artiklis kuvatõmmistena ja näitliku materjalina kasutatud isikliku ettevõtteprofiili võimalusi ei ole ta maksimaalselt ära kasutanud, sest kingsepa kingad kipuvad ikka katki olema. Kuigi ei tohiks.:)

Kuidas jõuda Googles ette. Neil Patel.
Kuidas jõuda Googles ette. Neil Patel.

Milline on lihtne viis end Google otsingus märgatavamaks teha ettevõtjana?

Lihtne, kuid siiski paljudel kasutamata viis enda ettevõte Googles nähtavamaks teha, on Google Business Profile loomine. Ettevõtjad, kes seda teevad, tulevad otsingus ettepoole ja on nähtavad kaardil. Seega, selleks et sõna otseses mõttes Google’s kaardile saada, tuleb teha enda ettevõttele Google’ Ettevõtteprofiil – Google Business Profile.

Millest alustada Google Business Profile loomisel?

Google Ettevõtteprofiili leiad siis, kui lähed üleval paremas nurgas, oma pildi kõrval oleva 9 täpi juurde, klõpsad sellele ja kõige parempoolne ülemises reas viibki sind Ettevõtteprofiili loomise juurde. Sealt edasi käib kõik juba samm-sammult ja ega sind enne järgmisele lehele ei lasta, kui vajalikud lahtrid-lüngad täidetud.

Ma olen absoluutselt nõus selle valdkonna eksperdi Hando Murumäega, et kodulehekülg ja Google Ettevõtteprofiil on kaks kõige olulisemat asja iga ettevõtte juures. Palju olulisemad kui sotsiaalmeedia. Kui panna kõrvuti ettevõtte kodulehekülg või Google Business Profile, siis ma ise alustaks viimasest, sest sellega tuleb kaasa võimalus teha endale tasuta ”kodulehekülg” business.site. Seega, kaks kärbest ühe hoobiga.

Välimuse järgi on see midagi kodulehekülje ja maandumislehe vahelist. Olemuselt üsna lihtne st väga palju erinevaid värve ja kirjastiile just valida pole, aga boonuseks on see, et selle saab kiiresti valmis ja sul on olemas veebipesa, kuhu kliente suunata ja kust nad sinu toote või teenuse kohta rohkem infot saavad.

Sina saad lisada teksti ja pilte, nemad saavad lisada arvustusi, sinuga ühendust võtta, ja sina oled sõna otseses mõttes oma ettevõttega Google maps kaardil.

Tasuta koduleht Google Business Profile'iga  birgit.business.site
Tasuta koduleht Google Business Profile’iga birgit.business.site

Kui saad kodulehekülje valmis (väljakutseid ja kursusi, kuidas seda ise teha on praegu nagu kuuseriisikaid metsas), saad selle oma Ettevõtteprofiilile linkida ja teha business.site mitte-aktiivseks (unpublish). Siis ei ole see enam avalikult leitav. Aga sinu profiilile jääb see alles. Kui sul on plaanis kodukat uuendada ja see on ajutiselt maas, siis selle leiad ja saad uuesti avalikuks teha profiilihaldurist.

Kuidas leida Google Business Profile
Kuidas leida Google Business Profile

Milliseid tehnilisi teadmisi peaksin omama, et Google Ettevõtteprofiili teha?

No ei ole minu teema see tehniline pool, aga Google’i Ettevõtteprofiili sh business.site tasuta kodulehekülje tekitamine käis isegi minu käes kiiresti. Oluline on meeles pidada, et muudatused salvestada ja lõpuks ka vajutada Publish/Avalda nupukest.

Profiilil tehtavad uuendused saavad üldjuhul heakskiidu mõne minutiga. Vaid aadressi vahetades tuli mul Google klienditoega suhelda ja tõestada neile, et ma tõesti ostsin selle virtuaalkontori ja et eelmine aadress on isegi umbmäärasena turvarisk.

Mida mingi samm ettevõtteprofiili loomisel tähendab, on Google kirjeldanud siin.

Google Business Profile haldamine arvutis
Google Business Profile haldamine arvutis
Google Ettevõtteprofiili haldamine telefonis
Google Ettevõtteprofiili haldamine telefonis

Kuidas määrata Google Ettevõtjaprofiilile kasutajaid?

Nii nagu ka teiste sotsiaalmeedia kontode puhul, on ka Google Ettevõtjaprofiilil võimalik määrata omanik ja haldajad. Profiili on võimalik ka kustutada, ühendada teiste Google teenuste profiilidega jne. 

Google samm-sammuline juhend on olemas ka eestikeelsena, seega lihtsalt võta aega, uuri erinevaid funktsioone ja tee see ära. See ei ole kindlasti nn ühepäevatöö, sest Google Business Profile tuleb kinnitada. Kui 5a tagasi saadeti kontrollkood postiga (tuli paari päevaga), siis praeguseks on variante rohkem: telefoni teel, tekstsõnumiga, e-postiga, videosalvestise, reaalajas videovestlusega, aga ka vana hea postkaardiga.

Vaev on aga väärt, sest nii saad e-postkasti igakuise statistika, kui palju on läinud kuul külastajaid käinud, palju läks veebilehele, kui palju kõnesid tuli ja ka milliste otsisõnadega inimesed mu ettevõtjaprofiilile jõudsid. Seda näeb rakendusest ja veebist ka, aga minu jaoks on mugav, kui see info ka postkasti tuleb.

Kuidas valida Google Ettevõtjaprofiilile aadressi?

Selleks, et end kaardile panna, on vaja aadressi. Kauplustel, restoranidel, meelelahutusettevõtetel jms polegi siin keerulist midagi – neil on kindel aadress, teenuse ja toote pakkumise koht.

Vabakutselised või need, kelle teenuse osutamise/toodete ladustamise või valmistamise asukoht on nende kodune aadress, on aga keerulise valiku ees – kas panna avalikult internetti üles oma kodune aadress (mis ei ole turvaline ja mida Google ka ei soovita) või on sinu juriidiline aadress kuskil mujal.

Aeg-ajalt oleme sattunud fakti ette, et Google Maps ei ole aadressi kaardile pannes kõige täpsem, aga õnneks on võimalik panna nööpnõel ja paluda ka aadressi-parandust.

Minul oli esialgu aadress linnaosa täpsusega, aga hiljem otsustasin siiski nn virtuaalkontori kasuks. Kuna Londoni aadressi aastamakse oli sama suur kui Aberdeenis kuumakse, ja minu teenuse puhul ei ole füüsiline asukoht kuigi oluline, siis ei olnud raske otsust langetada.

Oma tegelikku asukohta otsustasin täpsustada Teave/About juures, kus oma teenuseid lähemalt kirjeldan.

Teenuste loetelu lisamine Ettevõtja profiilile

Vabakutselistele või väikestele teenusepakkujatele võib see koht kogu selle profiili loomise juures kõige keerulisemaks osutuda, sest paljusid ameteid seal nimekirjas lihtsalt pole ja nt peamise kategooria juures ei saa ka ise lisada. Ma olen praegu enda puhul jäänud konsultandi juurde. Alamkategooriatega on võimalik paremini tegevusvaldkondi täpsustada.

Füüsilist kohaletulekut pakkuvatel ettevõtjatel on võimalik välja tuua ka, kas on olemas nt ratastooliga ligipääs, millises keeles teenindatakse jpm. Osa asju on vähemasti Eesti kontekstis muidugi ka ajale jalgu jäänud nt COVID-19 testimiskeskused ja negatiivse testi nõue, samas on võimalik ära märkida, et ilma kellegi soovituseta sind üldse ei teenindatagi.

Üks uuemaid täiendusi lisaks profiili haldamisele on võimalus lisada viited oma teistele sotsiaalmeedia kanalitele.

Ära kaota kliente ja raha!

Ilmselt oleme me kõik otsinud Google Mapsi abil lähedal asuvaid toidukohti, kauplusi või kohti, kus aega veeta, mis on praegu avatud. Neid, mida kaart või otsing ei näita, me üldjuhul ei leia (kui me just ei tea konkreetselt otsida). Seega oleme nende ettevõtete jaoks kaotatud kliendid.

Inimesed loevad intrnetist tagasisidet
Inimesed loevad intrnetist tagasisidet

Google Ettevõtteprofiili olemasolu on minu arvates majutus-ja toitlustusasutustele, kauplustele ja meelelahutusasutustele elementaarne. See muudab sinu leidmise oluliselt lihtsamaks nn juhukülastajale ja lisab usaldusväärsust ka nende silmis, kes infot alles otsivad ja oma reisi planeerivad. Samas olen ka ise korduvalt otsinud, kus oleks lähim koht, kus saaks särgile või termosele logo peale, kes trükiks ära töövihikud või kuidas ma saan oma digitaalsed fotod paberkandjale.

Restoran, kauplus või teenusepakkuja?

Ettevõtjaprofiili luues on võimalik valida kolme stiili pakkuja vahel: restoran, kauplus või teenusepakkuja. Igaühel neist on oma lisad. Nt restoranid saavad lisada menüü, kauplused pakkuda kohaletoimetamist ja oma toodete nimekirja ning teenusepakkujatel on võimalik määrata oma teenuse pakkumise geograafiline piirkond.

Olgu kontor, pood, restoran või külalistemaja, kuula oma kliente. Kui nad ei leia sind üles, siis on see sinu võimalus lisada profiilile neid abistav sisu. Kuhu parkida? Kuhu ma selles suures parklas suunduma pean? Milline uks? Tee video või märgi piltidel ära, milline uks just sinuni toob. Välisvaated, sisevaated, logod – erinevate piltide kategooriaid on omajagu.

Hoia Google Business Profile info aja-ja asjakohane.

Kui profiil on loodud, algab teine, veelgi olulisem etapp klientide enda juurde saamiseks ja nende enda juures hoidmiseks. Hoia info aja-ja asjakohane. Eriti avamisajad. Või pane vähemalt telefoninumber, et inimesed saaksid kontrollida, kas sinu ettevõte on avatud, kas (hooajaväliselt) üldse tegutsed.

Kuigi koduse teenusepakkujana või vabakutselisena pole justkui vahet, mis ajal töö tehtud saab, siis ma siiski soovitan avamisajad, aga ka need päevad (nt riigipühad), lisada, mil sa tööd ei tee. Kui sa olete ’alati avatud’, lood justkui õigustatud ootuse, et nende kirjadele ja kõnedele vastatakse ka siis, kui on parasjagu riigipüha või sina oma välja teenitud puhkust nautimas. Eriti oluline on see rahvusvahelisel turul tegutsedes, sh eri ajavööndite puhul. Ma olen oma avamisaegade puhul püüdnud leida kompromissi Eesti ja UK ajavööndi vahel. Ameerika ja Kanada puhul saab ka üldiselt asjad minu pärastlõunal aetud.

Google Ettevõtteprofiili avamisaegade seadistamine
Google Ettevõtteprofiili avamisaegade seadistamine

Hoia mainet täpsete andmetega

Täpsed andmed ettevõtjaprofiilil on ääretult olulised ka sinu maine ja usalduse hoidmise aspektist. Kujuta ette olukorda, kus otsid näiteks apteeki, mis on avatud ja sul on valida kahe vahel, täiesti vastassuunas. Üks, mis lähemal, pannakse kinni 30 minuti pärast, teine, kaugemalolev tunni aja pärast. Lähimasse on 20 minutit sõita, seega, kui minna lähimasse ja see on tegelikult kinni, siis muutub kahtlaseks ka see, kas jõuate teise õigel ajal…

Või kui sa oled päev otsa ringi reisinud ja sul on autos kolm näljast inimest, aga tead, et majutuskohas süüa ei pakuta. See viimane on ka näide elust enesest. Ma südamest loodan, et praeguseks on olukord parem, aga mul on selgelt meeles 2019. aasta kevadine ringreis ühel Eesti saarel, kus Google Mapsi ja ettevõtjaprofiili järgi pidanuks need söögikohad justkui avatud olema, aga tegelikkuses kohale sõites olid kümnest ”kirjade järgi” avatud kohast kaheksa (sic!) kinni ja teised kaks sulgesid uksed lähema poole tunni jooksul ja teatasid, et enam nad sooja toitu ei paku. Meil kulus toidukoha leidmiseks üle tunni aja! Lõpuks sõitsime  20 km tagasi, et sooja toitu saada.

Sama on juhtunud mõned korrad majutust otsides, nii Eestis kui ka Šotimaal, kus praegu alaliselt elan: Ettevõtjaprofiil näitab, et on avatud, aga telefoninumbrile helistades selgub, et ”me oleme ainult nädalavahetustel avatud”.

Täpne info = turundus ja maine

Aja-ja asjakohane info sinu ettevõtteprofiilil on osa sinu turundusest, sellest loost, mida sa klientidele jutustad. Sul võib olla ülivinge koduleht ja veatu sotsiaalmeedia, aga kui ma reaalselt ostuotsust tehes saan pettumuse osaliseks, siis ma ei ole kindel, kas ma teist korda viitsin katsetama hakata.

Mis siis saab, kui firma omanik / rendipind muutub?

Tõsi, aeg-ajalt vahetavad ettevõtted omanikke, rendipindade puhul on uued rentnikud. Siis on võimalik konto haldamine uuele omanikule üle anda. Sel moel jääb kogu profiilil olev info alles ning uus omanik ei pea nullist kõike üles ehitama. Lihtsalt tuleb minna ettevõtteprofiilile ja haldajate nimekirjas vahetada ära, kes on omanik, kes muutja. Uus omanik saab siis ka õigusi muuta, kasutajaid eemaldada.

Kui aga paned poe kinni, kasvõi ajutiselt, siis selle saab ka ettevõtteprofiilile lisada.

Google Business profiil, Armastusest Inspireerituna, ajutiselt suletud märgisega
Google Business profiil, Armastusest Inspireerituna, ajutiselt suletud märgisega

Ajal, kus kõik ettevõtjad soovivad reklaamideta Google’i esilehele jõuda, on aja-ja asjakohane Google Ettevõtteprofiil suureks abiks.

5 olulist põhjust, miks ja kuidas Google Ettevõtteprofiil sulle abiks on:

  1. Kohaliku eelis. Google eelistab sinu otsingule vastavaid teenuseid või tooteid pakkudes sinu asukohale lähemaid. Nt, kui mina otsisin Milos reklaamitöid, siis kuna ma ei ole Eestis, pidin panema väga täpselt otsingu, et jõuda tulemuseni. 
  2. Usaldusväärsus. Täielik ja täpne ettevõtjaprofiil koos kvaliteetsete fotodega, positiivsete arvustuste ja asjakohase infoga sinu teenuste või toodete kohta ei lisa usaldust mitte ainult klientide vaid ka Google’i jaoks, kui ta teenusepakkujaid või tootjaid järjestab.
  3. Asjakohasus. Mida täpsem on su info, seda täpsemalt saab Google seda otsinguvastena pakkuda ja seda vähem on olukordi, kus su koduleheküljele satuvad inimesed, kes tegelikult otsivad hoopis midagi muud. Kui otsid uusi kingi, siis on seda kingipoest oluliselt keerulisem leida kui kingapoest.
  4. Kasutajate huvi. Google mõõdab ka seda, millist infot külastajad sinu ettevõtjaprofiililt kasutanud on: telefonikõned, juhised kohale jõudmiseks, veebilehe külastused jne.
  5. Tagasiside. Sinu ettevõtjaprofiilile jäetud tagasiside, mis on nähtav kodulehekülge või sotsiaalmeediat külastamata neile, kes sinult ostmist alles kaaluvad aitab sul tõusta ka otsingureitingus.

Muidugi on tulemuste saavutamiseks siingi oluline järjepidevus. Mida ajakohasemana infot hoida, lisada uusi pakkumisi, suhelda klientidega, seda olulisemana tundub sinu ettevõte ka Google’i jaoks ja seda kõrgema koha sa otsingutes saavutad.

Lisaks on sul võimalik anda teada eripakkumistest ja epoodi omavatel ettevõtetel, aga ka neil, kelle tooted on kuskil mujal müügis, luua lingitud tooted oma ettevõtjaprofiilile. Seega need, kes kurtsid, et Metas kadus kataloog ära – uudistage Google’i võimalusi. Mina linkisin näiteks ka oma raamatute ostuvõimalused (Amazonis) oma ettevõtteprofiilile.

Ettevõtjaprofiilil on sedavõrd palju funktsioone, et ma olen aeg-ajalt imestanud, et see pole kogu sotsiaalmeedia turgu üle võtnud. Potentsiaali ju on.

Enamus otsinguid toimub Googles
Enamus otsinguid toimub Googles

Brit: Siinkohal tänan Birgitit (tema tegemised leiad siit) oma kogemuste ja mõtete jagamise eest ja uute põnevate jutuajamisteni! NB! Kui tahad mulle tagasisidet anda minu ettevõtte Google profiili alla, olen hästi tänulik, kui klikid siia! 🙂
Turismiteenuste pakkujad! Soovitan teil vaadata ka EAS lehele, kus on räägitud Google Business Profile teemast turismi vaatenurgast!

Väga hea ingliskeelne juhend on leitav ka siit!

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu Milos reklaam

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu