Kuidas kliente ostma panna – CTA kutsub tegutsema!

Hea CTA (call-to-action ehk kutse tegevusele) võib teha turunduses imesid. Väärtusliku sisu loomine nõuab aega ja pingutust. Seepärast on oluline, et lisaks informeerivale osale oleks selle sees ka selge üleskutse, mida peaks lugeja edasi tegema. Selleks võib olla kommentaari lisamine, info jagamine, toote ostmine jms. Järgnevalt toon välja erinevaid mõtteid, mis võiks sinu sotsiaalmeedia postituse, Facebooki reklaami, Google Ads teksti, kodulehe maandumislehe jne jne….CTA tegemisele kaasa aidata. 

Sisukord

CTA ja uuringud ehk miks on vaja lisada üleskutset tegevusele?

Erinevat tüüpi CTA-d ja kuidas neid edukalt kasutada

Turunduskanali erinevates etappides on mitmeid erinevat tüüpi CTA-sid, mida kasutada saad. Kõik, alates kampaania eesmärgist kuni sihtrühma teadlikkuseni, peaks mõjutama, kuidas kirjutad oma reklaamile ja maandumislehele.

Erinevat tüüpi video CTA_d Wyzowl.com

Levinuimad CTA tüübid:

Lead generation (kontaktide kogumine)

Kontaktide kogumise CTA aitab tuvastada potentsiaalseid kontakte. Olgu see siis üleskutse alla laadida konkreetne materjal, registreeruda tulevasele üritusele või veebiseminarile või taotleda pakkumist müügitiimilt. Lead generation CTA-d julgustavad kontakte jagama sulle teavet, mida tavalise klikiga kätte ei saa.

Click-through CTA-d

Paljudes juhtudel sisaldavad lead nurturing kampaaniad tegevusele kutsumise nuppe, mis on spetsiaalselt loodud selleks, et vaatajad klõpsaksid. See võib olla osa e-posti kampaaniast, sotsiaalmeedia reklaamist, Google Ads reklaamist või maandumislehest, kuid eesmärk on alati suurendada teadlikkust. Nt saa eksklusiivne eelinfo meie uuele tootele; kliki, et saada toote kohta lisainfot jne.

Müük ja registreerimised

Õiges kohas ja õigel ajal võivad tegevusele kutsumised suurendada müüki ja muuta kontakte klientideks. See tähendab, et sihitakse kontakte, kes on valmis kohe tegutsema, eeldusel, et nad tunnevad sind või nad on maandumislehelt saanud piisavalt infot kätte. See kehtib nii konto loomise (võib-olla prooviversiooni, tasulise konto või teenuse freemium-versiooni jaoks) kui ka e-poe ostukorvide kohta.

Click-to-call nupud

Neid on minu meelest Eestis vähe ja ma ka ise kasutan neid pigem harva. Pole lihtsalt olnud selget tulemust sellele, et minu sihitavad inimesed väga telefonilembelised oleks või siis, et ettevõte oleks ise piisavalt valmis igal ajal adekvaatselt kõnele vastama.

Turundus sotsiaalmeedias ja kaasatus

Klassika. Sotsiaalmeedia turundus nagu öeldakse, on tulnud, et jääda. Kui reklaamid oma tooteid ja teenuseid sotsiaalmeedias, kasuta tegevusele kutsumisi kaasamise suurendamiseks. Teen seda oma enamus postituste puhul, kuid mitte koguaeg stiilis, et laigi, jaga, saada, täägi jne vaid pehmemalt, läbi lillede 😊 Aga see siis võimalus laiendada oma haaret, suurendada jälgijaskonda ja luua suhteid potentsiaalsete klientidega.

Kui sa neile ei ütle, mida sa selle postitusega tahad, et nad teeksid, siis nad tõenäoliselt ei tee ka seda. No näiteks selleks, et Facebooki algoritm teaks, et postitus on ok ja annaks reachi juurde, et Facebooki postituse (ka teiste sotsmeediakanalite) nägija midagi teeks. Kasvõi klikiks pildile, et seda suuremalt vaadata. Siis algoritm vaatab, et oo, see huvitab inimesi, järelikult näitame rohkematele. Seetõttu on sul vaja öelda inimestele, et pane oma arvamus kommentaari, vaata tootepilti suuremalt, saada sõbrale info edasi jne jne. Kui sa seda ei küsi, ei tule ta selle peale. Ja kui tulebki siis imelik on ju üksi seal alla huigata 🙂

Siin on eesmärk, et sa korra peatuks ja mõtleks, kas sa oled mõelnud miks üks või teine on edukas.

CTA sotsiaalmeedia postituse juures. Sotsiaalmeedia turundus ja sisu

NB! Peale valimiste ajal mõningate kontode peal rohkelt testimist on mu soe soovitus – pane see üleskutse sotsiaalmeedia postituse puhul algusesse. Sellega sa tõmbad tähelepanu ära, saad konksu otsa.

Siin proovin tõmmata küsimusega su tähelepanu ja siis julgustada kommentaaridesse sisu lisama.

CTA sotsiaalmeedia postituse juures. Sotsiaalmeedia turundus ja sisu_2

Oluline küsimus, mida meeles pidada – mis on see 1 asi?!

Mis on see 1 kõige olulisem tegevus, mida soovid, et sinu potentsiaalsed kliendid sellel hetkel oma konversiooniteekonnal teeksid? Sinu maandumisleht või turunduskampaania on kõige tõhusam, kui see on üles ehitatud ühe konversioonieesmärgi ümber. See konversioonieesmärk on lehel esitatud tegevusele kutsumisena.

Teisisõnu, ära anna lugejale hunnikut valikuid. Liitu uudiskirjaga, telli samal ajal ka meie uus toode ning jälgi meid sotsiaalmeedias… Keskendu ühe konkreetse eesmärgi saavutamisele ja ka sinu potentsiaalsed kliendid teevad seda.

Igale sotsiaalmeedia keskkonnale oma kutse tegevusele ehk CTA

Iga sotsiaalmeedia platvorm töötab veidi erinevalt, kui jutuks tuleb CTA. Facebooki turundus on oma mahult väga suur, mistõttu on oluline, et üleskutsed tegutsema oleksid selgelt jälgitavad ja klikitavad selles sotsiaalmeedia reklaamide virrvarris. Nagu üleval välja toodud uuringud näitavad, CTA-d, mis on paigutatud video sisse või otse postituse alla, toimivad kõige paremini. Samuti on teada, et personaliseeritud CTA-d, mis on kohandatud konkreetsele vaatajaskonnale, tõstavad konversioonimäärasid märkimisväärselt. Seega kõigega selles pead sa oma turundusstrateegias ja turundusplaanis arvestama!

Näiteks X on teinud põhjalikke uuringuid, et mõista, millised CTA-d nende keskkonnas kõige paremini toimivad. Selgus, et lühikesed ja konkreetsed CTA-d, mis on paigutatud säutsu lõppu, saavad kõige rohkem kaasatust. Lisaks aitavad hashtagid ja visuaalid, nagu pildid ja videod, suurendada CTA-de nähtavust ja klikkimise määra.

Näpunäiteid erinevate sotsiaalmeediaplatvormide CTA-de jaoks:

Loe läbi kõik, sest eks nad tegelikult palju ka kattuvad ja sobituvad enamustesse.

1.     Kutse tegevusele ja reklaamile Facebookis:

Kasuta lühikesi ja konkreetseid CTA-sid.

Videopostitustes paiguta CTA-d video sisse või postituse alla.

Personaliseeri CTA-d vastavalt sihtrühmale.

2.     Üleskutse Instagrami:

Tee CTA visuaalselt atraktiivseks ja hästi märgatavaks.

Kasuta Instagram Storydes “Swipe Up” funktsiooni.

Ütle kasutajatele, et nad vaataksid lisainfot “Link in Bio” kaudu.

3.     CTA X-is:

Hoia CTA-d lühikese ja konkreetsena.

Paiguta CTA säutsu lõppu.

Kasuta hashtage ja visuaale, et suurendada nähtavust.

4.     TikToki üleskutse tegutsemisele:

Kasuta “Link in Bio” funktsiooni, et suunata kasutajad oma kodulehele või toodetele.

Kasuta “Follow for More” CTA-sid videote lõpus, et kasvatada jälgijaskonda.

Korralda väljakutseid/challange’id ja kasuta hashtage, et suurendada kaasatust ja nähtavust.

5.     Snapchat ja CTA:

Kasuta “Swipe Up” CTA-sid, et suunata kasutajad pikemale sisule, kodulehele või e-poe lehele.

Kasuta lühikesi ja kaasahaaravaid CTA-sid oma Snappides ja lugudes.

Loo sponsoreeritud filtreid ja läätsesid, et pakkuda kasutajatele interaktiivseid kogemusi ja suurendada brändi nähtavust.

6.     Kutse tegutsema YouTube:

Kasuta “Subscribe” nuppe ja “Like” CTA-sid video lõpus, et kasvatada oma kanali jälgijaskonda.

Lisa video kirjeldusse linke ja CTA-sid, et suunata vaatajad oma veebilehele või toodetele.

Kasuta YouTube’i kaarte ja lõpu ekraane, et pakkuda vaatajatele lisavõimalusi ja suunata neid järgmiste sammude juurde.

7.     CTA LinkedInis:

Kasuta kutseid tegevusele (CTA-sid) postituste ja artiklite lõpus, et suunata lugejad oma veebilehele või pakkumistele.

Kasuta LinkedIn-i sponsoreeritud sisu ja reklaame, et suunata kasutajad oma kodulehele või maandumislehtedele.

Kasuta CTA-sid, et julgustada kontakte üles võtma ühendust või liituma veebiseminaride ja üritustega.

Nende platvormide spetsiifikate tundmine ja CTA-de kohandamine vastavalt iga platvormi parimatele tavadele võib oluliselt parandada kasutajate kaasatust ja konversioonile optimeerimist.

Sõnad on olulised

Kogu CTA (Call-to-Action) mõte on suunata lugejat ja reklaami nägijat astuma mingeid sinu soovitud samme. Seega, kasutades sõnu „sina“, „sinu“ jne, tõstad nende usaldustunnet sinu ettevõtte vastu ja jätad mulje vahetumast suhtlusest. On ju erinevus, kas öelda „Tasuta õppevideo“ või „Sinu tasuta õppevideo“.

Samm veelgi parema suunas on aga kasutada sõna „minu“, „mind“ jne. Unbounce uuringus prooviti lauseid „Create my account“ vs. „Create Your Account“. Teise puhul oli tagasiside pea 25% kehvem. Viimases näites on hästi toodud ka esile aktiivne tegusõna (Create), mis lisab veelgi elavust üleskutsele.

Samuti tasub proovida sõnu „uus“ ja „nüüd“. Meile meeldivad ju uued asjad, miks muidu värskendame oma FB seina ja postkasti kümneid kordi päevas :).

Mõtle ka lühenditele. Salesforce leidis, et kui nad panid Twitteri postitusele üleskutse „RT“ (lühend Retweetile) , suurenes jagamine 10%. Aga kui kirjutati välja täissõnaga „Retweet“ siis koguni 23 korda.

Whispond pani kokku listi 46-st sõnast, mis peaks hästi toimima. Ka Wordstream  jagab konkreetseid näpunäiteid selles osas.

Sa saad seda, mida küsid

See ütlus kehtib ka CTA-de kohta. Küsi endalt, millist tegevust sa soovid, et sinu kliendid või potentsiaalsed kliendid teeksid. Seejärel ütle see selgelt oma CTA tekstis ka välja. Eriti oluline on see ju Google Ads otsingureklaamides, kus kogu su jõud ongi sõnades. Mõned näited:

E-kaubandus: Sirvi, Vaata, Alusta, Osta, Küsi, Saa

Sisu: Laadi alla, Vaata, Haara, Uuri

B2B/Saas: Vaata (infot/hindu), Küsi (demo), Alusta prooviperioodi, Liitu, Proovi, Anna võimalus

Üldine: Rohkem infot, Ütle mulle rohkem, Õpi rohkem, Vaata seda, Alusta, Uuenda, Loo konto, Logi sisse, Otsi kohe, Liitu meiega

Lisa kiireloomulisust:

Sõnad, mis loovad sinu klientides kiireloomulisuse tunde, võivad oluliselt suurendada CTA-de klikkimise määra.

  • Hea CTA: Osta
  • Parem: Osta nüüd, Osta eripakkumisega, Saa prillid täna

Kaasa toote nimi:

Paljud inimesed, kes tulevad sinu veebisaidile, ei pruugi olla sinu brändiga ega sinu müüdavate toodetega väga tuttavad. Tuleta neile meelde, kirjutades toote nimi CTA tekstis välja (näites prilliraam).

  • Hea CTA: Osta
  • Parem: Osta XYZ prilliraamid, Osta unikaalsed XYZ raamid.

Kaasa allahindluse info:

Pakkumised ja allahindlused on üks parimaid viise klikkide suurendamiseks. Sa saad lisada selle teksti oma CTA-dele, et see oleks esile toodud.

  • Hea CTA: Osta
  • Parem: Osta ja säästa 15%, Osta ja säästa 100 eurot

Ütle inimestele, millal asjad on tasuta:

Mulle meeldib tasuta. Sulle meeldib tasuta. Kõigile meeldib tasuta.

  • Hea CTA: Loo konto
  • Parem: Loo tasuta konto

Kombineeri ja sobita parimate tulemuste saavutamiseks!

  • Loo tasuta konto täna (kiireloomulisus ja tasuta)
  • Saa minu tasuta kingitus täna (kiireloomulisus, toode, tasuta)

Siin panin loomulikult “hullu”, iga postituse juures ei teeks seda elu sees, aga praeguse kontekstiga sobis küll 🙂

Sotsiaalmeedia turundus ja Facebooki postitus

Värvide mõju CTA-dele: Kuidas tõsta konversioonile optimeerimist?

CTA-de (Call to Action) tõhususe tõstmiseks on värvidega mängimine üks lihtsamaid ja samas võimsamaid viise. Kui kogu su veebileht on näiteks rohelise, kollase ja sinise toonides, võib punane CTA olla ideaalne valik, et see silma paistaks ja külastajate tähelepanu köidaks.

Oluline on siiski meeles pidada ka värvipimedate kasutajate vajadusi ja tagada, et värvikombinatsioonid oleksid kõigile hästi nähtavad ja loetavad.

Uuringud värvide mõjust CTA-dele

  • SAP uuringust selgus, et oranži värvi CTA tõstis konversioone 32,5% võrra. Oranž on erksavärv, mis seostub sageli entusiasmi ja energia ning positiivsete emotsioonidega, mis võib motiveerida kasutajaid tegutsema.
  • Performable leidis oma uuringus, et punane CTA toimis rohelisest 21% paremini. Punane värv on intensiivne ja sageli seotud kiireloomulisuse ja tegevuskutsumisega, mistõttu võib see kasutajaid efektiivsemalt tegutsema kutsuda.
  • HubSpot leidis, et roheline CTA toimis paremini kui punane, tõstes konversioonimäära 21%. See viitab sellele, et igale brändile sobivad erinevad värvid ja parim lahendus on leida see, mis sinu sihtgrupile kõige paremini mõjub.
  • Crazy Egg uuring näitas, et punane CTA suurendas klikkimiste arvu 34%, võrreldes rohelise CTA-ga. Samuti selgus, et kontrastse värvi kasutamine tõstab märgatavalt CTA nähtavust ja tõhusust.

Värvide mõju psühholoogia

Värvide psühholoogia on oluline tegur, mida CTA-de kujundamisel arvesse võtta:

·         Punane:

Seostub kiireloomulisuse, energia ja kirglikkusega. Punane värv võib tõsta südame löögisagedust ja tekitada kiirustunde, mis on ideaalne CTA-de jaoks, mis vajavad kohest reageerimist.

·         Oranž:

Seostub entusiasmi, soojuse ja sõbralikkusega. Oranž on suurepärane värv CTA-de jaoks, mis tahavad tekitada positiivset emotsiooni ja innustada kasutajaid tegutsema.

·         Roheline:

Seostub rahu, tasakaalu ja loodusega. Roheline võib sobida hästi CTA-de jaoks, mis kutsuvad üles jätkusuutlikkusele või keskkonnasõbralikule tegevusele.

·         Sinine:

Seostub usalduse, rahulikkuse ja professionaalsusega. Sinine värv võib sobida hästi CTA-dele, mis soovivad luua usaldust ja professionaalsust, näiteks finantsteenuste või tervishoiu valdkonnas.

Kuidas valida õige CTA värv?

Kontrastaus on võtmesõna ehk siis värvikontrast on valguse erinevus fondi (või mis tahes esiplaanil oleva) ja selle tausta vahel ning see on kriitiline, et muuta sinu CTA (või mis iganes muu element) tõeliselt silmapaistvaks. Kui see pani sind kahtlema, kas sinu enda CTA-del on piisav kontrast, võid kasutada seda tasuta kontrastikontrolli tööriista.

  • Kontrast: Veendu, et CTA värv on piisavalt kontrastne taustavärviga kergemaks märkamiseks. Näiteks, kui taust on sinine, võib kollane või punane CTA hästi töötada. Kas sinu valitud värvid on piisavalt kontrastsed? Vaata seda tasuta kontrastikontrolli tööriista. Tundub, et mul on sellega ok 🙂
  • Kasutaja testimine: A/B testimine on võtmetähtsusega, et leida parim lahendus. Testi erinevaid värvikombinatsioone ja mõõda, milline neist toob parima tulemuse.
  • Järjepidevus: Hoia brändi värvides järjepidevust, kuid ära karda erksavärvilisi CTA-sid, mis paistavad silma ja kutsuvad kasutajaid tegutsema.
Värvide mõju tegutsemisele, Värvid ja CTA

Pilt

CTA paigutus ja sisu

CTA (Call to Action) on oluline element, mis suunab külastajaid tegema soovitud samme. Õige paigutus ja sisu on kriitilise tähtsusega, et maksimeerida konversioone. Vaatame lähemalt, kuidas saavutada parimaid tulemusi.

Ühes koha soli toredasti öeldud, et meie sõber CTA on natuke introvert. Ta vihkab rahvarohkeid kohti. Tal on vaja hingamisruumi ehk siis nö. negatiivset valget ruumi: ala kujunduselementide vahel. Kui kõik elemendid on üksteise otsas teeb see selle silmapaistmise raskeks või võimatuks.

Füüsiline paigutus

CTA paigutus lehel on üks tähtsamaid tegureid, mis mõjutab selle tõhusust. Õige asukoha valimine sõltub mitmest tegurist, sealhulgas taust, suurus ja värv. Samuti suunavad kujutised. Klassikaliseim neist ehk nool. Kuid ka reklaamil oleva inimese pilk.

Näiteks, kui pildil olev beebi vaatab otse või eemale CTA-st, võib see viia tähelepanu eemale.

Pilgu suuna mõju teksti lugemisele. Frankwatching.com

Kui aga pilgu suund on CTA poole, tõmbab see automaatselt rohkem tähelepanu soovitud tekstile ja suurendab klikkide arvu.

Pilgu suuna mõju teksti lugemisele. Frankwatching.com

Kissmetrics soovitab, et kui pakutav toode või teenus on keeruline ja vajab rohkem informatsiooni, siis on parem asetada CTA lehe allossa. Pikemate maandumislehtede puhul võib proovida paigutada CTA nii lehe ülemisse kui ka alumisse ossa, et katta mõlemad võimalused ja suurendada tõenäosust, et külastaja klikib CTA-le.

Samas pane tähele, et liiga palju CTA-sid võib tekitada segadust ja vähendada nende tõhusust. Oluline on hoida lehe struktuur selge ja hierarhia loogiline, et suunata külastajaid loomulikult soovitud toiminguteni.

Olgu näidetena Google ja Yahoo: Liiga palju lärmi lehel võib segada CTA tõhusust. Näiteks Google esileht on lihtne ja selge, samas kui Yahoo esilehel on palju erinevaid elemente, mis võivad kasutajat segadusse ajada.

CTA sisu peab olema täpselt kohandatud lehe kontekstile ja sihtgrupi huvidele.

Teemakohane sisu:

Veganlusest rääkiva teksti sisse ei ole mõtet panna CTA-d, mis vihjab lihatoitude retsepte uudistama 😊 . CTA peab olema asjakohane ja sobima lehe üldise teemaga, et mitte kaotada külastaja huvi.

Osta ära!

Ei ole just eriti nutikas kohe esimesel lehel müüki tegema hakata. Näiteks, pop-up üleskutse “Osta nüüd T-särk ja saad 10% soodustust” võib olla liiga pealetükkiv. Selle asemel võiks esmalt tutvustada tooteid ja pakkuda soodustust hiljem, kui külastaja on näidanud huvi konkreetse toote vastu, näiteks pakkudes soodustust pükste ostul, kui see tundub külastajale sobivam.

Üleskutse suurus tõesti loeb!

CTA suurus mängib olulist rolli selle tõhususes. Taaskord kahjuks ei ole kindlat reeglit, et CTA peaks olema täpselt 2 cm kõrge ja 3 cm lai. Küll aga on Apple’i soovitatud miinimumsuurus puutetundlikele nö. sihtmärkidele nt 44×44 pikslit. Aga üldiselt, CTA peab olema piisavalt suur, et välja paista, samas mitte liiga suur, mis jätaks sinust meeleheitliku mulje. Liiga suur CTA võib jätta lehekülastajale agressiivse mulje ja ärritada neid, mis võib viia kiire lahkumiseni.

Parimad praktikad CTA suuruse määramisel

·         Tasakaal nähtavuse ja esteetika vahel:

CTA peab olema piisavalt suur, et külastajad märkaksid seda kohe, kuid mitte nii suur, et see domineeriks kogu lehe üle ja muudaks ülejäänud sisu raskesti loetavaks või arusaamatuks. Kaval on kasutada CTA suurust proportsionaalselt ülejäänud lehe elementidega.

·         Testimine ja kohandamine:

Kuna igal veebilehel on oma unikaalne disain ja eesmärk, on oluline CTA suurust testida. A/B testimine on suurepärane viis, kuidas leida optimaalne suurus, mis tõstab konversioonimäärasid. Testi erinevaid suuruseid ja paigutusi, et näha, mis töötab kõige paremini sinu konkreetse auditooriumi puhul.

·         Mobiilisõbralikkus:

Ära unusta, et paljud kasutajad tulevad sinu lehele mobiil kaudu. Seega peab CTA olema piisavalt suur, et sellele oleks lihtne vajutada ka väikese ekraani puhul. Samas peab see olema optimeeritud, et mitte ülejäänud sisu üle koormata või peita. Pole midagi hullemat, kui see, et pop-up hüppab ette ja sa ei saa seda kuidagi kinni panna. Olen ka oma lehel sellega patustanud, sest eri seadmetes on eri mõõdud ja ma ei osanud seda kohe märgata! Õnneks kliendid ütlesid. Paljud läksid aga kindlasti kirudes niisama minema!

Ütle, mida sa tahad, et klient teeb!

Kui soovid, et lugeja teeks kindla tegevuse, pead pakkuma talle selget väärtust, mis motiveeriks teda tegutsema. Hea CTA vastab küsimusele „Mis kasu mina sellest saan?“. Mõtle, mis on kõige suurem väärtus, mida sa pakud, ja väljenda see nii vähestes sõnades kui võimalik.

  • Lisa registreerimisvormi kõrvale mõne kasutaja reaalne kommentaar koos pildiga. Näiteks: „Registreerimine oli lihtne ja kiire, nüüd saan oma lemmiktooteid veelgi soodsamalt!“ – Maria Juurikas, rahulolev klient.
  • Tee seda kõike lühidalt ja selgelt. Näiteks võib lisada CTA-le teksti „See on tasuta ja võtab aega vähem kui 2 minutit!“. See annab külastajale selge ettekujutuse, kui lihtne ja kiire on tegevus, mida sa temalt ootad.

Väike kõrvalepõige aastate taha, kui haldasin Julia Beljajeva fännilehte. Enne naiskonna võistlust Rio OM-il oli tal lehel ligikaudu 850 jälgijat. Mõtlesin, et prooviks, kas õnnestub saada 2,5 päevaga kokku 1000 jälgijat. Tegin lihtsa postituse (metsik, kasutasin Comic Sansi…) ja tulemus… Vaata allolevalt pildilt.

Julia Beljajeva Facebooki fännilehe jälgijate arvu tõus

Siin ei olnud mingit otsest väärtust jagajale, aga tulemus ületas kaugelt minu ootusi. Mõne aastaga viisin lehe nullist 21 000ni ilma sentigi reklaamiraha kasutamata.

Tegutsemise üleskutse sõnumi selgus

Sõnumi selgus on ülioluline. Väidetavalt on meie tähelepanuvõime nüüd juba väiksem kui kuldkalal (ära sa seda uuringut usu, vaata tausta, kuid seda on efektne öelda 😊). Seega unusta ära keerukad ja tagamõttega üleskutsed. Alustuseks küsi endalt: „Mis kõlab kõige lihtsamalt?“. Näiteks „Täida see vorm“ vs. „Liitu täna!“. Siin ei ole õiget vastust, aga pead oma lugejas jätma tunde, et ta saab sellega kergesti hakkama.

Huumor ja släng ning CTA

Ole ettevaatlik huumori ja slängi kasutamisega. Tunne oma persoonat! Klikk sinu CTA-le peaks tulema reaalsest huvist, mitte uudishimust mitmetähendusliku sõna peale klikkimisest. Näiteks „Proovi tasuta“ on selgem ja usaldusväärsem kui „Tule ja näpi tasuta“.

Tunded mängu

Tunded mängivad olulist rolli, kui soovid oma CTA-ga (kutsung tegevusele) tõhusalt kaasata ja motiveerida oma sihtrühma. Üks tugevamaid emotsioone, mida saad kasutada, on FOMO (Fear Of Missing Out), ehk hirm millestki ilma jääda. See emotsioon võib olla uskumatult võimas ja motiveerida inimesi kiiremini tegutsema. Seetõttu tasub oma CTA-sse lisada eksklusiivsust ja kiire tegutsemise vajadust.

Eksklusiivsus ja kiire tegutsemine

  • Kasuta sõnu ja fraase, mis loovad kiire tegutsemise vajaduse: Näiteks „Helista kohe“ on tunduvalt tõhusam kui „Vastame ööpäevaringselt“. Sellised sõnad ja fraasid loovad tunde, et võimalus on piiratud ja seda tuleb kasutada koheselt.
  • Piiratud ajaga pakkumised: Väga hea idee on lisada maandumislehele countdown-timer, mis näitab, kaua pakkumine veel kehtib. Selgelt välja toodud kuupäev või ajaraam, nagu „Ainult täna“, „Viimane võimalus“ või „Pakkumine lõpeb 24 tunni pärast“, lisavad kiire tegutsemise tunnet. Kui see pole just Kaup24, kellel on ööpäevaringselt öömüük ja AINULT täna pakkumine kestab juba viimased kuu aega.
  • Eksklusiivsuse tunne võib oluliselt tõsta CTA efektiivsust. Näiteks: „Ainult meie VIP-klientidele“ või „Ainult esimesele 50 registreerujale“ loovad tunde, et võimalus on piiratud ja seda ei saa igaüks.

Kes meist ei teaks Bookingut…

Üks klassikalisemaid näiteid eksklusiivsuse ja kiire tegutsemise vajaduse ärakasutamisest on Booking.com. Nende veebileht kuvab koguaeg teateid nagu „Ainult 2 tuba järel!“ või „Täna broneeritud 10 korda“, mis loovad tunde, et toad saavad kohe otsa ja broneering tuleb teha kiirelt.

Kui sa seda usud ka siis see tõesti toimib 😊

Spetsiifilisus

Kui seda artiklit mõni aasta esimest korda kirjutasin, tegi TNW split testi CTA variatsioonide kohta 163 000 külastaja peal. Esimene neist oli lihtsalt „Deals“, teine sisaldas aga spetsiifilist pakkumiste numbrit: „104 Deals“. Teine variant sai koguni 257,8% parema tulemuse! Osaliselt on ka siin FOMO mängus. Sedasi konkreetsemalt esitledes käib inimese peas läbi mõte sellest, millest ilma võib jääda (praegu siis suisa 104 pakkumisest), kui ta sinna lingile ei vajuta.

POP-UP

DealDoktor lisas oma lehele pop-up akna neile, kes hakkasid liikuma brauseri ülaserva ehk siis kavatsesid lehelt lahkuma hakata. Konversioon tõusis koguni 2100%!

Ma Milose kodukal olen meililistiga liitumise pop-upiga mänginud. No ei taha seda enda kodukale aga see leebe üleskutse lehe servas, et „VÄRSKED UUDISED E-MAILILE“, mis on karjuvate suurtähtedega kirjutatud, et toimi pooltki nii hästi, kui tüütu ette lendav pop-up.

Seega tuleb teha oma valikud 😊

Vasta küsimustele

Kui soovid suurendada CTA efektiivsust nii e-poes ostude vaatest kui ka meililistiga liitumise poole pealt, on oluline vastata lugejate potentsiaalsetele küsimustele ja muredele. See aitab tõsta usaldust ja julgustab tegema soovitud tegevust.

CTA – veebipoodide vaade

  • Kuidas toimub ostuprotsess? Selgita lühidalt, kuidas ostuprotsess välja näeb. Näiteks: „Lisa toode ostukorvi, kinnita oma tellimus ja vali makseviis. Kogu protsess võtab vähem kui 5 minutit!“
  • Tagastamis- ja vahetuspoliitika: “Muretu ostlemine! Meie poes on kõikidel toodetel 30-päevane tagastusõigus. Tagastamine ja vahetamine on lihtne ja tasuta.”
  • Tarneinfo: „Kiire tarne! Kõik tellimused saadetakse välja 24 tunni jooksul ja jõuavad sinuni 3-5 tööpäeva jooksul.“
  • Maksimise info: „Turvalised maksed! Meie e-pood kasutab usaldusväärseid makseteenuse pakkujaid, et tagada sinu maksete turvalisus.“

Meililistiga liitumise poole pealt

  • Kirjade sagedus: „Liitu meie meililistiga ja saa värskeid uudiseid kord nädalas. Me ei spämmi – ainult väärtuslikku sisu!“
  • Eemaldamise lihtsus: „Listist eemaldumine on imelihtne! Kui sa enam ei soovi meie kirju saada, saad ühe klõpsuga igal ajal lahkuda.“
  • Mida sisaldavad uudiskirjad?: „Saa esimesena teada eksklusiivsetest pakkumistest, uute toodete saabumisest ja põnevatest blogipostitustest.“
  • Privaatsus: „Meie privaatsus on tagatud! Sinu andmeid ei jagata kunagi kolmandate osapooltega ja neid kasutatakse ainult uudiskirjade saatmiseks.“

Järjekindlus tegutsemisele kutsetel

Järjekindlus on võti, kui tegemist on CTA-de (kutsed tegevusele) tõhususega. See tähendab, et sinu CTA-d peaksid olema kooskõlas kogu ülejäänud sisuga nii stiili, tonaalsuse kui ka sõnumi poolest.

Brändi kuvandi loomine

Sama tonaalsuse kasutamine kogu sisus aitab kujundada selget ja ühtset brändikuvandit. Kui kogu sinu sisu on näiteks sõbralik ja lõbus, peaksid ka CTA-d olema samas stiilis. Kui sinu bränd on aga professionaalne ja ametlik, peaksid ka CTA-d seda peegeldama. See järjepidevus loob külastajatele selge ja meeldejääva brändikogemuse.

Usalduse ja usaldusväärsuse suurendamine

Kui kogu sisu, sealhulgas CTA-d, on järjepidev, tekitab see külastajates usalduse. Nad tunnevad, et sinu bränd on usaldusväärne ja professionaalne, mis suurendab tõenäosust, et nad võtavad soovitud tegevuse ette.

Näiteks kui sinu veebisaidil olev sisu on järjepidevalt informatiivne ja kasulik, siis sobiv CTA nagu „Liitu meie uudiskirjaga, et saada rohkem kasulikke näpunäiteid!“ on loogiline ja veenev jätk.

Külastajatele sujuv kogemus

Kui CTA-d on stiililt ja tonaalsuselt kooskõlas ülejäänud sisuga, muudab see külastajate kogemuse sujuvamaks. Kodulehe külastajatel on lihtsam mõista sinu üleskutset tegutsemiseks, sest see sobitub loomulikult kogu ülejäänud sisuga.

Näiteks kui kasutad oma veebisaidil ja sotsiaalmeedia turunduses humoristlikku tooni, peaks ka CTA olema lõbus ja kaasahaarav: „Kliki siia ja naudi sisu iga nädal!“

Kasuta sama tonaalsust nagu oma ülejäänud sisus. See mitte ainult ei kujunda ettekujutust sinu brändist, vaid aitab külastajal lihtsamini mõisa ka sinu üleskutset tegutsemiseks.

Mis edasi?

Kui kasutaja on reageerinud sinu üleskutsele ja klikkinud CTA nupule, on järgnev samm kriitilise tähtsusega. Pärast CTA-le klikkimist peab kasutaja kogemus olema võimalikult sujuv ja lihtne, et vältida tähelepanu hajumist ja tagada soovitud tegevuse lõpuleviimine.

Väldi pikki ja keerulisi nö. protseduure

Näiteks kui CTA kutsub üles liituma uudiskirjaga, siis ära nõua pikka registreerimisvormi täitmist. Piisab vaid e-posti aadressi küsimisest ja nt nimest, et personaliseerida edasisisi CTA-sid.

Samuti, kui CTA kutsub üles ostu sooritama, tee ostuprotsess võimalikult lihtsaks ja kiireks, vähendades vajalike sammude arvu miinimumini. Kas tõesti on vaja teada kodu postiindeksit pakiautomaati tellimise korral?

Ahvatluste vältimine ja tähelepanu hoidmine

Pärast CTA-le klikkimist on oluline vältida tähelepanu hajutavaid elemente, nagu vilkuvad bännerid või kõrvalised pakkumised. Need võivad kasutaja tähelepanu kõrvale juhtida ja põhjustada soovitud tegevuse katkestamise. Hoia maandumislehed ja järgnevad protseduurid lihtsad, selged ja fokuseeritud.

Müügitunnel CTA puhul

Kuid ka kõige ideaalsema turundusplaani ja seal oleva tegutsemise üleskutse juures ei pruugi inimene olla veel valmis ostmiseks. Seega on oluline ka siin pidada silma stavapärast müügitunnelit. Sina ka ju iga “Osta kohe” peale rahakotiraudu ei laiuta? 🙂

CTA ja müügifunnel. Ritacidre.com

Lisalugemist

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu
Milos reklaam
Tegevjuht, sisulooja, koolitaja
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu