KUIDAS KOOSTADA INTERNETITURUNDUSE PLAANI?

INTERNETITURUNDUSE PLAANI KOOSTAMINE

Väisasin ka Priit Kallase ja TurundusTreffi koolitust, mis rääkis internetiturunduse plaani olulisusest ja selle koostamisest.

Käsi püsti, kes julgeb väita, et ta teeb alati enne plaani, kui miskit tegema hakkab. Mõtlen kirjalikult, mitte peas 🙂 (minu käsi ei tõusnud…piinlik)

Aga mis siin ikka pikalt lobiseda, asume asja kallale. Toon taaskord välja märksõnu ja mõtteid, mida kõrva taha panin ja taasmeenutasin. Usun, et ei jookse ka teil mööda külge maha.

KUIDAS KOOSTADA TURUNDUSEELARVET?

Tuleb mõelda tagant ette poole – kui palju olen nõus kulutama millegi maha müümiseks.

10% käibest, kasumist jne… Ei. Alusta ikka sellest, et mõtle, kui palju oled nõus ühe toote/teenuse müügi eest nõus maksma.

Näide: Oled koolituse müügi eest nõus maksma 20eur/inimene. Vaja saada 40 inimest. Kulud peaks jääma siis 800 (-850)EUR vahele. Seega turunduse eelarveks on kuni 850EUR reklaami peale.

Kui tegemist on uue koolitusega, siis läheb materjalide jms peale ka palju ajalist mahtu. See ka kindlasti hinna sisse arvestada!

Kui hind kontakti kohta tuleb püsivalt kõrgem, vaata kanalid üle.

Kui oled aga täiesti alustav ettevõte siis tasub mõelda tulemuse korrutamist 2ga ja loota, et järgmiste aastatega teenid tasa.

Eesmärk on müüa ka olemasolevale kliendile rohkem /uuesti, sest see on meeletult odavam, kui uut klienti leida.

KÕRG- JA/VÕI MADALHOOAEG?

Tüüpilisem on, et oma pakutava kõrgmüügi hooajal tehakse vähem kampaaniat (töötan veel ka Linna Ekraanides mõnda aega seega tean täpselt isegi 🙂 ) ja madalhooajal üritatakse siis end püünele upitada veel.

Aga äkki võiks proovida hoopis kõrghooajal suuremat reklaami? Turundustegevused sel perioodil võiksid tuua hoopis suurema kasumi. 10% tõus 100st on hoopis väiksem kui 10% 1000st.

GOOGLE VS. FACEBOOK

Enamasti on Google orgaanilisest otsingust tulev inimene väärtuslikum kui FBst liikuv. Kui oleks vaid üks koht, kuhu aega ja raha paigutada saaksid, panusta Googles paremale positsioonile jõudmisele.

MÕÕTMINE

Pane alati paika goalid –  uudiskirjaga liitumine, müügid, tänulehele jõudmine jne.

Mõõtke kaasamist – reklaami klikk, artiklite puhul lugemise kestvus, FBs engagement (video avamised, like, jagamine jne).

Kui kirjutad pikema teksti, võib juhtuda, et ei viitsita klikata ja edasi lugeda. Seega pange viimasteks sõnadeks enne „vaata veel…“  miskit ahvatlevat, mis sunnib edasi lugema 🙂

Ütle FB-s, et kui teed check-in siis saad kohapeale tulles tasuta tee või kohvi. Sedasi on veidikenegi võimalus nt. kohvikus sotsmeedia tulemuslikkust mõõta.

KUIDAS MÜÜKI SUURENDADA?

3 müügi suurendamise meetodit:

  1. Müü enamatele inimestele – saa uusi kliente lisaks.
  2. Müü rohkem – müü olemasolevatele klientidele rohkem/kallimat kaupa
  3. Müüd sagedamini – müüa olemasolevatele klientidele sagedamini. Nt ära kutsu autohooldusesse tagasi iga 6 kuu järel vaid nt 4kuu vms.

VEEBILEHT – TURUNDUSE TUUM

Nr 1 – kiirus!

Vaata üle, et leht ei oleks aeglane. See on paljude probleem. Maailma keskmine on 5sek, kuni kogu leht on ette tulnud. NB! Vormelis vahetavad autokummi 3sekundiga… 🙂 Kui aeglane on aga liiga aeglane?

Võta lehelt ära preloader. See teeb lehe avamise tihtipeale aeglasemaks. Oluline on, et lehele hakkaks miskit ilmuma, olgu selleks kasvõi menüüriba. Inimene näeb siis, et leht toimib, ei ole maas ja ei kahtle oma netiühenduses 🙂 Pooled inimesed ootavad, et leht avaneks 2 sekundiga, kolmveerand netikülastajatest aga väidetavalt ei naase lehele kui see laeb kauem kui 4sek. Kui su leht avaneks aga kasvõi 5 sekundiga, oleks hea seegi 🙂

Kiirus on ka Google otsingu rankingu faktor.

Kaasaegne kujundus

Praegu on teemaks flat disain. Koduleht ei pea olema igasugu vilede ja vidinatega, kuid disaini keelelt sarnanema teistele lehtedele. Olema kaasaegne.

Aja ja raha kokkuhoiu mõttes on väga mõistlik osta valmis koduka põhi.

Jätkusuutlikku

Veebilehe valmis põhi tuleks valida selline, kus on palju teisi kasutajaid. See tagab, et lehepõhjal on palju arendajaid ka.

Kui on vaja siiski veidi omapärasemaks tuunida, võta mall ja tuuni seda edasi, mitte ära alusta nullist. Hoiad kõvasti taaskord aega kokku.

E-pood

Parim oleks, kui iga toote juures oleks oma isikupärane tootekirjeldus. Kui tooteid on aga tuhandeid, alusta hitt toodetest ja liigu aega mööda siis nö. alla poole.

Tehnika puhul jah, need igasugu näitajad jms on olulised ja need võib copy-paste võtta tootja andmetest. Aga kirjuta selle jutu ette või vahele ka täiendavat unikaalset teksti. Nt seleta lahti keerulises tootekirjelduses olevad mõisted ja termineid.

MOBIILNE VEEB

A&O Responsive = Mobiil + Tahvel + Desktop

Mobiliisi peab kõiki tegevusi teha saama sama moodi nagu desktopil, mitte ei tule nõmedalt suurendada ja sõitma edasi tagasi lehe peal, et lugeda.

KLIENDID

Miks nad ostavad?

Oluline küsimus – miks sa minult ostad? Pakkujaid on ju nii palju. Aga küsi kliendilt. See, mis ta vastab, on müügiargument ka teistele müümiseks!

Persona loomine

Personat on parim teha siiski olemasolevate klientidega vesteldes, mitte ise välja mõeldes, mida nad tahta võiksid.

Kõige parem oleks personaalne intervjuu. Saad põhjalikuma kirjelduse ja väärtuslikud leiud. Pane kirja vestluspunktid, ja mine räägi lihtsalt päris kliendiga. Ära märkmeid tee, sest siis sa ei kuula teda. Pane pigem diktofon käima.

Kui võtad 5 intervjuud, siis on juba täitsa täitsa OK. 3ga saad kõik teada aga 4nda ja 5ndaga saad uusi leide juurde. Küsi nt ka seda, et kus sa peamiselt päevas liigud netikanalites – foorumid, uudised jms? Vaata, kas sama persona eri inimesed mainivad samu paiku.

Iga sihtgrupp loo läbi selle küsimustiku:

Kui said mitu erinevat Personat siis pea silmas, et üks inimene suudab hästi toimetada maksimaalselt ka erineva sihtrühmaga. Eriti kriitiline on see punkt väikefirmade puhul.

SISU

Sisu peab kandma väärtust sinu potentsiaalse kliendi jaoks. Kedagi ei huvita sinu firma ajalugu, loomise aasta jms.

Minu arvamus on, et ei ole igavat valdkonda vaid on ideevaene kirjutaja. Seda ütles ka Priit, et leiab ikka midagi, millest kirjutada.

Kuidas luua sisu „igavale“ firmale: https://www.dreamgrow.com/content-marketing-in-boring-industries/

Kui kasutad reklaamis 30% helitausta siis kriitikameel ostjas kaob tihti peale ära 🙂 Võid ajada mingit jama, ilma, et nad aru saaksid.

Ideid teemadeks:

Sisenevad lingid

Väga oluline on, et sinu lehele tuleks sisse väliseid linke, ehk siis keegi kuskil on viidanud su lehele. Lehed, millele mitte keegi ei viita, ei tule Googles esile (selline leht on aga väga keeruline olla, infokataloogis ikka kirjas oled vast J )

Eriti hea on, kui link lehele tuleb „tähtsalt“ suuremalt lehelt.

Siselingid

Lingi ka oma lehel olevates artiklites enda sisule. Iga leht võiks linkida kahele teisele enda lehele. Sedasi tekivad ka Google silmis seosed, ja saab aru, millest neil lehtedel õigupoolest jutt käib.

Väljaminevad lingid

Autoriteetsele saitidele viitamine annab Google silmis su lehele kaalu juurde. Aga, et koguaeg mitte konkurendi lehele saata, lingi nt:

  • Erialaorganisatsioonid
  • Wikipedia artiklid
  • Kaalukad blogid

MITMEKEELSUS

Ameerika inglise keel, kui vaja inglise keeles kirjutada globaalsele slaidile.  Aga muidu on soovitav ikka sihtriigi keeles.

Kuid pea sel juures silmas veel:

  • kirjutajal võiks see keel olla native.
  • ta peaks valdkonnast midagi jagama ka
  • ja lõpuks peab ta ka turundusest ja müügist miskit teadma.

MÄRKSÕNA ANALÜÜSI DOKUMENT

Kui pead plaani, milliseid märksõnu sinu koduleht sisaldama peaks, koosta neist list:

Pane sõnad kõik Excelisse ja lisa iga taha leht, millise sõna peale selle lehe optimeerid.

Ideaalses maailmas on igale märksõnale oma leht. Aga me ei ela ju ideaalses maailmas…või mis?

Sõnu kasuta tiitlis, pealkirjades, piltides, lehe aadressides jne.

KAS ON VAJA SOTSIAALMEEDIAS OLLA?

Tee oma kodulehel olev sisu lihtsalt jagatavaks sotsiaalmeedia nuppude abil.

Twitter – ajakirjanikega suhtlemine

LinkedIn – saad juhtidele teha otsemüüki, jääb ära see sõel sekretäride, turundusjuhi jne näol.

MEILITURUNDUS

Katsu saada sotsiaalmeediast inimesed oma meililisti. Sellega saad hoopis paremat tulemust, ka mitmeid kordi väiksema listis olevate inimeste hulgaga.

  • Suurim tähelepanu
  • Meili sisu üle on sul omal kontroll
  • Saad saata ka delikaatseid teemasid, mida avalikus ruumis like’ida ei taheta (täiskasvanute mähkmed jms :))
  • Personaalne ja segmenteeritav
  • E-maili on tuttav ja harjumuspärane saada.

Ütle inimesele, mis kasu ta saama hakkab uudiskirjaga liitumas, mitte ära kirjuta „Liitu uudiskirjaga“.

E-kirja sagedus

Saada kirju vähemalt kord kuus. Muidu unustatakse ära, et miks ja kuidas üldse listi satuti ja lahkutakse.

No nii, saigi vist kõik. Mitte, et rohkemast ei oleks räägitud aga ma ei hakka siin päris romaani ka välja andma.  Seega head lugemist ja kaasamõtlemist ning kui oled mõnes asjas eriarvamusel, ootaks hea meelega arutelu kommentaaridesse.