Influencerturundus Eesti noortele – soovitused ettevõtetele!
NB! Põhineb Eestis läbi viidud uuringu põhjal!
Soovitused ettevõtetele influencerite kaasamisel oma toodete tutvustamiseks noorte seas
- Ärge valige suunamudijat vaid jälgijaskonna suuruse põhjal
Nagu uuringutes selgus, ei jälgi noored suunamudijaid sellepärast, et nad on tuntud. Sellest olulisem on, et jälgija saaks suhestuda oma jälgitavaga – neil on ühised huvid, hobid, sama vaade elule jne. Seetõttu on parim strateegia leida influencer, kelle huvid ja hobid kattuvad teie ettevõtte poolt pakutavate toodetega. Müües spordivarustus, leidke influencer, kes on teada oma sportlikkuse poolest. Raamatu reklaamimiseks leidke suunamudija, kes päriselt ka peab lugu lugemisest.
- Tehke koostööd suunamudijatega, kes armastavad teie kaubamärki
Kui mõjutajad juba räägivad teie ettevõttest ilma igasuguse sponsorluseta, tähendab see, et neile meeldib teie bränd. Uuringus ilmnes, et kui influencer näitab toodet, ilma et saaks selle eest raha, tekitas see suurt usaldust nii influencer’i enda kui ka näidatud toote vastu.
- Laske sõnum luua suunamudijal
Las influencer’il olla loominguline vabadus. Autentsus on oluline ja kui nad peavad teie etteantud teksti silp silbi haaval lugema, pole tõenäoliselt reklaamil mõtet. Muidugi pange paika juhised, kuid laske mõjutajal tuua esile oma isikupära, keelepruuk ja hääletoon.
- Valige suunamudija, kes teeb koostöid pigem vähem
Noorte arvates vähendab suunamudija usaldusväärsust see, kui ta teeb liiga palju reklaampostitusi. Sedasi tuntakse, et influencer peab originaalsisu ja enda loomuliku elu näitamist vähemoluliseks kui rahalist tulu.
- Kaaluge pikemaaegset koostööd
Sageli ei piisa sellest, et tutvustate oma pakutavat suunamudija kaudu kõigest üks kord. Selleks, et noortel tekiks ostuhuvi, soovivad nad kaupa näha mitmel korral.
Leia täispikk infograafik siit: Soovitused-ettevõtetele-influencerite-kaasamisel-oma-toodete-tutvustamiseks-noorte-seas
- Kui võimalik, paku soodsamat asendustoodet
Internetist on võimalik kiiresti leida asendustooteid, kui suunamudija poolt pakutav ületab noore eelarvet. Tihtipeale on mõtlema panevaks hinnapiiriks 20-30 eurot. Kuid kvaliteetse toote eest ollakse valmis välja käima ka rohkem. Seega kui võimalik, mõelge kohe alguses mitme erinevas hinnaklassis toote reklaamimisele, mis annaks jälgijale valida endale sobivaimas hinnaklassis toode.
- Pakkuge sooduskoodi
Noored ei teeni tihtipeale ise raha ja seepärast ei ole ka seda ressurssi ülemäära palju. Seetõttu meeldivad neile erinevad sooduskoodid. Kuigi alati ei ole parim strateegi jagada sooduskoodi paljudele erinevatele influenceritele, sest see võib tekitada nõutust, millist suunamudijat toetada läbi sooduskoodi kasutamise (noored teavad, et tihtipeale saavad suunamudijad ka isiklikku kasu, kui tema sooduskoodi kasutatakse).
- Tehke toote kättesaadavus lihtsaks
Noored hindavad väga, kui reklaamitava toote soetamine on lihtne. Neile ei meeldi kallid ja esmapilgul varjatud kohaletoimetamise tasud, pikk ooteaeg ning keeruline leitavus. Veenduge, et eelpoolmainitud info oleks noorele kiiresti leitav. Kõige lihtsam on teha seda suunamudija postituse juures oleva otselingiga maandumislehele, kus kõik see info on ühelt lehelt leitav.
Loe ka influencerturunduse uuringu kokkuvõtet!
NB! Soovin juulis läbi viia sarnase uuringu Eesti täiskasvanute seas! Kui sul oleks huvi osaleda, kirjuta mulle brit@milos.ee ja pane kirja pealkirjaks “uuringus osalemine”!
Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu