Interneti ja sotsiaalmeedia kasutamise trendid Eestis ja maailmas aastal 2024 – mida arvestada oma digiturunduses?
Internet ja sotsiaalmeedia mängivad meie igapäevaelus üha suuremat rolli. Digimaailma trendid Eestis ja maailmas on pidevas muutumises, pakkudes uusi võimalusi ja väljakutseid. Järgnevalt saad lugeda erinevat euuringute anmeid selle kohta, kus Eestis, ja ka maailmas üldiselt, inimesed liiguvad, mis kanaleid enam jälgivad, mida otsivad neist ja milline on potentsiaalne digiturunduse võimekus neis kanalites. Usun, et saad mitmeid mõtteid, mida võiksid arvesse võtta oma tegevuste planeerimisel. Kuid pea meeles, et alati tuleb lähtuda oma sihtgrupist ja tegelikest oskustest, et saavutada parimaid tulemusi nendes kanalites töötamisel.
Digiturunduses pead tundma trende kuid hindama ka oma reaalseid oskuseid
Sotsiaalmeedia on kindlasti üks võimsamaid digiturunduse kanaleid, kuid oluline on teada, mis platvormidel sinu sihtgrupp (veel parem persoona) kõige rohkem aega veedab. Näiteks, YouTube on endiselt populaarseim platvorm, kus jõuab suurima reklaami sihtrühmani nii Eestis kui maailmas. TikTok on tuntud oma noorema kasutajaskonna ja lõbusa sisu poolest, samas kui LinkedIn on professionaalse suhtluse ja tööalase võrgustiku jaoks parim valik.
On tähtis oma digiturunduse oskused õigesti hinnata ja valida platvormid, kus tunned end mugavalt ning suudad luua väärtuslikku sisu. Ükski digiturunduse strateegia ei tööta, kui selle elluviijatel puuduvad vajalikud oskused ja teadmised konkreetse platvormi kohta. Seega, enne kui kõiki kontosid avama hakkad, hinda oma tugevusi/nõrkuseid ja vali õige(d) kanal(id), et oma sõnum jõuaks õige publikuni tõhusalt ja efektiivselt.
Järgnevas artiklis toon välja värskemaid numbreid erinevate portaalide statistikast ja uuringutest. Siinjuures nii NapoleonCat kui ka We Are Social ning StatCounter. NB! Lasin ChatGPT-l võrrelda NapoleonCat ja WeAreSocial andmete erinevuse tagamaid. Leiate selle mõttearenduse lõpust, kuid arvestage, et tegemist on AI-ga 🙂 Kuid kuna nende kahe numbrid on niivõrd erinevad, soovisin veidi valgust heita.
Huvi korral võib pilgu peale visata ka minu enda tehtud eelmise aasta uuringule eestlaste sotsiaalmeedia kasutuse osas.
Sisukord
Sotsiaalmeedia kasutajaid maailmas, suvi 2024
We are social uuringu andmetel on maailmas enam kui 5 miljardit sotsiaalmeediakontot, see moodustab 62,6% kogu maailma rahvastikust. Kusjuures aastane juurdekasv 5,4 miljonit, eelmise kvartaliga võrdluses 0,7%.
Nii moodustavad sotsiaalmeedia kasutajad 93,3% kogu internetikasutajate arvust.
Minu jaoks on huvitav vaadata, et kui muidu oleme Eestis harjunud naiste suurema kaasatusega sotsiaalmeedias siis maailma mastaabis on meeste kontode osakaal suurem (53,4% vs 46,6%).
Vanuseliselt on sotsiaalmeedia kasutajatest 84,3% vanuses 18 ja enam aastat.
Keskmiselt veedavad inimesed sotsiaalmeedias 2 tundi ja 20 minutit päevas, mis on 4minutit vähem kui möödunud aastal.
Keskmine kasutaja kasutab iga kuu 6,7 erinevat sotsiaalmeedia platvormi, mis on 1,5% (+0,1) rohkem kui eelmisel aastal.
Mõningaid huvitavaid numbreid interneti- ja sotsiaalmeedia kasutamisest maailmas:
- Interneti kasutajate arv maailmas on jõudnud 5,35 miljardini, mis on 1,8% kasv aastaga.
- Vaatamata muljetavaldavale kasvule on endiselt üle 2,7 miljardi inimese, kes ei kasuta internetti, millest suurim osa asub Indias (üle 680 miljoni).
- Keskmine internetikasutaja veedab päevas online umbes 6 tundi ja 40 minutit (aastane juurdekasv +3min).
- Lõuna-Aafrika kasutajad veedavad online 9 tundi ja 24 minutit päevas, samas Jaapanis on see näitaja alla 4 tunni.
- Araabia Ühendemiraatides on sotsiaalmeedia kasutajate identiteete rohkem kui kogu elanikkond (112,3%). Seega suure tõenäosusega on tegemist duplikaatkontode ja/või alaraporteeritud rahvaarvuga.
Levinuimad sotsiaalmeedia platvormid maailmas
Platvormide endi avaldatud andmete kohaselt on Facebookil kõige rohkem igakuiseid aktiivseid kasutajaid.
Allolevat tabelit tuleb vaadata kriitilise pilguga seetõttu, et mõned edetabelis toodud arvud näitavad igakuiseid aktiivseid kasutajaid, samas kui teised arvud kajastavad potentsiaalset reklaamilevikut ja digiturunduse võimekust, mis on tavaliselt madalam kui igakuine aktiivsete kasutajate arv.
Kui kõigest hoolimata on nüüd 7 sotsmeedia platvormi, millel on igaühel miljard või rohkem igakuiseid aktiivseid kasutajaid. Kusjuures neist 4 kuuluvad Metale.
Millistel sotsiaalmeedia platvormidele aga reklaami teha?
Andmete järgi on YouTube’il suurim sotsiaalmeedia reklaami vaatajaskond. Ettevõtte viimased andmed näitavad, et YouTube’i reklaamid jõuavad kuus 2,50 miljardi kasutajani, mis on enam kui 10% suurem kui Meta poolt Facebooki jaoks teatatud 2,24 miljardi kasutaja arv.
Instagramil on kolmas suurim reklaamivaatajaskond, kus platvormi tasulised meediapaigutused jõudsid selle aasta aprilli seisuga 1,69 miljardi kasutajani. Kuid tuleb märkida, et kui küsiti eraldi, mis oleks eelistatuim/lemmikuim platvorm, oli just Instagram enim valitud vastusevariant. Eriti nooremate seas. Vanemad eelistasid Facebooki ja WhatsAppi.
Bytedance’i tööriistade järgi jõuavad TikToki reklaamid igal kuul 1,58 miljardi üle 18-aastase kasutajani.
LinkedIni andmetel on reklaami ulatus 1,07 miljardi kasutajani, kuid on oluline märkida, et see arv põhineb platvormi registreeritud liikmete koguarvul, mitte igakuiste aktiivsete kasutajate arvul.
Kuid veelkord, tehes oma digiturunduse plaane ja turundusstrateegiaid, pead mõtlema oma reaalsete oskuste, võimekuse ja persoona peale. Sa võid valida paberil kõige parema kanali, ideaalseima väljundi jne kuid kui sisu, mida lood, ei resoneeru, pole kõigest sellest suurt kasu.
Kas ma pean omama kõiki sotsiaalmeedia kontosid?
Lühidalt – ei. Katvus on neil omajagu. Lähtu valikust ikka sellest, kus on sul enim oskusi, kus liigub su persoona ja kas sul on reaalselt ka aega kvaliteetset sisu luua.
Ja erinevad platvormid täidavad erinevat eesmärki. Samuti kui rääkida persoonast, siis pea silmas, mis on sinu persoona ja sihtrühma peamised põhjused sotsiaalmeedia kasutamiseks.
Seda teades, mõtle, kas sina sel kanalil, mida plaanid kasutada, suudad seda vajadust rahuldada.
Sotsiaalmeedia kasutamise põhjused vanuserühmiti
Sotsiaalmeedia kasutamise ühised jooned:
- Kõigis vanuserühmades on sõprade ja perekonnaga suhtlemine peamine põhjus sotsiaalmeedia kasutamiseks.
- Uudiste lugemine ja sisu leidmine on levinud põhjused igas vanuserühmas, olgugi et see on rohkem esindatud vanemates vanuserühmades.
- Kõigis vanuserühmades kasutatakse sotsiaalmeediat ka vaba aja sisustamiseks.
Sotsiaalmeedia kasutamise eripärad vanuserühmiti:
Nooremad vanuserühmad (16-24):
- Suurem rõhk trendide jälgimisel ja mõjutajate/kuulsuste sisu tarbimisel.
- Uute kontaktide loomine ja brändide sisu nägemine on samuti nooremate seas populaarsem.
Keskmine vanuserühm (25-44):
- Lisaks eelmainitule on siin suurem huvi toodete leidmise ja ostmise vastu.
- Spordi jälgimine ja otseülekannete vaatamine on populaarsed tegevused.
Vanemad vanuserühmad (45-64):
- Suurem rõhk uudiste lugemisel ja toodete leidmisel ostmiseks.
- Aktiivsus tööalaste tegevuste ja arvamuste jagamise osas suureneb.
Seega sõprade ja perekonnaga suhtlemine, uudiste lugemine ning sisu leidmine (nt videod) on kõikides vanuserühmades ühised põhjused sotsiaalmeedia kasutamiseks. Nooremad vanuserühmad keskenduvad rohkem trendide ja mõjutajate jälgimisele ning uute kontaktide loomisele, samas kui vanemad kasutajad eelistavad kasutada sotsiaalmeediat tööalaste tegevuste ja toodete leidmiseks ning ostmiseks.
Kui vaadata aga kanalite põhiselt siis nt GWI küsitluse kohaselt on sõprade ja perekonnaga sõnumite vahetamine eriti populaarne Facebookis, kuid TikToki kasutajad ei ole sellest funktsioonist eriti huvitatud.
TikToki kasutajad külastavad platvormi peamiselt naljakate ja meelelahutuslike videote vaatamiseks.
Samal ajal on Instagrami ja Snapchati kasutajad eriti huvitatud oma sisu avaldamisest, kuid see tegevus on märkimisväärselt vähem populaarne TikTokis, Redditis ja LinkedInis.
Kõike seda pead aga oma digiturunduse strateegias arvestama. Vaid nii saad luua sisu, mis konkreetse kanali jälgijaid ka reaalselt kõnetab.
· Huvitavat statistikat internetikasutusest Eestis
- Aastal 2024 oli Eestis 1,24 miljonit internetikasutajat, mis tähendab, et interneti levik oli 93,7 protsenti kogu rahvastikust.
- Eestis oli 2024. aasta jaanuaris 1,04 miljonit sotsiaalmeedia kasutajat, mis moodustab 78,7 protsenti kogu elanikkonnast.
- Selle aasta alguses oli aktiivseid mobiiliühendusi kokku 1,92 miljonit, mis on 145,7 protsenti kogu elanikkonnast.
- Kepiose analüüs näitab, et internetikasutajate arv Eestis vähenes jaanuarist 2023 kuni jaanuarini 2024 3295 inimese võrra (-0,3 protsenti).
- Ookla andmete kohaselt võisid internetikasutajad Eestis 2024. aasta alguses eeldada järgmisi internetiühenduse kiirusi:
- Keskmine mobiilse interneti ühenduse kiirus mobiilsidevõrkude kaudu: 79,88 Mbps.
- Keskmine fikseeritud interneti ühenduse kiirus: 78,73 Mbps.
- Keskmine mobiilse interneti ühenduse kiirus Eestis kasvas 2024. aasta alguseks 20,42 Mbps võrra (+34,3 protsenti).
- Samal ajal suurenesid Ookla andmetel fikseeritud interneti ühenduse kiirused Eestis sama perioodi jooksul 20,23 Mbps võrra (+34,6 protsenti).
Statistikaameti andmed, mida eestlased teevad vabal ajal?
Vaatasin ka meie kodumaised andmeid interneti kasutamise kohta. Statistikaameti tabel on allpool. Sisejuhatuseks kaks peamist valdkonda:
· Kui palju keskmine eestlane suhtleb?
Sealt siis selgus muuhulgas, et naised suhtlevad enam kui mehed (üllatus? 😊). Vastavalt sisi 40minutit vs 34 minutit päevas. Siin sees on siis nii igapäevane suhtlus pere ja sõpradega, kui ka suhtlemine kirja ja telefoni teel ning sotsiaalmeedias veedetud aeg.
Statistikaamet: Kõige vähem suhtlevad 10–14-aastased (39 minutit päevas) – poisid 17 minutit ja tüdrukud 59 minutit. Aja möödudes see vahe tasandub, kuid küpsemas eas ehk vanuserühmas 65+ tekivad taas suuremad käärid naiste ja meeste suhtlemisaktiivsuses – mehed 24 minutit ja naised 41 minutit päevas.
· Tegevused arvutis ja tüüpiline eestlane
Statistikaamet: Noored armastavad rohkem oma vaba aega veeta arvutis, näiteks internetis surfata või muusikat ja filme alla laadida. Näiteks 15–24-aastased tegelevad sellega 52 minutit päevas, vanuseks 65+ on see aeg aga kahanenud 12 minutini päevas.
Mehed eelistavad veeta arvutis oma vaba aega 2x kauem kui naised. Ent mida vanemaks inimesed saavad, seda vähem on nad oma vabal ajal arvuti taga.
See tabel kajastab keskmist ajakasutust päevas perioodil 2019-2021, jaotades andmed soo, põhitegevuse ja nädalapäeva järgi. Andmed on esitatud minutites ja sisaldavad kategooriaid “suhtlemine”, “arvutiga seotud tegevus (v.a arvutimängud)”, “mängud” ning “televisioon ja video”. “Suhtlemine” sisaldab ka kirjalikku ja arvuti teel suhtlemist ning sotsiaalmeedias veedetud aega.
Üldised tähelepanekud eestlaste vabast ajast:
Aga nüüd siis detailsemalt:
Eesti naiste ja meeste suhtlemisharjumused:
- Nii meeste kui naiste puhul on tööpäevadel suhtlemise aeg sarnane, jäädes vahemikku 29-35 minutit päevas.
- Nädalavahetustel kulutavad nii mehed kui naised suhtlemisele rohkem aega, eriti laupäeval (mehed 50 minutit, naised 53 minutit).
Eestlaste arvutiga seotud tegevus (v.a arvutimängud):
- Tööpäevadel kulutavad nii mehed kui naised arvutiga seotud tegevustele umbes 30-35 minutit päevas.
- Nädalavahetustel suureneb see aeg märkimisväärselt, eriti laupäeval (mehed 48 minutit, naised 46 minutit).
Mängud (siinhulgas arvutimängud):
- Mängimisele kulutavad nii mehed kui naised vähem aega kui teistele tegevustele.
- Kõige rohkem mängitakse laupäeval (mehed 35 minutit, naised 25 minutit).
Eestlaste televisioon ja video vaatamise harjumused:
- Nii mehed kui naised kulutavad tööpäevadel keskmiselt üle 110 minuti televisiooni ja video vaatamisele.
- Nädalavahetustel, eriti pühapäeval, kulub sellele tegevusele oluliselt rohkem aega (mehed 171 minutit, naised 134 minutit).
Erisused soo ja nädalapäevade lõikes:
Eesti meeste vabaaja tegevuste harjumused:
- Kulutavad rohkem aega mängimisele kui naised (näiteks laupäeval 35 minutit vs naised 25 minutit).
- Vaatajad kulutavad rohkem aega televisiooni ja video vaatamisele, eriti nädalavahetustel (171 minutit pühapäeval).
Eesti naiste vabaaja tegevuste harjumused:
- Suhtlemisele kulub rohkem aega kui meestel, eriti nädalavahetustel (näiteks laupäeval 53 minutit vs mehed 50 minutit).
- Arvutiga seotud tegevustele kulutavad nad vähem aega kui mehed (näiteks laupäeval 46 minutit vs mehed 48 minutit).
Sotsiaalmeedia kasutus Eestis aastal 2024
DataReportali andmed näitavad, et 2024. aasta jaanuaris oli Eestis 1,04 miljonit aktiivset sotsiaalmeedia kasutajat.
Tuleb aga tähele panna, et nad on teinud olulisi muudatusi sotsmeedia kasutajate arvutamisel seega võib nende sõnul uusim sotsiaalmeedia kasutajate arv tunduda üsna erinev varasematel aastatel avaldatud väärtustest.
Samas näiteks Kepiose analüüs näitas, et sotsiaalmeedia kasutajate arv Eestis vähenes 2023. aasta algusest 2024. aasta alguseni 30 tuhande võrra (-2,8 protsenti).
Selle aasta alguses oli sotsiaalmeedia kasutajate arv Eestis võrdne 78,7 protsendiga kogu elanikkonnast, kuid on oluline rõhutada, et sotsiaalmeedia kasutajad ei pruugi esindada unikaalseid isikuid (nt topeltkontod).
Samal ajal näitavad juhtivate sotsiaalmeediaplatvormide reklaamiplaneerimise tööriistades avaldatud andmed, et 2024. aasta alguses kasutas Eestis sotsiaalmeediat 924,0 tuhat 18-aastast ja vanemat kasutajat, mis oli võrdne 87,0 protsendiga 18-aastasest ja vanemast elanikkonnast tol ajal.
Laiemas plaanis kasutas 2024. aasta jaanuaris vähemalt ühte sotsiaalmeediaplatvormi 84,0 protsenti Eesti kogu internetikasutajate baasist (olenemata vanusest).
Samal ajal 52,3 protsenti Eesti sotsiaalmeedia kasutajatest naised ja 47,7 protsenti mehed.
Eestlaste sotsiaalmeediakanalite kasutus 2024. aastal
Ja ka teise uuringu andmed:
· Facebooki kasutamine Eestis
Facebooki reklaamide ulatus Eestis on märkimisväärne, hõlmates suurt osa elanikkonnast ja internetikasutajatest. Meta reklaamides avaldatud andmed näitavad, et 2024. aasta alguses oli Eestis 680,4 tuhat Facebooki kasutajat. Siiski on Meta viimastel aegadel teinud olulisi muudatusi oma reklaamiressurssides, sealhulgas Facebooki baasandmete märkimisväärseid uuendusi. Seetõttu ei pruugi siin näidatud arvud olla otseselt võrreldavad varasemates aruannetes avaldatud andmetega.
Meta enda tööriistades avaldatud andmed näitavad, et Facebooki potentsiaalne reklaamide ulatus Eestis vähenes 10 tuhande võrra (-1,5 protsenti) ajavahemikus jaanuar 2023 kuni jaanuar 2024. Veelgi hilisemate andmete kohaselt vähenes Facebooki reklaamide ulatus Eestis 70 tuhande võrra (-9,3 protsenti) ajavahemikus oktoober 2023 kuni jaanuar 2024.
Kui nüüd ise täna vaatasin, näitab Meta, et potentsiaalne ulatus on: 522 500 – 614 700 kontot (vaid FB keskkond 500 800 – 589 200). Sealhulgas mehed: „Estimated audience size: 222 500 – 261 800“ ja naised 287 800 – 338 600. Kui jätta ainult Facebooki keskkonna placementid on naistele jõudmise võimalus: „Estimated audience size: 277 700 – 326 700“ ja meeste sama näitaja 212 300 – 249 800.
Datareportali uuringu andmetel oli 2024. aasta alguses Eestis Facebooki reklaamivaatajaskonnast 55,4 protsenti naised ja 44,6 protsenti mehed. Kui vaadata täiskasvanud naisi (vanus 18+) siis on see 65,2%-ni, samas kui täiskasvanud meestest on see näitaja 60,2%.
Ja Facebooki reklaamide ulatus Eestis oli nende andmetel 2024. aasta alguses võrdne 51,5 protsendiga kogu elanikkonnast. Kuid Meta lubab Facebooki kasutada ainult 13-aastastel ja vanematel inimestel, seega tasub rõhutada, et 2024. aastal kasutas Metat 59,8 protsenti „õiguslikust“ vaatajaskonnast Eestis.
Oluline on rõhutada, et reklaamide ulatuse arvud ei ole samad, mis Meta igakuistes aktiivsete kasutajate aruannetes avaldatud numbrid, ning neid ei tohiks nii tõlgendada.
Nagu Meta ise selgitab: „Hinnanguline vaatajaskonna suurus ei ole igakuise või igapäevase aktiivse kasutajate arvu või seotuse asendaja. Hinnangud ei ole mõeldud vastama rahvastiku, loenduse hinnangutele või teistele allikatele ning võivad erineda sõltuvalt sellistest teguritest nagu mitu kontot Meta tehnoloogiate kaudu inimesel on, kui palju ajutisi külastajaid on konkreetses geograafilises asukohas antud ajal ning Meta kasutajate endi teatatud demograafilised andmed.”
Ja nüüd kui vaadata NapoleonCat andmeid siis tabel on selline:
Ehk siis hoopis suuremad numbrid, kui teisel uuringul. Siin ja edaspidi, NapoleonCat ütleb: „Sellel veebisaidil esitatud andmed pärinevad otse vastavate sotsiaalplatvormide turundus-API-dest ja on koostatud NapoleonCat’i poolt üksnes informatiivsetel eesmärkidel.“
· Messengeri kasutamine Eestis:
Võrdluseks NapoleonCat:
· Instagrami kasutus Eestis
2024. aasta andmed Instagrami kohta Meta reklaamikeskkonna räägivad, et 2024. aasta alguses oli Eestis 473,1 tuhat Instagrami kasutajat. Ettevõtte regulaarselt uuendatud andmed viitavad, et Instagrami reklaamide ulatus oli võrdne 35,8 protsendiga Eesti kogurahvastikust. Siiski tasub märkida, et Meta lubab Instagrami ametlikult kasutada ainult 13-aastastel ja vanematel, mistõttu kasutas 2024. aastal Instagrami 41,6 protsenti “õiguslikust” auditooriumist Eestis.
Instagrami reklaamide ulatus Eestis oli võrdne 38,2 protsendiga kohalikust internetikasutajate baasist. 2024. aasta alguses moodustasid Instagrami reklaamiauditooriumist Eestis 61,4 protsenti naised ja 38,6 protsenti mehed.
On öeldud ka, et ajavahemikus jaanuar 2023 kuni jaanuar 2024 vähenes Instagrami reklaamide ulatus Eestis 3,400 võrra (-0,7 protsenti).
Kui vaatan ise Meta reklaamikeskkonnas andmeid siis ütleb mulle, et Instagramis reklaamides jõuaksin vahemikus 454 800 – 535 100 kontoni. Naisi oleks suurusjärk 269 600 – 317 200, mehi see eest 179 000 – 210 500.
Ja siia kõrvale NapoleonCat andmed:
· YouTube kasutamine Eestis
YouTube Eestis on laialdaselt kasutusel ja andmete põhjal võiks seda kanalit mööda jõuda 1,04 miljoni kasutajani.
YouTube’i reklaamide ulatus oli 2024. aasta alguses võrdne 78,7 protsendiga Eesti kogurahvastikust. Võrreldes internetikasutajatega, jõudsid YouTube’i reklaamid 84 protsendini Eesti internetikasutajatest. Samal ajal moodustasid YouTube’i reklaamiauditooriumist Eestis 52,3 protsenti naised ja 47,7 protsenti mehed. Ajavahemikus jaanuar 2023 kuni jaanuar 2024 vähenes YouTube’i reklaamide ulatus Eestis 30 tuhande võrra (-2,8 protsenti).
Ma ise YouTube puhul arvan aga sageli seda, et paljud kasutavad endiselt ilma sisse logitud kontota ja seega on siin vast kõikse raskem nö päris numbreid kätte saada.
· LinkedIn kasutus Eestis
LinkedIni reklaamivahendites avaldatud andmed näitavad, et 2024. aasta alguses oli Eestis 370 tuhat LinkedIni kasutajat. LinkedIni reklaamide ulatus Eestis oli võrdne 28 protsendiga Eesti kogurahvastikust.
LinkedIn lubab platvormi kasutada 18-aastastel ja vanematel, mistõttu kasutas 2024. aastal LinkedIni 34,8 protsenti lubatud auditooriumist Eestis. LinkedIni reklaamide ulatus Eestis oli võrdne 29,9 protsendiga kohalikust internetikasutajate baasist.
Ajavahemikus jaanuar 2023 kuni jaanuar 2024 suurenes LinkedIni reklaamide ulatus Eestis 60 tuhande võrra (+19,4 protsenti).
Kanali põnevam pool on ehk see, et Linkedin Eestis on sooliselt neutraalne – naisi ja mehi on võrdselt 50%.
Ja totaalselt teise dnumbrid NapoleonCatist:
Kui ma aga ise reklaamiplaneerijast vaatan, on reklaamide auditoorium inglise keelseid profiile sihtides 19 000 ja kui lisada vene keel, tuleb veel 3200. Kui sa omad aga paremat infot Linkedini reklaamide sihtrühma kohta, anna palun märku!
· TikToki kasutus Eestis
TikToki reklaamivahenditest kogutud andmed näitavad, et 2024. aasta alguses oli Eestis 396 000 TikToki kasutajat vanuses 18 ja üle selle. Kanalit võib kasutada küll 13+ vanuses, kuid reklaamikeskkond näitab ainult üle 18-aastaste kasutajate andmeid.
Konteksti pakkumiseks näitavad ByteDance’i andmed, et TikToki reklaamid jõudsid 2024. aasta alguses 30,0% kogu Eesti elanikkonnast. Lisaks oli TikToki reklaamide katvus Eestis 32,0% kohaliku internetikasutajate baasis, sõltumata vanusest.
2024. aasta alguses oli TikToki reklaamivaatajaskonnast Eestis 51,1% naissoost ja 48,9% meessoost.
· X-i ehk Twitteri kasutus Eestis
X (Twitteri) reklaamivahendites avaldatud andmed näitavad, et 2024. aasta alguses oli Eestis 318 tuhat X kasutajat. X reklaamide ulatus Eestis oli võrdne 24,1 protsendiga Eesti kogurahvastikust ehk 25,7 protsenti kohalikust internetikasutajate baasist.
Ajavahemikus jaanuar 2023 kuni jaanuar 2024 suurenes X reklaamide ulatus Eestis 73 tuhande võrra (+30,0 protsenti).
See on ka Eesti puhul selles mõttes omapärane kanal, et naised moodustavad 31,9% Twitteri kasutajatest, samas kui mehi on 68,1%. Ka Twitteri reklaamide ulatus on suurem täiskasvanud meeste seas (12,8%) kui täiskasvanud naiste seas (31,1%).
NapoleonCat ja We Are Social uuringute erinevused
NapoleonCat ja We Are Social kasutavad sotsiaalmeedia kasutajate arvu hindamiseks erinevaid meetodeid ja allikaid, mistõttu nende andmed võivad oluliselt erineda. Siin on peamised erinevused nende kahe platvormi vahel:
Andmete allikad:
NapoleonCat kasutab andmeid, mis on kogutud otse sotsiaalmeedia platvormide enda API-dest. See tähendab, et nad võtavad arvesse sotsiaalmeedia platvormide poolt jagatud ametlikke numbreid ja statistikat.
We Are Social koostab oma aruandeid kasutades laia valikut andmeallikaid, sealhulgas sotsiaalmeedia platvormide ametlikke numbreid, aga ka kolmandate osapoolte uuringuid ja küsitlusi. Nad kombineerivad need andmed, et pakkuda üldist pilti sotsiaalmeedia kasutamisest.
Meetodid ja lähenemine:
NapoleonCat keskendub peamiselt kvantitatiivsetele andmetele, mis tähendab, et nende andmed võivad olla täpsemad, kuid samas ka kitsamalt piiritletud konkreetsete kasutusjuhtude ja kasutajagruppide kohta.
We Are Social kasutab rohkem kvalitatiivset lähenemist, kombineerides erinevatest allikatest pärit andmeid, et saada laiem ja üldisem ülevaade. See võib tähendada, et nende andmed on laiemalt esindatud, kuid mitte alati nii täpsed üksikute numbrite osas.
Kasutajate arvestamine:
NapoleonCat arvestab sageli ainult aktiivseid kasutajaid, mis tähendab, et nad keskenduvad nendele kasutajatele, kes on hiljuti platvormile sisse loginud või seda kasutanud.
We Are Social võib arvestada nii aktiivseid kui ka registreeritud kasutajaid, mis tähendab, et nende numbrid võivad hõlmata ka neid kasutajaid, kes pole hiljuti aktiivsed olnud, kuid on siiski registreeritud platvormi kasutajad.
Ajahetk ja andmete uuendamine:
NapoleonCat uuendab oma andmeid regulaarselt vastavalt sotsiaalmeedia platvormide API-de värskendustele.
We Are Social värskendab oma aruandeid tavaliselt kord aastas, mis tähendab, et nende andmed võivad mõnikord kajastada varasemaid trende või olla pisut aegunud võrreldes reaalajas kogutud andmetega.
Seega, kui erinevused Facebooki kasutajate arvus võivad tuleneda nende kahe platvormi erinevatest andmete kogumise ja hindamise meetoditest. Kasutajad ja turundajad peaksid neid erinevusi arvesse võtma ning võimalusel tugineda mitmele allikale, et saada terviklikum ülevaade sotsiaalmeedia kasutamise trendidest.
Sotsiaalmeedia on võimas digiturunduse kanal, kui oskad seda kasutada
Kokkuvõttes on sotsiaalmeedia üks võimsamaid digiturunduse kanaleid, kuid edu võti peitub teadlikkuses, millistel platvormidel sinu sihtgrupp kõige rohkem aega veedab.
Kuid korrutan juba nagu mantrat – oluline on oma oskusi õigesti hinnata ja valida, mis on digiturunduse jaoks parimad platvormid, kus tunned end mugavalt ning suudad luua väärtuslikku sisu. Ükski digiturunduse strateegia ei tööta, kui selle elluviijatel puuduvad vajalikud oskused ja teadmised konkreetse platvormi kohta. Enne kui hakkad kontosid avama kõikidel platvormidel, hinda oma tugevusi ja nõrkusi ning vali õiged kanalid, et sinu sõnum jõuaks tõhusalt ja efektiivselt õige publikuni.
Digimaailma trendide ja kasutuse jälgimine aitab kohandada strateegiat vastavalt muutuvatele oludele ning püsida konkurentsivõimelisena. Sotsiaalmeedia platvormide kasutuselevõtt, internetiühenduse kiirus ja mobiilsete seadmete levik on kõik tegurid, mis mõjutavad turundustegevusi. Seega, hoia silm peal trendidel ja kohanda oma digiturunduse tegevusi, et saavutada parimaid tulemusi.
Brit Mesipuu
Milos reklaam
Tegevjuht, sisulooja, koolitaja
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu