E-maili turundus + reklaamkingitused = hea mõte?
Kirjutan küll pidevalt oma suurest kirest – sotsiaalmeediast – kuid vahepeal oleks kasvõi silmaringi laiendamise mõttes vajalik kiigata ka teistesse kanalitesse. Seetõttu teengi nüüd kõrvalepõike suisa kahes osas. Esiteks e-maili turundus, teiseks reklaamkingitused. Kui esimesest olen mõned korrad kirjutanud, siis teisega pole siiani veel kokku puutunud. Mu enda ettevõttel ei ole isegi logoga pastakaid, rääkimata siis veel edevamates asjadest ?
Siit artiklist saad sa teada:
- Miks kasutada e-mailiturundust?
- Mida silmas pidada enne e-maili välja saatmist?
- Millega e-maili listile pakutavate reklaamtoodete puhul arvestada?
- Ekspert arvab – millised reklaamkingid on hetkel populaarsed?
Näen oma töös, et üha rohkem saan esinemas käies igasugu meeneid. Nii olen saanud malevlastelt sokid, oma lemmik ? e-mailiturunduse teenuse pakkujalt Smailylt ja Käsitööliidult pluusi, Stenbocki majas anti šokolaaditahvel jne. Neid kandes, või niisama vaadates, tekib ikka südamesse soe tunne.
Tekkiski siis aga mõte, et kas saaks ühendada kuidagi internetiturunduse ja reklaamkingitused. Seda siis järgnevalt lahkama asungi.
Miks e-mailiturundus?
Sest e-maili turundus on populaarne turundusviis. See on üks kõige pikemalt kasutusel olnud internetiturunduse vorm ning toimib ka tänasel päeval väga efektiivselt. Hästi ülesehitatud uudiskiri kutsub kliente seda avama ning sellele ka vastama. Kehv sisu see eest aga aitab sellel kiirelt rännata rämpsposti kausta ja kutsub vajutama „unsubscribe“ linki. Seega pole e-posti turundus kohe kindlasti mitte lihtne ettevõtmine, see nõuab palju mõtlemist, loovust ja pühendumist.
E-maili turunduse puhul on keskmisel ettevõttel sihtrühm üsna mitmekesine. Liiga palju erinevate jaotuste peale mõeldud ei olda ja seetõttu ei ole toodete pakkumine e-maili teel just lihtsamate killast töö. Sinu jälgijaskond võib olla mis tahes vanusegrupist, erinevate elukutsete ja huvidega ning erinevast soost. Seetõttu on raske ette teada, millist reklaamtoodet pakkudes saadab firmat edu.
Kuidas teha efektiivset e-mailiturundus?
Selleks et sinu e-maili turundus oleks sama efektiivne, kui pakutav teenus või toode, arvesta järgmise kampaania puhul järgnevate nõuannetega:
1. Sea lõplik eesmärk
On väga oluline, et sead enne kampaania käivitamist kindla eesmärgi ning lähtud sellest terve protsessi vältel. Kuidas tõestada oma potentsiaalsetele klientidele, kui head on sinu tooted ja teenused? Samas ei tohi unustada ka juba olemasolevaid kliente! Seega kui soovid ergutada oma meililisti aktiivsust reklaamtoodetega, ära keskendu vaid uutele listiga liitujatele.
2. Väldi spämmimist
See on üks suurimaid vigu, mida inimesed e-maili turunduses teevad. Spämmimise vältimiseks peab valima õige e-kirjade saatmise sageduse, jättes kliendile vabaduse uudiskirjast loobumiseks. Nii öelda „õige sageduse“ loomiseks tuleks jälgida sihtrühma poolseid reklaamkirjade tühistamise mustreid. Kuid samas ei saa see saatmine olla ka liiga harv. Sedasi unustavad listiga liitujad sootuks ära, et nad kunagi jah sõna andsid, ning see tekitab omakorda suuremat listist lahkujate tulva.
Oma kogemus uudiskirja saatmise sagedusega
Kui ma ise alustasin e-maililisti kogumisega, mõtlesin ka pidevalt, et veel ei ole midagi nii põhjapanevat öelda, et peaks saatma uudiskirja. Venitasin sedasi mitu mitu kuud. Lõpuks saatsin kirja välja ja ka lahkujaid oli 10 kandis. Nüüd aga olen loonud rütmi ca 1 kiri kuus ja kohe on langenud ka lahkujate arv. Tavaliselt jääb see maksimaalselt 1-2 juurde. Samas list ise on vahepeal mitmekordistunud.
3. Loo esinduslik disain
Uudiskirja visuaalne väljanägemine on uudiskirja üks olulisemaid osasid. Edu saadab vaid hästi kujundatud ja lihtsasti infot edasi andev kirjamall. Ükskõik kui suurepärane on sinu toode või teenus, kesiselt disainitud e-kirjad jätavad kliendid ükskõikseks. Pisiasjad on olulised, alustades paigutusest kuni pildi suuruseni.
Oma kogemus uudiskirja põhjaga
Mina olen Smailys loonud endale kirjapõhja, mida korduvalt kasutan. Vaid sisu muudan muidugi jooksvalt, kuid üldiselt ilmelt ja elementide poolest on see sama. See on minu arvates hea ka brändingu mõttes – kirja saajad näevad tuttavlikku kujundust ja teavad kellega tegu. Teisalt ei saa märkimata jätta ka seda, et sedasi hoiad oluliselt kokku aega. Iga kord nullist üles ehitama hakates tekiks üleliigne ajakulu.
4. Korralik CTA (call-to-action) ehk kutse tegevusele
Nagu ka teiste turundustegevuste puhul, on ka e-maili turunduse peamine eesmärk lõppude lõpuks siiski panna inimesi tegutsema soovitud suunas. Selleks, et see aga toimuks, on vajalik kutsuda nad üles tegudele ehk turunduskeeles öeldes teha atraktiivne CTA. Seega ära unusta selge üleskutse tegemist.
Oma kogemus uudiskirja üleskutsega
Kord testisime paarituhandese meililistiga üleskutse sõnastust. Tegime A/B testi, kus üks grupp sai üleskutse „Telli kohe!“, teine aga „Tellin kohe!“. Ehk siis ainult ühe tähe – n – vahe. Mis te arvate, kumb võitis? Meie testis oli tubli edumaa „Tellin kohe!“ sõnapaaril. Olen vastava soovitusega uuringuid ka varasemalt näinud, kus öeldakse, et pöörates sõna personaalsemaks, aktiveerub ka soovitud tegevuste hulk.
5. Vali õiged turundusvõtted
Kõikide ettevõtete eesmärgiks on saada kliendi tähelepanu ja nad teevadki selleks kõik, mis võimalik, kuid ainult mõned on selles ka päriselt edukad. Vähesed ettevõtted on piisavalt nutikad, et mõista, milline on õige turundusviis. Reklaamtoodete pakkumine oma jälgijaskonnale ei ole minu teada just väga sage nähtus. Vähemalt mina ei ole oma postkastis ühtegi sellist kirja leidnud, kus ettevõte pakub mingeid reklaamtooteid lihtsalt tänu sellele, et nende uudiskirja listis olen. See võiks aga olla selge eristumise viis oma konkurentidest.
6. Kasvata oma listi sotsiaalmeedia abil
Sotsiaalmeedias reklaamimine on minu arvates kõige lihtsam, ja tihtipeale soodsaim, viis õige sihtrühmani jõudmiseks. Seetõttu ära unusta oma seinapostitusi tehes aeg ajalt teha ka üleskutset e-maili listiga liitumiseks. Kutsudes neid üles uudiskirjadega liituma, annab see sinu ettevõttele võimaluse liitujatega personaalsemalt kontakti luua.
Rääkimata veel sellest, et kui praegu on silmnähtavalt ettevõtete sotsiaalmeedia postituste levik langevas trendis. Kui võrdlen seda aga oma kirjade avamise määraga, siis vahe on mitme(kümne)kordne. Eriti kui tegemist ei ole mõne uue artikli sotsiaalmeedias jagamisega vaid mõne tavapärase postitusega.
Oma kogemus sotsiaalmeedia + uudiskiri
Olen oma ettevõtte Facebooki lehele integreerinud uudiskirjaga liitumise vormi. Sealt ei tule küll ülemäära palju liitujaid, kuid mõned siiski. Seega kasuta ka sina ära igat võimalust.
Millega e-maili listile pakutavate reklaamtoodete puhul arvestada?
1. Kellele kingitus saata?
Esmalt tuleb mõelda enda ettevõtte rahakoti peale. Kui su e-maili list on kümneid tuhandeid suur siis kõigile neile kingitust saatma hakata pole just kõige soodsam tegevus. Kui sul on füüsiline pood, võib muidugi kaaluda varianti, et reklaamkingituse kätte saamiseks tuleb endale lähimat poodi külastada. Kliendile on see ebamugavam, kuid sinule ehk ärilises mõttes kasulik – äkki haarab ta lisaks tasuta kingitusele kaasa miskit ka poeriiulilt?
Soodsam variant on see, et kõigi listis olijate vahel loositakse igal kuul X arv kingitusi välja. See on ka hea võimalus oma e-maili listi kasvatamiseks.
2. Pea meeles oma sihtrühma
Nii nagu iga teise turundustegevuse puhul, tuleb ka siinkohal esmalt silmas pidada oma sihtrühma. Sa peaksid vähemalt enam vähem teadma, kes on sinu praegused jälgijad ning keda soovid tulevikus kaasata. Sellele informatsioonile toetudes, ning kliendi tarbimisvajadusi arvestades, saad valida ka pakutavad reklaamkingitused.
3. Ära raskenda toote kättesaamist
Teavita selgesti oma kliente sellest, kuidas neil on võimalik reklaamtooted kätte saada ning mida nad peavad selleks tegema. Ettevõttena pead arvestama, et sul tuleb tõenäoliselt kaup oma klientidele saata, seetõttu väldi mahukaid kingitusi. Nii väga, kui ma ka ei tahaks saata oma fännibaasile kingiks näiteks logoga kott-tooli siis majanduslikus ja kaine mõistuse mõttes see ei ole ju mõistlik ?
4. Vali ettevõtet esindav toode
Asjakohase reklaamtoote valimine suunab sind ka õige sihtrühmani. Tooted, mida annad oma potentsiaalsetele või juba olemasolevatele klientidele, peaksid haakuma nende huvidega ja sinu ettevõtte põhimõtetega, et jätta tarbijale positiivne mulje.
Üks kriteerium võiks olla muidugi praktilisus. Plastikust lendav taldrik võib olla küll hea ja soodne aga kui sinu klient sellega kunagi ei mängi, pole sellest suurt midagi kasu.
Millised on hetkel trendikad reklaamkingid?
Ma ise ei ole selles vallas tugev käsi. Minu reklaamkingituste tellimise aeg jääb paari aasta taha. Seega küsisin selle artikli lõpetuseks nõu eksperdilt. Tegin ettevõttega Logotrade mõned aastad tagasi meeldivat koostööd, seega pöördusin selles küsimuses nende esindaja Anti Saluneeme poole. Tema mõtted siis järgnevalt:
„Hetkel trendikad reklaamkingitused ja firmakingitused on kindlasti kõik, mis on tehtud taaskasutatavatest materjalidest olgu selleks reklaamsokid, nokamütsid, vihmavarjud, t-särgid või võtmepaelad. Lisaks on eestlased väga praktilised, see tähendab, et soovitakse soetada reklaamtooteid, mis on nähtavad ja igapäevases kasutuses nagu näiteks: joogipudelid, kruusid, t-särgid, sussid jne.
Uuemad trendid on kõik reklaamkingitused, mis on ühendatud internetiga ehk „asjade internet“. Ka meil on sellised tooteid nagu näiteks nutikas IoT adapter . Lisaks aina enam on tulemas liitreaalsusega reklaamkingitusi, kus ühendatakse virtuaalne toode või teenus reklaamkingitusega. Lisaks eel nimetatule kasutatakse ka ultra personaalseid ärikingitusi. Kus valmis olevale reklaamkingitusele tehakse 24 tunniga personaalne üritusega seotud sõnum koos inimese nimega. Tehnoloogia arenguga on väga palju uusi võimalusi tekkinud sümboolika tootele pealekandmisel olgu selleks siis otse printimine t-särgile või isegi tennistele. Muidugi ei tasuks ära unustada ka 3D prinditud reklaamkingitusi! Saame näiteks valmistada täiesti omanäolisi reklaamkingitusi päris hõbedast!“
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu