ADWORDS JA ANALYTICS – SIIT MA TULEN!

ADWORDS JA ANALYTICS – SIIT MA TULEN!

Seekord pisut teist laadi postitus. Tavaliselt on lugemine nö.koolimaterjal, seekord siis elukooli oma.

Nagu lubatud, hakkasin õppima ka “reaalselt raha sisse toovaid” tegevusi. Siiamaani mu isa ikka on öelnud, et kaua sa lobisemise eest palka saad, millal reaalsemaid asju tegema hakkad. Tegelt ta lihtsalt ei ole siiani aru saanud, et mida ma siis teen. Turundus on tema jaoks sama kauge termin, kui minu jaoks kombaini heedri kaksikteo remonditehnoloogia. Kui sa tead mõlemat hästi, mnjaa, müts maha.

Võtsin ette Turundustreffi poolt korraldatava „Internetiturunduse asjatundja arenguprogrammi“ . Nimi on kõlav, kas pole? Õpetajaks Priit Kallas. Olen varemgi mõnel ta koolitusel käinud, seepärast teadsin, et puusse panna ei saa. Ja nii oligi. Kolmapäevane ja neljapäevane koolitus oli minu jaoks täiesti uus kogemus.

Mida õppisin – Adwords ja Analytics

Kolmapäeval oli teemaks AdWords ja lubadus oli, et päeva lõpuks saavutame paremaid tulemusi. Minu jaoks on AdWords olnud nagu püha graal, mida siiani ei ole julgenud puutuda.

Esimese asjana jäi silma, et kohalolijatest oli ca ¾ naised. Hmm…ma usun, et päris kõik nad vaid Priidu pärast ei tulnud 😉 seega algus on paljulubav! Peagi tõdesin, et mitte ainult algus, kogu päev on ootusi ületav. Need 6 tundi möödusid kiirelt, liigagi kiirelt. Isegi asjaolu, et olin ärganud kell 5.30, et maalt (loe: Tartust) päälinna koolitusele sõita, ei suutnud mu ärkvel- ja kohalolekut kõigutada.

Terve päev oli üles ehitatud väga loogiliselt – alguses üldine tutvustus, hiljem juba päris peensused. Vähemalt algaja jaoks. Huvitav oligi see, et koolitusel oli osalejaid seinast seina. Alates neist, kellel ei olnud AdWordsi kontotki, lõpetades minu arust päris väikseid nüansse tundvate inimesteni.

Neljapäeval osalesin Analyticsi koolituselSeda tööriista olen ma veidi näppinud aga mnjah, minu jaoks on ta olnud pigem külastajate arvu ja populaarsemate artiklite välja selgitamiseks. Kuidas selle abiga aga raha saaks teha?! Pole õrna aimugi. Nüüd aga on pilt hoopis selgem.

 

Infot nende kahe päeva peale oli aga tõesti palju ja selle seedimine võtab ikka mitu mitu päeva. Kuid mis peamine, enam ma ei karda neid teemasid. Plaanin veel see nädal proovida teha ühe eriti ilgelt unise ja igava reklaami ja Google’sse panna. Kes koolitusel käis, teab, millest jutt 😉

Mida teada sain?

Märkmeid sai palju aga kiire pilk peale visates, tooksin välja ühe valikuna need:

  • Kui sa ei viitsi Persoonat teha – pane pilt klientidest arvuti külge. Sedasi on sul pidevalt silme ees need nõudmised ja omadused, mida sinu klient sinult ootab. Iga uut turundussammu tegema hakates on sedasi lihtsam neid tegevusi planeerida, kui tead, kellele, mida ja kuidas müüa.

 

  • Relakas/ketaslõikur/ saag. Sisuliselt suudavad nad kõik täitsa ühte eesmärki – nt lõigata su tooli jalgu lühemaks :). Seega katsu oma kodukal kirjutada teksti, mis kataks ühe mõiste kõikvõimalikud sünonüümid. Kirjuta kasvõi „Meie tootevalikus olev ketaslõikur, mida rahvakeeli nimetatakse ka relakaks….“. Sedasi on võimalus jõuda hoopis enamate Google otsingutulemustega pildile ja otse loomulikult rohkemate klikkideni.

 

  • Kirjavead. Kuidas neisse suhtuda? Piiripealne teema kuid vahel ehk tasub isegi proovimist. Kokku-lahku kirjutamisel võib mõelda aga kavalatele lause ülesehitustele, kus saaksid kasutada sõnu kõrvuti. A’la „Arvutil on kõvaketas sama elementaarne nagu laul „Kõva ketas“ Ivo Linna repertuaaris“.

 

  • Kuigi su reklaam võib olla inglise keeles, ja enam vähem sobiv tervele maailmale näitamiseks, on iga rahvas omamoodi käituv. Seega ei saa ühe reklaamiga kõiki püüdma minna, Mõtle sealsele rahvale, selle kultuurile ja traditsioonidele. Iga reklaam olgu unikaalne ja sihtrühma silmas pidav.

 

  • Kui Eestis elav venelane näeb eestikeelset reklaami, ei ole olukord nii kehv, kui vastupidine olukord – eestlane näeb venekeelset reklaami. Seega veendu, et suunad reklaami õigetele gruppidele.

 

  • Adwordsis vali reklaami märksõnu üles seades fraasivaste. See tagab paremad tulemused.

 

  • Kellaaegade määratlemine – kui sul ei jätku raha kampaaniat teha terve päev, vali kellaajad. Nt vaata Analyticsist, mis kell on kõige rohkem tulemuslikke päringuid. AdWordsis reklaami üles seades valigi siis need vahemikud.

 

  • Ad Delivery – vali rotate indefinitely.

 

  • Reklaamgrupid. Taaskord väga oluline teema. Selle näitlikustamine on aga lihtsam Priidu enda ettekande pildiga.
    Kui sa müüd mööblit, siis jaga oma valikus olevad tooted gruppidesse ja koosta seda gruppi silmas pidades talle omane reklaamsõnum. Tootevalikus olevat diivanite kataloogi ei ole mõtet näidata inimesele, kes otsib parasjagu hoopis kontoritooli. Kui teda huvitavad ka diivanid, leiab ta selle valiku su lehelt hõlpsasti üles. Esmalt suuna aga lehele, mille vastu reaalselt kohe huvi tunneb, ehk siis kontoritoolid.

 

 

 

 

  • Erinevatele reklaamgruppidele valid mitmeid eri märksõnu. Testi neid sõnu ca 2 nädalat. Siis jäävad sisse kõik nädalapäevad! Seejärel hakka alles järeldusi tegema, et millised neist märksõnadest toimivad paremini.

 

  • Toimiva kampaania võtab kokku koolitusmaterjalides olnud allolev pilt.

  • Reklaamilaiendid / Ad extensions .
    Kasuta kindlasti:

    • Sitelinks – kui muud ideed ei ole siis pane kasvõi „Firmast“.
    • Location Extensions – kui sul on veel mitu poe asukohta, on eriti asjalik, Google näitab siis otsijale lähimat.
    • Callout Extensions – Veel rida musta teksti, mis ka koosneb 4st tükist, igas tükis 25 tähemärki. Lisa sinna müügiargumendid. Katsu leida argumentideks midagi originaalsemat kui garantii, kvaliteetne, soodne jne. Lisaks muule heale informatsioonile jätab see rohkem ruumi sinu ja su konkurendi reklaamide vahele.

  • Alati tee kampaaniale maandumisleht. Nutikas oleks sinna lisada mingi tegevus, mida lehele tulija tegema peaks. Nt klikkima kuhugi vms. See seob alateadlikult teda brändiga.

 

  • Äärmiselt oluline on Goalide seadistamine. Sellest aga pikemalt juba siit.

 

  • Kliki hind – ei ole oluline sihtida esimest positsiooni. Eesmärk on saada mõistlikul arvul tehinguid.

 

  • Alahinnatud, kuid äärmiselt oluline, on jälgida reklaamide kvaliteediskoori. Kui konkurent taob raha alla, et olla paremal positsioonil, siis sina tee reklaam paremaks, ja saad väiksema kuluga suuremat tulu.
    Kui näitaja on alla 5, tegele kohe. Variandid on: 1) optimeeri ja saa paremaks, 2) pane reklaam kinni, 3) kui tõesti on äriliselt oluline selle märksõnaga nähtav olemine, põhjenda endale, et see raha kulutamine on vajalik.

 

  • Negatiivsed märksõnad – reklaami üles seades märgi ära ka sõnad, millega sa ei sooviks otsingus esile tulla. Kui sa oled lillepood Tartus, lisa negatiivsetesse märksõnadesse „Tallinn“. Sul peab ikka ilgelt vinge lillepood olema, et Tallinnas lilli otsiv inimene nendele Tartusse järgi sõidaks.

 

  • Opportunitieshea spikker, kuidas olla veelgi parem. AdWords kuvab sulle soovitusi, mida võiksid nende arvates parendada, et reklaam veelgi edukam oleks.

 

  • Analyticsit harjutada on hea nende demolehel: ee/gademokonto

 

  • Analyticsi Direct traffic – sisaldab neid tulekuid, kui toksitakse otse brauserisse milos.ee kuid nüüd lisaks on seal ka need lehed, millest Google aru ei saa, kust täpselt tuldi. Nt link tekstidokumendis, e-kirjas, mobiilis FB lingile klikkijad jne.

 

 

  • Event tracker

 

jne jne.

 

Olen seda meelt, et ei ole olemas koolitust, kust ei saa mitte midagi kaasa võtta. Kui muud ei ole, siis vähemalt saad kinnitust seni tehtu õigsusest. Aga käsi südamel, see kirjatükk ei ole üldse mitte mõeldud promoteksti ja „minge-kõik-nüüd-kohe-sinna-koolitusele!“ jutuna. Üle väga väga pika aja tundsin, et veetsin kaks päeva sedasi, kus pigem oli uut asja liiga palju minu jaoks, kui, et surin igavusse ja peaks mõtlema kahetsusega raisatud aja ja raha peale.

Seega ootan põnevusega järgmise nädala Facebooki teemasid, kus enda arust tunnen end üsna kodus. Aga eks näis… 🙂

 

Kui sa jõudsidki minu heietuste lugemisega siia lõppu siis äkki oleksid nii tore ja annaksid märku, kas sellised postitused oleksid ka edaspidi teretulnud siia blogirubriiki. Kui ei soovi otse kommentaari kirjutada, saada e-mail (libakonto alt 🙂 ).