TOP 5 õppetundi: esimene aasta Amazonis müüjana
Sel korral annan jutusõna Kelly Puhtlale, kes tegeleb minu jaoks täiesti võõral mängumaal. Kuid kuna aeg ajalt on ette tulnud, et kliendid Amazonis turundamise kohta küsivad, mõtlesin, et otsin kellegi, kes selles valdkonnas reaalseid kogemusi omab. Kelly on töötanud 3-s erinevas ettevõttes, kes müüvad Amazoni platvormil ning nüüdseks on ka üle aasta tegelenud iseenda kaupade müügiga sel platvormil.
Järgnevalt leiadki temalt 5 soovitust selleks, kui oled plaaninud Amazoni turundusega alustada või alles põrgataid neid mõtteid oma peas.
Sõna Kellyle:
1. Ümbritse ennast inimestega, kes on sinuga samal teekonnal
Amazonis müües tuleb paratamatult ette väljakutseid ning probleeme, mille lahendamisega sa ei pruugi üksinda hakkama saada. Kui ümbritsed end inimestega, kes teavad sinust rohkem, liigud kindlasti õiges suunas.
Kust leida Amazonis turundamise kogemusega inimesi?
- * Eestis korraldatakse kord aastas Amazoni konverents nimega Ambizion – see on ideaalne koht teekaaslaste leidmiseks.
- * Loo endale mastermind grupp – see on grupp inimestest, kes on sinuga sarnasel tasemel ning koos motiveerite ning abistate üksteist.
- * Liitu Facebookis erinevate gruppidega – Eestis on Amazon Estonia nimeline Facebooki grupp, millega tasub liituda.
- * Liitu kursusega – isiklikult pole ma ühtegi välismaa müüja kursust ostnud, kuid julgen soovitada selle naisterahva oma: https://www.amazingathome.com/mastermind/
- * Võta minuga ühendust – pakun Amazoni konsultatsiooni ning olen loonud sisegrupi kõikidele, kes minult konsultatsiooni võtavad. Grupis jagan tihti erinevaid õppetunde ja häkke, korraldan kokkusaamisi ning zoomi teel videokohtumisi küsimuste lahendamiseks.
2. Õpi, õpi ja veel kord õpi!
Kui sa tahad saavutada tulemusi, siis sa pead ennast pidevalt harima ning õpitut rakendama. Pusimist on alguses kõvasti ja vigade tegemisega harju ära. Ole mureta, see on lihtsalt üks osa protsessist, millest tuleb läbi minna. Küll aga liigud sa kindlasti kiiremini ja valutumalt edasi, kui leiad endale mentori ja/või teekaaslased, kellega saad murekohad läbi arutada.
Isiklikult olen praegu väga intensiivses õppeprotsessis ja ammutan maksimaalselt infot, et lisada väärtust oma konsultatsiooniklientidele ja kasvatada enda äri.
Kust leida infot Amazonis müümise kohta?
Tänapäeval on informatsiooni Amazonis müümise kohta väga palju. YouTube’is leidub hulgaliselt videoid, mis pakuvad nõu nii algajatele kui ka edasijõudnutele. Soovitan alustajatele Helium10 Freedom Ticket kursust. YouTube’is jälgin kanaleid Helium 10, Mina Elias ja Orange Klik.
3. Orgaanilise ränkimise tähtsuse alahindamine
Olen märganud nii oma konsultatsiooniklientide kui ka enda puhul mustrit, et orgaanilist nähtavust kiputakse alahindama.
Amazonis müümiseks tuleb iga toote jaoks luua tooteleht, kuid selle nähtavaks saamine otsingutulemustes nõuab strateegiat. Paljud algajad keskenduvad peamiselt reklaamile, mis toob tootele rohkem vaatajaid, kuid maksab iga kliki eest. Pikemas perspektiivis on soodsam ja jätkusuutlikum, kui tooteleht tõuseb otsingutulemustes kõrgemale “orgaaniliselt” ehk ilma reklaami kasutamata.
Orgaaniline positsioon tähendab, et tooteleht ilmub otsingutulemustes kõrgetel kohtadel ilma täiendavate reklaamikuludeta.
Orgaaniline vs reklaamitud nähtavus Amazonis
- * Reklaamitud nähtavus Amazonis – sa saad oma tootelehele teha reklaami ning maksad iga kliki eest. Ehk, igakord kui inimene sinu reklaamitud tootelehe peale vajutab, sa maksad selle eest.
- * Orgaaniline nähtavus Amazonis – tasuta nähtavus. Kui inimene klikib sinu tootelehele orgaanilise otsingu kaudu, ei maksa sa kliki eest midagi. See on soodsam, kuid tihti jääb alguses tähelepanuta, kuidas seda saavutada.
Seega, kui sa soovid saada tasuta nähtavust oma tootelehele, siis tasuks kindlasti erinevate strateegiate abil enda positsiooni parendada ning tõusta orgaaniliselt oma parimates otsisõnades võimalikult kõrgele.
Kuidas tõsta Amazonis orgaanilist positsiooni?
Näiteks sa soovid oma orgaanilist positsiooni tõsta otsisõnas “dog bed for large dog”.
Kõigepealt, pead sa kasutama programmi nimega Data Dive (isiklik eelistus), et jälgida oma orgaanilist positsiooni.
Kui asud selles sõnas 25. kohal ja soovid tõusta 5. kohale, on üheks võimaluseks Amazoni PPC kampaania loomine märksõnale “dog bed for large dogs”. Selleks sobib hästi Sponsored Products exact match reklaamkampaania, mis võimaldab tootelehe suurema arvu silmapaaride ette tuua. Kui kliendid klikivad reklaamitud lehele ja sooritavad ostu, hakkab sinu orgaaniline tooteleht oma positsioonis järk-järgult tõusma.
Eelmainitud PPC kampaania on vaid üks meetoditest orgaanilise nähtavuse suurendamiseks – erinevad PPC strateegiad võivad pakkuda häid tulemusi sõltuvalt toote nišist ja eesmärgist.
Reklaamikulud – mis summaga tuleks Amazonis reklaamides arvestada?
Reklaamikulud Amazonis sõltuvad peamiselt tootest ja konkurentsist nišis, kuid alustavale müüjale on realistlik arvestada kuueelarvega 400–1500 dollarit (kui müüa amazon.com platvormil).Sellesse vahemikku jääv summa annab piisavalt paindlikkust, et katsetada erinevaid reklaamitüüpe ja märksõnu ning koguda andmeid, mis aitavad reklaame edaspidi optimeerida ja kulusid kontrolli all hoida.
Kui toode hakkab orgaaniliselt kõrgemale tõusma, saab reklaamikulusid järk-järgult vähendada. Konkurentsivõimelistes niššides, kus klikihinnad on kõrgemad, võib aga kuluda rohkem, et saavutada märgatavaid tulemusi.
Milline on sinu Amazonis müüdava toote väärtuspakkumine?
Selleks, et eelpool kirjutatud strateegia toimiks, peab olema sinu väärtuspakkumine paigas. Mida ma selle all mõtlen?
- * Sul peab olema konkurentsivõimeline hind.
- * Sul peab olema esipilt, mis jääb silma.
- * Pilkupüüdvad ja kvaliteetsed pildid tootelehel, mis annavad inimesele kogu vajaliku info kiiresti.
- * Sa pead olema teinud head eeltööd otsisõnadega ehk SEO-ga (search engine optimization). Amazon on otsingumootor ning su tootelehel peavad olema kõik olulised otsisõnad, mis annavad Amazoni algoritmile märku, mis tootega tegu on ning kus otsisõnades sind näidata tuleb.
- * Väga soovitan, et tootelehel on olemas tootevideo.
- * Väga soovitan, et tootelehel on Premium A+ content.*
- * Su toode peab olema hea kvaliteediga – alati tuleb lasta teha tooteinspektsioon kõikidele oma toodetele enne kui need tehasest lahkuvad. Vastasel juhul, jõuavad defektiga tooted Amazoni, mille tagajärjel saad sa negatiivset tagasisidet pahastelt klientidelt. See mõjutab omakorda sinu tootelehe ratingut ning halvendab müüke.
Vaata siit näidet hea väärtuspakkumisega Amazone’i tootelehest!
Mis on A+ content?
A+ Content on Amazoni funktsioon, mis võimaldab brändidel lisada oma tootelehtedele täiendavat sisu, muutes need visuaalselt köitvamaks ja informatiivsemaks. Seda saavad kasutada ainult müüjad, kelle kaubamärk on registreeritud Amazon Brand Registry’s. Premium A+ Content pakub veelgi rohkem võimalusi, näiteks suuremaid ja detailsemaid pildimooduleid, mis aitavad tooteid võrreldes tavalise A+ Contentiga veelgi esinduslikumalt esitleda.
Kui kõik need punktid on täidetud, võid kindel olla, et müügiedu aitab orgaanilisel positsioonil paraneda.
4. Küsi tagasisidet oma tootelehe kohta
Mingi hetk saabub punkt, kus sa enam ei oska midagi oma tootelehel muuta (piltides, tekstides, videoga). Seetõttu soovitan küsida kõrvalist abi, kes vaataks värske pilguga sinu tootelehe üle ning annaks sulle nõu.
See on mind igakord edasi viinud ning andnud mulle uusi ideid, kuidas oma tootelehte ilusamaks ning kliendile arusaadavamaks muuta.
Kui ise ei oska, võta abi näiteks Fiverrist, kust saad taskukohase disaineri. Või proovi spetsialiseerunud teenusepakkujat nagu http://www.amzonestep.com (isiklikult pole proovinud, kuid soovitusi olen kuulnud).
Kui muudatused on tehtud, kasuta Amazonis A/B eksperimenti, mis võimaldab võrrelda uusi ja vanu pilte, et näha, kas investeering toob kaasa suurema müügi. Esialgse info saad teada 10 päeva pärast, kuid täpsemate tulemuste saamiseks võiks kesta 4-8 nädalat.Ja nagu ikka A/B testi puhul kehtib – testi ainult ühte muutujat, et teaksid, mis muutuse kaasa tõi. See sama kuldreegel kehtib ka Amazonis tooteid müües ja neid testides.
Näide A/B eksperimendi kohta, kuidas tulemused tõusid:
Ideid, mida testida Amazoni toote lehel:
Siin on mõned esmased ideed, millega katsetada vastavalt Amazoni enda soovitustele:
- * Toote pealkirja pikkuse vähendamine alla 100 tähemärgi, et vähendada müra ja julgustada rohkem kliente külastama tootelehte.
- * Toote pealkirja muutmine, et lisada oma brändi nimi.
- * Teha toote pealkiri kirjeldavamaks, et see kõnetaks kliente huvitavaid omadusi.
- * Lisada loomingulisi toote pilte, et aidata tootel konkurentidest eristuda.
- * Lisada kõrge resolutsiooniga pilte oma sisule või värskendada olemasolevaid pilte.
- * Kasutada ainult elustiili pilte või standardseid toote pilte.
- * Rõhutada üht omaduste komplekti võrreldes teisega.
- * Tutvustada uusi A+ sisu mooduleid oma detaillehtedel.
- * Kasutada võrdlustabelit oma A+ sisus.
- * Testida erinevaid taustapilte ja mooduleid.
5. Lihtsate toodete puhul on Amazonis müües hinnasõda peaaegu garanteeritud
Sisenesin nišši, kus tooted on kergesti järele tehtavad. Alguses oli mul umbes 10 konkurenti, aga aasta hiljem on neid juba üle 50. Paljud on hiinlased, kes saavad pakkuda klientidele soodsamat hinda, mis langetab turu keskmist hinda.
See olukord sundis mind õppima ja katsetama uusi strateegiaid. Sellistes niššides ei tasu jääda ühe toote juurde – mõtle, kuidas toodet arendada ning too turule uusi tooteid.
Kuidas leidsin mina toote, mida Amazonis müüa?
Minu teekond toote leidmiseks algas amazon.com lehel asuvatest tootekategooriatest. Alustasin otsimist vaadates läbi erinevaid tootekategooriaid ning süüvisin sisse aina kitsamatesse niššidesse, et leida tooteid, millel on vähe konkurentsi.
Süvenedes üha spetsiifilisematesse kategooriatesse, sattusin toote otsa, mis oli hiljuti turule toodud. Mulle jäi silma, et konkurente oli peamises otsisõnas vähe, ainult poole lehekülje võrra. Lisaks, oli kõikide konkurentide tootelehel alla 100 klienditagasiside. Hinnad olid enamiku toodete puhul üle 27 dollari, mis viitas tulusale turule, kuid samas polnud see üleküllastunud.
Kuna toode ei olnud ülemäära keeruline, tundsin, et suudan kiiresti välja mõelda eristuvuspunkti ning turule siseneda.
Kokkuvõttes võib öelda, et Amazonis müümine nõuab tugevat ettevalmistust, pidevat õppimist ja katsetamist, kuid õigete strateegiate ja nutikate valikutega on võimalik saavutada märkimisväärset edu. Kelly jagatud soovitused annavad hea suunise, kuidas alustada, millistele aspektidele keskenduda ja milliseid vigu vältida. Oluline on meeles pidada, et edu ei tule üleöö – tulemused saavutatakse järjepidevuse, oskuste ja õige turundustaktikaga. Kui oled valmis pühenduma ja õppima, võib Amazoni platvorm pakkuda suurepärast võimalust kasvatada oma brändi ja müüki rahvusvahelisel tasemel.
Nii et kui kaalud oma toodete müüki Amazonis, siis loodan, et need nõuanded inspireerisid ja andsid julgust teha esimesed sammud! Kui juba müüd, anna mulle endast märku, oleks põnev teada!
Brit Mesipuu
Milos reklaam
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu