30 NÕUANNET SILMAPAISTVA LOGO KUJUNDAMISEKS

Üks suurimaid valearusaami kujundajate maailmas on see, et logo tegemine on lihtne. Tegelikult on logo palju enam kui lihtsalt värvid + moodne kirjastiil + graafika. Logo on oluline osa brändi visuaalsest identiteedist. See nõuab kriitilist mõtlemist, kreatiivsust ja planeerimist.

Kuidas teha logo, mis on mäletamist väärt?

PEAMINE

1. HANGI INSPIRATSIOONI

See võib tulla kust iganes. Ilmselgelt saab inspiratsiooni erinevatelt disainilehtedelt (Logo Gala, Dribbble, Deviant jne). Kuid võid minna lihtsalt ka ettevõtte tegevusalale (nt ehitusfirma puhul ehitusplatsile, ilusalongi korral salongi jne) ja vaata lihtsalt enda ümber ringi. Inspiratsiooni allikaks võib olla miski, mis toob naeratuse näole ja paneb lambipirni peakohale põlema. Kõik see võib olla sinu vinge idee alguseks.

2. ÕPI KOGU TÕDE LOGODEST

Tõhus logo on unikaalne, arukas, visuaalselt köitev ja edastab soovitud sõnumit. Hästi kujundatud logo on vastavuses brändi identiteediga. Kuigi logo koostamise protsess võib olla keeruline ja aeganõudev, peab lõpptulemus olema alti lihtne, arusaadav, meeldejääv, kestev, mitmekülgne ja asjakohane.

3. TÖÖTA VÄLJA OMA LOOMINGULINE PROTSESS

Kuigi kõigil on see oma nägu, siis mingid jooned on enamus kujundajatel siiski samad:

  1. Kujunduse briif – intervjuu kliendiga ja kogu info, mis võimalik, kätte saamine
  2. Uuringud – õppida rohkem selle valdkonna kohta, samuti kliendi ajaloo ja konkurentide.
  3. Referents – kuidas lähevad kokku sinu kujunduse mõtted, kliendi vajadused ja käesolevad kujunduse trendid?
  4. Kontseptualiseerimine – esmase visandi tegemine olemasoleva info baasil
  5. Paus – jäta mõneks ajaks projekt pooleli, et ideel settida lasta.
  6. Esitlus – vali välja mõned näidised ja näita neid kliendile tagasiside saamiseks ja vajaminevate muudatuste sisse viimiseks enne, kui kogu kujundus on lõpule viidud.

4. LOO HINNASTAMISE SÜSTEEM

Üks raskemaid, kuid sinule esitatavaid sagedasemaid küsimusi on: „Mis see kujundamine maksab?“. Eriti tihti tuleb seda just briifingu faasis. Hinna kujundamine koosneb aga mitmest protsessist – mitu eri kontseptsiooni on vaja luua, parandused, taustainfo uurimise maht jne. Sedasi osadeks lüües on lihtsam leida tööle õige hind. Samuti annab see kliendile selgema ettekujutuse millest hind koosneb.

5. ÕPI TEISTELT

Vaata, mis ja kuidas on teised teinud. Äkki on võimalus lausa nö. õpipoisiks/töövarjuks saada. Sellised teadmised ei jookse mööda külge maha ka vanadel kaladel. See avardab silmaringi ja ühel või teisel moel aitab sul saada paremaks ka oma töödes. Rohkelt kujunduse õpetusi leiab ka internetist.

NIPID JA NÕUANDED

6. TUTVU SIHTRÜHMAGA

Logo kujundamine ei ole pelgalt atraktiivse visuaalse pildi loomine. Sinu peamine ülesanne on brändi ehitamine ja suhte loomine firma ja tema sihtrühma vahel. Seepärast on oluline turu analüüs koos kliendi kaasamisega, sest sinu ettekujutust brändist ei pruugi kattuda kliendi omaga. On äärmiselt oluline, et sul on 100%-line selgus, mis sõnumit soovitakse edastada, enne kui alustad loometöödega.

7. PANE ENNAST ETTEVÕTTE OLUKORDA

Enne logo visandite tegema hakkamist, investeeri aega, et koguda võimalikult palju infot kliendi kohta – kes ta on, mida teeb, kuidas töötab, milline on sihtturg jne. Kui on olemas, uuri ka logo eelmist versiooni.

8. SALVESTA KÕIK VISANDID

On tavaline, et töö käigus tekib mitmeid erinevaid visandeid. Isegi, kui sulle saab üsna varakult selgeks, mis suunas liikuma hakata, võivad mustandid olla väärtuslikuks infoks edaspidi. See, et osad kavandid ei toiminud ühe firma peal, ei pruugi tähendada, et ei töötaks mõne teise puhul. Vaata neid visandeid uuesti enne uue projektiga töö alustamist, äkki leiad inspiratsiooni just sealt.

9. GUUGELDA

Kui su pea on ideedest ja kontseptsioonidest tühi, otsi märksõnu, mis assotsieeruvad selle brändiga. Ka piltidest võid leida visuaalset inspiratsiooni. Samuti erinevaid artikleid, kus on otsitud ühiseid tunnusjooni edukate firmade logodele.

10.LOO MÕTTEKAARDID

See aitab sul filtreerida peas olevaid ideid ja kokku miksida erinevad pildid ja ideed. Märk-ja alternatiivsed sõnad võimaldavad paljudest eri allikatest otsida rohkelt inspiratsiooni. Pane nad ühele suurele mõttekaardile ja vaata, kuidas koos toimiksid.

Mind-mapping.co.uk

11.LOO JA HÄVITA

See seondub ülalolevaga. Pane ühele paberile/tahvlile/lauale kõik logod, mis käesoleva projektiga seonduvad. Hinda neid, mis muudab nad efektiivseks? Seejärel nö. hävita see ja kasuta saadud üldist hinnangut, kui suunist, mille järgi teha enda unikaalne looming.

12.ÜTLE „EI“ KLIŠEEDELE

Iga paari aasta tagant ilmub püünele uus kujunduse moehullus. Uuri seda. Võib-olla saab miskit isegi ära kasutada. Kuid väldi lihtsalt taaskord ühele moevankrile hüppamist. Seda enam, et need on tihtipeale vaid variatsioonid ammu tuntud vanadest.

13.MITMEKÜLGNE DISAIN

Mitmekülgse logo loomine tagab selle pikaealisuse. Kui logo näeb kena välja postril, kuid õudne uudistoodetel, võib see limiteerida ka selle populaarsust. Mitmekülgsus mängib suurt rolli selles, kuidas valida eri elemente oma kujundusse – värvid, font, asetus jne.

14.AJATU KUJUNDUS

Eriti traditsioonilisi tehnikaid austavad disainerid kasutavad ruudustikku. Nt ikooniline Shell Oil logo ei ole suuresti muutunud alates aastast 1971. Õigesti tehes muudab ruudustik kujunduse sidusaks, koondatuks ja ajatuks.

15.PLIIATS JA PABER

Isegi praegu, mil on olemas mitmeid visandeid teha võimaldavaid programme, on pliiatsi ja paberi kasutamine kavandite tegemiseks endiselt parim viis endast ideed lendu lasta. Visandite nö. välja laskmine lubab sul tunda vabadust ja säästab üksikdetailidesse kinni jäämist.
Kui su visandite tegemise oskus on puudulik, proovi neid siiski teha. Iga algus on raske.

16.VEKTORID

Parim viis aja säästmiseks ja pingete maandamiseks on see, kui töötled oma kujundusi vektoris. Nt Illustrator on väga asjalik kuna sellega saab kuvandit ümber skaleerida ilma kvaliteedis järgi andmata.

17. FONTI VALI HOOLIKALT

Tüpograafia on kindlasti üks võtmeelemente logo kujundamisel. Selles on sul kaks võimalust – vali olemasolevate seast või loo ise. Kui otsustad selle teha ise, katsu vältida liigset trendikust. Pigem hoia kiri lihtne, loetav ja stiilne. Ja ära unusta, et ekraanid muutuvad järjest väiksemaks, kas su logo on loetav ka seal? 13% hästi tundud brändidest kasutavad logos initsiaale, 41%-l on logoks stiliseeritud tekst. Samas teine uuring leidis, et vaid tähtedest tehtud edukate firmade logod on lausa 74%.

Gimmicky

18.VÄLDI EDEVAID KIRJASTIILE

See on siis seoses ülaloleva punktiga. Väldi kiusatust kasutada trendikaid reklaamtrikina mõjuvaid fonte. Enamus neist on liiga edevad kuid samas nõrgad. Kui eesmärgiks on professionaalsus, mitte liigne unikaalsus, hoia neist eemale.

19.MAKSIMAALSELT 2 FONTI

Loomulikult on ka erandeid. Kuid kui soovid olla oma disainiga eristuv, silmatorkav ja puhas, piirdu kahega.

20.RÄÄGI LUGU

Igal disainil on rääkida lugu, ka logo ei ole siin erand. Kui sa näed logos lihtsalt kunstiteost või struktureeritud ridu ja teksti, ei suuda sa väljendada tähendust, mis selle taga tegelikult on. Ideaalis räägib logo kahte lugu: üks, mis on ilmselge ja teine, mis on peidetud sõnum.

21.VABA RUUM

Enamik brände määravad logo ümber nö. keelutsooni, mida ei või täita mitte ühegi kõrvalise elemendiga. See võimaldab alles jätta igas olukorras logo terviklikkuse. Seega mõtle sellele juba logot tehes.

LinkedIn Brand Guidelines

22.AKTIIVNE LOGO

Kaalu liikumise lisamist logole. See ei tähenda muidugi animatsiooni vaid logo elementide suuruse, asetuse ja rotatsiooniga mängimist. 67% teada tuntud brändide logodel on valdavalt horisontaalsed proportsioonid. Samuti kaalu hoolikalt läbi liikumise suund. Twitteri logol linnu ülespoole suunatud nokk iseloomustab õhku tõusmist ja edasipüüdlemist, mitte stabiilselt ühel trajektooril liuglemist.

23.VÄRVID JA TOONID

Tõhus logo toimib nii värvilise kui must-valgena. Kui su logos väljendavad värvid kindlat teadet, mõtle, kuidas saaks seda sama edastada ka siis, kui on vajalik logo teha must-valgena. 28% tipp-brändid logodest on mustad või halli skaalal. Siin tuleb mängida kontrastidega eri elementide vahel. Kuigi värvide psühholoogiline mõju on subjektiivne, on siiski kindel, et nad oma mõju vaatajale avaldavad. Kuid hoolimata kõigest, lähtuda tuleb siiski oma soovitud sihtrühmast.

Punane – kirglik, energiline, kutsub tegudele. Seetõttu muudab punane värv tihtipeale logo dünaamilisemaks. Suisa 38% Forbes’i 2015.aasta väärtuslikemast brändidest kasutas oma logos punast (37% sinist ja 24% kollast). Nt Red Bull, Coca-Cola jt.
Tavaliselt mõeldakse, et punane tähendab stopp ja roheline – mine, kuid turunduses s ei kehti.
Sinine – usaldus, autoriteetsus, stabiilsus. Tihti finants- ja tehnoloogiasektoris.

Kollane – stimuleeriv ja kõrge äratuntavusega. Mõtle kasvõi McDonaldsi logole.

Roheline – kaastunne, loodus, turvalisus.

keywordteam.net

24.TUNNE TRENDE

Ole trendidega kursis, kuid sa ei pea neid meeleheitlikult jäljendama. Mõttemaailma avardamiseks annab see siiski hea võimaluse.

25.HARJUTA!

Kui sa jätad kogu sellest artiklist meelde vaid ühe asja, siis olgu see sinu reegliks – harjuta pidevalt!

VEAD, MIDA VÄLTIDA

26.ALAHINDAD KORRALIKU VÄRVISKEEMI TÄHTSUST

Värvid on iga visuaalse kunsti põhiolemus. Üsna tihti disainerid jätavad tähelepanuta nutika värvikasutuse väärtuse. Selle on ilmselt tinginud arusaam, et „puhas“ kujundus sisaldab vaid valget värvi. Eri firmade värviskeeme saab vaadata BrandColors lehelt.

www.goldennumber.net

27.LANGED LAHEDA, TORETSEVA LOOMINGU LÕKSU

Innovatsioon. See on küll viis, kuidas leida uusi lahendusi. Teha midagi uut moodi võrreldes varemtehtuga ja tulla siis välja hoopis uuendusliku nö. killer-lahendusega, mida varem ei ole tehtud. Kuid siiski, igal asjal on omad reeglid ja piirangud. Sinu uuenduslikkuse võime on piiritu, kuid selle tulemuste praktilise kasutamise väärtuse hulk mitte. Liigne eksperimenteerimine võib tulemuseks anda logo, mida on küll ilus vaadata, kuid ei seostu kuidagi brändi endaga.

28.ALAHINDAD FONDI TÄHTSUST

Kui mängu tuleb logo disain, siis su font peab olema eristuv. Kohandatud käsitsi joonistatud kirjatüübid on palju efektiivsemad kui kõige silmipimestavamad kergesti internetist, MS Word jne kättesaadavad stiilid. Samuti annab see palju juurde logo meeldejäävusele. Ja sedasi saab hoida eemale ka disaini plagiaate.

29.OLED LIHTSALT AIMATAV

Su kujundus ei saa olla silmapaistev, kui sarnaneb liialt juba senitehtuga. Logo eesmärk on olla mõnevõrra võõras, kuid siiski seostatav. See peab tugevdama  ja seostuma loo, tunde ja/või tegevusega. Kindlasti mitte ära mine lihtsama vastupanu teed ja leia abi äärmiselt absurdsete ja üldlevinud pildikestega logoloojate poolt.

30.PEAD OMA TÖID ENNEOLEMATUTEKS

Enesekindlus oma võimetesse on hea, kuid kui paned end „parim“ kategooriasse takistab see edasiarengut. Sinu meisterlikkus on täpselt nii hea, kui su viimane kujundus. Kui sa seda silmas pead, püüad järgmine kord taas veidi rohkem.

INTERNETIS LEIDUVAD JUHENDID:

LISALUGEMIST:

By |2018-06-10T18:28:23+00:007. apr. 2017|Tags: , , , |

About the Author: