Facebooki loosimängud – lihtne viis võita või tõsine töö?

Kes meist ei oleks näinud Facebookis erinevaid „liitu-jaga-võida“ loosimänge. Võita võib kõike alates kruvidest, lõpetades toidukorvide, spaapuhkuste ja riieteni välja. Kui lihtne või keeruline on pakutavaid auhindu võita? Kas piisab kui märgid ühe korra mängu alla, et soovid osaleda või tuleb selleks veidi rohkem vaeva näha?

Paljudele tuleb tõenäoliselt üllatusena, et Facebooki reeglite kohaselt ei ole sellised mängud lubatud. Facebooki reeglite järgi ei saa oma mänguga sundida kedagi lehele like panema, postitust jagama või sõpra ära märkima. Sellest saab pikemat lugeda minu artiklis Facebooki loosimängude kohta.

Teadmatusest või mitte, kuid selliseid mänge ringleb siiski väga palju. Siinkohal tekkiski huvi, et kes ja kui palju neid mängivad, mida võidavad ja kuidas üldse mängudes osalevad.

Võtsin ühendust viie aktiivse inimesega Facebookis, kes on silma paistnud sagedase loosimängudes osalemisega. Uurisin neilt, kui palju aega mängude mängimine neil nõuab, mida nad on võitnud ja mida võidetud asjadega teevad. 

Loosimängudes osalemine – kui tihti ja mitmes korraga?

Nii Ester, Marek, Anu, Ave kui Tiina ütlesid kui ühest suust, et osalevad Facebooki loosimängudes iga päev. Loose leiavad nad nii oma ajajoonelt kui ka teiste sarijagajate seinu jälgides. 

Anu ütles, et mängib enamasti õhtuti, kui teised toimetused tehtud. Nii sõnabki ta naljatledes, et õhtuti hakkab tema teine töö ehk loosimängude mängimine. Naine tunnistab, et kui on soov auhindu võita, siis nõuab mängudes osalemine üsna palju aega. Seetõttu osaleb ta iga päev ca 30 mängus.

Teised ei osanud numbriliselt välja tuua, mitmes loosis nad tavaliselt osalevad. Siiski tõdevad nad kõik, et see number on üsna suur. 

Loosides mängimise ajakulu 

“On raske öelda kui palju päevas või nädalas mul mängimisele kulub,” ütleb Ave ning sama tunnistab ka Marek. Kuid nii Ester, Anu kui Tiina tõdevad, et neil võib ühes päevas mängude jagamise peale kuluda isegi kolm-neli tundi. 

Kas jagate seda oma isiklikul Facebooki kontol või on teil tehtud mängimiseks veel kontosid?

Kuna olen ise turundajana märganud, et mitmetel mängijatel on korraga mitu kontot, millega nad mängudes osalevad, uurisin ka selle kohta. Kõik peale Tiina väitsid, et kasutavad mängudes osalemiseks oma isiklikku kontot. Tiinal sõnul on tal loosimängudes osalemiseks ja võiduvõimaluse suurendamiseks ka täiendav konto.

Kui Marek arvab, et tõenäoliselt on ta sellega oma sõprade listi hulluks ajanud, siis Anu on oma sõpru hoiatanud, et konto on tal mängimiseks ning kes ei soovi võib teda sõprade hulgast eemaldada. Ta lisab, et tal on paar tuttavat, kes on saanud tema mängimisest ja võidetud auhindadest ka ise indu, et mängudest osa võtta ning on sellega väga rahul. 

Millised on olnud meeldejäävamad võidud?

Ester lausub, et igal kuul mõned võidud ikka tulevad – kosmeetikat, puhastusvahendeid, mänge, riideid, maiustusi. Esteri suurimateks võitudeks on olnud varstolmuimeja, Türgi reis, Denim Dream 350-eurone kinkekaart, päikesepaneel ja telefon.

Mareki on võitnud väiksemaid asju – toitu, riideid, ehteid, kinkekaarte jne. Suurimad võidud tema jaoks on olnud laste elektriauto ja spaapakett.

“Võidud on kõik ägedad ja ma olen õnnelik, et saan tihti proovida ja katsetada tooteid mida ise kas ei raatsiks või ei julgeks osta,” räägib Anu sellest, miks ta loosidest osa võtab. Tänu võitudele on tõusnud teadlikkus erinevatest asjadest ja firmadest. Samas on olnud ka auhindu, mida ise otsida ei oskakski. Näiteks joogijahuti, mis paigaldatakse 1 meetri sügavusele maa sisse.

„Kui mängimist alustasin ja pisikese lapse kõrvalt oli jooksvalt koguaeg aega mängida, siis esimesel kolmel aasta tuli igal aastal ligi 170 võitu ehk pea iga kahe päeva jooksul üks võit.

Suurematest võitudest on naisel meeles tugitool, narivoodi, kirveste komplekt, kaks öökappi, spaa paketid, kott-tool jne.

Ave peab oma võitude kohta arvestust. Ta on need kõik üles märkinud, ka need, mida kätte ei saanud või millele ei olnud võimalik ise järgi minna. Avel on kokku 84 võitu, sealhulgas kolm akupanka, kinopiletid, telefoniümbrised ja luksuslik kehakreem. Kõige suuremaks võiduks peab ta telefoni, kuid sellest jäi ta sama ruttu ka ilma, sest telefon sai kotis märjaks ja lakkas töötamast. Seega oli see nii suurim võit kui suurim kaotus.

Tiina oma võitude kohta arvet pidanud ei ole, kuid kinnitab, et neid on olnud palju. Suurimaks võiduks on tal seni spaa-pakett.

Vahel võidetakse asju, mida vaja ei ole. Mida nendega tehakse?

Aeg-ajalt võidetakse asju, mida parasjagu vaja ei olegi. Ester kingib need oma lastele ja nende peredele, sugulastele sünnipäevadeks või vahel niisama külla minnes. Valdavalt osaleb ta nendes mängudes, mille võite ta ka endale sooviks. Tiina jagab sama põhimõtet.

Ka Marek ütleb, et püüab mängida neid mänge, mille auhindu ta endale tahaks. Ta ei osale näiteks lastega seotud mänguasjade loosimistes, sest tal endal lapsi ei ole. Kui vahel harva juhtub Marek midagi võitma, mille järgi vajadus puudub, kingib ta selle edasi.

Anu sõnab, et iga võit leiab tema majas kasutust. Talle meenus vaid paar-kolm võitu, mida on kas niisama edasi andnud või ära kinkinud. Ta lisab, et on tänulik kõikide asjade üle. Nagu eelnevad vastajad, ütleb ka tema, et ta ei mängi mänge, mille auhinda tal vaja ei ole. Näiteks ei osaleks ta mängus, kus loositakse lastevankrit, sest tal endal seda rohkem vaja ei lähe. Ta soovib, et võidetud käru saab mõni laps, kellel seda tõesti vaja läheb.

Anu on tänulik, et firmad, kes korraldavad mänge hoolitsevad ise võitude kohale toimetamise eest. See on tema sõnutsi mugav ja lihtne. Firmad jätavad endast sellega positiivse mulje ja annavad head energiat võitudega kaasa. 

„Arvan, et kui naeratad, siis elu naeratab vastu! Usun südamest, et kui väga midagi soovida, siis soov täitub. Oma kogemustest olen õppinud, et soove tuleb väga täpselt soovida. Mul on olnud õnn ja rõõm kogeda ning nautida võidetud auhindu.“ 

Ave tunnistab, et aeg ajalt on ta osalenud ka neis mängudes, mille võite ta otseselt ise ei vaja. Kui aga loosiõnn on talle siiski naeratanud, on ta need viinud emale või endale jätnud. Ühe võidu on ta ka edasi kinkinud, kuna ise ei saanud sellele järgi minna. Ürituste puhul on juhtunud, et vahel jääb auhind ka kasutamata, sest keegi ei ole saanud parasjagu sel kuupäeval üritusel osaleda. 

Võitmiseks on vaja hoopis rohkemat kui ühekordset jagamist. See nõuab päris mitmeid tunde päevas ja süstemaatilist lähenemist. Loota, et jagad üks kord pilti ja märgid kommentaarides oma sõbra ning sellest piisab loosimängu võitmiseks, on üsna optimistlik.

Tänan kõiki vastajaid ja soovin jätkuvat õnne loosimängudes!

 

Brit Mesipuu, Milos OÜ, Milos reklaam, sisuloome, koolitused, turundus
Brit Mesipuu

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu