Facebooki kaanefoto – sinu tähtis reklaampind!
Facebooki kaanefoto – sinu tähtis reklaampind!
Selles artiklis püüan selgitada Facebooki kaanefoto olulisust ning kuidas luua päisepilt, mis ka tulemusi võiks tuua.
Facebooki päisepilt on midagi palju enamat kui lihtsalt pildiriba, mis asub sinu sotsiaalmeedia konto profiilil. See on sinu brändi esmamulje. Ühtlasi ka üks esimesi asju, mida potentsiaalsed kliendid enne sinu jälgima hakkamist näevad. Ja kuna see pind on nii prominentsel kohal ja suur, pole mingit põhjust, miks sa ei peaks sellel visuaalselt kujutama seda, mida täpselt sinu ettevõtte teeb ja kuidas kliendile väärtust loob.
Liiga tihti on näha, et Facebooki kaanefotoks on pandud lihtsalt mingi ilufoto, millel ei ole mitte midagi pistmist sellega, mida sa tegelikult pakud. Nt ilusalongidel kohtab sageli ooteruumi diivaneid või loodustooteid müüval ettevõttel metsa pilti. Aga sa ei müü ju diivaneid või metsa vaid juuksuriteenuseid / loodustooteid. Miks mitte siis panna kaanepildile just midagi sinu tootevalikust koos mõne sõnalise selgitusega?
Miks on Facebooki kaanefoto oluline?
Nagu varem öeldud – Facebooki kaanefoto loob sinu brändist esmase ettekujutuse. Sellega saab näidata mida kõike huvitavat sa pakud, mis on sinu väärtused ja/või millised eripakkumised on hetkel saadaval. Samuti annab see pilt aimu sinu brändi esteetikast. Kusjuures kogu selle info saab lihtsalt sinu profiilile tulles, mitte kuskilt ajajoonelt scrollides otsides.
Kõike seda silmas pidades tuleb sul päisepilt luua sama armastuse ja hoolega, nagu ülejäänud sotsiaalmeedia sisu ja turundusmaterjali.
Kuidas luua suurepärane Facebooki kaanepilt?
Allpool näitan sulle samm-sammult, kuidas luua täiuslik Facebooki kaanefoto. Need sammud keskenduvad kujundusele, sisule ja võimalustele optimeerida oma Facebooki kaanefotot õnnestumiseks. Järgi kindlasti kõiki neid käike, et saaksid oma Facebooki kaanefotost võtta maksimumi.
1. Facebooki kaanefoto reeglid
Facebookil on oma kindlad reeglid, mida tuleb järgida, kui kujundad oma kaanepilti. Õnneks ei ole need midagi keerulist:
- Kasuta unikaalset pilti, mis iseloomustab sinu ettevõtet. Näiteks populaarne toode või pildid inimestest, kes sinu tooteid kasutavad.
- Ole loominguline ja katseta erinevaid pilte, et leida see parim, millele suurem osa publikust reageeriks.
- Enne foto üleslaadimist vaata üle kaanefoto mõõtmed.
- Veendu, et sinu kaanefoto vastaks lehe tingimustele. See ei tohi olla petlik, eksitav ega rikkuda kellegi autoriõiguseid.
Facebooki kaanefoto mõõtmed:
820 x 312 pikslit arvutis ja nutitelefonides 640 x 360 pikslit. Vaata täpseid juhiseid siit! Nagu näed, on mõõdud telefonis ja arvutis erinevad. Seega pead sa silmas pidama, et pilt oleks hästi kuvatav erinevates seadmetes.
Mida ma ise aga soovitan, kui ei soovi/oska nii täpselt neid mõõtmeid jälgida, on see, et lisa oma peamine infotekst või tähtsaim pilt kaanefoto keskele. Nii ei ole ohtu, et see lõigataks erinevates seadmetes välja.
2. Esita oma tooteid ja eripakkumisi
Esita kaanefotol oma käimasolevaid kampaaniaid ja eripakkumisi. Kui neid ei ole siis tavatooteid ja teenuseid. Nii ei ole su lehele sattuval inimesel küsimust, et millega see ettevõte küll tegeleb?
Versus
Mõlemad on ERR-i Facebooki lehe kaanefotod. Esimese puhul aga tekib küsimus (kui just hr Samostit ära ei tunne), et kas see ettevõte tegeleb IT, arvutite müügi, telefonimüügi vms. Teisel pildil on aga selgelt kirjas millega tegu.
Hea näitena võiks tuua TV3 Eesti kaanepildi, kus on optimeeritud kenasti nii telefonile kui ka jagatud päevakajalist infot. Jah, see nõuab küll igapäevast tööd, kui nii aktuaalsena selle päisepildi hoiad, kuid kindlasti on see seda vaeva väärt. Liiga tihti on kahjuks näha, et Facebooki kaanefoto jääb samaks aastateks.
3. Hoia kujundus lihtne
Pigem olgu kujundus tagasihoidlik kui üle pakutud. See jätab sinust kindlasti parema mulje ja pilti on lihtsam nö. töödelda kliendi peas.
Samuti soovitan piiri pidada teksti mahuga. Soovitus on sarnane reklaampiltidega – teksti maht 20% ringis, ülejäänud aga visuaalne element. Seda reeglit silmas pidades oled sunnitud mõtlema sellele, mis on peamine ja sa ei lisa sinna tarbetut infomüra.
Teksti poole pealt oleks minu soovitus mõelda ka sellele, et lisada sinna bränditud hashtag. Isegi siis, kui sul ei ole Instagrami kontot. Sinu jälgijatel kindlasti on ja sedasi teavad nad, millist hashtagi kasutada, kui nad tahavad sinu tooteid ja teenuseid (Instagramis) esile tuua.
4. Kasuta linke
See on punkt, mida ma üsna sagedasti näen. Vaata üle oma Facebooki kaanepildi kirjeldus. Mida oled sinna lisanud, kas üldse midagi on? Tihtipeale näen, et sinna ei ole mingit teksti lisatud. Aga miks? Kindlasti mine ja paranda see viga ära!
See võib olla link kaanefotol olevale tootele või mõnele muule sisule, mis sinu pildil kujutatud on. See annab sulle veel ühe koha, kus oma kaanefoto sisu laiendada ja liiklust oma veebisaidile tagasi suunata – iga väike liigutus loeb!
5. Üleskutse nupu ja pildi vastavus
Vaata, mis on sinu Facebooki lehe niiöelda üleskutse nupp päisepildi all. Hea toon oleks hoida need ühtsena. Näitena võib tuua E-Residency Facebooki lehe, kus on välja toodud nende kodulehe aadress ja nupuna kutsutakse üles kontot looma.
Või Ampler Bikes, kus videona esitletakse jalgratas ja nupp all on, et “Osta kohe”.
6. Ole originaalne ja järgi autoriõiguseid
Pea meeles, et tee alati originaalseid kujundusi. Ideaalis tee oma kujundus ise ja kasuta selles enda tehtud fotosid.
Kui sul on vaja aga kasutada kolmandate osapoolte visuaale, veendu, et sul on kõnealuse pildi kasutamise õigused. See hoiab sind eemale igasugu autoriõiguste vaidlustest.
Nüüd on järg sinu käes!
Kui leiad, et see postitus võiks huvi pakkuda ka mõnele su sõbrale, jaga julgelt edasi!
Tegevjuht
Milos OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam/
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu