Kuidas turundada väikese eelarvega?

Eelarve piiratud aga tuntust sooviksid siiski kasvatada? Ära heida meelt, leidub mitmeid väga soodsaid (või lausa tasuta) mooduseid kuidas oma sõnum potentsiaalsete klientideni viia.

1.     Usu endasse

Kõige alus on eneseusk. Kliendid tunnetavad selle ära, kui su jutt ei ole veenev ja kõhkled oma väljaöeldus. Alusta sellest, et kasvatad enda müügis enesekindlust. 

Üks asi, mis enamikul alustavatel müüjatel puudub, on võime enesekindlalt müüa. Võimalus enesekindlalt oma väljakutse esitada ja potentsiaalsete klientide vastuväidetele vastata on üks olulisemaid oskusi, mida oma müügiprofiks saamise teel omada. Sinu kliendil on alati kahtlusi ja muresid seoses sellega, et kas sinu pakutav vastab täpselt tema vajadustele. Kui usud täie kindlusega oma tootesse ja oskad seda selgelt ka väljendada, tõmbad sa oluliselt maha kliendi kõhklusi.

Siinkohal mõned mõtted the balance’ilt.

2.     Avalda väärtuslikku sisu

Seda nii sotsiaalmeedias, kodulehel kui ka uudiskirjades. See on vast kõige elementaarsem punkt. Parim, kui koostad sisu ise (või mõni töökaaslane), siis on kuluks vaid sinu (töökaaslase) aeg. Kuidas saada paremaks kirjutajaks? Copyblogger jagab mõningaid nippe. Inimestele lähevad hästi peale kõik võimalikud „topp“ listid, nõuanded ja nipid oma erialalt jne. Nõuandeid sisu loomiseks saab ka ühest varasemast sisu loomise postitusest.
Erinevaid mõtteid, mida postitada, on sadu. 

Olen kokku kogunud ideid pildipostitusteks ja mõtteid tekstipostitusteks

3.     Koosta õpetlikke videoid ja artikleid

Videod on väga väärtuslikud. Kui ise end selles teemas kodus ei tunne, tasuks mõelda tegija palkamisele. Kuid miks mitte uurida professionaalsete teeenusepakkujate asemel filmiõppe tudengeid. Wistia õpetab hea video tegemist tavalise iPhonega. Mari Smith jagab häid nõuandeid, kuidas teha häid FB klippe.

Lihtsam tööriist video tegemiseks on näiteks Lumen5.

Kui video tegemine tundub esmalt üle jõu käiv, alusta slaidide kokkupanemisest ja SlideShare’ga jagamisest. Vaata nt sotsiaalmeediaga seonduvaid SlideShare esitlusi.
Sama jutt ka artiklite kohta – paku midagi väärtuslikku ja jaga seda tasuta. Seda nö. taktikat kasutan ka ise ja kui sa oled lugemisega siiani jõudnud, olen väikse eesmärgi juba saavutanud :). Jagades väärtuslikku sisu tasuta, kasvatad oma jälgijates teadmist, et valdad teemat ja valdkonda, milles tegutsed. Isegi, kui nad kohe sinult osta ei soovi, meenud neile paremini siis, kui reaalne ostuvajadus käes on.

Kindlasti tasub kodulehele sisu luues mõelda, et kuidas seda kirjutada Google otsimootorile meelepäraselt. Kui sul endal selles valdkonnas teadmisi napib, võid vaadata siia, MOZ koostas väga põhjaliku SEO ülevaateartikli algajatele.

4.     Korralda õpitubasid

Kutsu inimesi enda juurde ja paku neile võimalust teha lähemat tutvust sinu ettevõttega. Näita kuidas sinu toode valmib, kuidas seda kasutada kodus jne. Taaskord, kuigi nad kohe ei pruugi seejärel kliendiks saada, on on eil sinu firmaga lähedam kokkupuude olnud ja sa meenud neile, kui reaalne ostuvajadus käes on.

5.     Ole teadlik sotsiaalmeedia kasutaja

Tee firmakontod ja osale suurematel sotsmeedia lehtedel – Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest. Kui su ettevõte on piltidele orienteeritud, tee ka Instagram. 10 lihtsat nippi FB turunduses leiad siit. Kuid siinkohal tahan rõhutada seda, et kui sa alles alustad sotsiaalmeedias siis ära tee kohe kõigile platvormidele kontot! Alusta tasa ja targu. Esmalt loo konto ühele platvormile, seejärel toimeta seal korralikult. Kui tunned, et aega hakkab üle jääma ja vilumus kasvab, liigu edasi uutele jahimaadele.

6.     Infograafikud

Olen neist ka varem juttu teinud, et inimestele meeldivad kõikvõimalikud kokkuvõtlikud ja kenad infograafikud. Nad on pilkupüüdvad, neist saab kiirelt hea ülevaate ja neid armastatakse jagada. Inspiratsiooni on võimalik ammutada näiteks Visual.ly.

Kasuta infograafikuid

7.     Anna uus elu vanadele postitustele

Kui turunduseelarve ja aeg on piiratud, ei ole sul pidevalt võimalus toota värsket sisu. Vaata üle varasemad postitused. Äkki miskit neist on ajatu ja saab jagada kohe (või väikse värskendusega) uuesti. Teen seda praegu minagi. Käesolev postitus on esmalt loodud aastal 2018. Nüüd, 3 aastat hiljem, annan sellele väikse uuenduskuuri ja toon uuesti teie silme ette.

Samuti võid teha webinarist videoõpetuse, postitustest e-raamatu. Ära karda, et kõik on postitusi juba näinud. Kui väga me seda ka ei sooviks, FB algoritm juba sellist võimalust ei paku… 🙂 seega alati on inimesi, kes näevad sinu vana postitust esimest korda ja seega on see nende jaoks täiesti uus sisu. Teiste jaoks – kordamine on tarkuse ema!

8.     Ole aktiivne LinkedIn’is

LinkedIn on suur sotsiaalne võrgustik, mis on tihtipeale alahinnatud. Ära otsi lihtsalt uusi tutvusi vaid liitu gruppidega, astu dialoogi kontaktidega ja jaga oma postitusi. Siin on palju võimalusi enda ettevõtte tutvustamiseks, ideede jagamiseks ja brändi ehitamiseks.
Oma lehe edendamiseks tutvu juhistega ja kontaktidevõrgustiku ülesehitamiseks vaata nõuandeid WordStream lehelt.

9. Kasuta teiste materjale

Samuti on mõeldav jagada oma valdkonnaga seonduvaid uuringuid, põnevaid näpunäiteid jms. Internet on neid täis. Saad neid täiendada omapoolsete mõtetega (muidugi sellest selgelt märku andes), lisada pilte, miks mitte ka uuringuga seonduvaid oma tooteid ja teenuseid linkida. Lihtsalt pea meeles, et kui kasutad teisi allikaid, märgi alati juurde ka viide!
Eestiga seotuid statistilisi andmeid leiab Statistikaameti lehelt, Tartu Ülikooli teadusartikleid leiab DSpace lehelt ja haridusega seonduvaid andmeid Haridussilmast. Abiks võivad olla ka WHO ja UNICEF lehed.

10. Tööta välja kliendisoovitusprogramm

Paku on praegustele klientidele võimalust saada määratud perioodil tasuta/soodushinnaga teenust või mõnd toodet, kui ta soovitab sind oma sõbrale ja too ka kliendiks hakkab. Sõbra soovitus on parim reklaam ja äärmiselt väärtuslik promo sinu ettevõttele.

Usutakse rohkem oma sõpru
Usutakse rohkem oma sõpru

11. Korralda mänge

Olen mängudele pühendanud mitmeid artikleid, üks neist räägib näiteks Facebooki kampaaniatest, teine Instagrami mängudest.  Põhimõte on aga selles, et ära jaga lihtsalt väärtuslikku auhinda, et saaksid rohkem like’e. Eesmärk on ju leida reaalseid kliente, seega parim (ja ka tihtipeale soodsaim) valik on auhind oma toodete/teenuste seast.

12. Koostöö teiste ettevõtetega

Tee koostööd teiste firmadega (oma erialalt), kuid loomulikult mitte konkurendiga. Seda saab teha nii offline kui online. Näiteks ühisüritus või online webinar või miks mitte ka ühine auhinnamäng. Seeläbi saad kaks korda suurema tähelepanu oma ettevõtmisel teise ettevõtte klientide näol.

13. Esitle oma saavutusi

Enamus tööstusharusid jagab erinevaid äriauhindu. Kui ka sinul on see õnn olnud edukalt konkursse läbida, märgi kindlasti see ära oma lehel. Sama kehtib nt kõikvõimalike märgiste puhul (a’la mahetooted jne). Sellised märgised ja auhinnad tõstavad kõvasti usaldusväärsust ja seeläbi ka müüki.

Mida aga teha, kui sobivat kategooriat sinu ettevõtmise puhul siiski konkurssidel veel ei ole? Mis siis ikka – tee ise konkurss. Seeläbi saad kindlasti palju tähelepanu teistelt firmadelt oma tööstusharus, kes sooviksid ka auhinnaga pärjatud saada. See tähendab aga veelgi rohkem kontakte ja koostöid edaspidi.

14. Jaga oma teadmisi

Leia enda valdkonnale sobivad foorumid ja jaga seal asjatundlikke nõuandeid. Kuid pea silmas, et otsene müük ei löö läbi. Pigem jäta endast asjalik ja valdkonda tundev kuvand ning küll kliendid ise sind seejärel üles otsivad.

15. Küsi tagasisidet

Palu oma klientidel jagada tagasisidet toote/teenuse kasutamise kohta. See lisab tublisti usaldusväärsust. Klientide endi poolt jagatud tagasiside ja UGC on see, mis toimib kordades paremini kui sinu enda kiidusõnad. Esitle saadud tagasisidet kodulehel, kuid kindlasti tasub seda aeg ajalt presenteerida ka sotsiaalmeedia postituse näol.

Küsi tagasisidet
Küsi tagasisidet

16. Paku tasuta konsultatsiooni

See on hea võimalus anda rohkelt infot enda firma pakutava kohta ja jätab kliendile mulje, et miskit on võimalus tasuta saada. Kui sul ei ole võimalus kõigi soovijatega näost näkku kohtuda, proovi Skype teel või vähemalt telefonis. Viimaseks variandiks jätaks e-maili. Kirja teel on kõige lihtsam keelduda 🙂

17. Google ja Bing

Google My Business ja Bing Places on täiesti tasuta võimalused enda firma esitlemiseks.

18. Kasuta hashtage

Olen hastagidest ka varem kirjutanud. Laiad või trendikad hashtagid võivad sul oma brändi identiteeti tugevdada. Kuid need ei tohiks olla ainsad teemaviited, mida kasutad. Samas ära liiga kitsaks ja pikaks neid ka jäta, inimesed lihtsalt ei oska neid otsida ja seetõttu ei ole neist suurt tulu. Kindlasti kasuta asukohapõhiseid hastage, kui oled kohalik ettevõte. Rakenda oma postitustes mitut räsimärgitüüpi, et need jõuaksid inimesteni, kellele need on mõeldud. Ja minu soovitus on, et kasuta hashtage selles keeles, kelleni jõuda tahad. ei ole mõtet kasutada populaarseid ingliskeelseid hashtage, kui tegelikult oled suunatud meie kauni Eestimaa klientide poole.

19. Korralda webinare

Veebiseminarid on tasuta viis oma ettevõtte reklaamimiseks, pakkudes potentsiaalsetele huvitatud klientidele kasulikku teavet. Vasta korduma kippuvatele küsimustele, arutle kuulajatega etteseatud teemadel, jaga väärtuslikku infot oma eriala kohta… ideid on sadu. 

Reklaami kindlasti oma veebiseminari sotsiaalmeedias või e-posti uudiskirja kaudu üks kuni kaks nädalat enne üritust ja lisa registreerijatele meeldetuletused, et nad seda ei unustaks.

Offline ideed kohalikuks turunduseks

Piirkondlik turundus on tihtipeale soodsam, kui massiivsed online kampaaniad. Reach on küll väiksem, kuid kui sul on tegemist regionaalse ettevõttega, on see parim (soodsaim) tee ülesehitada oma äri.

1.     Vinged visiitkaartid

Tee endale stiilne ja silmapaistev visiitkaart ja jaga neid lahkelt. Mida rohkem inimesi saab teada sinu ettevõttest, seda parem, isegi kui esialgu on see vaid üks kiire pilguheit sinu visiitkaardile.

2.     Geriljaturundus

Nõuab palju loovust, kuid see-eest on tihtipeale soodne ja üsna hõlpsasti rakendatav, eriti kui tegemist on lokaalse ettevõtmisega. Kirjuta kõnniteele enda Instagrami konto nimi, kasuta oma poe ilmetut seina tänavakunsti lõuendina või kleebi linna postrid, mis paneks mitu korda järele vaatama ja mõtlema. Kõik see muidugi seadustega kooskõlas olles! Ideid on tuhandeid, vaja vaid enda jaoks see õige üles leida. Mõtteid saad ammutada WordStream postitusest.

Mr. Clean geriljaturundus
Mr. Clean geriljaturundus

3.     Osale üritustel ja koolitustel

Leia enda valdkonnale sobiv sündmus ja proovi leida koostööd. Või paku end mõnele oma valdkonnaga seotud koolitusele külalislektoriks. Anna sellest teada kohalikel teadetetahvlil. Kui niisama äriteateid neil tasuta ei soovita avaldada siis haridusega seonduvaid pannakse tihtipeale hea meelega. Seega avanevad uksed nt ülikoolide, raamatukogude jt sarnaste asutuste infotahvlitele. Samuti saad sedasi ehk võimaluse ka kohalikus ajakirjanduses sõna võtta. Kuidas aga soojendada suhteid ajakirjanikega? Mõningad mõtted Copybloggerilt.

4.     Loosimäng

Pane oma ettevõtte info/müügiletile kauss ja juurde info, et kõigi nende vahel, kes 1 kuu jooksul panevad sinna oma visiitkaardi, loositakse välja auhind. Parim on siin muidugi jagada enda tooteid/teenuseid. Näiteks restoranis pakud tasuta õhtusöögi. 25 lisamõtet restoraniturundusele leiad siit.
Kuu lõpus kogud kõik kokku ja loosid välja võitja. Kuid ära raiska reklaamivõimalust! Kõigile teistele, kes ei võitnud, kirjuta, et kahjuks seekord nad ei võitnud ja nad on väga teretulnud liituma sinu meililistiga, et saada ka edaspidi infot eripakkumistest ja loosidest.

5.     E-maili turundus

Hea viis saada juurde uusi huvilisi ja kliente, samuti säilitada suhteid olemasolevatega. Seega ole kindel, et sinu kodulehel on selgelt märgatav uudiskirjaga liitumise koht. Hea mõte oleks ka esmakordsel liitumisel saada kohe mingi präänik. Olgu siin siis mõni sooduskood, kasulik nõuanne või tasuta e-raamat. Midagi head ikka suudad pakkuda.

Seejärel hakka aeglaselt suhteid looma, mitte ära lenda kohe müügipakkumistega peale.

Kui sul on vähem kui 2000 e-maili listis, saad MailChimpi vahendusel saata iga kuu 2 000 e-maili tasuta. See on hea võimalus alustavale ettevõttele. Ise kasutan kodumaist Smaily teenust, kus samuti alla 2000 e-mailiga listi puhul saatmine tasuta.
Uudiskirjaga liitumise edendamise nippe saab siit lehelt.

Loe ka varasemaid artikleid e-mailide pealkirjade teemal ja e-mailiturundusest üleüldiselt.

6.     Kleebised firmaautodele

Kleebi oma firmaautodele ettevõtte kleebis. Seeläbi kasvatad bränditeadlikust ka siis, kui sõidad autoga lihtsalt niisama ringi, ka vabal ajal.

7.     Õhupallid

Kohalikel sündmustel jaga oma ettevõtte logoga õhupalle. Siinkohal oleks parem heeliumiga täidetud pallid, kuid väga piiratud eelarve korral saab hakkama ka tavalistega.
Lapsed armastavad õhupalle (täiskasvanud ka, kuid nad häbenevad seda tunnistada :D), seega näed juba õige pea enda väljapaneku juures järjekorda lastest, ja nende vanematest, kes ihkavad õhupalli endale. Ja pärast jalutavad nendega linna peal ringi levitades tasuta reklaami.

8.     Paku auhindu

Kaalu enda ettevõtte teenuse/toote andmist kohalikul võistlusel auhinnaks. Muidugi selle võistluse sihtrühm võiks siiski kattuda sinu ettevõtte sihtrühma / persoonaga. See on lihtne viis luua isiklik side avalikkusega, olles samal ajal positiivses valguses toetaja näol. 

9. Muuda töötajad brändisaadikuteks

Paljude väikeettevõtete jaoks on suusõnaline reklaam oluline turundusstrateegia müügi suurendamiseks. Uuringud näitavad, et kliendid ostavad toodet või teenust suurema tõenäosusega, kui saavad sellest teada võõrastelt; nii et kujuta ette sõbra või perekonna suunamise mõju.

Kui kohtled oma töötajaid hästi ja julgustad neid kaubamärgi saadikuteks saama, saad kasutada nende võrkude uskumatut potentsiaali. Sinu töötajad tunnevad sinu ettevõtte vastu tõelist huvi, miks mitte kasutada nende häält ja suhtlusvõrgustikke suurema publikuni jõudmiseks?

Pisut statistikat Google poolt:

  • Sõbra poolt viidatud klientidel on neli korda suurem tõenäosus osta.
  • 77% tarbijatest ostab suurema tõenäosusega uue toote, kui nende sõbrad või perekond seda soovitavad.
  • Suunatud klientidel on 37% kõrgem tõenäosus jääda püsikliendiks.
  • Suusõnaline reklaam võib sinu müüki suurendada tasulise reklaamiga võrreldes vähemalt 500%.

Mõtle eksklusiivse soodusmüügi korraldamisele nagu „sõbrad ja pere“. Õpi, kuidas Facebooki oma ettevõtte jaoks kasutada – loo sündmus, kutsu töötajaid ja palu töötajatel seda jagada oma isiklike ja professionaalsete kontaktidega. Julgusta neid jagama olekut ja sildistama inimesi, et suurendada plaanitava sündmuse katvust.

Lisalugemist

 

Brit Mesipuu Milos reklaam
Brit Mesipuu 

Tegevjuht, sisulooja, koolitaja

MILOS OÜ 
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu