Kuidas brändifotod aitavad kujundada sinu ettevõtet ja brändi?

Tänapäeva digimaailmas on sotsiaalmeedia üks võimas turunduskanal, mida ettevõttena kasutada saad, et tutvustada oma tooteid ja teenuseid laiemale publikule. Sotsiaalmeedia aitab sul luua interaktiivseid suhteid klientidega ning luua ettevõttest hea esmamulje.

Samas on see tihtipeale ka esimene koht, kus potentsiaalsed kliendid sinu firmaga kokku puutuvad. Seega on oluline, millise mulje seal jätad. Ettevõtte brändi eesmärkide ja sõnumi selge kommunikatsioon suhtluskeskkondades loob usaldusväärsuse ning kinnitab ettevõtte positsiooni turul.

Brändi loomine läbi fotode

Üks oluline koht, millega end sõna otseses mõttes pildile tuua, on pildid. Fotod on suurepärane vahend ettevõtte brändi kujundamiseks. Need aitavad esile tuua sinu ettevõtte identiteeti ja väärtusi ning luua emotsionaalset sidet publikuga.

Suhtlesin brändifotode teemal Airi Leon’iga Airi Leon Fotograafia’st. Järgnev jutt on meil kahepeale kokku pandud. Saad siit lugeda, mis on brändifotograafia ja mis on selle eesmärk, soovitused, kuidas piltidega eristuda ja milliseid brändipilte võiksid sotsiaalmeedias kuvada jne. Kuigi ma ei ütle, et ei tohiks tellida fotograafi, siis pooldan tema mõtteviisi, et mõne mõnusa nõksu teadmisega saab ka ise oma vahenditega palju ära teha.

NB! Artikli lõpus ka sooduskood!

Mis on brändifotograafia?

Kui sa ei ole veel täna enda jaoks teadvustanud, et brändikujundus on vajalik kõigil ettevõttetel, kes täna on otsustanud turundada digimaailmas, siis on viimane aeg hakata sellele mõtlema.

Oled sinagi ehk investeerinud oma tootefotodele ja ametiportreedele? Kuid pane tähele, brändifotograafia ulatub kaugemale sellest! Kuna sotsiaalmeedia nõuab pidevalt uut ja värsket sisu, siis esiti mainitud fotodest jääb väheks.

Brändifotograafia on fotograafiline valdkond, mis keskendub brändide ja ettevõtete visuaalse identiteedi edastamisele läbi pildikeele. See hõlmab professionaalsete fotode loomist, mis esindavad brändi, selle tooteid või teenuseid ning kajastavad ettevõtte väärtusi, sõnumit ja visiooni.

Mis on brändifotograafia eesmärk?

Brändifotograafia eesmärk on luua atraktiivseid ja kaasahaaravaid pilte, mis aitavad brändil turul eristuda, luua emotsionaalset sidet persoonaga ning tugevdada bränditeadlikkust ja äratuntavust. Need fotod võivad hõlmata tootepilte, portreid töötajatest, ettevõtte ruume või sündmusi ning muid visuaalseid elemente, mis aitavad brändil lugu jutustada.

Brändifotograafias valitavad stiilid, tehnikad ja kontseptsioonid olenevad brändi olemusest ja selle sihtgrupist. Siin tulebki mängu sageli professionaalne brändifotograaf, kes töötab tihedas koostöös ettevõttega. See on vajalik mõistmaks nende visuaalseid eesmärke ning luua kvaliteetseid pilte, mis vastavad brändi identiteedile ja sõnumile.

Läbimõeldud ja kvaliteetne brändifotograafia võimaldab luua tugeva ja meeldejääva visuaalse identiteedi. See aitab brändil eristuda konkurentidest ning luua positiivset kuvandit oma sihtrühma silmis.

Mis sina arvad, millises sihtrühmas see positiivset kuvandit loob?

Mis sina arvad, millises sihtrühmas see positiivset kuvandit loob?

Seega on brändifotograafia võimas tööriist ettevõtetele, kes soovivad luua klientidega tugeva ja püsiva sideme. See aitab sul luua tuttavlikkuse ja etteaimatavuse tunde, mis tõmbab kliente korduvalt tagasi. Kui enda brändilugu hästi esitleda, on inimesed juba veendunud toote või teenuse väärtuses, ise sellest liiga palju teadmata. Tugeva visuaalse brändi jõud on tohutu, just see võib olla sul praegu puudu laiema tuntuse ja edu saavutamisest!

Kuidas brändifotodega klientides usaldust tekitada?

Suurim mure on tänases ostumaailmas usaldus. Kuidas valida, millise kauba või teenuse kasuks otsustada? Siin tulevad mängu emotsioonid. Olenemata sellest, kui ratsionaalne sa enda ostu otsuste tegemisel oled, näitavad maailmas tehtud erinevad uuringud, et lõpliku punkti ostu tegemiseks asetab emotsioon.

Kuidas aga emotsioone kujundada? See on taktika, mis peaks olema sinu turundusstrateegia oluline osa. Kui sa tunned enda potentsiaalseid kliente, siis õpi ka tundma, millised emotsioonid neid juhivad. Inimlikud väärtused on need, mis aitavad meid liita ja tekitada tunde, justkui tunneksime teineteist ka siis, kui me alles esimest korda kohtume.

Inimesed soovivad suhelda teiste inimestega. Seega too pildile enda inimesed ja näita, et sinu brändi taga on soe ja meeldiv suhtlus. Brändifotograafia eesmärk on rääkida brändi lugu ja heaks abimeheks on siin pildid. (Loe ka persoonibrändi arendamist, sh läbi piltide).

Läbimõeldud ja kvaliteetne brändifotograafia võimaldab tõepoolest luua tugeva ja meeldejääva visuaalse identiteedi. Siin on vaid mõned aspektid, mis võivad seda toetada:

  • Kohandatus brändile: Läbimõeldud brändifotograafia võtab arvesse brändi isiksust, sõnumit ja sihtrühma. Fotod peaksid kajastama brändi unikaalsust ning olema kooskõlas selle visuaalse identiteediga, sealhulgas värvipaleti, stiili ja kujunduselementidega.
  • Loo jutustamine: Kvaliteetsed brändifotod peaksid suutma rääkida lugu ja luua emotsionaalset sidet vaatajatega. Fotod võivad kanda edasi brändi väärtusi, pakkudes visuaalset narratiivi, mis aitab potentsiaalsetel klientidel brändi paremini mõista ja sellele kaasa elada.
  • Professionaalne väljanägemine: Kõrgkvaliteetsed fotod, mis on tehniliselt hästi teostatud ja hoolikalt komponeeritud, aitavad luua usaldust ja professionaalset kuvandit brändile. Sellised fotod näitavad, et bränd pöörab tähelepanu detailidele ja kvaliteedile ning hoolib oma esinduslikkusest. (NB! Kuid loe minu mõtteid kasel teemal, kas „udused“ pildid ka sotsiaalmeediasse sobivad.)
  • Sihtrühmale kõnetamine: Kui brändifotograafia suudab rääkida otse sihtrühma keeles ja kajastada nende huve, vajadusi ning elustiili, siis see võib luua tugevama sideme potentsiaalsete klientidega. Fotode kaudu saab edastada sõnumeid ja visuaale, mis resoneerivad sihtrühma emotsioonide ja ootustega.
  • Kordamine ja järjepidevus: Läbimõeldud brändifotograafia aitab luua järjepidevat visuaalset keelt brändi erinevates kanalites ja platvormidel. Korduvad kujundus- ja fotostiilid loovad äratuntavuse ning tugevdavad bränditeadlikkust ja mäletatavust.

6 brändifoto ideed, mis aitavad muuta sotsiaalmeedias turunduse põnevamaks

1.      Elustiilifotod ehk lifestyle

Tegemist on fotodega, mis võrreldes ametiportreega on vabamas stiilis ning need näitavad tihti inimest tegevuses. Sellised pildid sobivad isikubändi turunduseks või siis selliste postituste tegemiseks, kus on vaja näidata brändi taga olevat nägu ehk inimest.

Tegevusteks võivad olla arvutis töötamine, mõttepaus kohviga või mõne muu lemmik joogiga, märkmete ja plaanide tegemine ja peamised töövahendid, mis näitavad inimest tegevuses. Oluline on siinkohal lahke naeratus või ilme, mis aitab vaatajates tekitada empaatiat ning julgustab neid võtma kontakti.

2.      Kulisside taga ehk behind the scenes

Sellised pildid näitavad, milline on sinu igapäevane elu ettevõttes. Kes on need inimesed kes toimetavad selleks, et pakkuda parimat kliendikogemust? Siin võib olla pilte ajurünnakust,  planeerimist, kirjutamist, joonistamist, materjalide kogumist, seadmete seadistamist ja kõiki samme, mis toote või teenuse loomiseks vaja.

Selliste fotode jagamine on hea viis illustreerimaks kõike seda, mis teeb sinu tooted/teenused eriliseks ja teistest eristuvaks. Eriti suurepärane on see ka selleks, et anda kliendile aimu kui palju pühendumist ja energiat sinu toote/teenuse pakkumiseks on vaja ning see aitab ka kallimate ostude puhul emotsionaalset otsust kergemini langetada.

Kaadritagused ehk kuidas töö tegelikult käib. Airi Leon

Minu arvates on sellistel fotodel sotsiaalmeedia turundusel väga suur väärtus, mis aitab luua inimliku brändi.

3.      Kliendi koostöö

Kui näitad, kuidas oma klientidega koostööd teete, väheneb ka potentsiaalsete klientide kõhklus. Seetõttu on seda tüüpi pildid olulised.

Parim viis nende planeerimiseks on kutsuda varasemaid kliente, sõpru või isegi pereliikmeid seansil osalema, et korrata konkreetseid stsenaariume, mis näitaksid potentsiaalsetele klientidele, mis tunne on teiega koos töötada.

4.      Keskkond ja interjöör

Inimesed tahavad teada, mida oodata kui neil on vaja sinu tegevuskohta külastada. Olgu see näiteks stuudio, kus teed töötubasid, juuksur või küünetehnik, kohvik või restoran.

Selleks, et pettumust vältida, püüavad inimesed enne koha külastamist võimalikult palju infot eelnevalt internetist leida. Et nende esmamulje kujundamiseks ei oleks suvaline oskamatu foto, mis varasemalt mõni klient klõpsanud, tasub pildid juba teadlikult ise kodulehes või sotsiaalmeedias üles panna.

5.      Hobid ja väärtused

Kuigi me võiksime keskenduda ainult äriga seotud piltidele, on enda ja töötajate isikliku elu ja hobide jagamine üks hea viis, et muuta brändi veelgi inimlikumaks. Nii saad tutvustada väärtusi, mis on su ettevõtte töötajate jaoks olulised.

Olgu selleks siis koeraga jalutamine, lugemine, söögi tegemine, lastega tegelemine või aiatöö. See aitab kujundada vaataja emotsioone ning panna sulle ja sinu tegemistele kaasa elama (mõtle kasvõi influenceritele, miks neid usaldatakse ostuotsuse tegemisel?).

Maakler, kes reklaamib end läbi usu ja pillimängu

6.      Stiliseeritud tootefotod

E-poes kasutatakse üldjuhul tehniliselt korrektseid ja minimalistlike fotosid. Sotsiaalmeedias kahjuks sellised fotod hästi ei toimi. Suurim eesmärk sotsiaalmeedias tootepiltide jagamisel on tähelepanu saamine ning kindlasti ei ole see igav tootepilt, mis seda aitab teha.

Stiliseeritud tootefoto @head.ideed käsitööseep

Stiliseeritud tootefoto @head.ideed käsitööseep

Siin tulevad mängu loomingulised võtted ja valitsevad trendid. Põnev tootefoto tõmbab potentsiaalse kliendi tähelepanu ja paneb rohkem sinu brändikohta uurima.

Kui palju maksab brändifoto?

Brändifotograafia teenus võib tunduda teoorias ahvatlev, kuid reaalsuses ei pruugi väikestel ettevõtetel olla võimalust seda endale lubada. Õnneks on tehnoloogia kiire areng andnud võimaluse igale inimesele olla ise fotograaf, kuna enamikul on taskus telefonikaamera. Kuid selleks, et saavutada kvaliteetseid tulemusi, mis toetavad sinu brändi visuaalset identiteeti, võib olla kasulik omandada mõned teadmised ja oskused.

Seega jõudsid vast ise ka nüüd arusaamale, et brändifotograafia on oluline visuaalne tööriist, mis aitab su ettevõttel luua tugevat identiteeti ja sidet klientidega. Kvaliteetsed brändifotod aitavad eristuda konkurentidest, loovad usaldust ja emotsionaalseid sidemeid ning aitavad lugu jutustada. Samuti said ehk julgust võtta kätte oma telefon ja proovida ka enda oskused proovile panna!

Eripakkumine artikli lugejale!

NB! Airi Leoni kodulehelt leiad 2 telefonifotograafia teemalist koolitust. Üks keskendub üldisemale telefoniga pildistamisele ja lugude rääkimisele erinevate loominguliste võtete kasutamisega. Teine on mõeldud spetsiaalselt ettevõtjatele, keskendudes brändifotograafiale ning enda brändi pildikeele leidmisele. Koolitustega saab tutvuda siin https://leonfotograafia.ee/koolitused

Koodiga „LEON606“ saad maist augustini toimuvad koolitused 20% soodsamalt! Vaata kohe siia!

Brit Mesipuu Milos reklaam

Milos reklaam

Brit Mesipuu 

Tegevjuht
MILOS OÜ
tel.+372 521 5511
brit@milos.ee
www.milos.ee
https://www.facebook.com/milosreklaam
https://ee.linkedin.com/in/britmesipuu